Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Tänkte göra mig av med en massa anime dvd:er då jag har slutat titta, så är är någon sugen på dem så säg till.
Gratis mot att personen som vill ha dem betalar fraktkostnaden.

http://www.ladda-upp.se/bilder/ddoclvyfvrkjjj/

Det som är rött på bilden är vanliga dvd:er resten är Anime (Några bootleg från urminnes tider när man köpte via Ebay men resten är nog Region 4/1)

Mycket intresserad av små skatter. Du har PM.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Har du nu sett rebuilds ännu? Vad tycker du om skillnaderna och fortsättningarna? Ändras din uppfattning av NGE och dess handling efter rebuild? Ta gärna och se rebuilds även om du tycker de inte verkar vara värda tiden, kan vara bra se skillnaderna.

jfM3WjyCt8s

Gillade inte skillnaderna mellan serien och rebuilds, det kändes som de tog bort mycket av det som gjorde serien bra.
Eva 3.0 aka "Vad hände efter" gillade jag inte. Jag förstod att de ville sätta oss (publiken) i samma förvirrande sits som Shinji, men jag tycker inte att det fungerade. Det blev för många frågetecken och saker som jag inte fattade varför dom var med överhuvudtaget.

Hur Kaworu dog i 3.0 var helt fel tycker jag, det som gjorde hans död i serien så kraftfullt var att Shinji själv behövde göra det. Istället blev det pannkaka och inte alls lika meningsfullt.

Dold text

Ett timeskip på 14 år, varför? Varför hade antalet spjut i Lilith någon betydelse, varför 2? I 2.0 så tyckte jag att alla accepterade det som Shinji gjorde i slutet, men nu i 3.0 så var alla förbannade och elaka. Azuka kändes inte som Azuka längre, Misato kändes inte som Misato längre etc etc.

Dold text

Fighterna var rätt coola dock.

Azuka vs Shinji :awesome:

Dold text

Slutsats: Serien och EoE är oändligt mycket bättre än Rebuilds.
Nu tog jag nästan bara upp 3.0, det var den som kändes mest annorlunda, 1.0 och 2.0 var rätt så bra.

Ni får ursäkta eventuella fel i texten, jag är väldigt dålig på att formulera mig.

Permalänk
Medlem

Såg klart Uchouten Kazoku från föregående säsong för ett par dagar sen, en väldigt mysig och lugn serie. Rekommenderas starkt!

EDIT: Även Nourin, Noragami, och Azumanga Daioh blev jag klara med.
Började kolla på No Game No Life från denna säsongen, helt okej faktiskt.

Permalänk
Medlem

Nu har jag sett första 18 avsnitten av Fairy Tail och för några avsnitt sedan så började det ta sig tycker jag. Riktigt spännande nu, har blivit som det här välkända anime-giftet, man kan inte sluta med bara ett avsnitt, måste se ett till, och ett till.... bra bra.

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Nu har jag sett första 18 avsnitten av Fairy Tail och för några avsnitt sedan så började det ta sig tycker jag. Riktigt spännande nu, har blivit som det här välkända anime-giftet, man kan inte sluta med bara ett avsnitt, måste se ett till, och ett till.... bra bra.

Välkommen i klubben! Själv håller man på att harva igenom DBZ där intresset går som en berg- och dalbana. Fairy Tail är riktigt grym, ser fram emot att de tar upp den igen.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Är fairy tail verkligen så bra? Vet att man inte ska döma efter bara ett par avsnitt men jag klarade knappt av att tvinga mig igenom första när det släpptes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Universalia:

Är fairy tail verkligen så bra? Vet att man inte ska döma efter bara ett par avsnitt men jag klarade knappt av att tvinga mig igenom första när det släpptes.

Back in the days när man följde Naruto så tyckte man ju att storyn var fräsch och spännande, samtidigt som karaktärerna var originella och hade ett visst djup. Var dessutom skönt att det var så rent animerat och tecknat, man kunde koncentrera sig på storyn istället för att känna behov att smälta in scenerna och grafiska detaljer. Serien var heller inte så värst allvarlig hela tiden, vilket kan vara skönt. Orka kolla på 100 avsnitt Grave of the Fireflies, lixom.
Kan mycket väl vara så man känner inför Fairy Tail.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Universalia:

Är fairy tail verkligen så bra? Vet att man inte ska döma efter bara ett par avsnitt men jag klarade knappt av att tvinga mig igenom första när det släpptes.

Storyn är bra. Komedin är väl okej.... Karaktärerna är också skitbra.
Men i verkligheten så är det en generisk shounen. Så nej, Fairy Tail är inte bra.

Permalänk
Medlem

Älskade Fairy Tail... tror jag har sett om serien minst 3 ggr nu

Permalänk

En av de mest twistade animéer jag någonsin sett. Vill inte säga något, bara se den. Har 13 avsnitt.

Introt representerar animén väl.

Permalänk
Medlem

Såg just klart "i cant belive that my little Sister is this cute" s2 tänker inte ge några spoilers.. Men min fråga.. Är det någon annan som fann slutet på animen som en besvikelse? Att de inte borde gjort löftet som de gjorde på julafton?

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Fairy Tail är lättsam att titta på, en sån serie men kan slänga igång och som man inte behöver engagera sig i så mycket. Personligen är jag ofta på det humöret så jag gillar det. Men tyvärr är jag inte jätteförtjust i Lucy, huvudkaraktären i Fairy Tail.

Men i samma stuk så tycker jag nog hunterXhunter är bättre även om storyn i den känns lite påklistrad ibland.

Tittar nu på remaken av Hellsing. Blandat med ett avsnitt Naruto då och då. Precis kommit igång med Anime tittandet igen efter ett par års uppehåll.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Nya säsongen har startat med full rulle, vad tittar alla på?

Själv har jag bara tittat på Barakamon & SaO II men har självklart planer på att titta igenom alla serier, i alla fall 2-3 avsnitt innan jag bestämmer mig.

Permalänk
Medlem

Bah, vem har tid för nytt? Listan är längre än min kursplan. Precis kommit till Monogatari Second Season, OreImo2 och avslutat PSG. Ja, man ligger i kölvattnet och plaskar förstrött.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Bah, vem har tid för nytt? Listan är längre än min kursplan. Precis kommit till Monogatari Second Season, OreImo2 och avslutat PSG. Ja, man ligger i kölvattnet och plaskar förstrött.

Ett extra par avsnitt i veckan skadar inte. Har själv en backlog på över 200 serier.
Sakta men säkert går den ner.

Permalänk
Medlem

Kollar just nu på Sabagebu. Första avsnittet kom i onsdags.
Riktigt bra första avsnitt iaf!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av Konabu:

Nya säsongen har startat med full rulle, vad tittar alla på?

Själv har jag bara tittat på Barakamon & SaO II men har självklart planer på att titta igenom alla serier, i alla fall 2-3 avsnitt innan jag bestämmer mig.

Hittils har jag kollat på första avsnittet av den nya Sailor Moon serien. Jäkligt trevligt att kolla på faktiskt! Snygg art style, bra animation och någorlunda bra OP.
Still though, det är fortfarande Sailor Moon..

Har också börjat kolla på Sengoku Basara: Judge End baserat på ''Sengoku Basara: Samurai Heroes''. Meh.. Average. Animationen var behaglig. Action scenerna var ganska bra men.. Äh, kommer nog inte se klart på hela tbh.

Planerar att se på Tokyo Ghoul och Zankyou no Terror.

Edit: Såg precis Zankyou no Terror. En kandidat för #1 Sommar Animé! Art stylen och animationen är något jag inte sett på länge. Introt är skitbra

Permalänk
Medlem

Ligger efter i PTW-listan och har ett 20-tal som jag kommit halvvägs med, men halvt tappat intresset för.

Började idag med Black Bullet som verkar ha lite potential!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Ligger efter i PTW-listan och har ett 20-tal som jag kommit halvvägs med, men halvt tappat intresset för.

Började idag med Black Bullet som verkar ha lite potential!

Verkar, ja.

Du kommer gråta efter episod 4. Inte utav glädje.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Verkar, ja.

Du kommer gråta efter episod 4. Inte utav glädje.

Inte helt säker på vad du syftar på i ep 4? Såg precis klart sista avsnittet och animen var helt ok. Något kort i storyn, men hoppas på fler säsonger.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Inte helt säker på vad du syftar på i ep 4? Såg precis klart sista avsnittet och animen var helt ok. Något kort i storyn, men hoppas på fler säsonger.

Tempot var ju helt sjukt! Av vad jag minns så gick det så här:
Tyckte bara att avsnitt 4 hade värst tempo.

- Rentarou besegrar Kagetane på 2 minuter. Meh.
- En sån där mutant (Minns inte vad de hette) kom. Rentarou behövde använda en maskin som han aldrig hade använt förut.
- En Loli dör. Jätte tragiskt.

Själv tyckte jag de första avsnitten var ganska bra. Men jag förväntade mig att det skulle bli så här. 13 avsnitt och massa story att gå igenom. Skulle passat bättre med 25 avsnitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Tempot var ju helt sjukt! Av vad jag minns så gick det så här:
Tyckte bara att avsnitt 4 hade värst tempo.

- Rentarou besegrar Kagetane på 2 minuter. Meh.
- En sån där mutant (Minns inte vad de hette) kom. Rentarou behövde använda en maskin som han aldrig hade använt förut.
- En Loli dör. Jätte tragiskt.

Själv tyckte jag de första avsnitten var ganska bra. Men jag förväntade mig att det skulle bli så här. 13 avsnitt och massa story att gå igenom. Skulle passat bättre med 25 avsnitt.

Jo, där håller jag med dig lite. Hela säsongen gav väldigt lite information om fienden över huvud taget och ändå har han hunnit komma upp i rank och besegrat 2 badasses.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag trodde att Yama no Susumes andra säsongs mångdubbelt långa avsnitt skulle vara nog. Tji fick man.

Annars verkar Cross Ange ha allt man kan tänkas önska sig.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Mmm-mh!

Tackar, Devlaska, för den fina samlingen. Det var endast en liten del av detta man kollat igenom redan och jag vet åtminstone en person som kommer vilja låna en av boxarna.
Patlabor, Ninja Scroll och Trigun hamnade genast högre på att-se-listan.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Har ni svårt att hitta Anime rekommenderar jag Youtube-kanalen TopAnimeWeekly!

BTW Hunter x Hunter(2011) är bäst!

Permalänk
Skrivet av Orreman:

Har ni svårt att hitta Anime rekommenderar jag Youtube-kanalen TopAnimeWeekly!

BTW Hunter x Hunter(2011) är bäst!

Nej, Hunter x Hunter (1999) är bäst! >:C

Permalänk

Vad tycker ni om den här nya Ronja Rövardotter animén som ska komma ut nu i vinter? Är gjord i 3DCG, tycker det ser förjävligt ut..

Permalänk
Medlem

Är ju Studio Ghibli som är med på ett hörn, så kan säkert bli bra.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv

Tycker det ser helt okej ut. Ser fram emot den. Jag som mest brukar kolla ecchi annars

Permalänk
Medlem

Visst, CGIn ser ju ganska tafflig ut, men Polygon Pictures gjorde ju ett helt ok jobb i både Sky Crawlers och Innocence. Goro har ju samtidigt gjort ett jättebra jobb med Poppy Hill och han har en erfaren studio i ryggen.
Ronja kommer samtidigt att vara anpassad för de yngre, så CGIn ses antagligen inte som lika viktig som många vill få det att framstå.
En del av seiyuusarna har ganska kort referenslista, vilket såklart inte behöver vara något negativt.

Samtidigt så; Tales from Earthsea, CGIn och.. Dwango? Prisma Illya, Mirai Nikki och Strawberry Panic. Wat.

Wat.

Men jag ska ändå watch the shit out of it, bara för att det är Ronja.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.