Permalänk

Redigera i Uttagsinfo - Bankomat

God eftermiddag Sweclockers!

NOTERA:
Detta ÄR en skoluppgift, syftet med tråden är INTE att ni ska ge mig koden så jag kan klippa och klistra ut utan istället ge mig tips och råd om HUR jag ska lösa problemet allt eftersom tiden går! (Rätt självklart antar jag...)

Uppgift
Vi håller på att bygga en bankomat i skolan och är nu i slutfasen där en frivillig uppgift kan göras om man siktar mot ett MVG. Uppgiften är, att med användarens önskan, kunna radera X antal utdrag, där X beror på från vilket specefikt datum som gäller. Användaren behöver inte ha rätten att bestämma hur många utdrag eller från vilket datum det ska raderas utan detta kan vara förutbestämt.
T.ex. "Pelle har i sitt kontoutdrag 20 uttag från den 1:a Januari till den 20:e Januari där varje utdrag reprensenterar 1 dag. När pelle trycker på knappen Rensa kontoutdrag försvinner alla utdrag från den 10:e Januari och bakåt, dvs 10 st"

Lite egna tankar/uppställningar:
Gjorde upp en liten egen plan som jag försöker utgå ifrån:

Blir lite för mycket att skriva om jag ska förklara varje steg men jag tror ni förstår på ett ungefär hur jag tänker.

Värt att nämna:
Jag har endast begränsande kunskaper i Programmering, dvs ni får gärna förklara utförligt hur ni menar om ni kommer med tips.
Vi programmerar i VB 6.

Tack på förhand! Hoppas jag förklara bra nog! Extremt tacksam för svar!

Mvh
/Martin

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk

För att någon ska kunna hjälpa dig med uppgiften måste du berätta hur lagringen sker. Du kommer säkert inte heller få ett färdigt svar utan snarare en ledtråd till rätt tankesätt.