Permalänk

Gå in på Scorehero.com Där är de bästa av de bästa i hela världen
Förresten, någon som vet om man kan lira Gh3 med treans gitarr?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

Vilken besvikelse! Förväntningarna var självklart skyhöga efter att dratt igenom de andra spelen. Sen får man veta att det är Neversoft som ska göra kalaset istället. Tankarna går tillbaka till THPS U och alla andra THPS som kom ut efter 4an. Mardrömmarna började flöda. Sen när man väl får tag i det så blir allt försannat. I sann Neversoft anda försöker de göra realistisk grafik men allt blir bara stelt och tråkigt! 'Dock, mellansekvenserna är klockrena'.
Och har man inte sönder sin guitar eller stampar på skivan efter att ha sett vilka de första 10 låtarna är så vet jag inte vad. Sämsta låtvalet någonsin. Men sedan blir de bättre lyckligtvis!
Dock ska de också inplantera massa skit, som Bossfighterna. ack ack Neversoft. Detta blir inget köp.
Får hålla tummarna på Harmonix nästa spel istället.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Gå in på Scorehero.com Där är de bästa av de bästa i hela världen
Förresten, någon som vet om man kan lira Gh3 med treans gitarr?

Vet inte men jag antar att du kan använda GH3:s guitarr i GH3.^^

Antar att du menar GH2:s guitarr, jag är inte säker men jag tror det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
Vet inte men jag antar att du kan använda GH3:s guitarr i GH3.^^

Antar att du menar GH2:s guitarr, jag är inte säker men jag tror det.

Hehe oj aa de jag menar^^ sorry

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

ja, det funkar

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk

Har letat ett tag nu men kan inte hitta Guitar Hero II spelet löst utan gitarr till 360? Tillverkas det inte längre eller?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Har letat ett tag nu men kan inte hitta Guitar Hero II spelet löst utan gitarr till 360? Tillverkas det inte längre eller?

tyckte det lät skumt så jag letade själv men hittade inget heller =/. Du får nog börja leta i butiker, där borde de iaf ha det begagnat om inget annat :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
tyckte det lät skumt så jag letade själv men hittade inget heller =/. Du får nog börja leta i butiker, där borde de iaf ha det begagnat om inget annat :).

Mjo får bli det ...
Ska jag va ärlig kan jag inte bestämma mig om jag tycker 3:an var bättre än 2:an. Låtarna i 2:an är enligt mig mkt bättre men de nya funktionerna i 3:an är riktigt sköna.
Det jag tycker är konstigt med 3:an är att de heter Legend of rocks medans många av låtarna är ifrån 2000 talet :S

Nåja ...

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Avstängd

Har köpt gh3 till ps3 men får inte gitaren till att "connecta" några tips?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

Kan någon bekrfäta om det är sladd eller wireless till GH3 PC-versionen?

Hade helst velat slippa gå köpa en x360 bara för att få skiten trådlöst :S

Permalänk
Medlem

Alla guitarrer fungerar till alla spel. Iallafall till PS2. Både min orginal och min röda, ja. kantiga sak. va de nu heter

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

Herregud.. Jag köpte det här spelet till Playstation 3 i fredags.. Nu idag, andra gången som jag ska spela det efter några tuffa pass på jobbet har gitarren låst sig i "uppåt-läge" dvs, strum-baren är kvar i uppåtläge, konstant, utan att man ens rör den...

Det scrollas på något så frenetiskt i menyer och i XMB.. Jag har testat byta USB-port, synca om, bytt batterier, blåst där man connectar löstagbara halsen ala nintendo 8-bit-style.. Inget funkar..

Gick tillbaka till OnOff och lämnade tillbaka spelet. OnOff fick in ~10st PS3 bundles i fredags och jag var den fjärde som lämnat tillbaka spelet pga en kass gitarr.. på TVÅ dagar.. helt sjukt...

Bra kvalitetskontroll Activision/Neversoft lär ha haft på gitarren innan de började denna massproduktionshysteri av grejer till alla konsoler som finns...

Man är lite less, jag hade sett fram emot det här spelet länge.. Jag har läst på diverse forum och tyvärr verkar extremt många med PS3 haft det här problemet och fått lämna tillbaka.. Det var ju inte bättre av att min HD-plasma har fördröjning och att calibrate lag-funktionen i spelet inte var det bästa jag varit med om.. Spelet kändes otroligt otight och det gick inte alls att spela med samma känsla som på PS2 på tjocktv..

Nej.. Aldrig mer guitar hero till ps3 , tyvärr
Det är i dessa tider man ångrar att man sålde sin Wii.. Eller att man inte har en XB360 istället..

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

det är väl inte direkt konsolens fel?
min gura funkar iaf finfint, men fasiken så svårt det var emot GH2.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
det är väl inte direkt konsolens fel?
min gura funkar iaf finfint, men fasiken så svårt det var emot GH2.

Driver du !?
Jag tycker +/- 90 % av alla låtarna var lättare än 2:an.
Eller körde jag 2:an för lite kanske? Har svårt att tro det men men ...

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk

Hur fungerar "Whammy"-saken i Battlemode? Har provat alla sätt men det går inte att få bort den :S

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jota_ernst
Hur fungerar "Whammy"-saken i Battlemode? Har provat alla sätt men det går inte att få bort den :S

Det är bara att skaka på "Pinnen" på gitarren så försvinner det, kan ta lite tid men går efter ett tag beroende på hur snabbt du "whammar"

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Det är bara att skaka på "Pinnen" på gitarren så försvinner det, kan ta lite tid men går efter ett tag beroende på hur snabbt du "whammar"

Men jag tror nog jag har Whammat i 800km/h Och det funkar inte ändå :S
Men den funkar annars liksom

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Driver du !?
Jag tycker +/- 90 % av alla låtarna var lättare än 2:an.
Eller körde jag 2:an för lite kanske? Har svårt att tro det men men ...

Haha nej jag driver absolut inte! men det är inte först man provar på de sista låtarna som det märks av rejält

...förstår inte hur mina stackars fingrar ska kunna hinna med i raining blood

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Det är väl bara HOPO's som ställer till det i den låten? Vet inte själv för jag har fortfarande inte fått hem spelet =/.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
Haha nej jag driver absolut inte! men det är inte först man provar på de sista låtarna som det märks av rejält

...förstår inte hur mina stackars fingrar ska kunna hinna med i raining blood

Enligt min åsikt är det aldra flesta utav låtarna relativt enkla iaf ...
Sedan finns det några låtar som är svåra, men de är dock helvetiskt jävla svåra, Raining Blood är ett bra exempel (Då snackar jag Expert)

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk

Jag har suttit o nördat lite i helgen. Först lira jag på expert gick ju prima fick 4 - 5 stjärnor på varje låt o sen bara sådär POFF så blir allt svinsvårt ju. Raining blood är inte överdrivet svårt tycker jag men däremot Number of the beast. Jag kan seriöst inte lira den.....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan någon bekrfäta om det är sladd eller wireless till GH3 PC-versionen?

Samt om GH2 guitarren fungerar till PC?

Permalänk

Det är trådlöst till PC versionen (Källa:http://www.webhallen.com/prod.php?id=81138)
Guitar Hero III Les Paul/Kramer Guitar Controller Features:
•j Completely redesigned Gibson lLes jPaul/Kramer Guitar Controllers
• Wireless freedom jto rock withouti constraints

Japp GH 2 gitarren funkar till PC (den från 360)

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

hur fungerar det om man vill ha fler låtar till PC verisionen?

Permalänk

Är det bara jag som har problem med "Whamming" i battle mode? :S

Spakjäveln vill ju inte funka just där. Men den funkar annars. Har provat kalibrera svajen, men det vill fortf inte funka..

Blir snart galen....

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk

Hur fan kan ni vara så jävla bra? Jag sitter här och kämpar mig igenom medium och ni tycker det är "lite jobbigt" att spela Raining Blood på Expert? Jag fick fan köra den 4 gånger på Easy innan jag klarade den... var är den där gråtsmileyn?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Hur fan kan ni vara så jävla bra? Jag sitter här och kämpar mig igenom medium och ni tycker det är "lite jobbigt" att spela Raining Blood på Expert? Jag fick fan köra den 4 gånger på Easy innan jag klarade den... var är den där gråtsmileyn?

troligen så har dom flesta kört igenom GH1 och GH2

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Hur fan kan ni vara så jävla bra? Jag sitter här och kämpar mig igenom medium och ni tycker det är "lite jobbigt" att spela Raining Blood på Expert? Jag fick fan köra den 4 gånger på Easy innan jag klarade den... var är den där gråtsmileyn?

Är helt på din sida, kört igenom på easy och nu kämpar jag för att lära mig att använda den blåa jäveln också

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Har lite problem!

Jag upplever att min gröna och blåa knapp inte funkar till 100% jag kör på en 360. Är det någon mer som har problem med gitarren?

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk

Tja, det är bara o nöta så kommer det Har nött GH2 som tusan o nu är man väll rätt duktig på GH ^^

Jag upplever inga problem med 360, däremot är det lite ändring i vart man ska ta tonerna på solon osv tycker jag men det lärde man sig efter en låt hehe.

Visa signatur