Windows Kryptering

Permalänk
Medlem

Windows Kryptering

Jag har tidigare krypterat några filer i en mapp och har nu formaterat om hårdisken och installerat samma windows xp exemplar på samma dator. Tyvärr går ju inte filerna att läsa nu eftersom de är krypterade... Är det någon som vet om man kan komma runt detta?

Visa signatur

AMD 3500+ Winchester @ 2.7 Ghz || DFI Lanparty SLI-D || 2x512 PC3200 OCZ Rev 2 || POV Geforce 6800 GT @ Ultra+ || VF700CU || 74 GB Raptor SATA || 2x 200 GB Seagate Barracuda SATA || Maxtor OneTouch 250 GB || DangerDen TDX || DDC 12V || Dual Heatercore || Chill 510W || Chieftec DA Bigtower || 2x ADDA 120mm || 3x ADDA 80mm || 2x Revoltec 80mm || NEC 3520 IDE

Permalänk
Avstängd

Krypering är till just för att man inte ska kunna läsa filerna.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Beror ju på vad du har för krypteringsalgoritm.
Finns så klart olika program, för att knäcka olika krypteringar.

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem
Jag kan inte det där med krypteringsalgoritmer, vet bara att jag hade windows xp pro. och att jag använde dess krypteringsfunktion.
Har googlat som den idiot jag är, men har inte hittat något alls om detta ämna, bara en jädra massa info om hur man knäcker lösenord, vilket är en helt annan grej

Permalänk
Permalänk
Medlem

tcbtad, grejen är ju att man måste ha just den här algoritmen eller vad det är, och den fösvann ju såklart när jag formaterade >_<

Visa signatur

AMD 3500+ Winchester @ 2.7 Ghz || DFI Lanparty SLI-D || 2x512 PC3200 OCZ Rev 2 || POV Geforce 6800 GT @ Ultra+ || VF700CU || 74 GB Raptor SATA || 2x 200 GB Seagate Barracuda SATA || Maxtor OneTouch 250 GB || DangerDen TDX || DDC 12V || Dual Heatercore || Chill 510W || Chieftec DA Bigtower || 2x ADDA 120mm || 3x ADDA 80mm || 2x Revoltec 80mm || NEC 3520 IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatCat
Jag har tidigare krypterat några filer i en mapp och har nu formaterat om hårdisken och installerat samma windows xp exemplar på samma dator. Tyvärr går ju inte filerna att läsa nu eftersom de är krypterade... Är det någon som vet om man kan komma runt detta?

har du inte tagit backup på krypteringscertifikatet så är du körd

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.