R600 - Maj blir ankomsten.

Permalänk
Medlem

R600 - Maj blir ankomsten.

R600 ska visst fortfarande visas upp på Cebit (fast bakom stängda dörrar) och korten kommer sedan att lanseras i Maj.

Tydligen ska R600 med GDDR3 släppas i början av Maj och korten med GDDR4 ska släppas i mitten av Maj fast i en begränsad upplaga. Så det gäller väl att hugga till sig ett direkt om det visar sig vara bra.

Enligt Vr-zone så ska även "core clock" vara över 800MHz.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Oiski poiski! Lätt jag ska sälja mitt 8800gtx sen och köpa R600 med GDDR4, 800mhz Den lär ju krossa en del kort.

Undrar om det kommer att komma en 2gpu version av den och hur hög core hastighet kan man tänka den komma då ?

Damn den har ju dubbelt så många shaders också ?

Permalänk
Medlem

mmmm. lagom till 9xxx korten kommer....

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kent2
mmmm. lagom till 9xxx korten kommer....

Umh? Nvidias nästa generation kommer inte att komma i maj eller under sommaren om du tror det. Antagligen i höst om de kommer.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

precis nvidias 9 serien kommer antagligen komma nästa vinter

Permalänk
Medlem

Ja. Var väl inte helt seriös, tycker bara att ATI släpat litet väl med R600...

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk

9xxx serien skulle väll komma andra kvartalet i år???

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker det är roligt hur ATI fanboys talat sig våta om det här kortet i ett halvår utan att det varit ute på marknaden...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jag tycker det är roligt hur ATI fanboys talat sig våta om det här kortet i ett halvår utan att det varit ute på marknaden...

Tycker det är roligt hur nvidia fanboys kastar skit på ati fanboys medans dom för en gångs skull får vara herre på täppan ! vilket inte hör till vanligheterna

Skiter fullständigt i tillverkare på korten ... vill bara ha det som e snabbast vid köptillfället ! har båda tillverkarna och är tilfreds med dom datorerna

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk
Medlem

vad kommer bli snabbast X2900XTX eller X2900XTX2 ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micmoc
Tycker det är roligt hur nvidia fanboys kastar skit på ati fanboys medans dom för en gångs skull får vara herre på täppan ! vilket inte hör till vanligheterna

Skiter fullständigt i tillverkare på korten ... vill bara ha det som e snabbast vid köptillfället ! har båda tillverkarna och är tilfreds med dom datorerna

Vadå ''förtillfället'' tycker Nvidia har varit bäst på nästan allt ju

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Vadå ''förtillfället'' tycker Nvidia har varit bäst på nästan allt ju

Ja ja ! dra inte in mej i något jag inte bryr mej om .... men det råder delade meningar om grafik kort och vilket som har bäst bildkvalité samt fps..... beror iofs vilka spel man spelar osv. ! men att ati x1900 serien var det bättre kortet innan 8800 kom var dom flesta överens om !.... vad jag läst iallafall ! ...... men vilken kategori du tillhör märks ju ...... din lilla fanboy där ... asg !
Mvh.

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jag tycker det är roligt hur ATI fanboys talat sig våta om det här kortet i ett halvår utan att det varit ute på marknaden...

Ja och det gjorde de (vi kanske det är) med X1900 serien oxå och se hur den blev (även om den inte var försenad med såhär mkt). Ati var herre på täppan rätt länge med de korten. Ända från X1900XT till X1950XTX. De hade de mest prisvärda samt snabba korten ett bra tag. Medan nVidia plågades av 7900 seriens dåliga kondensatorer (eller vad det nu var det var fel på).

Vi vet väl att ATi inte gör oss missnöjda (förutom i värme och ljud utveckling kanske). Den som väntar på ngt gott

Ont: Jag hoppas verkligen det blir Maj nudå, iofs vet jag inte vad jag ska pengar ifrån för att köpa ett R600

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

förut var det en bit in i april o nu maj? alla dessa uppskjutningar börjar ju bli löjliga...aja bara vänta o se vad som händer, kanske trillar r600 in under vintern...vem vet...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
förut var det en bit in i april o nu maj? alla dessa uppskjutningar börjar ju bli löjliga...aja bara vänta o se vad som händer, kanske trillar r600 in under vintern...vem vet...

Är väl ingen som tvingar någon att vänta på att r600 ska släppas ... dom kan väl köpa nvidia istället ! ..... problemet är väl att dom vill se vilket kort som presterar bäst ! (dom som snart tänker införskaffa ett nytt graffe).... "vilket är förnuftigt" sedan köper man det man tycker verkar bäst !.... hur enkelt som helst eller hur ... kostigt att dom som redan köpt ett 8800 gapar mest att ati inte släppt sitt kort ännu ? ... vad gapar dom över ? dom har ju redan införskaffat sej ett direct x 10 kort eller hur ! ..... dom är väl nervis antagligen ..... är väl inget att va nervis över ! gläd er åt era redan införskaffade kort istället

mvh.

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Ja och det gjorde de (vi kanske det är) med X1900 serien oxå och se hur den blev (även om den inte var försenad med såhär mkt). Ati var herre på täppan rätt länge med de korten. Ända från X1900XT till X1950XTX. De hade de mest prisvärda samt snabba korten ett bra tag. Medan nVidia plågades av 7900 seriens dåliga kondensatorer (eller vad det nu var det var fel på).

Vi vet väl att ATi inte gör oss missnöjda (förutom i värme och ljud utveckling kanske). Den som väntar på ngt gott

Ont: Jag hoppas verkligen det blir Maj nudå, iofs vet jag inte vad jag ska pengar ifrån för att köpa ett R600

ATi har alltid varit bäst på allt och kommer så förbli. Spännande tider

0nT.. hur stängda stängda dörrar? vem har tillträde?

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micmoc
Är väl ingen som tvingar någon att vänta på att r600 ska släppas ... dom kan väl köpa nvidia istället ! ..... problemet är väl att dom vill se vilket kort som presterar bäst ! (dom som snart tänker införskaffa ett nytt graffe).... "vilket är förnuftigt" sedan köper man det man tycker verkar bäst !.... hur enkelt som helst eller hur ... kostigt att dom som redan köpt ett 8800 gapar mest att ati inte släppt sitt kort ännu ? ... vad gapar dom över ? dom har ju redan införskaffat sej ett direct x 10 kort eller hur ! ..... dom är väl nervis antagligen ..... är väl inget att va nervis över ! gläd er åt era redan införskaffade kort istället

mvh.

Som nVidias drivrutiner ser ut nu så skulle jag inte plocka upp ett ett 8800 kort om det så var dubbelt så snabbt som ett R600.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Som nVidias drivrutiner ser ut nu så skulle jag inte plocka upp ett ett 8800 kort om det så var dubbelt så snabbt som ett R600.

Jag skulle även om det vore lika snabbt som ATis..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Detta var ju klart positivt. Bara att göra sig ordning inför maj (förhoppningsvis) då alltså.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K Som nVidias drivrutiner ser ut nu så skulle jag inte plocka upp ett ett 8800 kort om det så var dubbelt så snabbt som ett R600. [/B]

Klokt sagt. Drivrutins-problemen verkar vara många på nvidias sida nu. Har nu ATI gjort ett bra jobb med drivisar så kan detta börja riktigt bra.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Som nVidias drivrutiner ser ut nu så skulle jag inte plocka upp ett ett 8800 kort om det så var dubbelt så snabbt som ett R600.

Som vanligt har du noll koll. Har du kul med dina sketna 1950 Pro förresten.

R600 blir nog skoj. Synd att vi nordbor kan köpa fanskapet tidigast i juli.

Permalänk
Medlem

Inget problem med de senaste drivrutinerna till 8800GTX, 97.92 funkar utmärkt.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk

De som finns idag fungerar väl förmodligen utmärkt för Xp men sen har vi Vista också där dx10 ska träda i kraft.
Självklart får ju nvidia ordning på allt strul snart, handlar ju igentligen bara om att vänta.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Som vanligt har du noll koll. Har du kul med dina sketna 1950 Pro förresten.

asså... 2x x1950 pro i cf är fullt värdig modståndare till ett 8800 gts. de kan till och med vara bättre i vissa situationer

nu funkar ju visserligen inte hans i cf, men....

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDE
asså... 2x x1950 pro i cf är fullt värdig modståndare till ett 8800 gts. de kan till och med vara bättre i vissa situationer

ju om man får CF att funka det vill säga..

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Väldigt mycket pajkastning nu... Vi kanske skulle dela in oss i lag så jag inte kastar fel?

Vissa av oss har kanske fått en positiv bild av ett företag medan andra har fått en positiv bild av ett annat. Vad detta beror på kan vi ju spekulera i men det beror mycket på vilka kort man har ägt tidigare. Både ATi och Nvidia har haft kort som har haft problem och när man då väl provar en tillverkare och får en dålig upplevelse så gör väl det oss till att föredra det som fungerade. Men vi behöver ju inte dra ner detta tycke till sandlådenivå.

Det är också ett faktum att grafikkort som lanseras några månader efter är bättre än de som lanserats tidigare. Detta kallas den tekonoligska utvecklingen som gör att du kan uppgradera din dator. Vi kan därför lugnt säga att R600 kommer prestera bättre än 8800-serien. Finns ingenting som tyder på något annat.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Som vanligt har du noll koll. Har du kul med dina sketna 1950 Pro förresten.

R600 blir nog skoj. Synd att vi nordbor kan köpa fanskapet tidigast i juli.

Ska inte kommentera det där.

Mina kort fungerar inte för att mitt moderkort har varit inne på en RMA snart 2 månader. BTW varför sitter du fortfarande på ett socket 939 system? Kan du verkligen utnyttja ditt GTS med den CPUn?

Nån som läst ngt mer om fysiklösningen från Ati? Jag tycker det verkar lite som varmluft vid det här laget.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Moderator
Testpilot

Ati är bäst Nvidia är skit. DU är dum...

Mitt liv cirkulerar kring hur megabolag konstruerar sina grafikkort...

Sad...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Väx upp folk!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Ati är bäst Nvidia är skit. DU är dum...

Mitt liv cirkulerar kring hur megabolag konstruerar sina grafikkort...

Sad...

sjukt...min pappa är bättre än din pappa.

vill hellst inte veta något alls om kommande kort...dom ska bara finnas där i hyllan en dag helt oväntat!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

haha. Hur fan kan det finnas fanboys på grafikkort?
Konsoller visst, bilar ok. Men grafikkort? Hallå, är ni småbarn hela högen eller.

Det är same shit, någon är snabbare för tillfället än den andra, och?
Jösses.
Är ni fanboys på all annan hårdvara också? Ljudkort, dvd, möss,tangentbord,skärmar,minne,moderkort osv? Låter jobbigt tbh.