Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Kommer fortfarande inte ifrån att en 360 med likvärdig utrustning kostar nästan lika mycket, och då har man ändå mindre hd och den är 1.5 år gammal...

1.5år gammal? Bara för att SONY inte lyckas meka ut PS3or i tid betyder inte att den har 1.5år nyare teknik -_- .....

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
3000-3500 kr om 6-12 månader tvivlar jag enormt mycket på dock.
5000:- tror jag max den kommer droppa till 2008.
När BD blivit oerhört mycket billigare, och dom har minskat produktionskostnaderna (vilket dom redan gjort lite men dom kommer inte sänka priset direkt för det) m.m.

Men jag förstår hur du tänker mangemani, och som du ex har redan 360,wii och då klarar man sig bra utan ett ps3 om man är nöjd med dom.

Skillnad på mig som inte har någon annan konsoll, och var inte nöjd med 360, wii är inget för mig.
Datorspelsmarknaden är torr nu också tills UT3,QW kommer ut, och vill man inte som jag bli beroende av wow igen vill man ha något annat att leka med när man har tråkigt

Skulle inte förvåna mig om den kostar över 6000:- 2008 med så länge de anser tillräckligt många köper den. Jag vill att så många som möjligt avstår att köpa den till nuvarande pris, tro mig då kommer det bli en väldigt snabb prissänkning på den och det är ju vad alla vill.

Inte en chans i världen priset ligger kvar så högt om Sony säljer långt under sina planer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
1.5år gammal? Bara för att SONY inte lyckas meka ut PS3or i tid betyder inte att den har 1.5år nyare teknik -_- .....

Faktum är att den har det, minst. Enbart Cell processorn är ju ett bevis på det, arkitekturen i den är utvecklad från scratch och mig veterligen har ingen liknande processorarkitektur funnits på marknaden tidigare. Arkitekturen i övriga maskinen visar också på tämligen mycket nytänkande med sättet som GPUn och Processorn sammarbetar för att avlasta varandra som ett exempel, eller minneshanteringen ett annat. Det omdiskuterade Blueray är ju en annan sak, priset är högt i dagsläget, som med all nyutvecklad teknik. Så fort priserna börjar sjunka har jag svårt att se någon hållbar kritik på valet att använda blueray, det visar ju åtminstonde att de tänker lite frammåt. Att maskinen sedan kommer med Bluetooth controller, Flashläsare, wifi och en standardiserad hårddisklösning ger ju även det ett fruktansvärt mervärde. Eller den enkla saken som att man inte behöver köpa PS3 specefika tillbehör, exempelvis fungerar 360 webcam även på PS3 =).

Så jo, när det kommer till vad defenitionen av vad en spelkonsoll skall vara eller inte vara så ligger PS3 betydligt framför sina konkurenter.

Permalänk

enligt dej då.
finns andra med helt andra åsikter;)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
1.5år gammal? Bara för att SONY inte lyckas meka ut PS3or i tid betyder inte att den har 1.5år nyare teknik -_- .....

Det är ju just det den har. Blu-ray, Cell, Bluetooth 2.0, HDMI 1.3 som innebär vassare ljud och bildkvalitet, bättre BC, modernare kylningssystem, design m.m. Hade du sagt RSX så hade jag hållit med. Samt att mjukvarudelen ligger en bra bit efter.
(skiljer nog ca 1 år mellan 360 final SDK och PS3 final SDK för övrigt)

Sedan kan man ju argumentera om det är värt priset men det är en annan femma.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Det är ju just det den har. Blu-ray, Cell, Bluetooth 2.0, HDMI 1.3 som innebär vassare ljud och bildkvalitet, bättre BC, modernare kylningssystem, design m.m. Hade du sagt RSX så hade jag hållit med. Samt att mjukvarudelen ligger en bra bit efter.
(skiljer nog ca 1 år mellan 360 final SDK och PS3 final SDK för övrigt)

Sedan kan man ju argumentera om det är värt priset men det är en annan femma.

Cell var väl i princip klar samtidigt som Xenon, så den är inte nyare. Vad ska man med Bluetooth 2.0 till när det bara ställer till med problem, 360 har inga problem med kontroller som tappar sync. HDMI innebär inte vassare ljud i spel, i filmer visst, men då ska du ha ljudanläggning för minst 20-30k för att överhuvudtaget kunna dra nytta av det. Bakåtkompatibliteten är inte bättre sen dom plockade ur PS2-hårdvaran. Kylsystemet är inte modernare, fläkt och kylfläns har man använt i många, många år. Även 360 har heatpipes. Och PS3s design är ju hämtad direkt från 70-talet medan 360 passar in fint tillsammans med Apple och Nintendo-produkter.

Blu-ray är väl egentligen det enda som är modernare, men det har man ingen nytta av om man inte tittar på film så det känns rätt menlöst.

Permalänk
Medlem

Design är något jag tycker dom misslyckats med nått så brutalt.
Såg nån skämtvideo med en kille som skröt om sina 3 PS3, han hade dom uppställda på ett bord och jag blev tagen av hur fula dom var. Toastmaskin ftl

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Kylsystemet funkar iallafall, PS3 går inte sönder hela tiden. Bara det är värt 6199:-

Cell är fetare än Xenon, det är väl alla överens om vid det här laget. Vassare ljud i spel får man visst, resistance stöder 7.1 och du hör skillnad i ett vanligt system som stöder 7.1. Kanske inte ses som ett mervärde idag, men PS3 ligger före i tiden på de flesta punkter. Ska inte upprepa dem just nu.

Design är väl en smaksak, men nog är PS3 mera påkostad designmässigt än 360 iaf. Tycker det ser löjligt ut på bilder där nån köpt båda, 360 är allt annat än vacker bredvid en PS3, ser ut som en leksak...

Blu-ray anväds till spel, det vet även sprucetwig.

"People will respect Sony: The time has come for video game journalists to stop earning a living bashing Sony and give the publisher its due. Tomorrow morning, the company will roll out its latest PlayStation 3 initiative as well as a very innovative video game, and anyone that criticizes them for that should be beaten. This is really cool stuff."

http://www.youtube.com/watch?v=lHJQUHBjnrg

Klockan åtta ikväll har vi helt nya argument varför PS3 är värd sitt pris. Nog för att de tidigare håller i längden. Så passa på nu, när olyckskorparna har momentum. För ju mera Sony visar, desto mera uppenbart blir det att PS3 är värd varenda krona.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

3-3500 är ett helt ok pris för PS3 tycker jag,inte en krona över det.
så man får la se nästa jul då om man skaffar sej en...sparar mycket pengar på att vänta och går miste om ingetning:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Cell var väl i princip klar samtidigt som Xenon, så den är inte nyare. Vad ska man med Bluetooth 2.0 till när det bara ställer till med problem, 360 har inga problem med kontroller som tappar sync. HDMI innebär inte vassare ljud i spel, i filmer visst, men då ska du ha ljudanläggning för minst 20-30k för att överhuvudtaget kunna dra nytta av det. Bakåtkompatibliteten är inte bättre sen dom plockade ur PS2-hårdvaran. Kylsystemet är inte modernare, fläkt och kylfläns har man använt i många, många år. Även 360 har heatpipes. Och PS3s design är ju hämtad direkt från 70-talet medan 360 passar in fint tillsammans med Apple och Nintendo-produkter.

Blu-ray är väl egentligen det enda som är modernare, men det har man ingen nytta av om man inte tittar på film så det känns rätt menlöst.

Ett exempel, om du bygger ihop en splitter ny golfetta idag kommer den vara nyare än en golf 4 från 2003, dock kommer den inte vara modernare.

Kylsystemet kanske inte är "modernare" med tanke på att det funnits fläktar och kylflänsar länge, kylare till bil någon? dock är den betydligt smartare designad. Jaså HDMI innebär inte vassare ljud i spel och man måste ha apparatur för 20-30k för att märka skillnad alls? Bakåtkompabilitet är fortfarande överlägset bättre, och utvecklas hela tiden. 360 passar väldigt fint in bland snes, megadrive och annan tidig -90tals konsolldesign, inte särskilt snygg bland resten av hemmabioprodukterna nuförtiden dock.

BD har man ingen nytta av heller?, undra hur många som körde med det argumentet 97? jag har ju alla mina filmer på VHS ..

Permalänk
Medlem

Flamewar!
Det är som det brukar, Fredag beter sig som att han får betalt av Sony för att hypa och boosta och vi andra gnabbar om småsaker runt omkring.

Kan iafall säga att jag inte skulle vara nöjd över själva designen på PS3 om jag köpte en, visst inuti finns det fina lösningar men tycker den ser ut som en OBH Nordica Brödrost utanpå.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Avstängd

Karpo jag tycker Ps3 designen är fin, passar in i hemmabio utrustningen.
Det gör däremot inte 360 enligt mig, för det första är den vit och sen lika ful som xbox1.

Ps3 är bra mycket bättre på att platsa in i stilren design (alla mina hemmabio saker är svarta så passar bra), den är tyst, bra bygge, menyerna må vara sämre än 360 menyerna men dom är bra mycket snyggare och stilrena.
Xbox 360 och menyerna ser ut som en leksak.

Inte för det är fel, det är en ren spelmaskin, inget annat.

Men det passar inte alla, och nej inte alla har samma smak såklart.
Detta är vad jag tycker.

Stilren i bygge och menyer, tyst osv.

Hade 360 haft ps3 design så hade jag varit tusen gånger mer sugen på en 360 igen.

Flame away vilket alla kommer göra av någon anledning på detta forumet

Mange: 3000-3500 kommer du få vänta mååånga år innan ps3 kommer ner i Om dom inte skulle göra en 20gb version utan BD osv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Om dom inte skulle göra en 20gb version utan BD osv.

fine with me,passar alldeles utmärkt:)så slipper man betala hutlösa priser för sånt man ej behöver:).
man kan ju alltid hoppas iaf.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Jo säger inte att det vore fel.
Jag skulle också köpt en sådan version för 3-3.5k direkt då jag inte har direkt nytta av dom andra sakerna heller för jag sitter inte på en monster tv med 1080p osv osv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Jo säger inte att det vore fel.
Jag skulle också köpt en sådan version för 3-3.5k direkt då jag inte har direkt nytta av dom andra sakerna heller för jag sitter inte på en monster tv med 1080p osv osv

you and me brother..sitter i samma båt.
ska vi slå oss ihop och terrorisera sony så att dom fixar en sådan version:p

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Karpo jag tycker Ps3 designen är fin, passar in i hemmabio utrustningen.
Det gör däremot inte 360 enligt mig, för det första är den vit och sen lika ful som xbox1.

Ps3 är bra mycket bättre på att platsa in i stilren design (alla mina hemmabio saker är svarta så passar bra), den är tyst, bra bygge, menyerna må vara sämre än 360 menyerna men dom är bra mycket snyggare och stilrena.
Xbox 360 och menyerna ser ut som en leksak.

Inte för det är fel, det är en ren spelmaskin, inget annat.

Men det passar inte alla, och nej inte alla har samma smak såklart.
Detta är vad jag tycker.

Stilren i bygge och menyer, tyst osv.

Hade 360 haft ps3 design så hade jag varit tusen gånger mer sugen på en 360 igen.

Flame away vilket alla kommer göra av någon anledning på detta forumet

Mange: 3000-3500 kommer du få vänta mååånga år innan ps3 kommer ner i Om dom inte skulle göra en 20gb version utan BD osv.

Jo alla tycker olika, jag tyckte t.ex Gamecube var sexig medan PS2/Xbox såg ut som pooh förra gen. Hade hellre tagit en mer slim dvdish design på PS3 istället för den de valde.

Sålde min 360 efter 2 månader, sålde min Wii idag. Insett att jag tycker konsolspel suger penis i överlag. (Kan bero på jobbet )

Men frågan om det är värt pengarna är ju upp till var och en, vissa köper en hemmabio värd 200 000+ kr, vissa tycker en TV som kostar mer än 2-3000 är dyr. :):)

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Avstängd

Jo som sagt, alla tycker olika och tur är väll det, trist annars.
Trodde typ du skulle ha alla konsoller enligt din sign

Konsollspel är väll bättre än pc spel, dvs mera avkopplande. Kanske missuppfattade det där med jobbet dock Låter som du inte har mycket tid över

Permalänk
Medlem

PS1 -> PS2 ca 10 ggr större lagringsformat och all kapacitet utnyttjas sedan år 2 eller 3. Det finns väl spel på 2 skivor dessutom?
PS2 -> PS3 5? ggr större lagringsformat (potentiellt upp till 200 GB dock). Samt hårddisk.

Jag vill då inte vara den som sitter med en PS3 som bara tar DVD-skivor för att spara en tusenlapp sedan när spelen börjar bli över 30 GB st.

2 days 2 vegas -> byta skiva då man åker över till en annan stad.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Jo som sagt, alla tycker olika och tur är väll det, trist annars.
Trodde typ du skulle ha alla konsoller enligt din sign

Konsollspel är väll bättre än pc spel, dvs mera avkopplande. Kanske missuppfattade det där med jobbet dock Låter som du inte har mycket tid över

Har jobbat i spelbutik i nästan 4 år. Har ägt alla konsoller men spelar dom aldrig då man blir så trött på de mesta när man ska stå och snacka om det hela dagarna.
PC spelar jag, men bara MMO eller saker som är online med kompisar, tycker inte det går att jämföra online på PC mot konsoller.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Har jobbat i spelbutik i nästan 4 år. Har ägt alla konsoller men spelar dom aldrig då man blir så trött på de mesta när man ska stå och snacka om det hela dagarna.
PC spelar jag, men bara MMO eller saker som är online med kompisar, tycker inte det går att jämföra online på PC mot konsoller.

hehe kan förstå det ja.
Pc fungerar ju utmärkt fortfarande och online är bäst på PC, mest frihet dvs.

Permalänk
Medlem

Inte i nuläget iaf, inga spel som lockar, inga funktioner som lockar, inget överhuvudtaget som lockar, bara "vill ha"-faktorn. Så i mina ögon är det som att betala mer för mindre.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Är inte detta värt?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

farligt nära en § 1.5 nu..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Alla klagar så himmla mycket på blu-ray, är inte det en skit bra sak i lagrinsutrymme syn? för spel tar mer och mer plats, är väll ganska bevisat?
då är det väll en kostnads insparning att inte spel tillverkare måsta sitta och komprimera ellr programera till flera skivor.
Samt att man kan få mycke bättre ljud iallfall.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

men lewl.
Sonys "stora" grej var i princip habbo-hotel i 3d.
lite besviken faktiskt. Lät ju som om de skulle komma med något revolutionerande. Inte ett "chatrum" som i förstahand tilltalar en målgrupp som inte har råd med maskinen...

Permalänk
Medlem

Det märks verkligen här vilka som har ett Xbox i vardagsrummet

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

och det märks vilka som inte har det eller har så mycket erfarenhet utav den,(typ köpt,spelat lite och sen sålt direkt);)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
och det märks vilka som inte har det eller har så mycket erfarenhet utav den,(typ köpt,spelat lite och sen sålt direkt);)

För en överväldigande majoritet som utalar sig negativt här inne har ju väldigt stor erfarenhet av PS3, eller hur ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
För en överväldigande majoritet som utalar sig negativt här inne har ju väldigt stor erfarenhet av PS3, eller hur ?

Detsamma kan väl sägas om de som uttalar sig positivt? Kan inte tänka mig att det är många här som har en PS3 idag.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
För en överväldigande majoritet som utalar sig negativt här inne har ju väldigt stor erfarenhet av PS3, eller hur ?

och vice versa;)
och det är nog ingen som klagar på själva PS3:n,utan själva priset,vilket är löjligt högt enligt många.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer