Nvidia släpper sitt "Humean Head"-demo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loika
nu har du allt fått det om bakfoten, större texturer = "skarpare" texturer:

http://www.hitechcreations.com/ahgs/techmts.html

Det får plats mer små texturer som är packade i 1024upl än det får plats i 600upl asså är det väll små texturer som är ihop packade. Samma sak som med pixlar Större pixlar ju fulare, Men om man trycker ihop dom och pressar dom till små miljontals pixlar så får man bättre bild och större upl. Ju större upl desto fler texturer och pixlar, Mindre upl större och fulare texturer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
@______________________________________@

.. Okkkeeej ..

OK! taskig meningsbyggnad! Det ska naturligtvis vara:

"Han var uppspelt som en crackpåtänd skolflicka!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dance
Ah, nu fattar jag. Nvidia behöver en anledning till att man ska köpa ett Ultra

Skämt åsido så var det väl hyfsat imponerande demo och om inte annat så ger det ett smakprov på vart vi är på väg om den fortsätter i nuvarande takt.

hehe troligtvis har du rätt

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||

Permalänk
Avstängd

Läskigt!

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagWe
Raytracing är inte mer "korekt" 3d än den rendering man använder i spel. Olika renderingsalgoritmer har olika fördelar och nackdelar. (Ren raytracing ger t.ex. extremt vassa skuggor, men snygga reflektioner) För bästa resultat kombinerar man metoder.

Ja, och själva kortet är bara en jävla massa transistorer..
Du får inte realistisk sub-surface scattering genom att bara fläska på mer texturer. Det krävs lite mer tankeverksamhet än så..

Kan du förkalra ditt begrepp "ren raytracing". Det går alldeles utmärkt att få snygga runda skuggor med raytracing, skjut fler rays med lite avvikande bana bara och jämna ut resultatet. (det är inte ens lönt att försöka göra sådant med 3D som den är i spel idag (DX10/OpenGL)).

Raytracing är just mer korrekt eftersom varje pixel är beroende av massor av saker. Direkt ljus, indirekt ljus, reflektion, refraktion osv. I grafikkort får du köra multipla pass för att lösa sådana saker. Reflektioner kräver flytt av kameran, rendering av scenen till textur och sen att lägga texturen på den reflekterande ytan i ett nytt pass.

Ju mer komplicerad miljön blir, ju sämre presterar raster-grafik och ju bättre presterar raytracing. Att fortsätta på den bana som Nvidia/ATI och DirectX är inne på nu är döfött. Har man över 1 miljon trianglar i scenen går det redan idag snabbare på CPU:s än på GPU:s.

Permalänk
Medlem

Det fungerade helt perfekt hos mig; 612/1800MHz, 158.43, Vista x32. Inga buggar vad jag kan se. Däremot är det inte helt smooth när man drar runt huvudet med musen i alla dimensioner, då rycker det lite grann. Men vad hade man väntat sig, förmodligen rycker det lite grann även med en GF8800Ultra. Mycket snyggt är det i alla fall

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Bah, ser ut som skit i mina ögon....

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken, men visst kan jag hålla med om att Adrianne var _mycket_ trevligare att titta på som demo

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Musikälskare

Flyter bra på med min setup, har inget ultra aja nära nog kanske

EDIT: Håller med dig the squonk

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jösses vad det hackar. Får bli ett Ultra.

Permalänk
Medlem

Typ 5 fps...
snyggt, men tråkigt att titta på

Permalänk
Medlem

Inger mer än mig som får "lilablurat" grafikfel?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Hedersmedlem

Om man inte sitter och klämmer på ett 8800 Ultra så kan man alltid kolla in filmen på demot istället.
Den finns på http://us.download.nvidia.com/downloads/nZone/videos/nzm_huma...

Permalänk
Medlem

Jag har 8800GTX i SLI laggar inte ett piss och kör 1650x1080

Permalänk
Medlem

Att demot "laggar" är ganska intressant^^
Personligen så HACKAR inte demot det minsta på mitt GTX, som förvisso snurrar lite snabbare än ett Ultra.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

snyggt och imponderande men det tar tyvärr bara 20sek a tröttna. och detaljrikedommen är inte att tänka på dom närmaste 3 åren i spel.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Smått gulligt ^ ^

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loika
nu har du allt fått det om bakfoten, större texturer = "skarpare" texturer

Nja, går även öka detaljnivån i texturer genom att använda flera små texturer. Man kan t.ex addera en liten textur på varje pixel i den stora texturen om pixeln från texturen täcker mer än 1px på skärmen, blir visserligen ett upprepande mönster men för just små ojämnheter som i hud är detta en bra teknik.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Inger mer än mig som får "lilablurat" grafikfel?

Kan inte själv köra demot men såg på ett forum att man kan trycka på f3 för att få "colored lightning". Kanske är det?

Permalänk
Medlem

sååå det betyder att om de skulle kasta på lite hår och ögon så skulle det inte alls se lika bra ut??

alltså det ser himla fint ut, men man tycker att väl att det är bra pga att det är realtime, för om man kör offline eller poser etc. så går det att göra minst lika snygga grejor MED hår och allt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Inger mer än mig som får "lilablurat" grafikfel?

får oxå det på 1,6 1,8 och 2,0....
1,5 så är det felfritt, mkonstigt för har heller inga som helst bekymmer i några spel,benches etc men måste väl nästan vara klocken?

8800GTS 320mb @ 650/1900

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Men Ati brukar köra Ruby. Nvidia har kört älva, Nalu och nu Adrianne. Rätta mig om jag har fel.

http://ati.amd.com/developer/demos/rx800.html
http://www.nzone.com/object/nzone_nalu_home.html
http://de.nzone.nvidia.com/object/nzone_adrianne_downloads_de...

Det har du ju alldeles rätt i måste vara jag som slumrat till...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Den dagen spelen ser ut så där vet jag inte om det är så nyttigt med att gå runt och döda folk
Ni kan säkert föreställa er de realistiska uttrycken då man hugger kniven i någon i spelen.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Jo visst såg det trevligt ut. Men det känns lite löjligt att sitta och vänta på spel med liknande detaljnivå redan nu. Dessutom ser jag själv inte så mycket fördel i fotorealism just i spel, skulle ju bara tappa i underhållningsvärde om man började få dåligt samvete varje gång man körde över en fotgängare i till exempel GTA...

Jag tycker däremot stereo-grafik (en kanal per öga) skulle vara mer intressant, och även om det i dagslget närmast förutsätter någon form av glasögon så behöver inte det vara så hemskt.

Att ha monokroma kanaler i rött och grönt känns lite väl bakåtsträvande, men visst går det att köra med vertikalt respektive horisontelt planpolariserat ljus? Jag antar att det är vad de använder på Lisseberg, eftersom det tillsammans med glasögon som skärmar av en kanal för varje öga gör steroe-seende möjligt från en och samma skärm.

Ska man prata "äkta" och simulerad 3D, så borde ju det första man tog upp vara output, för dagens skärmar kan ju bara visa 2D, egentligen, utan det minsta djup.

Permalänk

Finns tydligen redan nu prototyper av 3D-tvapparater som inte kräver glasögon. De måste alltså förvanska bilden på något sätt beroende på vinkel så att höger och vänster öga alltid ser olika bilder. Detta funkar ju givetvis inte på liseberg eftersom de där har en projektor

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Mitt 8800gtx ger inte mer än c.a. 8fps men ganska snyggt ändå.

Hur snyggt är det för er som har tur och har 8800ultra? Laggar det lika mkt där?

Permalänk
Medlem

kommer det att fungera på mitt geforce 4?

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Finns tydligen redan nu prototyper av 3D-tvapparater som inte kräver glasögon. De måste alltså förvanska bilden på något sätt beroende på vinkel så att höger och vänster öga alltid ser olika bilder.

Kanske är flera halvgenomskinliga skärmar bakom varandra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crillelundh
får oxå det på 1,6 1,8 och 2,0....
1,5 så är det felfritt, mkonstigt för har heller inga som helst bekymmer i några spel,benches etc men måste väl nästan vara klocken?

8800GTS 320mb @ 650/1900

jag kör oklockat och får det på mitt 8800gts 320mb

Visa signatur

Hej jag heter Patrik och jag är eBay-narkoman

Permalänk
Medlem

Raytrace suger.
Det blir intressant när dom först börjar använda PHOTON MAPPING i realtid!

Kolla in den här videon:
http://www.youtube.com/watch?v=f499Gl_Y6Es

Mer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Photon_mapping

Det tar en jävla tid att rendera, men fan så snyggt det blir.
Den räknar på utsända "fotoner" från ljuskällan, precis som i verkligheten. Man kan få den att räkna hur precist som helst i princip, dock ställer man in att den ska sluta räkna på fotonen när den nått en viss energinivå (typ då den är så låg att den inte ger märkbart mycket ljus).