Permalänk
Medlem

Köpte spelet i söndags till mitt Wii och hade bra problem med easy-nivån i slutet då
Har nu kört igenom det och håller på att ska fixa 5 stjärnor på alla på medium och tänkt gå upp till hard.
Men, för jävla svårt när man ska ha den sista knappen. Har ni några tips på hur man enklast/bäst går från medium till hard?

Såg även att det fanns en topplista, hur skickar man upp sina scores dit?

Permalänk
Medlem

Nöt nöt nöt

Jag kör två varianter, orange lite då o då ,då sträcker jag bara lillfingret.
Är det många orange så flyttar jag handen ner ett snäpp.

Permalänk
Hedersmedlem

Bara att köra på Vissa tycker att det är lättare att lära sig om de håller handen ett snäpp åt höger som utgångsläge.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Fyra första banorna avklarade
Tycker det var lättare som du damme sa, lättare att flytta pekfingret än lillfingret

Fortfarande blir det stor förvirring när jag flyttar hela handen fram och tillbaka.

Permalänk
Medlem

haha, jag har klarat 2 låtar på hard

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Börjar bli svettigt för mig nu på hard, har fastnat på Slipknot och Slayer låtarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Börjar bli svettigt för mig nu på hard, har fastnat på Slipknot och Slayer låtarna

samma här, Slayer låten är så fruktansvärt dryg

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
samma här, Slayer låten är så fruktansvärt dryg

Jepp, vänta bara tills du kommer till Expert, man börjar grina efter alla gånger man försökt. (Egen erfarenhet )

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Jo fast den där sista delen lär jag inte ha någon nytta av. Jag har inte så många vänner över tillräckligt ofta för att lägga ut 2k på hela paketet. Jag tror jag köper det löst och nöjer mig med gitarrspelandet, och tar resten hos nån annan som antagligen köper hela paketet :P. Förhoppningsvis är det kul med bara gitarr ändå.

Köpa det löst med gitarr?
Eller kommer det gå att lira med GH-gitarrerna???

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av analog
Köpa det löst med gitarr?
Eller kommer det gå att lira med GH-gitarrerna???

Japp, GH-gitarrerna funkar, enligt vad jag har hört iaf.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Tror ni det går att få gitarren utbytt för att en knapp börjat bli seg att trycka ner? :S

Skitdrygt när man inte trycker så hårt, den går inte ner då och jag missar alla röda...

Permalänk
Medlem

Ah nu var äntligen One avklarad på hard, kör lite parallellt på Expert men där fastnade jag efter 2:a episoden... gah bara att nöta vidare

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

We recently became aware that some consumers have not been able to enjoy the full audio output in the Nintendo Wii version of Guitar Hero III: Legends of Rock. We are currently working with Nintendo and are planning to issue an improved audio experience in future versions of the game. We expect to have re-mastered discs available by early 2008 and we will be offering consumers replacement discs at no cost once they become available.

På tiden.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Gramner: Står ju inget om PAL-versionen där i.
Inte för att jag tror man hör någon större skillnad ändå.

Hörde att det var på gång att kunna ladda ner låtar till Wii:t också, stämmer detta?

EDIT: Är det någon som vet hur man skickar upp poäng till http://www.guitarhero.com?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChRiiLLe

EDIT: Är det någon som vet hur man skickar upp poäng till http://www.guitarhero.com?

skapa ett konto på sidan sen gå in på Xbox Live inne i spelet och klicka på guitar hero 3.com och gå in på sidan ta "Link account" och skriv koden du ser inne i spelet sen är det bara att köra

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Tackar Men, du vet inte hur det fungerar på Wii? Eller var jag hittar hur det fungerar?

EDIT: Hittade

Men, är det bara poängen som körs i karriärläget som läggs upp där? Och går det att hitta topplistor för t.ex. enbart Easy-nivån?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChRiiLLe
Men, är det bara poängen som körs i karriärläget som läggs upp där? Och går det att hitta topplistor för t.ex. enbart Easy-nivån?

gå till scoreboards så kan du välja där "Battle Easy", "Career Easy" etc så kan du se det

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Någon som testat det på PCn? Läste på nån sida att det var skyhöga systemkrav så överväger att köpa det till 360 om det blir ett köp.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Någon som testat det på PCn? Läste på nån sida att det var skyhöga systemkrav så överväger att köpa det till 360 om det blir ett köp.

Japp!
Min polare har det till datorn och konstigt nog är det SKY höga systemkrav för Recommended. När man spelar ser det ut som det små hackar lite men de verkar de inte göra iaf, ingen fördröjning i noter osv.

Systemkrav för recommended; (Enligt förpackningens baksida)
AMD x2 4400+ (Or equal)
2 Gb RAM
8800 GT or similar (Jag skojar inte)

Mvh
/Martin

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Japp!
Min polare har det till datorn och konstigt nog är det SKY höga systemkrav för Recommended. När man spelar ser det ut som det små hackar lite men de verkar de inte göra iaf, ingen fördröjning i noter osv.

Systemkrav för recommended; (Enligt förpackningens baksida)
AMD x2 4400+ (Or equal)
2 Gb RAM
8800 GT or similar (Jag skojar inte)

Mvh
/Martin

Jepp, nå det kommer antagligen att funka okej på burken ändå. Skall kolla vidare.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Okej.

Alltså. dedär med ett 8800 är trams.

jag har ett geforce 7800gtx, amd 4400+ o det flyter utmärkt.

nu till mitt problem.

jag lyckas inte skriva in cd-nyckeln, på nåt sätt säger den att det är fel, jag har testat tusen gånger, o provat att skriver nollorna som O o tvärtom men inget lyckas.

nån som har nån aning

Edit: glömde o säga att det är PC versionen det rör sig om så att ingen missförstår mig

Permalänk
Medlem

köttat idag och äntligen klara några låtar på sista tieren på hard, har bara raining blood kvar, den är sepe.
Kört expert också och fastnat lite på tier 4 eller 5, vilket det nu var, alla låtar innan dess har varit mycket lättare än de på sista tieren hard.

Man blir ganska fort bättre iallafall, har bara lirat 2an ett par gånger hos en kompis innan.

Har blitt tvungen att ställa om ps3an till stereo för min förstärkare verkar vara aningen seg på att avkoda dd, och det blir en extra delay på ~60ms utöver de ~50 jag har nu i stereo (ska det vara så?), och den delayen verkar matcha den på min hdtv, så med lite kalibrering och vana så märker jag faktiskt inte av fördröjningen om jag inte tittar på "flamman" som dyker upp när man spelar noter.
Det suger häst att man inte kan kalibrera ljud och bild var för sig, kör ju hellre i fullt surround men det blir hårt att kalibrera om sig själv 1/10 sekund.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl0w
köttat idag och äntligen klara några låtar på sista tieren på hard, har bara raining blood kvar, den är sepe.
Kört expert också och fastnat lite på tier 4 eller 5, vilket det nu var, alla låtar innan dess har varit mycket lättare än de på sista tieren hard.

Man blir ganska fort bättre iallafall, har bara lirat 2an ett par gånger hos en kompis innan.

Har blitt tvungen att ställa om ps3an till stereo för min förstärkare verkar vara aningen seg på att avkoda dd, och det blir en extra delay på ~60ms utöver de ~50 jag har nu i stereo (ska det vara så?), och den delayen verkar matcha den på min hdtv, så med lite kalibrering och vana så märker jag faktiskt inte av fördröjningen om jag inte tittar på "flamman" som dyker upp när man spelar noter.
Det suger häst att man inte kan kalibrera ljud och bild var för sig, kör ju hellre i fullt surround men det blir hårt att kalibrera om sig själv 1/10 sekund.

Ja, man blir mkt bättre snabbt!. Har lite samma problem som dig mef raining blood men då på expert ^^ rekordet är 36% nu Damn vad jag hatar den låten, det är typ som Hangar 18 på GH 2 för mig stod stilla på den i typ 1 månad

Visste väll att det var nått fel med delayen med PS3 för en kompis har det o ja skulle visa Through the fire and the flames på hard för han o failda typ 5 ggr i rad på introt och sen så kommer vi bort till mig (xbox 360) där ja sätter den på första försöket

Visa signatur
Permalänk
Medlem

raining blood är ju helt... dum.
har som BÄST satt 73/150+ noter på mosh1 i practice, och det klarar man sig ju fan inte igenom ens med starpower och maxad rockmätare innan.
de där 3och3-noterna "spammar" jag mig bara igenom, men de går nog att lära sig bättre om jag skulle känna mig manad.

Har du klarat den på hard palledaman?

Permalänk

Mitt rekord är 69 % på Expert just nu .. De va i practice mod Full Speed, önskar jag hade fått det i Career Mode med starpower, då kanske man hade klarat det

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Hedersmedlem

Problemet de flesta har med Raining Blood är att de tror att PO går snabbare än de verkligen gör. Bästa tipset jag kan ge är att slappna av och ta det lugnt.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Problemet de flesta har med Raining Blood är att de tror att PO går snabbare än de verkligen gör. Bästa tipset jag kan ge är att slappna av och ta det lugnt.

Vet exakt vad du menar ... Kännt samma sak i andra låtar. Slappnade sedan av och då gick det bra.
Raining Blood är annorlunda dock (Iaf för mig) Blir typ stressad:D

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl0w
raining blood är ju helt... dum.
har som BÄST satt 73/150+ noter på mosh1 i practice, och det klarar man sig ju fan inte igenom ens med starpower och maxad rockmätare innan.
de där 3och3-noterna "spammar" jag mig bara igenom, men de går nog att lära sig bättre om jag skulle känna mig manad.

Har du klarat den på hard palledaman?

Japp jag har klarat den på hard, har klarat alla career utan Expert (easy o medium 5 stjärnor)

Edit: vet inte om du menar TTFATF eller raining blood men har klarat båda på hard så spela roll

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Problemet de flesta har med Raining Blood är att de tror att PO går snabbare än de verkligen gör. Bästa tipset jag kan ge är att slappna av och ta det lugnt.

Ja, det går slöare än vad man tror, nästan pensionärstempo (nåja). Lyssna på trummorna så får man in lite rytm i det hela. Jag har iofs bara kört på hard men klarar Mosh 1 utan SP för jag är pinsamt dålig på att sätta SP:n i början.

Visa signatur

För kass dator för rig in sig, m8.

Permalänk
Medlem

klarade faktiskt den på hard nu, minns inte om jag hade sp eller inte, men långsamt går det fan inte hur man än vrider och vänder på det.
Hela låten går ut på att klara sig igenom mosh1, resten är inte speciellt svårt.
Fastnat på same old nånting på expert, det är inte många lätta partier i den som man kan bygga upp rockmätarn på