Plextor hoppar över formatkriget

Permalänk
Melding Plague

Plextor hoppar över formatkriget

Det belgiska lagringsföretaget Plextor är tidigt ute med två nya optiska enheter som läser både Blu-ray och HD-DVD. Förutom de senaste formaten klarar den ena modellen av att bränna med blålaser.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kungarna Plextor visar vart skåpet ska stå som vanligt

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk

Om jag ändå hade pengarna *sigh*

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Medlem

Go, go, go plextor....

Permalänk
Medlem

Ohh.. Vill ha!

Köpte min första DVD brännare för typ 3000:- , denna kostar juh "bara" 3300 för så mycket mer å bättre ... kanske man skall slå till

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Trevligt! Nej, riktigt trevligt! Nu är det bara att vänta på lite prissänkningar och konkkurens så kan man helt hoppa över "kriget"

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Börjar ju likna nått, nu ska dom bara ner till runt MAX 1000:- innan det egentligen blir några volymer i försäljning

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

synd att den inte skriver till HD DVD också--- men men rätt riktning.

Permalänk
Medlem

tror att detta är lösningen på hela kriget, tror knappast Toshiba eller Sony kommer acceptera ett nederlag. Med de summor de lagt ner på detta. Go Plextor!

Permalänk
Medlem

Inte så farligt pris ändå kan man tycka men priserna på skivorna är inte fullt så trevliga än.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

som om det skulle vara revolutionerande på något sätt?! flera andra tillverkare har redan släppt hd-dvd/blueray brännare omkring 3000 kr redan?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver
som om det skulle vara revolutionerande på något sätt?! flera andra tillverkare har redan släppt hd-dvd/blueray brännare omkring 3000 kr redan?!

Men bränner de?

Jag väntar nog tills priset ligger på 1000 kronor för en HD/blueray-brännare, alternativt en som bara stödjer den ena om det alternativet har "vunnit".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver
som om det skulle vara revolutionerande på något sätt?! flera andra tillverkare har redan släppt hd-dvd/blueray brännare omkring 3000 kr redan?!

Flera, är väl att ta i. Jag har sett LG´s maskin för 3100:- på Dustinhome.
Sen har vi ju det faktumet att Plextor inte gör sina egna maskiner längre, är därför totalt ointressanta (för mig iaf - men jag håller min PX-760A väldigt högt).

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem

Grejen är väl att de ska både läsa o bränna, då tycker man väl de borde kunna göra det oavsett format som vinner i framtiden - sen får man väl vänta tills priset blir humant !!

Visa signatur

Core Duo 2,66 , Antec P182 , Asus P5K , Scythe Ninja;

Permalänk
Medlem

Helt fel väg att gå. Genom att köpa såna här produkter så säger ju bara vi konsumenter att det är okej för sandlådeligorna att fortsätta med sitt inproduktiva och fjantiga krigande. Skärp till er och bestäm er för ett format istället. Så som det ser ut nu så bromsar man ju bara teknikutvecklingen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Savvy
Om ett format förlorar, finns det väl ingen anledning att utveckla eller producera det längre...

Är det folk som bränner skivor i någon större utsträckning längre?

Ja savvy det finns fortfarande folk som gillar o bränna film o se den på tex i detta fallet Bluray/HD - spelare

Visa signatur

Core Duo 2,66 , Antec P182 , Asus P5K , Scythe Ninja;

Permalänk

Kanske har jag drömt detta men jag kommer ihåg att tillverkarna sa att det aldrig skulle gå att tillbverka en enhet som klarar båda förmaten när det började talas om BluRay och HDDVD för ett par år sedan...

Visa signatur

]:)
veni auditivi decendare

Permalänk
Medlem

Varför utveckla en hybrid läsare/brännare?! HD-DVD har förlorat! Kan inte Toshiba bara skjuta sig i huvudet och inse att det är över? Att göra en sådan här produkt gör ju att HD-DVD inte dör. Blue-ray tog hem det, att det ska vara så svårt för vissa bolag/företag att fatta det!

Blir bara trött på sådant, börja utveckal renodlade blue-ray brännare! -_-V

Permalänk
Medlem

LÅter fint plextor är kungarna som vanligt undrar var min gammla plextorbrännare tog vägen

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

äsch! lika bra att dom lägger ner sitt lilla krigande!

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bart
Flera, är väl att ta i. Jag har sett LG´s maskin för 3100:- på Dustinhome.
Sen har vi ju det faktumet att Plextor inte gör sina egna maskiner längre, är därför totalt ointressanta (för mig iaf - men jag håller min PX-760A väldigt högt).

Se där, det visste jag inte. Vet du vem som tillverkar dem nu? Och är det i så fall fortfarande Plextor som designar aparaterna? Det torde väll vara det viktigaste? Plextor har alltid kännts som ett tryckt val för mej. Pålitliga grejjer.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Ehh på samma sätt som vi har DVD+ och DVD- så är detta bara bra för konkurensen. Så nej tacj, Toshiba behvöer inte skjuta sig i huvet etc. var lite mogna tack.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag gillar HD-DVD men om dom ska ha någon chans över huvud taget så borde dom f-n få ut några brännare på marknaden.

Gött annars, priserna börjar också bli mer och mer okej

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

vad bra att man kan se vilka butiker som säljer produkten med prisjakt

Permalänk
Medlem

HD DVD har fördelen att vara regionsfritt...

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murak
Se där, det visste jag inte. Vet du vem som tillverkar dem nu? Och är det i så fall fortfarande Plextor som designar aparaterna? Det torde väll vara det viktigaste? Plextor har alltid kännts som ett tryckt val för mej. Pålitliga grejjer.

Undrar det samma!

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarl
HD DVD har fördelen att vara regionsfritt...

Inte så länge till om de skulle bli mer populära, Blu-Ray säljer mycket mer nu eftersom det finns fler filmbolag bakom detta och därmed fler filmer.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Hedersmedlem

Alla Plextor idag är ommärkta produkter från andra. De designar ingenting annat än eventuellt trycket på fronten och några bits i firmwaren så att den känns igen som en Plextor.

Deras B900A var tex en Panasonic.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knoxz
Ohh.. Vill ha!

Köpte min första DVD brännare för typ 3000:- , denna kostar juh "bara" 3300 för så mycket mer å bättre ... kanske man skall slå till

Jag betalde 7460:- för min första cd-brännare!! Dyr och långsam(2x) var den också fast det var ett tag sedan!!