Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathiasss
Det finns varken sub eller pre out på den. Så du måste koppla en sub via högnivå, dvs via högtalarutgången..

aja, 1500kr kostar den så jag får väll vad jag betalar för

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
aja, 1500kr kostar den så jag får väll vad jag betalar för

Det går absolut att koppla sub på högnivå också, om du köper en sub som klarar det, så det är ju inga problem om man vill ha sub.

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

Nu är den köppt i alla fall, 1495kr. Synd att posten inte har fått hit högtalarna än

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

340A?

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

japp

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
Att subar inte passar till musik är ju ren och skär lögn. beror helt vad man lyssnar på, jag som t.ex lyssnar på dubstep behöver en bra sub, låter mycket bättre än utan. iaf på mitt system.

Dubstepradio : http://subfm.com/listen.html

Musik gjord för sub ja. Där dom har långa mjuka bastoner. Men när man snackar musik snackar man musik överlag. Ska en högtalare klara musik ska den inte bara passa till en musikstil. En sub klarar inte att ge snabba snärtiga basljud med klangen bibehållen. Den är byggd för att mullra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Musik gjord för sub ja. Där dom har långa mjuka bastoner. Men när man snackar musik snackar man musik överlag. Ska en högtalare klara musik ska den inte bara passa till en musikstil. En sub klarar inte att ge snabba snärtiga basljud med klangen bibehållen. Den är byggd för att mullra.

Visst finns det subbar som klarar musik bra. De kostar lite mer bara.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyber Judas
Visst finns det subbar som klarar musik bra. De kostar lite mer bara.

Jo självklart, precis som det finns surroundförstärkare som klarar musik bra.
Men sånna saker som man normalt köper surroundförstärkare för 2-7 tusen en sub för kanske max 2 tusen och så så duger det inte till musikåtergivning.

Permalänk
Medlem

Jag har själv en 340A och provlyssnade på en hel del inne på hifiklubben innan jag köpte den. I synnerhet en säljare pushade stenhårt för att NAD skulle ha mycket bättre förstärkare om jag lade nån tusing till, men vid provlyssning även med högtalare långt över min prisklass (fastnade för ett par B&W 303) visade det minimal skillnad. Så länge man kör ganska lättdrivna högtalare kommer 340A att fungera utmärkt.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Meddela gärna hur det låter med 340A och F-6. Har själv planer på att köpa samma prylar.

Permalänk

Har själv en 340A SE och ett par M65or
är riktigt nöjd med ljudet.. så jag tror inte du kommer bli besviken..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimma
Meddela gärna hur det låter med 340A och F-6. Har själv planer på att köpa samma prylar.

Har fått allt nu och provlyssnat lite, tycker att det låter kanon bra. Men jag är ju ingen audiofil direkt heller

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e