Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Inaktiv

Min fru söker en serie som är (som hon uttrycker det) söt, men mörk. Nåt tips? ^^

Permalänk
Medlem

Puella Magi Madoka Magica.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

+1 höll jag på att säga.
Serial Experiments Lain. Kanske inte söt. Ganska mörk. Ganska märklig.
Gunslinger Girl. Söt (de dricker ju thé). Mörk, utan att innehålla demoner, märka korridorer eller ens gråtande småflickor i nöd.
Koi Kaze.. är kanske inte söt. Kanske inte mörk heller.. beroende på hur man vill se på saken.
Soranowoto är mest bara söt, trots krig.
Så Madoka och Gunslinger Girl, säger jag.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Strike witches är ju också rätt...hrrm..söt trots krig.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av P-NILZ:

Strike witches är ju också rätt...hrrm..söt trots krig.

Skulle inte kalla den mörk på det sättet, direkt.

Hon menar nog mer...mörk i stil med, kanske...Hellsing?
Jag har inte så bra koll på serier.. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Skulle inte kalla den mörk på det sättet, direkt.

Hon menar nog mer...mörk i stil med, kanske...Hellsing?
Jag har inte så bra koll på serier.. ^^

Elfen Lied kanske? Det var ingen jättelätt genre att hitta material till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Elfen Lied kanske? Det var ingen jättelätt genre att hitta material till...

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Inaktiv

Hm, fått nytt uppdrag. Serier med romantiska inslag på sättet som det finns i t ex Uragiri wa Boku no Namae o Shitte Iru och Vampire Knight.
Även Inu X Boku Secret Service.
Så, tips på liknande serier?

Permalänk
Medlem

Higurashi kanske? Inte jättesöt iofs, sen har väl de flesta redan sett den..

Edit: Ah, nya bud. Pass.

Permalänk
Entusiast

Black Rock Shooter, yay or nay?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Black Rock Shooter, yay or nay?

Säger nej.... totalt knarkade serie var handling var något som inte ens jag förstod mig på.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av m0rk:

Säger nej.... totalt knarkade serie var handling var något som inte ens jag förstod mig på.

Så den blir inte bättre efter ett par avsnitt för den börjar ju helt galet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

mörk men söt? Soul-crushing blandning?
Clannad + Clannad After story

Permalänk
Medlem

Anime-konvent på gång idag!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Var ett tag sedan folk skrev i tråden... Sommarsäsongen 2012 har börjat långsamt, men from 1 juli börjar nya serier hitta ut

Mer info för de som är intresserade: http://www.squidoo.com/anime-season-summer-2012

Så vilka serier ser ni fram emot? För min del verkar följande bli aktuella:
Rinne no Lagrange - 2:a säsongen
Sword Art Online
Horizon in the Middle of Nowhere - 2:a säsongen
Oda Nobuna no Yabou
Hagure Yuusha no Estetica
Muv-Luv Alternative: Total Eclipse
Kono Naka ni Hitori, Imouto ga Iru!
Aruvu Rezuru: Kikai Jikake no Yousei-tachi
Binbougami ga!
Dakara Boku wa, H ga Dekinai.
Dog Days' - 2:a säsongen
Ebiten: Kouritsu Ebisugawa Koukou Tenmonbu

Permalänk
Medlem

Tittar ju knappt på anime längre men Moyashimon lär man ju se, första säsongen var hur bra som helst.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Haha, vad nu, ännu en anime om Sengoku-perioden där Oda Nobunaga och de andra är kvinnor? Man skulle ju kunna ha trott att just den idén var lite väl gjord vid det här laget, men det funkar visst fortfarande att sälja det?

Nåja, Nogizaka Haruka ska jag nog se, det verkar inte vara så mycket annat av intresse, däremot.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Kände mig pigg och såg klart på Sakamichi no Apollon (Kids On The Slope (Shinichirō Watanabe (Cowboy Bebop)))
Vet inte vad jag ska säga riktigt, är ganska mållös just nu. Jag kan starkt rekommendera den. Se den. Det är värt varenda minut. Men det måste banne mig vara den bästa animen jag sett på flera år. Det var faktiskt den första animen jag sett på 3 år.

Det har varit en sådan lång torka med likgiltiga animes som kommit ut på rullande band senaste åren och så tog denna slut inatt. Faaaaan... Varför ska man alltid bli så sentimental när en anime tar slut? Känner mig som 14 år igen.

Permalänk
Medlem

Såg precis första avsnittet av Muv-Luv Alternative - Total Eclipse... Kan varmt rekommenderas. Sci-fi mecha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Såg precis första avsnittet av Muv-Luv Alternative - Total Eclipse... Kan varmt rekommenderas. Sci-fi mecha...

Vänta du bara.. resten är something completely different.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr Cain:

Vänta du bara.. resten är something completely different.

Jag tänkte detsamma, är inte Muv-luv ett eroge från början?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Jag tänkte detsamma, är inte Muv-luv ett eroge från början?

Mecchi?
Och ja, det var en typ eroge visual novel. Spelade inte, har bara sett på youtube eller dylikt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

I like sword art online....

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Skrivet av Skuttokova:

I like sword art online....

Agreed. Sword art online och Kokoro connect har överraskat som F*N.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

Nya omgång med anime tar sin början imorgon. Någon serie ni planerar att följa?

Uppdaterad 2012.09.30

Mer info:

http://www.squidoo.com/anime-season-fall-2012
http://www.animeph.com/fall-2012-new-anime-season-preview-lis...

Min lista över potentiella serier för säsongen:
Hayate no Gotoku! - Can't Take My Eyes Off You
Battle Spirits: Sword Eyes
Wooser no Sono Higurashi
Monuno
Chuunibyou Demo Koi ga Shitai
Busou Shinki
Zetsuen no Tempest
Btoom
JoJo no Kimyou no Bouken
To Love-Ru Trouble Darkness
Onii-chan Dakedo Ai Sase Areba Kankei Nai yo ne
Code: Breaker
Little Busters
Magi
Ixion Saga DT
Oshiri Kajiri Mushi
Girl und Panzer
Jormungand: Perfect Order 2:a säsongen
Psycho-pass
Robotics Notes

Permalänk
Medlem

Ser rätt bra ut som omväxling. Hayate no Gotoku, Hidamari Sketch, Medaka Box, Initial D kommer jag titta på. Vete sjutton om jag kommer bry mig om nåt mer än det, däremot.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Rozen Maiden Busou Shinki var ju rätt trevlig, om man bortser från kruxet med att försöka skilja serien från Hidamari Sketch där samma Kana Asumi och Kaori Mizuhashi pratar med varandra.

Att Hiro i Hidamari Sketch låter annorlunda än tidigare beror på att Yuko Goto nyligen släppts från en behandling av en autoimmun sjukdom som drabbat bland annat hjärta och lungor. Hon blev tvungen att ta timeout i tre månader.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aake:

Att Hiro i Hidamari Sketch låter annorlunda än tidigare beror på att Yuko Goto nyligen släppts från en behandling av en autoimmun sjukdom som drabbat bland annat hjärta och lungor. Hon blev tvungen att ta timeout i tre månader.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Suck. Det går segt för mig i dagarna när det kommer till anime. Jag vet inte om det är så att man har olust eller bara annat att tänka på men jag verkar inte hitta ro att sätta mig ner och bara kolla. Jag har ju sett hur det kommit och gott personer i denna tråd och tänkte fråga dem som har erfarenheten. Hur börjar man kolla på anime igen, från en svacka samt från ett uppehåll?
Även; Redline såg man senast, fan vad bra sådant som man inte trodde skulle vara bra kan vara.
Samt; Hela slutspelet dominerades av Saki-karaktärerna i årets Saimoe. Wtf is wlong eller ok ska kolla in serien..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Suck. Det går segt för mig i dagarna när det kommer till anime. Jag vet inte om det är så att man har olust eller bara annat att tänka på men jag verkar inte hitta ro att sätta mig ner och bara kolla. Jag har ju sett hur det kommit och gott personer i denna tråd och tänkte fråga dem som har erfarenheten. Hur börjar man kolla på anime igen, från en svacka samt från ett uppehåll?
Även; Redline såg man senast, fan vad bra sådant som man inte trodde skulle vara bra kan vara.
Samt; Hela slutspelet dominerades av Saki-karaktärerna i årets Saimoe. Wtf is wlong eller ok ska kolla in serien..

Gå igenom MAL efter serier du sett och verkligen uppskattat (gärna bland dina favoriter) och kika sedan på rekommendationer. Då kan du tänkas hitta något mer som verkar intressant och välj gärna ut flera st "kandidater". Sedan letar du upp via stream, eller hur du nu får tag på anime och börjar kolla. Det måste vara en anime som ger en den där "känslan", den där "fixen" av upphetsning.

När man väl sett en sådan anime efter ett uppehåll så brukar man kunna komma igång igen

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather