Permalänk
Medlem

7900 eller 8800?

Det kanske låter som en korkad fråga, självklart är 8800 bättre.

Men jag har tittat på en Dell Dimension 9200, dock har den "endast" ett 7900GS 256Mb.
Det går säkert att få tag i en bättre och billigare dator, men jag har den att jämföra med då priset är ganska svårslaget för den prestandan.

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/desk...

För 4000:- extra går det att byta upp sig till ett 8800GTX 768Mb.

Jag tänkte förut köpa en laptop, men det blev för dyrt i förhållande till prestanda, därför lär det bli en stationär istället.

Då är frågan, ska man sikta på ett bra-men inte fantastiskt-kort eller gå direkt på ett grymt kort som 8800GTX?

What to do?

Jag är medveten om att 8800GTX kommer ersättas om ett tag av ett nyare och bättre kort, och därmed sjunka i pris, så jag kommer vänta ett tag med att köpa, men det kan vara bra att ha koll på vad som är mest prisvärt i längden.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk

HD2900XT börjar ju bli bättre. Vi väntar så gott på AMD som ska lansera bättre drivrutiner och hoppas på att det löser problemen idag. Men annars, kör på ett GTX.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

varför en dell? plocka ihop ett paket på shg.biz och välj montering så får du en mycket bättre dator, på alla punkter (utom möjligtvis support) misstänker att det följer med en hel drös med garantier på shg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajning
varför en dell? plocka ihop ett paket på shg.biz och välj montering så får du en mycket bättre dator, på alla punkter (utom möjligtvis support) misstänker att det följer med en hel drös med garantier på shg

En Dell därför att jag bara nyligen (två dagar sen) började titta på stationära datorer istället för laptops, och som jag nämnde så har jag den att jämföra med i jakt på en bättre deal.
Ärligt talat vill jag helst slippa köpa en Dell.

Edit: Och jag skulle kunna bygga ihop en på den sidan, problemet är bara att jag inte kan ett jota om chassin, moderkort, kylning eller något sådant. Mina kunskaper sträcker sig i stort sett bara till de mest omtalade komponenterna.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

då tycker jag att du gör en tråd i köpråd forumdelen. så kommer du få bra hjälp där

Mr. Xjom, surprise me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajning
då tycker jag att du gör en tråd i köpråd forumdelen. så kommer du få bra hjälp där

Mr. Xjom, surprise me

Ja, det skulle man kunna göra
Tack för tipset!

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB