R600 - Maj blir ankomsten.

Permalänk
Inaktiv

Och jag som kör med mitt stackars X800XL 256MB GDDR3. Mycket spekulationer. Minns när man var ung och köpte ett Geforce 2 GTS 32MB för 3600 utan att blinka. Det var tider det.. xD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Var ju väldigt bra att AMD köpte ATI, för tänk om AMD hade köpt Nvidia som redan toppar marknanden just nu. vi skulle ha haft ett samhälle med Nvidia i topp vilket är aldrig bra, för som du kan se idag så kan de ta sina överpriser tack vare att ingen annan har något kort att kontra med.

Precis som du skriver. Intel/Nvidia hade vart ännu värre om Intel hade köpt upp Nvidia, dels för att Intel har processormarknaden och dels för att Nvidia har Grafikkortsmarknaden. Därför är Amd/Nvidia klockrent ihop.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDE
ATi har alltid varit bäst på allt och kommer så förbli. Spännande tider

0nT.. hur stängda stängda dörrar? vem har tillträde?

Geforce serien kom innan tex Radeon släpptes (hade ett Geforce 4 då radeon kom) och gav dem
för första gången riktigt konkurrens. Så att säga att ATI alltid varit
bättre är att ta i. Tycker det har varit fram och tillbaka hela tiden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Geforce serien kom innan tex Radeon släpptes (hade ett Geforce 4 då radeon kom) och gav dem
för första gången riktigt konkurrens. Så att säga att ATI alltid varit
bättre är att ta i. Tycker det har varit fram och tillbaka hela tiden.

Faktiskt så har du fel.
Geforce 4 lanserades 2002 (wikipedia) och första radeon-kortet kom 2000 (wikipedia).
Det står inte när radeon släpptes under året men det första geforce-kortet kom augusti 1999. Så så stort försprång var det inte. Före dessa hade vi ju TNT och Rage såklart.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Faktiskt så har du fel.
Geforce 4 lanserades 2002 (wikipedia) och första radeon-kortet kom 2000 (wikipedia).
Det står inte när radeon släpptes under året men det första geforce-kortet kom augusti 1999. Så så stort försprång var det inte. Före dessa hade vi ju TNT och Rage såklart.

Tryckfel Geforce 3 skall det stå. De radeon kort jag syftar på var 9500/9700, alltså ett år efter cirkus.. Kom ihåg att det var hela 256mb på den grymmaste modellen. Fast då fick man ju pröjsa ca 3000 kr vilket var mycket på den tiden då man studerade. Fixa iaf ett GeForce 4 med 128mb lite senare.
Det var tider det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Var ju väldigt bra att AMD köpte ATI....

Visst var det bra att AMD köpte upp ATI. Nu kan AMD ordna upp ATI från att vara ett stelbent och oinivativttagande företag med halv bra inkomst (gemför med konkuranten) till ett initiativtagande och progressivt företag.

Produkt mässigt så är nVidia och ATI rätt så lika, men när det kommer till företagande så är nVidia överlägset bättre än ATI. Det är därför ATI blev uppköpt, eftersom de lyckades inte lika bra som konkuranten.

När ATI köptes upp så var ATI hälften så mycket värt som nVidia. Sedan 6-serien har nVidias kvartal rapportet bara gått med plus, väldigt stora plus. Den senaste har varit den bästa i nVidias historia. Kommande DX10 budget och mellan segment korten från nVidia är utanför dörren, vi vet spec, och ca priset. ATI kämpar på med att få deras mellan segment-kort (RV630) att fungera.

ATi har varit underdog, också kommer troligen alltid att vara. Som företag, dock ej produktmässigt.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

R600 Codenames >> http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=134525

Läste nu också att GDDR3 versionen släpps innan GDDR4, d.v.s gddr3 i början av maj och gddr4 i mitten eller senare mot slutet. De hade man inte trott.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Re: R600 - Maj blir ankomsten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
R600 ska visst fortfarande visas upp på Cebit (fast bakom stängda dörrar)

Men allvarligt får vi inte se NÅGOT innan maj? Känns så snopet att veta att korten är där på cebit och man får inte se eller höra något

EDIT - x2800gto som är minsta r600 med 256bit bus, åh gud... mina byxor x_X

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tror detta passar bäst in här. Surfade in på Techpowerup idag, och hittade en MYCKET intressant länk:

http://www.fx57.net/?p=500

Tech demo bilder! :3

(TPU tråden http://forums.techpowerup.com/showthread.php?p=289447#post289... )

Permalänk
Medlem

Ni alla som pratar om grafikkort och håller på att bestämma vilket som är bäst, lyssna nu:

Enligt crytek på www.crysis-online.com förklarar de olika system och vad de kan prestera. ett rekomenderad graffa är 1900GTX då du blir kapabel till att spela på high (resolution 1024*768)

jag frågade en fråga om grafikkortet X1950XT skulle kunna prestera. Svaret vart high - very high med resolution 1280 om jag hade tur, annars utan problem med 1024. ( Obs. DirectX 9.0c )

En annan dator expert på sidan nämnde också att ATI¨s x1900 serie är en vinnare över geforce 7000 serie där jag fick en jämnförelse mellan X1950Xt och geforce 7950 GT, med båda 256mb.

han förklarade att ATI¨s minnen var snabbare och att det blir en liten förbättring. Dock inte stor. Men han nämde en sak som är viktig. Nvidia är ledande på openGL men används inte speciellt mycket under spelen. Dvs ATI vart segraren. Man kan själv kolla på testerna mellan olika spel op tomshardware och se skilladen själv. Kom ihåg att 1950XTX är en konkurrans mellan 7950GTX och lika så vart en vinnare.

Nu har Nvidia fått ett försprång tack vare deras Dx10 kort. men varför klanka ned på AMD/INTEL? Herregud det handlar om konkurrans. "Inget kommer att dö ut, kunderna kommer att ha behovet av korten från båda."

Nu snart släpps ATIs nys kortserie och ska konkurrera mot 8800 serien. vad resultaten blir vet vi dock inte men man vet att den har minnesklockfrekvensen 2Ghz och över 600 i central klockhastighet ( Inget som berättas ).

Framtiden ser ljus ut för dem båda korten och konkurransen kommer vara dem samma. Och spelprestanda skillnaden mellan de två topp produkterna kan vara små .

jag själv sitter på ett Nvidia och ska byta om 1 vecka. Och jag har bytt lite då och då. allt eftersom jag tycker båda presterar efter mina behov.

så tack för mig! Och snälla låt korten kriga i egen hand istället för att ni ska klanka på varandra. det är tyvärr en nördvarning på det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rolfart
Ni alla som pratar om grafikkort och håller på att bestämma vilket som är bäst, lyssna nu:

Enligt crytek på www.crysis-online.com förklarar de olika system och vad de kan prestera. ett rekomenderad graffa är 1900GTX då du blir kapabel till att spela på high (resolution 1024*768)

jag frågade en fråga om grafikkortet X1950XT skulle kunna prestera. Svaret vart high - very high med resolution 1280 om jag hade tur, annars utan problem med 1024. ( Obs. DirectX 9.0c )

En annan dator expert på sidan nämnde också att ATI¨s x1900 serie är en vinnare över geforce 7000 serie där jag fick en jämnförelse mellan X1950Xt och geforce 7950 GT, med båda 256mb.

han förklarade att ATI¨s minnen var snabbare och att det blir en liten förbättring. Dock inte stor. Men han nämde en sak som är viktig. Nvidia är ledande på openGL men används inte speciellt mycket under spelen. Dvs ATI vart segraren. Man kan själv kolla på testerna mellan olika spel op tomshardware och se skilladen själv. Kom ihåg att 1950XTX är en konkurrans mellan 7950GTX och lika så vart en vinnare.

Nu har Nvidia fått ett försprång tack vare deras Dx10 kort. men varför klanka ned på AMD/INTEL? Herregud det handlar om konkurrans. "Inget kommer att dö ut, kunderna kommer att ha behovet av korten från båda."

Nu snart släpps ATIs nys kortserie och ska konkurrera mot 8800 serien. vad resultaten blir vet vi dock inte men man vet att den har minnesklockfrekvensen 2Ghz och över 600 i central klockhastighet ( Inget som berättas ).

Framtiden ser ljus ut för dem båda korten och konkurransen kommer vara dem samma. Och spelprestanda skillnaden mellan de två topp produkterna kan vara små .

jag själv sitter på ett Nvidia och ska byta om 1 vecka. Och jag har bytt lite då och då. allt eftersom jag tycker båda presterar efter mina behov.

så tack för mig! Och snälla låt korten kriga i egen hand istället för att ni ska klanka på varandra. det är tyvärr en nördvarning på det

1. Du skriver som en kråka.

2. Så som du skriver och förklarar med erfarenheter tillsammans med vilken sida och vilket folk? Crysis?- så tror jag inte dig tyvärr.

3. Amd/Intel? Du menar Amd/Ati = DAAMIT?

4. Min vän, det finns inget X1900GTX och inte heller 7950GTX. Det finns X1900GT / X1900XT / X1900XTX / X1950PRO / X1950XT / X1950XTX, lägg gärna till om jag har missat något. Sedan är det 7950GX2 du menar i så fall. Jag är tveksam att X1950XTX skulle prestera bättre än 7950GX2 i Crysis, möjligt jag har fel men jag tror ej det. Minnes hastigheten på ett grafikkort kort spelar mindre roll om vilket kort som presterar ut vilket. Hur som helst, håll reda på ovan annars så börjar folk misstro på det du skriver och förstår att det mesta är taget från luften.

3. Om inte Opengl används "speciellt mycket", i vilka tillfällen används Opengl? Vad används istället för Opengl? Direct 3D?

4. Snart lanseras DAAMITs grafikkorts serie, helt rätt. Men det man vet är att R600 har 2Ghz minnen och över 600Mhz GPU frekvens, fast det är inget som berättas? Enligt äldre rykten så har det vart som du skriver så det har du förmodligen läst dig till någonstans av ett rykte som inte bekräftar någonting. Jag har hört över 700Mhz på GPU'n men jag vet ej.

5. Av rent intresse. Du sitter med ett 6800GT idag och ska byta om en vecka. Vad är det du ska byta till om jag får fråga?

6. Vad är det som är nördvarning? Vi klankar inte ner på varandra. Detta är ett forum där man diskuterar och spekulerar, drömmer och agerar. Ser inget konstigt med det. De tär ju ingen som skriver illa om någon, inte vad jag har sett i alla fall?

Tack för dig

EDIT: Stavning, meningsuppbyggnad.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rolfart

Ni alla som pratar om grafikkort och håller på att bestämma vilket som är bäst, lyssna nu:

Enligt crytek på www.crysis-online.com förklarar de olika system och vad de kan prestera. ett rekomenderad graffa är 1900GTX då du blir kapabel till att spela på high (resolution 1024*768)

jag frågade en fråga om grafikkortet X1950XT skulle kunna prestera. Svaret vart high - very high med resolution 1280 om jag hade tur, annars utan problem med 1024. ( Obs. DirectX 9.0c )

En annan dator expert på sidan nämnde också att ATI¨s x1900 serie är en vinnare över geforce 7000 serie där jag fick en jämnförelse mellan X1950Xt och geforce 7950 GT, med båda 256mb.

han förklarade att ATI¨s minnen var snabbare och att det blir en liten förbättring. Dock inte stor. Men han nämde en sak som är viktig. Nvidia är ledande på openGL men används inte speciellt mycket under spelen. Dvs ATI vart segraren. Man kan själv kolla på testerna mellan olika spel op tomshardware och se skilladen själv. Kom ihåg att 1950XTX är en konkurrans mellan 7950GTX och lika så vart en vinnare.

Nu har Nvidia fått ett försprång tack vare deras Dx10 kort. men varför klanka ned på AMD/INTEL? Herregud det handlar om konkurrans. "Inget kommer att dö ut, kunderna kommer att ha behovet av korten från båda."

Nu snart släpps ATIs nys kortserie och ska konkurrera mot 8800 serien. vad resultaten blir vet vi dock inte men man vet att den har minnesklockfrekvensen 2Ghz och över 600 i central klockhastighet ( Inget som berättas ).

Framtiden ser ljus ut för dem båda korten och konkurransen kommer vara dem samma. Och spelprestanda skillnaden mellan de två topp produkterna kan vara små .

jag själv sitter på ett Nvidia och ska byta om 1 vecka. Och jag har bytt lite då och då. allt eftersom jag tycker båda presterar efter mina behov.

så tack för mig! Och snälla låt korten kriga i egen hand istället för att ni ska klanka på varandra. det är tyvärr en nördvarning på det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
1. Du skriver som en kråka.

2. Så som du skriver och förklarar med erfarenheter tillsammans med vilken sida och vilket folk? Crysis?- så tror jag inte dig tyvärr.

3. Amd/Intel? Du menar Amd/Ati = DAAMIT?

4. Min vän, det finns inget X1900GTX och inte heller 7950GTX. Det finns X1900GT / X1900XT / X1900XTX / X1950PRO / X1950XT / X1950XTX, lägg gärna till om jag har missat något. Sedan är det 7950GX2 du menar i så fall. Jag är tveksam att X1950XTX skulle prestera bättre än 7950GX2 i Crysis, möjligt jag har fel men jag tror ej det. Minnes hastigheten på ett grafikkort kort spelar mindre roll om vilket kort som presterar ut vilket. Hur som helst, håll reda på ovan annars så börjar folk misstro på det du skriver och förstår att det mesta är taget från luften.

3. Om inte Opengl används "speciellt mycket", i vilka tillfällen används Opengl? Vad används istället för Opengl? Direct 3D?

4. Snart lanseras DAAMITs grafikkorts serie, helt rätt. Men det man vet är att R600 har 2Ghz minnen och över 600Mhz GPU frekvens, fast det är inget som berättas? Enligt äldre rykten så har det vart som du skriver så det har du förmodligen läst dig till någonstans av ett rykte som inte bekräftar någonting. Jag har hört över 700Mhz på GPU'n men jag vet ej.

5. Av rent intresse. Du sitter med ett 6800GT idag och ska byta om en vecka. Vad är det du ska byta till om jag får fråga?

6. Vad är det som är nördvarning? Vi klankar inte ner på varandra. Detta är ett forum där man diskuterar och spekulerar, drömmer och agerar. Ser inget konstigt med det. De tär ju ingen som skriver illa om någon, inte vad jag har sett i alla fall?

Tack för dig

EDIT: Stavning, meningsuppbyggnad.

ja jävlar tack, behövde det där

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Tryckfel Geforce 3 skall det stå. De radeon kort jag syftar på var 9500/9700, alltså ett år efter cirkus.. Kom ihåg att det var hela 256mb på den grymmaste modellen. Fast då fick man ju pröjsa ca 3000 kr vilket var mycket på den tiden då man studerade. Fixa iaf ett GeForce 4 med 128mb lite senare.
Det var tider det.

Geforce 3 var bra men det motsvarande kortet från ATI radeon 8500 var snäppet vassare faktiskt.

Permalänk
Medlem

"CeBIT: AMD speaks about R600

Received by AMD, we believed there until the end. When we penetrated in a flanked room of a poster “NDA” we were persuaded that it would be there. And well not. Many times announced R600 and very as many time deferred was not there, finally almost, as explained Vijay Sharma, Product to us Manager of R600 at AMD.

Hello Vijay. We thought of seeing R600, is it there?
Hello. Yes R600 is well here in CeBIT. It is presented in NDA (agreement of nondisclosure) at some of our partners. It is not visible for general public, nor for the press, but our trade partners have it already and can present it at their customers.

And for us will people of the press, when be you he visible?
He will be presented at the press at the end of April/during May at the time of an official presentation under NDA. The date and the exact place of this event are not defined yet, but that will not be in Amsterdam (note: AMD cancelled there is a few days the official presentation of R600 which was to be held in Amsterdam at the beginning of week).

And for the public?
The public will see with blow on of R600 everywhere in Computex which will take place in June since it will be launched during May.

One spoke about a problem of PCB with memory GDDR4. You confirm?
Well on that not. There is no concern, these rumours are nonfounded. R600 functions very well.

This don't CeBIT was the occasion to present it, why do it not?
We wish to develop a complete range around R600. Today, the range and all that goes around are not finalized. We will launch R600 at the same time as all the range of charts which use it.

Will AMD announced a revision with the fall of its sales for the current year, R600 be the product which will save AMD?
We hope for it and let us be persuaded of it. The processor for Barcelona waiter will be well launched this summer. The version general public Agena will be launched second half of 2007. All these innovations will show the capacities of AMD to be dissociated in this market. There is not only R600.

Compared to the solution of NVIDIA, which will give the R600 in terms of performances?
You will be surprised…

And the price?
I know it, but of course, I can nothing say to you.

Thank you Vijay

AMD received us and let us thank we them. We would have however liked to know some a little more. R600 is not there. There exists can be certainly, but we saw it, nobody besides, and the answers brought to our questions seem to be given in order to save time.

http://translate.google.com/translat...language_tools"

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=137219&p...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Någon som vågar spekulera i hur mycket R600 respektive Nvidias nya grafikkort kommer att kosta? 5k + ?

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Någon som vågar spekulera i hur mycket R600 respektive Nvidias nya grafikkort kommer att kosta? 5k + ?

Redan bestämt 6k

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micmoc
Ja ja ! dra inte in mej i något jag inte bryr mej om .... men det råder delade meningar om grafik kort och vilket som har bäst bildkvalité samt fps..... beror iofs vilka spel man spelar osv. ! men att ati x1900 serien var det bättre kortet innan 8800 kom var dom flesta överens om !.... vad jag läst iallafall ! ...... men vilken kategori du tillhör märks ju ...... din lilla fanboy där ... asg !
Mvh.

Jag har både Ati och Nvidia i mina burkar. Så nån fanboy är jag inte. Får jag pengar till R600 så köper jag det. Samma gäller Nvidias 9serie.

Permalänk
Medlem

Jag är främst intresserad av hur mycket lanseringen av r600 kommer dra ner priset på geforce 8800 gtx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Redan bestämt 6k

Aah, va bra. Tackar

Då blir det väll dubbla 8800gtx.. Eftersom de kommer sänka priserna på 8800 serien (i hope), när R600 kommer.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
1. Du skriver som en kråka.

2. Så som du skriver och förklarar med erfarenheter tillsammans med vilken sida och vilket folk? Crysis?- så tror jag inte dig tyvärr.

3. Amd/Intel? Du menar Amd/Ati = DAAMIT?

4. Min vän, det finns inget X1900GTX och inte heller 7950GTX. Det finns X1900GT / X1900XT / X1900XTX / X1950PRO / X1950XT / X1950XTX, lägg gärna till om jag har missat något. Sedan är det 7950GX2 du menar i så fall. Jag är tveksam att X1950XTX skulle prestera bättre än 7950GX2 i Crysis, möjligt jag har fel men jag tror ej det. Minnes hastigheten på ett grafikkort kort spelar mindre roll om vilket kort som presterar ut vilket. Hur som helst, håll reda på ovan annars så börjar folk misstro på det du skriver och förstår att det mesta är taget från luften.

3. Om inte Opengl används "speciellt mycket", i vilka tillfällen används Opengl? Vad används istället för Opengl? Direct 3D?

4. Snart lanseras DAAMITs grafikkorts serie, helt rätt. Men det man vet är att R600 har 2Ghz minnen och över 600Mhz GPU frekvens, fast det är inget som berättas? Enligt äldre rykten så har det vart som du skriver så det har du förmodligen läst dig till någonstans av ett rykte som inte bekräftar någonting. Jag har hört över 700Mhz på GPU'n men jag vet ej.

5. Av rent intresse. Du sitter med ett 6800GT idag och ska byta om en vecka. Vad är det du ska byta till om jag får fråga?

6. Vad är det som är nördvarning? Vi klankar inte ner på varandra. Detta är ett forum där man diskuterar och spekulerar, drömmer och agerar. Ser inget konstigt med det. De tär ju ingen som skriver illa om någon, inte vad jag har sett i alla fall?

Tack för dig

EDIT: Stavning, meningsuppbyggnad.

Hehe, många av dina tidiga inlägg A.N'doja var också skrivna av en kråka i rättvisans namn. Jag kommer kommer ihåg det eftersom du stormade in här och höll en rätt hög profil.

Visa signatur

Speed is nothing without HQAF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beck
Hehe, många av dina tidiga inlägg A.N'doja var också skrivna av en kråka i rättvisans namn. Jag kommer kommer ihåg det eftersom du stormade in här och höll en rätt hög profil.

Man mognas med åren, och efter några anmärkningar

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beck
Hehe, många av dina tidiga inlägg A.N'doja var också skrivna av en kråka i rättvisans namn. Jag kommer kommer ihåg det eftersom du stormade in här och höll en rätt hög profil.

Hehe, jag vet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Man mognas med åren, och efter några anmärkningar

Jo det också

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

"This drastically reduces power consumption and enables AMD to clock R600 to 1 GHz or even more." Så då kanske det inte drar så mycket som 240/270W? Står att det kommer dra 1/3 mindre än 80nm versionen som drog 240W.

Permalänk
Medlem

Alltså med en ny arkitektur så kommer ingen köpa de första korten av R600 och det blir värre för Ati.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Läste just theINQ lilla artikell, nu kanske det är värt att vänta på R600-korten trots allt...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

I´m du läste inte rubriken eller?
"All amd r6xx are 65nm"
80nm kommer bara var demo exemplar 65nm är det som gäller på de som säljs i maj, det var vad jag läste i artikeln behöver knappast vara sant för det.

Permalänk

Fan vad nice, riktigt nice! Ska bli intressant och se vad Nvidia svarar med

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Står på slutet!

"We have talked with several high-ranking AMD executives and confirmed this rumour. So, from March 16th at 19:59 CET - the R600 which you will buy in stores in May will be 65nm, and will consume almost one third less power than the 80 nanometre one."

Hoppas på det bästa!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|