Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0ozker

1. Schysst, är Gallente diplomat vid namn Oskar Stenberg.
2. Har andra klasser med fördelar för "pirating"?

1.
Diplomat? Är det någon ny grej man kan välja vid character creation, eller utgår du ifrån den där .pdf-en med nybörjarguiden?

I eve finns det inga särskilda klasser, annat än om man vill definiera sin spelstil möjligtvis. Detta iom att det inte finns några skills som blir uteslutna bara för att man tränar något annat. Dock är det ju så klart en tidsfråga
Det, plus att det till stor del handlar om hur duktig du själv är som spelare, är vad som gör Eve så underbart.

2.
Efter som att alla karaktärer, oavsett val vid character creation, kan träna alla skills, så spelar det ingen större roll för hur du skapar din gubbe.
Däremot har eventuellt Rasen du väljer till en början någon form av betydelse kortsiktigt för hur effektiv du kommer vara som pirat.

Amarrs och Minmatars Punisher respektive Rifter är de bättre frigatterna man snabbt kan komma in i.

Långsiktigt handlar det mest om vilken ras skepp du tränar för, då t.ex. att träna upp för Tech 2 cruisers eller battleships för en annan ras iaf tar ungefär en månads träning för att flyga skeppet. Utöver det tillkommer det minst lika lång tid för att träna upp antingen vapen eller tank-system för den andra rasen (till bra nivåer dvs. att byta ras och använda Tech 1 prylar går snabbt, och pvp:ar man mycket spelar det kanske inte någon roll om man inte har full T2-fitting)

Många som kör PvP (däribland pirater) tycker om minmatar för det ändamålet, då deras skepp är väldigt flexibla och mångsidiga. Nackdelen är dock att de blandar Shield/armor tank samt turrets, missiles och drones. För att då kunna vara effektiv inom alla områden kräver de mer skillpoints för att utnyttjas till max. Själv älskar jag minmatarskeppen med autocannons, MWD/AB, ta sig innanför skinnet på motståndaren och börja smattra.

Caldari anses som de mest värdelösa i PvP, även om de såklart har sina fördelar också. Deras främsta sida är nog deras E-War skepp som använder sig av ECM för att låsa motståndarens vapensystem. Annars brukar de mest agera 'stor slö och seg sak', vilket jag själv kan intyga. Jag känner mig oduglig i PvP i min Nighthawk, trots nästan maxade skills. Jag är alldeles för långsam! Däremot är Caldari gudar när det gäller PvE då de mycket enkelt kan välja damage type, har lång räckvid, och missiler missar aldrig.

Amarr och Gallente kan jag inte uttrycka mig så mycket om, annat än att jag har dåliga minnen av att möta gallente-skepp i pvp, de tenderar till att göra VÄLDIGT ont

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorfisk

1.
Sen finns ju chansen att man inte får nånting och då kan man ha ödslat bort ett complex på kanske 45 minuter och inte fått nånting för det.

2.
Gallente är bra grejjer Bra drönarskepp där. Jag skulle föreslå en vexor att börja med och sedan uppgradera dig till en myrmidon då du har råd. Samt träna upp hyffsade drone skills

1. Det är ju trots allt det som gör det hela lite mer spännande också. Det hade inte varit lika roligt om man visste att man alltid fick något riktigt bra i slutet

2.
Gallentes drönare är helt underbara i PvE, och i PvP är dom dryga som fan att ha som motståndare

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

jo kör trial och gör lite uppdrag åt agenter, men efterssom jag är ny så fattar jag inte riktigt vad jag ska göra, och vad som är bäst att göra, har lärt mej om skills, att slåss, utrusta skepp bl.a. men inte mkt mer.
sen så undrar jag vad jag ska göra för att få ut mest utav min trialtid

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
jo kör trial och gör lite uppdrag åt agenter, men efterssom jag är ny så fattar jag inte riktigt vad jag ska göra, och vad som är bäst att göra, har lärt mej om skills, att slåss, utrusta skepp bl.a. men inte mkt mer.
sen så undrar jag vad jag ska göra för att få ut mest utav min trialtid

Det bästa är nog att försöka pröva på så mycket olika saker som möjligt, men till en början är man nog mest begränsad till antingen PvE (missions eller jaga i bälten), Mining / Production eller möjligtvis PvP. Faction warfare är nog enklast att komma in i som nybörjare, om man fixar 0.5 i positiv standing mot sin faction.

Möjligheterna att pröva på blir större om man är med i ett corp. Vill du ansluta dig till tomtearmén är du välkommen att haka på. Vi försöker köra något mission gemensamt under kvällstid under veckodagarna och kanske lite oftare under helgerna. Då vi delar på bounty/loot/mission reward och standing increase. Även om man sitter i en frigate så kan man vara till nytta på level 4 uppdrag genom att hjälpa till att loota.

Vid intresse finns även ett ganska stort urval av blueprints för den som vill bygga något utav sina mineraler.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
jo kör trial och gör lite uppdrag åt agenter, men efterssom jag är ny så fattar jag inte riktigt vad jag ska göra, och vad som är bäst att göra, har lärt mej om skills, att slåss, utrusta skepp bl.a. men inte mkt mer.
sen så undrar jag vad jag ska göra för att få ut mest utav min trialtid

Jag tycker du borde göra alla tutorials agenter, där får du en inlick över flera olika yrkesklasser plus att du får skepp och moduler.

Finns en för Military en för industry och en för business

Industry har jag själv testat på med en alt. Man får testa på hur det är att mina, att bygga grejjer, refina etc. Sen får man även moduler och skepp som kan vara bra om man skulle specilicera sig på industri

Jag har inte testat dom andra 2 men jag antar att dom är uppbyggda på samma sätt. Jag gissar på att business är baserat på Trading.

Under F12 och "show tutorial agents" så hittar du dom.

Permalänk

har precis blivit dödad (inte podad) av några gate campers. Är det så att det inte finns några concord eller så vid gates i 0.5 och neråt? Såg nämnligen inga concord, var iofs upptagen med att försöka slåss tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan-Dan1el
har precis blivit dödad (inte podad) av några gate campers. Är det så att det inte finns några concord eller så vid gates i 0.5 och neråt? Såg nämnligen inga concord, var iofs upptagen med att försöka slåss tillbaka.

hmm, kan du kopiera in kill mailet? Det finner du under din charakter sheet, och ta kopiera på dina "losses"

är du med i militian?

Man ska vara väldigt säker i 0.5... folk som brukar pvpa i 0.5 brukar bli bortblåsta rätt snabbt.

Permalänk

var visst 0.4, fel av mig.
ska nog sätta safest way i autopiloten från och med nu, hörde att det skulle gå.
här är kill mailet iaf. hade ju inte direkt någon chans mot en BC och en vanlig cruiser.

2009.04.01 14:16:00

Victim: Triavaron
Corp: Hedion University
Alliance: NONE
Faction: NONE
Destroyed: Omen
System: Mai
Security: 0.4
Damage Taken: 5337

Involved parties:

Name: Feenstein (laid the final blow)
Security: -9.3
Corp: The Drekla Consortium
Alliance: Systematic-Chaos
Faction: NONE
Ship: Harbinger
Weapon: Heavy Modal Pulse Laser I
Damage Done: 5337

Name: Asplode
Security: -9.1
Corp: The Drekla Consortium
Alliance: Systematic-Chaos
Faction: NONE
Ship: Maller
Weapon: J5 Prototype Warp Disruptor I
Damage Done: 0

Destroyed items:

Small Nosferatu I
Heavy Afocal Pulse Maser I
Multifrequency M, Qty: 2
Medium Shield Booster I
Small Automated I Carapace Restoration
Overdrive Injector System I
Heavy Anode Pulse Particle Stream I

Dropped items:

Heavy Afocal Pulse Maser I
Multifrequency M, Qty: 2
Power Diagnostic System I, Qty: 2
Smuggler's Warning About Sister Alitura (Cargo)
Stasis Webifier I
Heavy Anode Pulse Particle Stream I
Damage Control I

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan-Dan1el
var visst 0.4, fel av mig.
ska nog sätta safest way i autopiloten från och med nu, hörde att det skulle gå.

Då har du smakat på hur det är att leva i low sec

nånting som kan vara bra om du ska färdas genom low sec är att sätta på en eller 2 st Warp core stabilizer I . Dom hindrar 1 poäng warp scrambling styrka mot dig per modul.

dock låser du långsammare och har minskad range på hur långt du kan låsa.

Apropå Safest way.
Gå in på kartan (F10)
Då får du upp World map control panel.
Under fliken "Autopilot" och underfliken "settings" så kan du ställa in "Prefer safer"

Däremot är det ingen garanti att du kommer hålla dig i High sec. Eftersom vissa sytem kräver att du åker igenom low sec för att komma dit (oftast om man ska färdas långt)

Men det kan du lätt kolla i listan där alla System visas då du har satt din destination. Då står det security status följt av systemets namn

Permalänk

ok, tack för tipsen. lika bra att få smaka på low sec direkt så man vet vad som väntar
är ju inte så farligt att förlora en omen, hela värdet täcks ju av försäkringen ändå.

Permalänk
Medlem

Livet i lowsec är farligare än i 0.0, därför "bor" det inte så mycket folk i lowsec om du inte har massa polare som kan hjälpa dig.

Just nu bor jag i 0.0, har gjort detta sen jag gick med i ett corp som tillhör EXE.
Varit pvp sen dess nonstop.

Har även en alt som bygger o researchar, bygger mest t2 men marknaden för material o skepp är så sned så det liknar inget.
Ska man börja bygga saker i eve så får man ta med hela kostnaden, även för tex invention för t2. Man kan inte bara gå på materialkostnaden som många byggare gör som jag har märkt. Även det du minat ihop ska du inte räkna som gratis.
Ska du priskriga så försök o kriga med cents än med hela isk. detta gynnar alla byggare.

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan-Dan1el
var visst 0.4, fel av mig.
ska nog sätta safest way i autopiloten från och med nu, hörde att det skulle gå.
här är kill mailet iaf. hade ju inte direkt någon chans mot en BC och en vanlig cruiser.

2009.04.01 14:16:00

Victim: Triavaron
Corp: Hedion University
Alliance: NONE
Faction: NONE
Destroyed: Omen
System: Mai
Security: 0.4
Damage Taken: 5337

Involved parties:

Name: Feenstein (laid the final blow)
Security: -9.3
Corp: The Drekla Consortium
Alliance: Systematic-Chaos
Faction: NONE
Ship: Harbinger
Weapon: Heavy Modal Pulse Laser I
Damage Done: 5337

Name: Asplode
Security: -9.1
Corp: The Drekla Consortium
Alliance: Systematic-Chaos
Faction: NONE
Ship: Maller
Weapon: J5 Prototype Warp Disruptor I
Damage Done: 0

Destroyed items:

Small Nosferatu I
Heavy Afocal Pulse Maser I
Multifrequency M, Qty: 2
Medium Shield Booster I
Small Automated I Carapace Restoration
Overdrive Injector System I
Heavy Anode Pulse Particle Stream I

Dropped items:

Heavy Afocal Pulse Maser I
Multifrequency M, Qty: 2
Power Diagnostic System I, Qty: 2
Smuggler's Warning About Sister Alitura (Cargo)
Stasis Webifier I
Heavy Anode Pulse Particle Stream I
Damage Control I

Om jag förstått det rätt så hade du denna fitting:

High Slots:
1x Small Nos 1
2x Heavy Anode Pulse Particle Stream I (multi)
1x Heavy afocal pulse maser I(multi)

Mid slots:
Medium Shield Booster I
Stasis Webifier I

Low Slots:
1x Small automated I Carapace Restoration
1x Overdrive Injector System I
1x Damage Control unit I
2x Power diagnostic systems I

Kan ha missat någon modul, men tänkte påpeka att du både har en shield booster (dvs aktiv shield-tank) samtidigt som du har en armor repairer (aktiv-armor tank) på ett amarr-skepp (dvs, ett skepp som behöver mycket cap för att skjuta).

Samtidigt har du close-range puffror, men också samtidigt en webifier. Kanske kan vara acceptabelt om du inte tränat några levels i motion prediction visserligen, men borde inte behövas. Vidare har du ingen afterburner.

Nu vet jag inte så mycket mer vad du gör annat än att du gör någon sorts missions, men det finns lite som går att förbättra ganska enkelt, utan några större investeringar i varken SP eller ISK.

1. Bestäm dig för att antingen shield eller armor-tanka. När det gäller amarr har de generellt fördel i att armor-tanka.
2. En armor-tank utformas oftast på två/tre sätt
2.1

1st armor repairer (small/medium, för en cruiser, ibland även 2st).
Övriga low-slots är

Armor hardeners (aktiva) eller energized resistans-plåtar. Dvs, sånt som ökar ditt skydd mot specifik damage-type.

Passiva (energized) kräver ingen cap, vilket är en fördel för amarr, men ger inte lika bra resistans. Hardeners drar cap, men ger bättre resistans. Däremot, om du inte har en "stabil" cap så kan du bli av med all din cap, och dina hardeners slutar fungera, och därmed är du rökt.

Märker du att du klarar av att tanka tillräckligt mycket kan du börja ersätta reistans plates med heatsinks (weapon upgrades) för att öka skadan, och därmed döda snabbare, och därmed öka effektiviteten. Börja från änden att du klarar av att tanka det mesta utan problem.

En annan variant är armor plates, dvs, ökar din armor hp. Detta tillsammans med passiva/aktiva hardeners ger dig en "buffer tank", dvs, du har ett stort antal HP som kommer vara tillräckligt för att du ska hinna döda fienden innan de dödar dig. Att föredra, iaf inom PvP, är att här köra med passiva hardeners, då du blir mindre cap-beroende. Amarr kan tanka ordentligt, om de vill.

En tredje variant är en kombination av ovan - armor rep, hardener och plates. I brist på skills för att hitta effektiva andra lösningar, så kan en sån här lösning fungera ganska bra. Bättre att fitta ett sånt här skepp än att halv-fitta en annan typ av tank, men lämna tomma slots... släng alltid på nånting som kan vara bra.

PDS:erna är i början ibland en nödvändighet, de ger dig mer utrymme att sätta på vapen, ökar cap recharge osv. Dock, ha i åtanke, att du förbrukar en värdefull low-slot. Generellt sett kan en PDS/Co-proc/RCU ses som waste of fitting slot. Tränar du weapon upgrades och advanced weapon upgrades kan du bli kvitt behovet av dessa moduler.

Mid slots
Du har en webifier (slöar ner motståndarn) och en shield booster.
Shield boosters äter i princip upp din cap ordentligt, om du inte har tränat skills för det. Fokusera på armortank. För att förse din armor tank och dina vapen behöver du capacitor recharge. Detta löser du genom att sätta två stycken, eller tre, cap-rechargers i mid slotsen. Du kanske vill ha en afterburner också, de underlättar iom att du är close-range.
Webifiern borde du kunna skippa, om du har rätt saker i high-slots.

High slots
Vapen. I början är detta de minst viktiga sakerna på ditt skepp. Visst, det är dina vapen. Men dina vapen är värdelösa om det inte finns energi för att avfyra dom, eller om ditt skepp inte håller om du blir beskjuten, därför väljer du vapen sist. Iallafall i början av din karriär. Du får leva med vad som passar.

Du har däremot gjort helt rätt i att sätta på en nosferatu, de hjälper din cap. De tar dock samtidigt också upp en del powergrid, vilket kan behövas till armor repairers, armor plates eller dina vapen. Men absolut, helt klart värt att prioritera. Se bara till att du håller dig inom dess räckvidd (5500m?) för att kunna utnyttja den så ofta som möjligt!.

Under-sized guns
Det finns en god idé med att sätta Small Turrets på en Cruiser. Du sparar in otroligt mycket power grid, och kan därmed spendera powergriden på din tank istället. Kör du missions är din Tank det viktigaste. NPC:erna kommer dö till slut iallafall. Skjuter du fort men behöver fly från området hela tiden för att du tar stryk blir det bara omständigt, drygt. Ibland åka 50km+ mellan acceleration gates... inte effektivt det heller.

Förutom mer power grid kommer du ha bättre tracking, du kommer träffa frigates utan större problem. Du behöver alltså ingen webifier. Byt ut webifiern mot en cap recharger istället, alternativt afterburner.

En viktig tanke är: Hur effektiva är dina feta (medium sized) puffror? De gör stor skada... men om de aldrig träffar? Jämför med att sätta på små puffror, de gör inte lika mycket skada (i grund, plus att de även inte får bonus från skeppet), men de träffar hela tiden du är inom rätt avstånd. Vilket du kommer vara, då du sparar in powergrid och kan slänga på en afterburner, samtidigt som du kan få på en hyffsad tank.

Sedan allt eftersom du avancerar kan du byta moduler mot andra. Men det viktigaste är att du har förutsättningar att sätta på så bra grejer som möjligt, och att kunna använda dom så mycket som möjligt. Dvs - CPU, Powergrid och cap recharge.

hmms... blev lite längre än vad jag tänkt mig, men... förhoppningsvis skrev jag någonting vettigt.

Ovan är iallafall hur jag tänker när jag utrustar mina skepp.

Prioritet 1: Se till att aldrig behöva warpa ut från ett mission!
Prioritet 2: Se till att du kan skjuta non-stop (alltid fullt med ammo i cargo!)
Prioritet 3: Tanka inte för mycket. Märker du att du knappt tar någon skada, byt ut delar av din tank som gör så att du kan placera weapon upgrades i low-slotsen. Då gör du mer skada, klarar uppdragen snabbare, och därmed ökar din effektivitet.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

grejen att jag hade både shield booster och en armor repairer var att jag höll på att få upp armor repairer skillen lite. i dagsläget kör jag bara med en armor repairer samt endast medium turrets. har lärt mig rätt mycket nu senaste dagen genom att leka runt med olika typer av fittings på skeppet men ska kolla mer på en cap recharger, verkar dras cap som bara den när man har igång armor repairen.
tack för alla tips, ska lätt titta närmare på alla punkter du påpekat.

Permalänk
Medlem

För dom som vill så kommer jag vara inne i eve väldigt mycket ikväll och köra lite uppdrag etc. Så den som vill får gärna haka på.

Jag finns att nå på Simon skedgrav

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorfisk
För dom som vill så kommer jag vara inne i eve väldigt mycket ikväll och köra lite uppdrag etc. Så den som vill får gärna haka på.

Jag finns att nå på Simon skedgrav

Jag kommer lira ikväll med ^^

Kan tillägga att det är till stor hjälp att hänga med En Hel Tomte Arme med all hjälp man får.

Sedan är jag väldigt stolt över min investering i 49,291 Mexallon för 26isk/each. Låg några system bort och krävs för ett tutorial mission. Säljer nu för 35isk/each och har 16,121 kvar.
49,291*26 = 1281566
49,291*35 = 1725185
== 443619isk profit... Haha, 34,6%
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan-Dan1el
grejen att jag hade både shield booster och en armor repairer var att jag höll på att få upp armor repairer skillen lite. i dagsläget kör jag bara med en armor repairer samt endast medium turrets. har lärt mig rätt mycket nu senaste dagen genom att leka runt med olika typer av fittings på skeppet men ska kolla mer på en cap recharger, verkar dras cap som bara den när man har igång armor repairen.
tack för alla tips, ska lätt titta närmare på alla punkter du påpekat.

Ladda ner EFT http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=548... Där kan du se vad som blir bättre för ditt skepp. Som amarr ska du alltid armor tanka, om ett skepp har fler low slots än mid slots så är det en armor tank, fler mid slots så är det en shield tank.
Kör du PVE (missions) så ska alla dina mid slots vara cap rechargers, du kan byta en till en afterburner om det är ett uppdrag där du måste flyga långt mellan gates, kolla denna site http://eve-survival.org/wikka.php?wakka=MissionReports den har allt du behöver veta, vilka harderners, bäst dmg och om det skulle vara bra med en AB, OSV.

För PVP så behöver du en web, warp dist el warp scram och en cap booster istället för cap rechargers. PVP gör man i 0.4-0.0 sec.

Och rör aldrig en gul container som nån har lämnat, det är noob bait så tar du från den så kan dom döda ditt skepp även i high sec (0.5-1.0)

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Bra tips Kaya. Som alltid finns det dock vissa undantag, men det är bra att utgå från det du säger.

kaya: vad heter du in-game?

En hel tomtearmé
Vi har utökat armén något nu. Vi är nu fyra personer och börjar uppnå en siffra då vi blir riktigt effektiva när det gäller missions. Vi hade kul ett par timmar idag då vi spenderade kvällen till att samla loot och bygg-resurser för framtida tomtenissar som beslutar sig för att ansluta sig till oss.

Vi håller fortfarande på att staka ut hur vi ska sprida vårat herravälde över universumet. Vi funderar på att plantera flugsvamp som decoys på olika platser runt om i världen, för att skapa en hotbild mot alla dessa troll som gömmer sig i buskagen.

Vårt mål är att en dag, ska folk säga: "Åhhh, titta, en hel tomtearmé!"
Vi behöver dig!

http://nightcrawl.jumep.com/tomte.jpg

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Bra tips Kaya. Som alltid finns det dock vissa undantag, men det är bra att utgå från det du säger.

kaya: vad heter du in-game?

En hel tomtearmé
Vi har utökat armén något nu. Vi är nu fyra personer och börjar uppnå en siffra då vi blir riktigt effektiva när det gäller missions. Vi hade kul ett par timmar idag då vi spenderade kvällen till att samla loot och bygg-resurser för framtida tomtenissar som beslutar sig för att ansluta sig till oss.

Vi håller fortfarande på att staka ut hur vi ska sprida vårat herravälde över universumet. Vi funderar på att plantera flugsvamp som decoys på olika platser runt om i världen, för att skapa en hotbild mot alla dessa troll som gömmer sig i buskagen.

Vårt mål är att en dag, ska folk säga: "Åhhh, titta, en hel tomtearmé!"
Vi behöver dig!

http://nightcrawl.jumep.com/tomte.jpg

Jag är på väg i min shuttle till stationen för att ansöka, är hos SOE för tillfället och gör epic arcen ^^

EDIT: Framme nu, ska hitta stationen bara

EDIT2: Klart... bara den härliga vägen hem nu...

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Blir ju nästan sugen på att börja köra igen om det är ett Swec-corp som är påväg upp.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Bra tips Kaya. Som alltid finns det dock vissa undantag, men det är bra att utgå från det du säger.

kaya: vad heter du in-game?

Niclas Solo, carebear som jagar råttor i Taru

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
Niclas Solo, carebear som jagar råttor i Taru

hehe, i Taru har jag jagat råttor en hel del.
Fast nu är det väl ganska tätbefolkat där med salvagetjuvar?

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk
Medlem

Nu har jag slängt upp en rekryteringspost också på eve-o forumet.

http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=104...

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Om man ska testa Eve Online trial, vad för tips rekommenderas när man skapar sin karaktär etc?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Om man ska testa Eve Online trial, vad för tips rekommenderas när man skapar sin karaktär etc?

1. Om du pm:ar din emailadress kan jag skicka en 21-dagars trial, till skillnad från de annars tillgängliga 14-dagars vem som helst kan få.

2. Egentligen spelar de val du gör i början inte någon större roll. Attributen kommer du kunna ändra när du förstått dig på lite mer av vad de gör för nytta.

Men fundera lite på vad du tror är mest tilltalande - fighting, eller mer industri/trade/logistik. Det sistnämnda är betydligt mer utvecklat än andra mmorpg's och är riktigt varierande.

3. Gå med i ett corp, finns en hel del företag som gärna tar hand om nykomlingar och hjälper dom längs vägen. Dock finns många som även utnyttjar nybörjarna till att slava i asteroidbälten osv. Vårt lilla swec-corp, "En hel tomtearmé" kan vara en bra start för dig

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Går desutom att fixa 21 dagars trial konto till EVE ifall du skaffar trial kontot igenom Steam.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Går desutom att fixa 21 dagars trial konto till EVE ifall du skaffar trial kontot igenom Steam.

Det kanske är så. Däremot så är jag/vi villiga att erbjuda tid, utrustning/isk och engagemang för de spelare som jag bjuder in och eventuellt ansluter sig till tomtearmén. Alltså är det på så sätt vettigare att bli inbjuden av en annan spelare för att få ut det mesta av sin trial.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Har ni nån ingame kanal?
inte för att jag ska joina, men kan ju va kul o prata lite skit då o då.

Sweden kanalen är ju rena skräpkanalen

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk
Medlem

Har fixat en kanal nu, Nordpolen. Välkommen in.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjCad
hehe, i Taru har jag jagat råttor en hel del.
Fast nu är det väl ganska tätbefolkat där med salvagetjuvar?

Det är inte så farligt, varit med om det 3 gånger och två av dom gångerna skedde det under samma uppdrag (WC)

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Har funderat på att börja spela eve nån gång. Det verkar rätt kul & lite annorlunda. Ska läsa på lite grann nu ikväll innan jag ska sova.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
Det är inte så farligt, varit med om det 3 gånger och två av dom gångerna skedde det under samma uppdrag (WC)

Ok, När jag gjorde missions där så var vi väl max 10pers totalt där.
Sen flytta jag ut i 0.0 med den charen

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100