R600 - Maj blir ankomsten.

Permalänk
Medlem

Nvidia hade redan börjat utveckla 8800 arkitekturen fyra år innan det släpptes, man kan undra när ATI startade sin utveckling av R600.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus72
Nvidia hade redan börjat utveckla 8800 arkitekturen fyra år innan det släpptes, man kan undra när ATI startade sin utveckling av R600.

veckan efter 8800 släpptes

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Avstängd

Precis till min födelsedag (6 maj)

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

he he njae knappast veckan efter, men kortet hade varit under utveckling ganska lång tid, skulle vara intressant att se hur länge R600 som sagt har varit under utveckling.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem

http://www.tomsbusiness.se/produkter/20070302/amd_vs_intel-01...

Artickel från toms hardware där han förklarar amd:s strategi , ..... enligt honom iofs.=)

Han menar på att eftersom vista inte har fullt utvecklade och fungerande drivrutiner för directx10 och stöd för sli/crossfire .... än , så har ati satsat på att ha ett fullt produkt segment i alla prisklasser lagom tills detta löst sej i vista ?... lite luddig strategi enligt mej ... är nog så att dom helt enkelt är sena i produktionen och som tur för dom så har vista problem och det drar dom nytta av .....typ .... vista e inte färdigt så vi kan vänta med våra produkter lite ..... skitsnack enligt mej....... dom är väl fortfarande intresserade av att sälja eller ?

skitsamma ! vet inte varför alla skriker sej hesa om varför det inte finns mer directx 10 kort på marknaden ... och att det ena krossar det andra ! ...... vafan ..... det vet man inte än ! det finns inget directx10 spel än ! inget verktyg värt namnet att mäta med .... inga konkurerande kort att jämföra mätningar mot ! ....... vi har för lite hårdvara .... illa fungerande mjukvara ..... inga spel !...... varför sådant liv

tycker personligen pajkastningen mellan alla fanboys är 6-10 mån. för tidig =)..... kanske borde vänta tills det finns något att kasta

mvh.

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micmoc
http://www.tomsbusiness.se/produkter/20070302/amd_vs_intel-01...

Artickel från toms hardware där han förklarar amd:s strategi , ..... enligt honom iofs.=)

Han menar på att eftersom vista inte har fullt utvecklade och fungerande drivrutiner för directx10 och stöd för sli/crossfire .... än , så har ati satsat på att ha ett fullt produkt segment i alla prisklasser lagom tills detta löst sej i vista ?... lite luddig strategi enligt mej ... är nog så att dom helt enkelt är sena i produktionen och som tur för dom så har vista problem och det drar dom nytta av .....typ .... vista e inte färdigt så vi kan vänta med våra produkter lite ..... skitsnack enligt mej....... dom är väl fortfarande intresserade av att sälja eller ?

skitsamma ! vet inte varför alla skriker sej hesa om varför det inte finns mer directx 10 kort på marknaden ... och att det ena krossar det andra ! ...... vafan ..... det vet man inte än ! det finns inget directx10 spel än ! inget verktyg värt namnet att mäta med .... inga konkurerande kort att jämföra mätningar mot ! ....... vi har för lite hårdvara .... illa fungerande mjukvara ..... inga spel !...... varför sådant liv

tycker personligen pajkastningen mellan alla fanboys är 6-10 mån. för tidig =)..... kanske borde vänta tills det finns något att kasta

mvh.

Jag har alltid tyckt att båda företagen borde släppa en hel serie av kort samtidigt, inte bara toppskiktet som säljer minst. Det är i OEM som pengarna finns men de korten kommer alltid senare av ngn anledning.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micmoc
http://www.tomsbusiness.se/produkter/20070302/amd_vs_intel-01...

Artickel från toms hardware där han förklarar amd:s strategi , ..... enligt honom iofs.=)

Han menar på att eftersom vista inte har fullt utvecklade och fungerande drivrutiner för directx10 och stöd för sli/crossfire .... än , så har ati satsat på att ha ett fullt produkt segment i alla prisklasser lagom tills detta löst sej i vista ?... lite luddig strategi enligt mej ... är nog så att dom helt enkelt är sena i produktionen och som tur för dom så har vista problem och det drar dom nytta av .....typ .... vista e inte färdigt så vi kan vänta med våra produkter lite ..... skitsnack enligt mej....... dom är väl fortfarande intresserade av att sälja eller ?

skitsamma ! vet inte varför alla skriker sej hesa om varför det inte finns mer directx 10 kort på marknaden ... och att det ena krossar det andra ! ...... vafan ..... det vet man inte än ! det finns inget directx10 spel än ! inget verktyg värt namnet att mäta med .... inga konkurerande kort att jämföra mätningar mot ! ....... vi har för lite hårdvara .... illa fungerande mjukvara ..... inga spel !...... varför sådant liv

tycker personligen pajkastningen mellan alla fanboys är 6-10 mån. för tidig =)..... kanske borde vänta tills det finns något att kasta

mvh.

Jag tycker också det där är ganska konstigt.
Vänta in att Vista ska bli bra?
Hmm få se nu. Nvidia släppte sitt 8800GTX före Vista och de har enorma problem med drivrutinerna - men säljer ändåså rätt bra av dem som jag förstått.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Det säljer väll helt enkelt bra då det presterar bäst i dx9.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag har alltid tyckt att båda företagen borde släppa en hel serie av kort samtidigt, inte bara toppskiktet som säljer minst. Det är i OEM som pengarna finns men de korten kommer alltid senare av ngn anledning.

Jag skulle tipa på att det är för att dom med sin QC bara släpper igenom perfekta exemplar i början (gtultradeluxevarianten) då det är lättare att sätta upp riktlinjer på hur ett perfekt exemplar ska klara QC. Sedan får dom igenom QC för de exemplar som inte klarade ursprungliga QC:n och skeppar dem some gsbudget. Allt för att få ut korten på marknaden och skapa en hype kring dem. Detta är hur jag skulle förklara denna självmördande försäljningstrategi.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

"an interview with ExtremeTech, Dave Orton, former CEO of ATI and now Vice President of Visual and Media Businesses at AMD, has confirmed that the company's upcoming R600 family of graphics processors will launch top-to-bottom.

Just a couple of weeks ago, AMD announced that R600's launch would be delayed until the second quarter, but didn't really go into much detail as to why it was delayed.

Many believed that something had gone drastically wrong, but Orton explained that this wasn't the case. "In fact, our mainstream chips are in 65nm and are coming out extremely fast. Because of that configuration, we have an interesting opportunity to come to market with a broader range of products.

"Instead of having them separate, we thought, lets line that up, so we delayed for several weeks," he added.

Details of AMD's lower end DirectX 10 offerings are quite scarce at the moment, but AMD says that R600 will be known as Radeon X2900-series and will launch with XTX, XT and XL variants. There's no release date yet, but AMD was clear that the card was a matter of weeks away. We'll bring you more as and when we get it.

"

http://www.bit-tech.net/news/2007/03...top-to-bottom/

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K

Details of AMD's lower end DirectX 10 offerings are quite scarce at the moment, but AMD says that R600 will be known as Radeon X2900-series and will launch with XTX, XT and XL variants. There's no release date yet, but AMD was clear that the card was a matter of weeks away. We'll bring you more as and when we get it.[/I]"

http://www.bit-tech.net/news/2007/03...top-to-bottom/ [/B]

Så då kanske vi, med tur, ser kortet ute på marknaden i början av april.

Permalänk

Ja de är nog inte långt kvar nu... Men man får starkt räkna med att de dröjer in på april-maj. Frågan är ju hur pass stor vikt ATI lagt på att utnyttja sitt release-släpp ihop med Vista, med tanke på att de tar sin tid att få ihop drivrutinerna till Vista. Kanske deras strategi är lite luddig eller helt fenomenal på så viss att hela top till botten segmentet står färdigt tills vi ser en i stort sett fungerande drivrutin.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micmoc
skitsamma ! vet inte varför alla skriker sej hesa om varför det inte finns mer directx 10 kort på marknaden ... och att det ena krossar det andra ! ...... vafan .....
mvh. [/B]

Jo man skulle nästan kunna undra varför High-end korten släpps först men de är väl just de att man måste ha en väg/riktlinje att gå på som senare kan utnyttjas och förbättras mer och mer på de nästkommande modellerna.
Många vet nog inte heller hur ATI's produktions-strategi/situation sett ut senaste tiden.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Nu har tydligen AMD gått ut och sagt varför de har skjutit på lanseringen av R600.

Citat:

"Instead of having them separate, we thought, lets line that up, so we delayed for several weeks," Orton continued, referring to the R600 family as a whole, which AMD now says will come out at the same time (a matter of weeks as opposed to months, according to Richard) instead of just the high-end version.

Källa: Nordichardware

Tydligen ville man lansera hela serien av grafikkort på en gång. Fast jag tycker detta är sämre för kunsumenterna om det nu ändå inte är problem med korten. Eller tror ni detta är ett sätt att dölja problem med kortet?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd

Tänk hur mycket mer prestanda man helt plötsligt får för pengarna. Inte så länge sedan fick man ett 7950gt för 3000kr. Nu får man prestanda av två stycken 7950gt i sli för 3400kr (8800gts 640m). Me like

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Nu har tydligen AMD gått ut och sagt varför de har skjutit på lanseringen av R600.

Källa: Nordichardware

Tydligen ville man lansera hela serien av grafikkort på en gång. Fast jag tycker detta är sämre för kunsumenterna om det nu ändå inte är problem med korten. Eller tror ni detta är ett sätt att dölja problem med kortet?

Det jag skrivit 2 inlägg upp

Problem med korten tror jag nog inte, sånt kommer alltid fram. Det var ju huvudorsaken till deras fördröjning sist de lnaserade väldigt sent. Problem med drivrutiner för DX10 kan det däremot vara, det vet man aldrig.

Eller så har AMD/ATi fått lite Crysis kod att leka med och alla sitter och spelar sig galna hehe.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Det jag skrivit 2 inlägg upp

Problem med korten tror jag nog inte, sånt kommer alltid fram. Det var ju huvudorsaken till deras fördröjning sist de lnaserade väldigt sent. Problem med drivrutiner för DX10 kan det däremot vara, det vet man aldrig.

Eller så har AMD/ATi fått lite Crysis kod att leka med och alla sitter och spelar sig galna hehe.

Missade det hehe

Jag måste hålla ut några dagar till, just nu ligger 8800GTX i varukorgen på datorbutiken på grund av att mitt grafikkort strular. Känns dumt att köpa det nu men kan knappt bärja mig.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Missade det hehe

Jag måste hålla ut några dagar till, just nu ligger 8800GTX i varukorgen på datorbutiken på grund av att mitt grafikkort strular. Känns dumt att köpa det nu men kan knappt bärja mig.

Hur du än gör lär du inte ångra dig. Så vad om R600 är typ 10% snabbare, du kan sitta typ i morron och spela dig tokig istället

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Hur du än gör lär du inte ångra dig. Så vad om R600 är typ 10% snabbare, du kan sitta typ i morron och spela dig tokig istället

Jag tror det blir större skillnad men det är mycket pengar man ska ut med. Men och andra sidan är jag inte speciellt intresserad utav R600. Funderar på att beställa 8800GTX och sälja det när G90 kommer.

Edit: Det var inte många timmar jag stog ut. Datorbutiken "stal" 9000kr från mig. 8800GTX, silverstone 560W agg och en raptor 150GB. Får i alla fall ett grafikkort som presterar nästan dubbelt så bra som mitt tidigare.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Jo självklart det tycker jag ju också känns meningslöst att tävla mot ett kort som funnits i över ett halvår... det bästa vore ju om de kuna släppa sina kort sammtidigt så det blir hysteri :D. När ATI släpper sin så har ju Nvidia redan knåpat ihop en ultra klockad variant för att försöka matcha ATI'S

Varför jag tycker det är dåligt att DAAMIT inte lanserat sitt kort än är att Nvidia kan hålla relativt höga priser och det blir ingen konkurrans på marknaden. Hade DAAMIT lanserat kortet som det var tänkt i alla fall så hade priserna sett annorlunda ut för Nvidia än vad dom gör idag.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Jag tror det blir större skillnad men det är mycket pengar man ska ut med. Men och andra sidan är jag inte speciellt intresserad utav R600. Funderar på att beställa 8800GTX och sälja det när G90 kommer.

Edit: Det var inte många timmar jag stog ut. Datorbutiken "stal" 9000kr från mig. 8800GTX, silverstone 560W agg och en raptor 150GB. Får i alla fall ett grafikkort som presterar nästan dubbelt så bra som mitt tidigare.

Haha aah de här jäkla nätbutikerna är tjuvar hela högen, jag känner på mig att nästa rån är riktigt nära ,-)

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Hur man än vrider och vänder på det, kommer man inte ifrån det faktum att ATI ligger efter rent tidsmässigt.
För varje dag som går säljs det ett G80 kort mer och avståndet till nvidia blir allt större.
Nu börjar jag sikta in mig på G90 istället, herregud varför inte vänta ytterligare och få ett fete kort när man sitter på G80?
För väntan på R600 har fan provat mitt tålamod tillräckligt nu känns det som.
Vet iofs att när R600 väl dyker upp kommer jag nog ha svårt att låta bli att köpa ett, men iallafall, nvidia rycker och va gör ATI?
Skjuter upp...suck

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

Kommer köra med mitt 8800GTX till de kortet suger i spel.
Ska man ha de värsta hela tiden.

Tror jag kommer vara nöjd med mitt ett bra tag framöver...

//Peter

Permalänk
Medlem

Jag har nu börjat vänta på G90 och r600, men frågan är om det ens blir något av dessa. När Crysis eller Allan Wake kommer då blir det ett nytt kort, det är säkert. Innan dess är det tveksamt.

Permalänk
Medlem

Mitt X800XT PE har klarat sig bra tills nu, finns 2-3 spel jag inte kan starta pga sm3.0 stöd, sm3 korten gjorde inget speciellt över 2.0b så tyckte inte det var värt att byta till, men nu kommer sm4.0 och med 3.0 på köpet, för mig blir det ett r600, det är ju ett antal gånger snabbare än mitt, fast nu kommer det att behövas när dx10 kommer. Innan r600 kommer, kör på med vista x64 drivers, gogo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Hur man än vrider och vänder på det, kommer man inte ifrån det faktum att ATI ligger efter rent tidsmässigt.
För varje dag som går säljs det ett G80 kort mer och avståndet till nvidia blir allt större.
Nu börjar jag sikta in mig på G90 istället, herregud varför inte vänta ytterligare och få ett fete kort när man sitter på G80?
För väntan på R600 har fan provat mitt tålamod tillräckligt nu känns det som.
Vet iofs att när R600 väl dyker upp kommer jag nog ha svårt att låta bli att köpa ett, men iallafall, nvidia rycker och va gör ATI?
Skjuter upp...suck

Det är sant men för AMD/Ati fnns ju de stora pengarna att tjäna i OEM och mellansekvensmarknaden. Och där har inte nVidia några kort ute än. Och Ati säljer bättre där och har de gjort väldigt länge (sist jag kollade). Highend korten är alltid den marknad som säljer minst. nVidia ser ju inte ut att släppa deras 8600 kort (och nedåt) innan Ati får ut hela sin serie av kort.

Det nVidia tjänar på är ju Pr just nu. Men nu när deras drivrutiner är i det skick de är så är det ju inte bara bra Pr.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Det är sant men för AMD/Ati fnns ju de stora pengarna att tjäna i OEM och mellansekvensmarknaden. Och där har inte nVidia några kort ute än. Och Ati säljer bättre där och har de gjort väldigt länge (sist jag kollade). Highend korten är alltid den marknad som säljer minst. nVidia ser ju inte ut att släppa deras 8600 kort (och nedåt) innan Ati får ut hela sin serie av kort.

Det nVidia tjänar på är ju Pr just nu. Men nu när deras drivrutiner är i det skick de är så är det ju inte bara bra Pr.

Länk om att ATI skulle sälja bättre på mellansekvensmarknaden.!? För jag tvivlar på att ATIs mellansegment kort skulle sälja bättre än nVidias.

Om du inte visste så har RV630 stora problem. Den lär vi inte se några månad eller så. Tyvärr. Så nog ska 8600 korten komma innan RV630.

Det handlar inte så mycket om PR som att få in pengar i banken. Och nVidia gör ingenting annat än får in pengar i banken. Mycket pengar.http://biz.yahoo.com/prnews/070213/sftu136.html?.v=54
Man kanske börja tro att någon på AMD ångrar sig lite att de inte köpte upp nVidia istället.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Man kanske börja tro att någon på AMD ångrar sig lite att de inte köpte upp nVidia istället.

Jag håller nog med faktiskt.

Såg trådar tidigare där man fick välja mellan Amd/Ati Nvidia/Intel eller Intel/Amd och Amd/Nvidia och Amd/Nvidia vann så det hade passat bättre enligt folket här som är mer kunniga än majoriteten samt personligt tycke.

Nvidia har högre marknadsvärde än vad Ati har och har haft det ganska länge nu så Amd hade nog gjort ett bättre uppköp av Nvidia istället. Frågan är om det är att bara "köpa upp" så där, vet ej hur det fungerar.

Mvh Albin

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Jag håller nog med faktiskt.

Såg trådar tidigare där man fick välja mellan Amd/Ati Nvidia/Intel eller Intel/Amd och Amd/Nvidia och Amd/Nvidia vann så det hade passat bättre enligt folket här som är mer kunniga än majoriteten samt personligt tycke.

Nvidia har högre marknadsvärde än vad Ati har och har haft det ganska länge nu så Amd hade nog gjort ett bättre uppköp av Nvidia istället. Frågan är om det är att bara "köpa upp" så där, vet ej hur det fungerar.

Mvh Albin

Var ju väldigt bra att AMD köpte ATI, för tänk om AMD hade köpt Nvidia som redan toppar marknanden just nu. vi skulle ha haft ett samhälle med Nvidia i topp vilket är aldrig bra, för som du kan se idag så kan de ta sina överpriser tack vare att ingen annan har något kort att kontra med.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Kanske insåg ATI att det behövs mer tweaking till DX10 liren? Det är mycket möjligt att 8800serien presterar skit i DX10. Vem vet egentligen hur 8800korten presterar i de nya DX10 spelen som kommer? Finns det något trovärdigt test idag? Finns ingen garanti om ett 8800GTX fixar Crysis på max.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Kanske insåg ATI att det behövs mer tweaking till DX10 liren? Det är mycket möjligt att 8800serien presterar skit i DX10. Vem vet egentligen hur 8800korten presterar i de nya DX10 spelen som kommer? Finns det något trovärdigt test idag? Finns ingen garanti om ett 8800GTX fixar Crysis på max.

Då microsoft har varit välda strikta på vad som får klassas som DX10-kompatibelt så ska du nog inte oroa dig för det Nvidia har nog lärt sig sin läxa efter GFFX-serien.