Jag köper en Macbook Pro i veckan...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
hm.. jag tycker dem verkar asdyra.. förstår inte riktigt det prisvärda..

Du får vad man betalar för. Köper du en dator för 6k så råkna inte med att datorns komponenter har passform och ligger bra i handen.

Känn på en Powerbook/Macbook Pro, så förstår du.

Permalänk
Medlem

ja, antar det är därför jag inte har en.. jag betalar helt enkelt bara för hårdvaran.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
hm.. jag tycker dem verkar asdyra.. förstår inte riktigt det prisvärda..

När man håller i en förstår man. De är vida överlägsna allt annat. Zepto, Dell, Acer, HP osv gör bara stora tjocka klumpar med usel batteritid. För någon tusenlapp mer får man en tunn, välbyggd och vacker sak med bra batteritid.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chansey
Tog du glossy eller matt? (Jag beställde den glossy)

Jag tog glossy. Och den är som sagt underbar.

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Medlem

Nice, jag får min imorn, längtar

Visa signatur

Apple MacBook Pro - 15.4" - 2,4GHz - 2GB RAM - 160GB HD - Nvidia Geforce 8600M GT 256MB
Apple iPod Nano 8gb - Röd

Permalänk
Medlem

Jjag jämförde nu en zepto med en apple.. Konfigurerade dem likvärdigt, detta fick jag ut: för 6000kr får man ifall man väljer apple (iaf så vitt jag kan förstå) följande..
Apple glossy 1440 x 900 mot zeptos crystal clear 1680x1050. (15.4")
Likvärdig processor
Likvärdigt ram minne
Likvärdig hdd
Likvärdigt grafkkort (förutom att apple har 256 zepto 512, vene om de spelar roll)
En rundad och fin laptop på 2.45kg mot zeptos 2.7kg.
Måtten..:
Apple: 2.6cm tjock/ 35.7 cm bred/ 24.3 cm djup
Zepto: 2.7cm tjock/ 35.5 cm bred/ 26.2 cm djup

Apple: 23.000:- / Zepto: 17.000:-
6.000:- skillnad för dessa detaljer? prisvärt? Jag måste ha gjort fel nånstans... ingen sarkasm alltså...

(edit: Batteritid! jag litar aldrig på det återförsäljare anger, så det är upp till er användare, men jag har hört att apple ska vara bra där)

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
Jjag jämförde nu en zepto med en apple.. Konfigurerade dem likvärdigt, detta fick jag ut: för 6000kr får man ifall man väljer apple (iaf så vitt jag kan förstå) följande..
Apple glossy 1440 x 900 mot zeptos crystal clear 1680x1050. (15.4")
Likvärdig processor
Likvärdigt ram minne
Likvärdig hdd
Likvärdigt grafkkort (förutom att apple har 256 zepto 512, vene om de spelar roll)
En rundad och fin laptop på 2.45kg mot zeptos 2.7kg.
Måtten..:
Apple: 2.6cm tjock/ 35.7 cm bred/ 24.3 cm djup
Zepto: 2.7cm tjock/ 35.5 cm bred/ 26.2 cm djup

Apple: 23.000:- / Zepto: 17.000:-
6.000:- skillnad för dessa detaljer? prisvärt? Jag måste ha gjort fel nånstans... ingen sarkasm alltså...

(edit: Batteritid! jag litar aldrig på det återförsäljare anger, så det är upp till er användare, men jag har hört att apple ska vara bra där)

Du skriver likvärdig, är det verkligen det? Samma processor till exempel? Många listar datorer som "likvärdiga" så visar det sig att det är exempelvis långsammare minne, systembuss, processor osv. Du har inte möjlighet att specca lite mer ingående? Att det finns billigare datorer än MacBook Pro tvivlar jag inte det minsta på. Men om det är 2.4 ghz Santa Rosa i den Zepton tycker jag att du ska slå till. Är skärmen LED också? Inbyggd webcam, firewire 800, bluetooth, samma varianter av WLAN, samma GeForce-kort? Japp, batteritiden på MacBook Pro är trevlig.

Sen tycker jag att just mellanmodellen av MacBook Pro är lite konstigt prissatt, den jag köpt gick på 17.995:- plus kostnaden för den större hårddisken, att det är ett 5.000:- glapp till nästa variant tycker jag är lite vridet. Men det är jag det.

Permalänk
Medlem

2.40 GHz Intel® Core™2 Duo T7700 800MHz i zepton, alltså Santa Rosa.
jag är absolut inget proffs angående laptops och jag kan säkert ha uppfattat saker fel.. men det är inget jag kommer på själv, så rätta mig gärna.. jag vet inte om skärmen är LED (faktum är att jag inte vet vad det innebär), men inbyggt webcam, bluetooth2.0, samma wlan och iaf grafikkort med samma namn.. men 256mb istället för 512... firewire ska den också ha..

hur som helst, jag måste ha gjort fel för jag kan inte tänka mig apple blev så populära med det jag fått fram.. aja nu är det sent.. gonatt

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
2.40 GHz Intel® Core™2 Duo T7700 800MHz i zepton, alltså Santa Rosa.
jag är absolut inget proffs angående laptops och jag kan säkert ha uppfattat saker fel.. men det är inget jag kommer på själv, så rätta mig gärna.. jag vet inte om skärmen är LED (faktum är att jag inte vet vad det innebär), men inbyggt webcam, bluetooth2.0, samma wlan och iaf grafikkort med samma namn.. men 256mb istället för 512... firewire ska den också ha..

hur som helst, jag måste ha gjort fel för jag kan inte tänka mig apple blev så populära med det jag fått fram.. aja nu är det sent.. gonatt

Du får gärna länka till den Zepton.

Det har diskuterats i mängder om just Apples priser och varför vissa är beredda att betalla ett snäpp mer för dem. Av samma anledning som jag betalade i runda slängar 12.000:- för min Sony Bravia 32"'s LCD TV när det finns andra som är billigare som når upp i princip samma standard/kvalitet. Sen är OSX för mig ett måste, jag producerar långt ifrån lika bra i Windows som i Mac. Och då är exempelvis 5.000 kronor ingen summa.

EDIT: Gick in lite snabbt på Zeptos sida och tittade. Priserna anges med exklusive moms som default, har du tänkt på det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
2.40 GHz Intel® Core™2 Duo T7700 800MHz i zepton, alltså Santa Rosa.
jag är absolut inget proffs angående laptops och jag kan säkert ha uppfattat saker fel.. men det är inget jag kommer på själv, så rätta mig gärna.. jag vet inte om skärmen är LED (faktum är att jag inte vet vad det innebär), men inbyggt webcam, bluetooth2.0, samma wlan och iaf grafikkort med samma namn.. men 256mb istället för 512... firewire ska den också ha..

hur som helst, jag måste ha gjort fel för jag kan inte tänka mig apple blev så populära med det jag fått fram.. aja nu är det sent.. gonatt

Zepton har inte LED.

Sen har den sämre webcam om de inte revolutionerat de senaste veckorna.

Sen kör den ju Windows.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Zepton har inte LED.

Sen har den sämre webcam om de inte revolutionerat de senaste veckorna.

Sen kör den ju Windows.

har starkt för mig att en din Mac också kör windows ;). (du kan konfa utan OS om du vill kör eget).

Men iaf, Zepto har inte LED i denna version (är jag relativt säker på). Jag tycker för övrigt att Apples dator är sååå mycket snyggare... så jag hade nog lagt ut de där pengarna i alla fall om jag skulle välja mellan dessa 2. Även om Apple har ett högre pris på sina produkter för designen (kan även kallas överpris med fulare ord ). Kan dock tillägga att jag tycker deras priser/prestanda har blivit bättre nu med upg till Santa Rosa i Pron och upg i Macbooken.

Permalänk
Medlem

Att lägga ut 6000:- för att få rundare kanter o ett 'extra' batteri låter helt bizzart.. (zepton har förrseten också rundade kanter)
Jag hade definitivt väntat mig slagkraftigare argument efter att hört så mycket gott om Mac..

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
Att lägga ut 6000:- för att få rundare kanter o ett 'extra' batteri låter helt bizzart.. (zepton har förrseten också rundade kanter)
Jag hade definitivt väntat mig slagkraftigare argument efter att hört så mycket gott om Mac..

Som man kan läsa ovan, Zeptopriserna var exkl. moms

Man får inte ett extra batteri, man får extra mycket kräm ur batteriet som sitter i. När man kan sitta o slösurfa på en mac i 5-6 timmar mot en sketen pc som oftast brukar klara 2 timmar med samma spec tycker jag valet är självklart...

Sen det där med rundade kanter... gå till macforum eller nån annan butik o känn på en macbook så komerm du förstå. Jämförex. undersidan på en pc o en mac... pcn har en massa fläktgaller, luckor, kanter o plastbitar överallt. En mac har en batterilucka och är annars helt slät

Argumenten för mac är sordentligt slagkraftiga, men nu tycker ajg inte vi förvandlar den här tråden till en PC vs MAC tråd, det finns redan flera tusen sådana.

Inget läger kommer någonsin ge sig, jag är lika övertygad om att macen äter pc till frukost som pc-ägare är övertygade om motsatsen.

Visa signatur

Coolermaster Centurion, 2800+ AMD, 1024 mb minne (2x 512 mb ddr dualchannel), Seagate SATA 160 GB, HIS Excalibur 128 MB Radeon 9800 PRO

Permalänk
Medlem

Zeptopriserna var Inkl. moms..
jag menade inte heller bokstavligt talat ett extra batteri, utan ett 'extra' batteri, syftade då på den extra batteritiden.. Sen är ju de 6timmar apple anger med snålkonf, lägsta ljus på skärm och ingen aktivitet whatsoever? fläktgaller, luckor (kanterna medföljer luckor och märks ej?) och plastbitar förstår jag inte vad du menar.. Men jag kan då inte finna detta negativt eller jobbigt på ngt sätt, förutom utseende mässigt.. Jag menar inte som nån PC vs Mac, jag ville bara höra ifall det stämmer, 6000kr prisskillnaden för mer batteri och släta 'mjuka' ytor.. Då det hjälper mig i valet mellan mac o pc..

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
Att lägga ut 6000:- för att få rundare kanter o ett 'extra' batteri låter helt bizzart.. (zepton har förrseten också rundade kanter)
Jag hade definitivt väntat mig slagkraftigare argument efter att hört så mycket gott om Mac..

Jag konfigurerade en Zepto enligt vad jag anser motsvarar en MacBook Pro och landade på närmare 20.000:-. Bl.a. slotin DVD, Vista Ultimate (OSX finns bara i en version, och den är ju ultimat ). Då har inte Zepton LED-skärm eller Firewire 800. Dessutom är den hiskeligt ful, men det är ju en smaksak. Fördelen med Zepton är ju grafikminnet, men ingenting som för mig är livsnödvändigt.

Tror du missar en del här, det är OSX som är det viktiga för de flesta av oss, det är argumentet du aldrig kan "vinna" emot. Om du installerar Vista på en MacBook Pro och bara kör med det så är det ju som vilken PC som helst, då är motargumenten valida. Men eftersom OSX är liksom "det" med Mac så står sig PC slätt för min del.

Du får fortfarande länka till din konfiguration, för jag klipper dig med drygt 2.500:- när jag konfigurerar på Zeptos hemsida.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av St0rm69
Som man kan läsa ovan, Zeptopriserna var exkl. moms

Man får inte ett extra batteri, man får extra mycket kräm ur batteriet som sitter i. När man kan sitta o slösurfa på en mac i 5-6 timmar mot en sketen pc som oftast brukar klara 2 timmar med samma spec tycker jag valet är självklart...

Sen det där med rundade kanter... gå till macforum eller nån annan butik o känn på en macbook så komerm du förstå. Jämförex. undersidan på en pc o en mac... pcn har en massa fläktgaller, luckor, kanter o plastbitar överallt. En mac har en batterilucka och är annars helt slät

Argumenten för mac är sordentligt slagkraftiga, men nu tycker ajg inte vi förvandlar den här tråden till en PC vs MAC tråd, det finns redan flera tusen sådana.

Inget läger kommer någonsin ge sig, jag är lika övertygad om att macen äter pc till frukost som pc-ägare är övertygade om motsatsen.

Det var Med moms... iaf fick jag priset att landa runt 17k med moms när jag tryckte ihop det.

5-6h på en Macbook Pro? shit... (finns även andra datorer icke Mac som har bra batteritid... som du tydligen inte visste :)... nu vet du) ;).

Vissa tycker å andra sidan att macen är för varm för att ha i knäet... beror väl på hur känslig man är... samma problem finns nog med en hel del andra märken med (om nu så skulle va fallet...)

Jag tycker inte allt är Svart eller vitt som alla andra PC... Mac... fina datorer båda 2

Permalänk
Medlem

Håller med Danne om at båda datorerna är fina, men jag trodde bara inte apple skulle vara så hiskeligt mycket dyrare.. Hoppades att någon skulle visa på "amen sådär kan du inte räkna", men tydligen var det så..
Jag gjorde även min konfiguration på Zeptoexperten.se, och det verkar inte fungera att länka så man bara kommer till konfigurations sidan.. hur som helst är det inte svårt att göra en egen konfiguration där..

Jag syftade heller inte på operativsystem utan enbart på hårdvaran..
tycker helt enkelt det är överpris.. thats it.. ville bara kolla om det stämde, ni behöver inte känna er så attackerade..

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk

5-6 timmar på en MacBook Pro är en klar överdrift om man är realistisk, men runt 4 timmar kan man helt klart baxa ur den om man kör riktigt energisnålt och skippar trådlöst.

EDIT, Reoshi, jag känner mig inte ett dugg attackerad. Men operativ måste du ju räkna med, annars är det ju inte en likvärdig maskin. Jag håller med dig om att 2.4 ghz MBP'n är märkligt prissatt med tanke på att 2.2 ghz modellen är 5.000:- billigare. Det som skiljer dem åt i grundutförande är processorhastigheten, grafikminnet samt modell av hårddisk. Processorhastigheten känns inte motiverad, grafikminnet, nej. Och defenitivt inte hårddisken. Vill man verkligen ha en MacBook Pro men tycker att 23.000 är för mycket kan man ju köpa den för 18.000. Det är en jädrarns bra maskin och helt klart prisvärd.

Permalänk
Medlem

det är ju iaf drygt det dubbla zepton klarar, vilket ju är mycket bra.. jag blir bara lite konfundersam över så stor skillnad, menar.. vad har dem för mirakelbatterier i macbook? ^^

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
det är ju iaf drygt det dubbla zepton klarar, vilket ju är mycket bra.. jag blir bara lite konfundersam över så stor skillnad, menar.. vad har dem för mirakelbatterier i macbook? ^^

Hehe, bra fråga. Men vad jag har förstått är LED-skärmen energisnålare än den gamla typen. Kan vara att den klockar ner processor/grafikkort när de inte används eller något sådant klurigt. Annars vettetusan. Det får någon med mer ingående kunskaper i datorkonstruktion förklara.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
har starkt för mig att en din Mac också kör windows ;). (du kan konfa utan OS om du vill kör eget).

Men iaf, Zepto har inte LED i denna version (är jag relativt säker på). Jag tycker för övrigt att Apples dator är sååå mycket snyggare... så jag hade nog lagt ut de där pengarna i alla fall om jag skulle välja mellan dessa 2. Även om Apple har ett högre pris på sina produkter för designen (kan även kallas överpris med fulare ord ). Kan dock tillägga att jag tycker deras priser/prestanda har blivit bättre nu med upg till Santa Rosa i Pron och upg i Macbooken.

Jodå, XP/VISTA och 2003 men det är för jag skall köra server och måste testa websidorna mot IE 5.5/6/7...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
det är ju iaf drygt det dubbla zepton klarar, vilket ju är mycket bra.. jag blir bara lite konfundersam över så stor skillnad, menar.. vad har dem för mirakelbatterier i macbook? ^^

Mac OS X är mer optimerat för att spara ström. Apple har ju fördelen de både gör hårdvaran och mjukvaran. Då kan de optimera Mac OS X. Därför är macen mer strömsnål.

Permalänk
Medlem

måste bara poängtera, att bara känslan som man får när man håller en macbook pro är värd en hel del. det riktigt känns kvalitet, vilket det väldigt sällan gör med en "pc".

men som sagt, mellanmodellen är mindre prisvärd än de andra.

över huvudtaget så tycker jag apple blivit mycket mer prisvärda sen de bytte till intel.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Hm, jag kan inet hitta några recension för Macbook pro 15.4" 2.4ghz med nvidia.. kanske för nytt

men.. även 18k Macbooken var 4k+ dyrare än motsvarande zepto.. fast den verkar helt klart mer prisvärd än 2.4ghzarn..

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Znote 3415W - 8600M GT (med webcam)
100316 15.4" WXGA med Crystal clear teknologi (3415W)
120627 2.20 GHz Intel® Core™2 Duo T7500 800MHz
140030 120GB 5400rpm 8 MB Cache SATA Samsung
130121 2048MB PC5300 667MHz DDR2 (2x1024)
150124 DVD-RW Dual Layer Brännare Slot-in
250320 Standard 6 Cell (2x25W)
170086 SE tangentbord (2x25)
200215 MS Windows Vista Home Premium SE
260029 Intel® PRO/Wireless 4965AGN 300Mbit
270010 Inbyggt Bluetooth
300203 1 års garanti (36 mån. reklamationsrätt)

13.562,50 kr (inkl. moms)

För övrigt påstår mac att deras minne (667mhz) är det snabbaste på marknaden just nu vilket inte stämmer då Zepto även säljer PC6400. En annan märklig sak är också (vilket jag tycker är synd) att Mac inte har fler 7200rpm som alternativ. Om nu Apple kör högsta kvalité och de bästa minnena osv som folk säger, så verkar det ju inte stämma helt..

Macbook pro med motsvarande prestanda kostar:

17.995,00

Jag skriver detta för folk verkar tro att zepton som nämdes innan var ex moms osv. Detta är rena priser och helt jämförbart.

priset för design, mac OS x istället för vista, och firewire 800, bättre batteritid MEN mindre grafikminne (vilket kan spela roll inför kommande spel) är:

cirka 4.500:-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats

Jag skriver detta för folk verkar tro att zepton som nämdes innan var ex moms osv. Detta är rena priser och helt jämförbart.

priset för design, mac OS x istället för vista, och firewire 800, bättre batteritid MEN mindre grafikminne (vilket kan spela roll inför kommande spel) är:

cirka 4.500:-

personligen tycker jag det är waaaay too much..
läste även att macbooken tar det vääldigt lungt i batteriläge, men att när den brummar på med sladden i blir den kanske lite väl varm.. stämmer det?

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk

Glöm sen inte iLife som följer med. Det blir en hel del pengar att köpa liknande mjukvaror för windowsburken.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Glöm sen inte iLife som följer med. Det blir en hel del pengar att köpa liknande mjukvaror för windowsburken.

eller att windows kostar väldigt mycket mer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
personligen tycker jag det är waaaay too much..
läste även att macbooken tar det vääldigt lungt i batteriläge, men att när den brummar på med sladden i blir den kanske lite väl varm.. stämmer det?

den blir ju inte varmare än nån annan dator med samma processor i sig.

första generationen av macbook anklagades för att bli varm, det var ju en tolkningsfråga, beroende på vad folk menar med "varm", MEN då ska det oxå sägas att fläkten nästan aldrig gick, därav att de blev lite varmare, sen släpte apple en uppdatering av mjukvaran som styr fläkten, datorns fläkt gick igång oftare, o datorerna blev svalare, samma personer som förut klagade på att den blev för varm, va nu nöjda med att värmen gått ner, men istället missnöjd med att nu gick fläkten oftare :D. vafan, det är svårt att få båda sakerna

macbook pro är lite dyrare än en del konkurenter, absolut, ingen har dagt nått annat. men man kan inte bara se vad som finns i hårdvaran. i alla fall tycker jag att man inte kan det, du har säkert en helt annan syn på det.

ska ta ett exempel från bilbranchen, en Lada niva, kan ha samma tekniska data som t.ex. en ny volvo, MEN det betyder inte att jag hellre köper Nivan, även om den kostar bra mycket mindre för teknisk data är inte allt så att säga.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

jo visst, allt ligger inte i hårdvaran, men om jag säger såhär; jag sparar heldre 4.5k och har en inte fullt lika slät och rundad laptop med mer batteritid.. menar en 'vanlig' laptop är ju fasen inte så hemsk att ha o göra med bara för att det inte är nån mäster designer som jobbat på den.. ja jag kan verkligen inte förstå hur man tycker att dem är prisvärda..

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
jo visst, allt ligger inte i hårdvaran, men om jag säger såhär; jag sparar heldre 4.5k och har en inte fullt lika slät och rundad laptop med mer batteritid.. menar en 'vanlig' laptop är ju fasen inte så hemsk att ha o göra med bara för att det inte är nån mäster designer som jobbat på den.. ja jag kan verkligen inte förstå hur man tycker att dem är prisvärda..

Har du en gång kört Mac OS X vill du inte köra något annat.

Min produktivitet har ökat med det dubbla sedan jag bytte. Jag tycker personligen att en mac skulle kunna kosta det dubbla och fortfarande vara prisvärda.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se en Macbook (om det nu fanns) med ett 7950GTX utan fläktgaller på undersidan Tror ni det skulle vara möjligt? Knappast Fina datorer men tyvärr äger Dell den här datorn och för det priset 18000:- får du nära inpå +2000 kr en XPS M1710 som äter den här till frukost.

Appropå det, har Mac någon riktigt grym spel laptop i dagens läge? Jag menar med åtminstone ett 7800GTX? Eller ska dom alltid vara vekare gentemot PC gamer laptops?

OBS OBS inget flamewar vill jag ha, bara svar på sista frågan jag ställde.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.