Permalänk
Medlem

Någon som förhandsbokat från Webhallen som fortfarande inte fått spelet? Lite besviken faktiskt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gyppo
Någon som förhandsbokat från Webhallen som fortfarande inte fått spelet? Lite besviken faktiskt...

Nej, men jag förhandsbokade och fick det i tid om det hjälper.
Förhandsbokade på onsdagen den 21 och fick det på fredagen den 23.

Permalänk
Medlem

Någon här som har eller har lirat GH3 till wii?
Jag har spelat gh2 lite innan och låg väl på hard (klarar alla låtar på hard och några på expert).
Hur som helst så testade jag gh3 till wii och jag kan säga att jag missade typ varje jävla ton... trodde jag var rostig först men jag var lika kass på medium :S.

jag var givetvis tvungen att testa 2an igen och då gick det fint att lira på hard.

jag tyckte typ att det var delay på gh3 till wii (testade calibrate lag men den visade 0). någon annan som upplevt samma sak?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
Haha nej jag driver absolut inte! men det är inte först man provar på de sista låtarna som det märks av rejält

...förstår inte hur mina stackars fingrar ska kunna hinna med i raining blood

Nu när jag fått hem spelet så förstår jag vad du menar :P, det är bara den och encore som inte är avklarade i sista tieren. Det är fan brutalt ^^.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Nu när jag fått hem spelet så förstår jag vad du menar :P, det är bara den och encore som inte är avklarade i sista tieren. Det är fan brutalt ^^.

Hehe sista låten är helt j*vla f*cked up. Kolla filmerna på youtube, samma klass som through fire and flames :S

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

Om ni har sånna problem att ni inte ens kan klara er igenom en låt, kör på lägre svårighetsgrad? Det verkar som om alla ska köra Expert för att kunna skryta till sina polare "jääh, jag kör expert såklart!". Medans dom flesta inte ens kan klara sig igenom alla låtarna

Då föredrar jag hellre att köra på Medium eller Hard och satsa på 100% notes hit istället, fan så mkt roligare än att höra "plipp, bloonk" hela tiden

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Om ni har sånna problem att ni inte ens kan klara er igenom en låt, kör på lägre svårighetsgrad? Det verkar som om alla ska köra Expert för att kunna skryta till sina polare "jääh, jag kör expert såklart!". Medans dom flesta inte ens kan klara sig igenom alla låtarna

Då föredrar jag hellre att köra på Medium eller Hard och satsa på 100% notes hit istället, fan så mkt roligare än att höra "plipp, bloonk" hela tiden

I mitt fall är det ju inte för att skryta direkt, mest för att jag ville ha en utmaning som jag tog Expert :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

kör easy! första gången ja spelat detta äns. underhållande ja. Hade tur som fick tag i det på release dagen i stan. Brukar aldrig gå.

Permalänk

Första gången jag spelade var i fredags. Nu är jag snart igenom Hard

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Om ni har sånna problem att ni inte ens kan klara er igenom en låt, kör på lägre svårighetsgrad? Det verkar som om alla ska köra Expert för att kunna skryta till sina polare "jääh, jag kör expert såklart!". Medans dom flesta inte ens kan klara sig igenom alla låtarna

Då föredrar jag hellre att köra på Medium eller Hard och satsa på 100% notes hit istället, fan så mkt roligare än att höra "plipp, bloonk" hela tiden

Ta INTE det här som något skryt eller "Haha du vet ingenting"
Saken är den att många av oss som lirar på Expert gör det pga utmaningen, och som tidigare skrivit i denna tråd så är det endast några stycken utav låtar som är Riktigt dunder svåra, många andra sätter man 4* eller 5* på relativt enkelt.
Jag vet inte vad du kan om Guitar Hero, men när du kommer upp på Expert kommer du märka snabbt att vissa låtar tar man enkelt, andra får du kämpa dagar med för svårighetsgraden ökar enormt.
Vad jag vill ha sagt är att det inte direkt är någon idé att lira nått annat än Expert om man är duktig sen innan, om man inte är ringrostig.
Som sagt säger inte de här Pga. skryt eller nått men tror att många håller med mig innerst inne

Mvh
/Martin

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, tror min kontoll håller på att fallera, man kan nämligen inte göra upp och ner-grejen (starpower). Måste använda knappen brevid start nu, vilket är lite tråkigt... får väl lämna in den

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilton
Hmm, tror min kontoll håller på att fallera, man kan nämligen inte göra upp och ner-grejen (starpower). Måste använda knappen brevid start nu, vilket är lite tråkigt... får väl lämna in den

Samma för mig, den har inte funkat överhuvudtaget för mig. Sen funkar inte whammyn på whammy-grejen i battle mode..

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk
Medlem

Min fungerar, men halsen sitter ganska halvlöst och den oranga knappen fungerar bara bra när den själv känner för det verkar det som. Så jag använder GH2-gitarren istället, funkar mycket bättre :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Asså jag älskar verkligen den nya gitarren förrutom lite tjock hals och konstig wahmmybar som inte går att flytta så lätt. Men de problemen ni skriver om har jag alldrig upptäckt :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nå hur funkar detta till PS3? Nån som har de?

Permalänk
Medlem

Själva spelet? Jo jag har det till PS3 och det funkar väl allt bra imho

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk

Någon än som lyckats klappa till Djävulen i sista encore på Expert? Sitter och nöter som en idiot just nu men icke ska nicke ...

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phasio
Själva spelet? Jo jag har det till PS3 och det funkar väl allt bra imho

Okej:) Gitarren då?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Någon än som lyckats klappa till Djävulen i sista encore på Expert? Sitter och nöter som en idiot just nu men icke ska nicke ...

Japp, tog det när jag fick whammy som första powerupp och skickade den på honom när han har snabba gröna. Då vinner man direkt där.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Japp, tog det när jag fick whammy som första powerupp och skickade den på honom när han har snabba gröna. Då vinner man direkt där.

Ok, hoppas man har turen med att få Whammy då ^^

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

Jag kommer fortfarande inte förbi "Mosh 1" i Raining Blood, inte ens med starpower ^^. Å andra sidan gör det inte mig så mycket då jag tyckte att många av låtarna kändes "onaturliga" och därmed inte lika roliga att spela som de som var med i GH och GH2.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Jag kommer fortfarande inte förbi "Mosh 1" i Raining Blood, inte ens med starpower ^^. Å andra sidan gör det inte mig så mycket då jag tyckte att många av låtarna kändes "onaturliga" och därmed inte lika roliga att spela som de som var med i GH och GH2.

Håller med dig till 110 %, enligt min mening var låtarna i de tidigare spelen mkt bättre.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Håller med dig till 110 %, enligt min mening var låtarna i de tidigare spelen mkt bättre.

Mjo, förhoppningsvis har Rock Band bättre låtar, vilket man nästan kan hoppas på då det är de som gjort GH och GH2 som jobbat på det. Tills det släpps får man väl vara glad att GH3 har ett online-läge iaf :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Hedersmedlem

Håller med, låtarna i GH2 kändes mycket bättre att spela även efter man har lärt sig alla knepiga ackordbyten och det är inget jag säger för att jag är kass på GH. Jag kanske inte är någon GH-gud men har 5* allt på expert förutom sista tier.

Såvitt jag har sett av Rockband-filmer känns de låtarna härligare att spela och lägg sedan till att spela med polarna på andra instrument. Underbart.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Jo fast den där sista delen lär jag inte ha någon nytta av. Jag har inte så många vänner över tillräckligt ofta för att lägga ut 2k på hela paketet. Jag tror jag köper det löst och nöjer mig med gitarrspelandet, och tar resten hos nån annan som antagligen köper hela paketet :P. Förhoppningsvis är det kul med bara gitarr ändå.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Som jag sa innan ... Spelet heter "Legends of rock" medans hälften av låtarna (Specielt bonus listan) är från 2000 talet där de är massa skit band som spelar halv rock/pop musik ^^

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

Det är lite skumt om man tänker på det ja, men det är mer hur notechartsen är uppbyggda som stör mig, inte själva låtarna direkt. Det känns mest som om det är gjort svårt bara för att det ska vara svårt, och det gör bara att det "flow" som fanns i GH och GH2 är borta i GH3. Så som tidigare sagt hoppas jag på att Rock Band är bättre med det :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Tjenixen, Jag undrar vart man hittar DragonForce låten?, jag kört Co op nornal och strax kört igenom campainen hard, köpt alla låtar... så vart är den. ?

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Medlem

när du klarat ut spelet på en svårighetsgrad så får du den låten. då finns den bland bonuslåtarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Okej:) Gitarren då?

Funkar allt fint, har inte haft några "fel" på den iallafall, så den funkar som den ska

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB