Nvidia fuskar i Crysis?

Permalänk
Melding Plague

Nvidia fuskar i Crysis?

Det har kommit fram att Nvidias drivrutin Forceware 169.04 innehåller Crysis-specifika optimeringar som försämrar bildkvaliteten för att öka prestanda. Ändringen i bildkvalitet är svår att upptäcka vid vanligt spelande men mycket tydlig i timedemo.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

oj en till fin sak som ett företag har gjort kring crysis...

Permalänk
Medlem

Man börja ju undra vad dom sysslar med.. att göra en sån sak och tro att ingen skulle märka. Det är lägre än Glokonet!!

Edit Synd bara att inte länken funkar, eller så är serven överbelastad

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk
Hedersmedlem

Jo eh... jag menar.... öh.... nej förresten.... jag orkar inte kommentera...

Permalänk
Medlem

Det vore ju en sak om de i inställningarna hade en kryssruta där man kan kan ställa ner grafiken men det är är bara plain bad

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem

det här är skamligt......

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem

det här är skamligt......

eeh dubbel post? hur? när? vart? varför?

wierd..

och en sak till har Nvidia haxxat Elite bastard sidan.. för jag kan inte öppna den? får felmedelande hela tiden.

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem

woah

Visa signatur

-\n-

Permalänk

Dåligt !!

Kör för visso med ATi men iaf. !

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte det, men när jag köper en produkt så köper jag en produkt och inte en relation till ett företag.
Om något så är det crytek som är en besvikelse, "optimerat" my ass. Men men, man ska inte dra alltför stora växlar baserat på demot

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Best played with Nvidia eller något skojsamt står det ju i början Nvidia+Microsoft+EA Games kan det bli mkt värre?
hmm joo, creative måste ha gjort något fuffens också så är jag nöjd

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

fy skäms!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Nvidia+Microsoft+EA Games kan det bli mkt värre?

ATI+Microsoft+EA Games

Nog om det. Hoppas inte alla jobbar upp sina "hata företags" aggressioner i onödan. Vist är det fult gjort men det har testats i ett demo och vi vet inte om Nvidia jobbar på en mer komplett uppdatering än den som släpptes samtidigt som demot.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Suck! Varför? Vad ska bortförklaringen bli den här gången då :/

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Ett bra engelskt ord passar in här...

Outrageous!!!

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Medlem

Blir så satans förbannad när sådant här framträder men i alla fall så hoppas jag att det kommer sätta eld i röven på Nvidia så att dom får fram drivrutiner som är mer optimerade för Crysis och att dom kommer kämmas stort

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

"Et voila! Rename the game executable, and the problem is fixed - The water reflections now update as they should, and everything looks simply beautiful on Crysis' desert island again."

De kan alltid skylla på buggar. I sådana fall enklaste buggfixen jag har sett.

Permalänk

Bara skandaler runt crysis!
Att anstränga sig så mycket för ett spel som inte är direkt kul...!

Permalänk
Inaktiv

Varit uppe hos XS länge. nV fuskar till sig 7% högre prestanda genom att inte uppdatera vattereflektioner så ofta.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Haha det säger väl en del om hur branschen börjar bli. Fula knep för att vinna prestanda-tronen.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Länken fungerar typ 1 av 3 försök, så de som inte får sidan att fungera är det bara att uppdatera sidan tills den fungerar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Best played with Nvidia eller något skojsamt står det ju i början Nvidia+Microsoft+EA Games kan det bli mkt värre?
hmm joo, creative måste ha gjort något fuffens också så är jag nöjd

Haha, jo, det är väl det ända som saknas. Eller kanske kan Samsung gå in och göra att man bara kommer kunna lira Crysis med en svartfärgad DVD-brännare?

Permalänk

Jag säger bara en sak.. BETA drivers, beta innebär beta och i dem kan fel finnas. Vilket Nvidia även svarat på att ja det kommer att åtgärdas i nästa version som släpps snart.

Så återigen tas något ur tomma luften och blåses upp till nånting som man inte över huvud taget har något belägg för.

Vi har ingen aning om varför det är på detta sätt att dom har gjort den här ändringen, av misstag eller pga nånting annat, och detta är som sagt beta drivers så man kan inte säga ett jota om att dem fuskar. Det kan finnas ett mycket skäligt skäl till detta eller så är det helt enkelt en bugg.

Så sluta upp att käfta om saker som vi inte kan ha en aning om hur det ligger till.

Permalänk
Medlem

Ni länkar till Elitebastards om det påstådda fusket, men ni skiter i att tala om att buggen, ja BUGGEN, är fixad i en nyare FW-version? Om ni hade letat lite hade ni hittat det på samma skitsite där ni hittade er "nyhet".

http://www.elitebastards.com/forum/viewtopic.php?t=21210

Att ha fanboys som sitter och handplockar de sk nyheterna och slänger upp dem på sveriges största hårdvarusite är jävligt smart.

Permalänk
Medlem

DE säger att det är en bugg och fixat i nästa version av Forceware. Mmm just det, om ingen upptäckt det hade "buggen" nog aldrig blivit fixad.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Crysis är möjligtvis det största "grafikspelet" genom tiderna (?), så det är egentligen inte underligt att korttillverkarna tar till vad de kan för att sälja lite extra. Vi kommer nog att få se mycket mer av sånt här inom en snar framtid.
Företag + Kapital + Makt = Korruption, eller hur va det nu?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
DE säger att det är en bugg och fixat i nästa versin av Forceware. Mmm just det, om ingen upptäckt det hade "buggen" nog aldrig blivit fixad.

Nej, det är inte NV själva som säger detta.

Men tänk efter lite kära nån...

Spelet är utvecklat på NV-hårdvara, och ATI har inga kort som ens är i närheten av G80 och G92 i prestanda, så varför i helvete skulle de behöva fuska?

Att folk är så jävla tröga är helt otroligt. Äter ni ingen fet fisk eller vad är det frågan om?

Unfuckingbelievable.

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara så att Nvidia har optimerat drivrutinerna för Crysis, det gör ju graifkkortstillverkarna hela tiden mot andra spel så det är inte så konstigt i sig. Att det sedan råkar bli sämre bildkvalitet kanske var tanken för att ge bättre prestanda.

Men problemet jag ser är att det finns inte en chans att folk skulle acceptera att de faktiskt råkade bli fel omedvetet. Det accepteras inte och Nvidia halshuggs direkt.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

men så buggen fanns först till 02? och den är fortfarande kvar i verison 4a...

för jag menar fixar man någonting, så fixar man någonting.. ? eller?

så att dom har rättat till den så kallade buggen.. mjo i vilken värld då?

dom vet mycket väl vad dom håller på med.. dom har ju nästan funnits på marknaden lika länge som Mircrosoft har.

men endå ska dom fuska.. lura oss kunder som gör dom rikare och rikare.. det är smart marknadsföring. d:

har nog mycket att lära mig när det gäller företagsverksamhet

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av troll_tomte
Bara skandaler runt crysis!
Att anstränga sig så mycket för ett spel som inte är direkt kul...!

säger du bara för din dator är kass