Permalänk
Medlem
Skrivet av Morbid Angel:

Började som logger och då skulle man ha det som jag fattat det.
Finns ju ingen beskrivning på vad alla skillböcker gör i spelet, det är som att knulla en fet kärring, man hittar ju lixom inte.

He He..... Det är ju liksom endel av själva spelet. Det finns ingen PvE direkt i spelet så klura ut hur saker fungerar är nästan det enda man kan göra.

Permalänk
Skrivet av HAZ:

He He..... Det är ju liksom endel av själva spelet. Det finns ingen PvE direkt i spelet så klura ut hur saker fungerar är nästan det enda man kan göra.

Saken är den att det "ska" stå saker på tex böckerna men de lata skrällena på starvault har inte gjort det än, kommer snart står det.

Spelet är fortfarande i beta stadiet. Ungefär som att köpa en bil men du får ingen motor för den kommer senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morbid Angel:

Saken är den att det "ska" stå saker på tex böckerna men de lata skrällena på starvault har inte gjort det än, kommer snart står det.

Spelet är fortfarande i beta stadiet. Ungefär som att köpa en bil men du får ingen motor för den kommer senare.

Hade du skrivit det här i förrgår så hade jag hållit med dig till fullo då var spelet inte ens i alpha. Men senast två dagarna skulle jag nog påstå att SV har levererat det som skulle finnas från start, och det fungerar dessutom. Så de har lyckats, sen är det ju en annan sak vad folk tycker ska vara i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAZ:

Hade du skrivit det här i förrgår så hade jag hållit med dig till fullo då var spelet inte ens i alpha. Men senast två dagarna skulle jag nog påstå att SV har levererat det som skulle finnas från start, och det fungerar dessutom. Så de har lyckats, sen är det ju en annan sak vad folk tycker ska vara i spelet.

Nu hänger jag inte med här? Det har väl inte kommit en enda patch sen i förrgår?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Nu hänger jag inte med här? Det har väl inte kommit en enda patch sen i förrgår?

Nej det var ingen patch dom gjorde något på serversidan sedan har det funkat bra.

Permalänk

gah fet jävla zerg i gaul khor igår mot myrmidon. va vel en 30-40 pers vs 15-20, lyckades ta ner ett par och undkom resten för mitt vapen paja

kul som fan va det iaf, ingen jävla crusade kommer att bryta våran spelstil!

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Tredje dagen i rad som det funkar helt okej. Jag får nog ta tillbaka lite av min hårda kritik de första dagarna, SV har fan lyckats med det här. Till skillnad från betan så är det betydligt lättare att köpa prylar nu, vilket gör det hela bra mycket roligare. Inte så mycke ganking heller det känns som det är ett betydligt bättre comunity nu. Fan jag är possitivt överaskad

Permalänk

njah det finns fortfarande en hel del buggar som verkligen måste fixas och hårdbalancering av vapen typer. men annars så är det vel bra

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePostalDude2:

gah fet jävla zerg i gaul khor igår mot myrmidon. va vel en 30-40 pers vs 15-20, lyckades ta ner ett par och undkom resten för mitt vapen paja

kul som fan va det iaf, ingen jävla crusade kommer att bryta våran spelstil!

Hur fungerade spelet med så många spelare på skärmen?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Sötast

Jag fattar inte adventurine.

Menar ni på fullaste allvar, att i betan, så var spelet uselt.
Men nu i retail så är det helt ok?

(Självklart så låter det logiskt)
Men nu är det under en sådan liten tidsram, att...... de flesta som lirat betan inte skulle våga sig på att köpa spelet pga dess bristande kvalitet.
Sen stänger de betan, och bara nåra veckor senare släpper en produkt som är mycket bättre?

Fan de skulle ju låtit de som blivit bortskrämda (själv inkluderad) prova produkten.
Inte en chans att jag skulle betala med den erfarenheten man själv fick.

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Hur fungerade spelet med så många spelare på skärmen?

faktist jävligt bra, tror det är den största striden i spelet som inte fått folk att lagga ur eller få servern att krasha.

endast folk med kassa datorer som fick trubbel.

va några som frapsade

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Jag fattar inte adventurine.

Menar ni på fullaste allvar, att i betan, så var spelet uselt.
Men nu i retail så är det helt ok?

(Självklart så låter det logiskt)
Men nu är det under en sådan liten tidsram, att...... de flesta som lirat betan inte skulle våga sig på att köpa spelet pga dess bristande kvalitet.
Sen stänger de betan, och bara nåra veckor senare släpper en produkt som är mycket bättre?

Fan de skulle ju låtit de som blivit bortskrämda (själv inkluderad) prova produkten.
Inte en chans att jag skulle betala med den erfarenheten man själv fick.

prova deras 14 day trail, sen har dom sänkt priset på spelet från 49 till 29 euro så

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePostalDude2:

faktist jävligt bra, tror det är den största striden i spelet som inte fått folk att lagga ur eller få servern att krasha.

endast folk med kassa datorer som fick trubbel.

Det såg ju riktigt intressant ut. Men avsaknad av skuggor gör det hela lite tråkigt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Sötast
Skrivet av wingman92:

prova deras 14 day trail, sen har dom sänkt priset på spelet från 49 till 29 euro så

Får jag fråga vilket spel du ens pratar om?

Vilken trial? Spelet har just släppts!

EUR 49.94 kostar spelet, inte 29.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Får jag fråga vilket spel du ens pratar om?

Vilken trial? Spelet har just släppts!

EUR 49.94 kostar spelet, inte 29.

jag pratar om darkfall
och spelet kostar 29 euro nu dom sänkte priset igår

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

gå och få dej lite sömn wingman92, vi pratar om mortal online inte darkfall

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Skrivet av ThePostalDude2:

gå och få dej lite sömn wingman92, vi pratar om mortal online inte darkfall

".................................Jag fattar inte adventurine.........................................

Menar ni på fullaste allvar, att i betan, så var spelet uselt.
Men nu i retail så är det helt ok?

(Självklart så låter det logiskt)
Men nu är det under en sådan liten tidsram, att...... de flesta som lirat betan inte skulle våga sig på att köpa spelet pga dess bristande kvalitet.
Sen stänger de betan, och bara nåra veckor senare släpper en produkt som är mycket bättre?

Fan de skulle ju låtit de som blivit bortskrämda (själv inkluderad) prova produkten.
Inte en chans att jag skulle betala med den erfarenheten man själv fick. "

adventurine är dom som har gjort darkfall....

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

ow mitt fel, skyller på allexz's post som förvirrade mig

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Det såg ju riktigt intressant ut. Men avsaknad av skuggor gör det hela lite tråkigt.

självklart kan man stänga av och slå på skuggor, enda felet är att det är inte så jätte optimerat än så spelet flyter mycket bättre utan

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Sötast

Vi kanske alla ska ta en powernap!

Jag menade såklart Starvault, inte adventurine

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Vi kanske alla ska ta en powernap!

Jag menade såklart Starvault, inte adventurine

^_^

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag fattar inte adventurine.

Menar ni på fullaste allvar, att i betan, så var spelet uselt.
Men nu i retail så är det helt ok?

(Självklart så låter det logiskt)
Men nu är det under en sådan liten tidsram, att...... de flesta som lirat betan inte skulle våga sig på att köpa spelet pga dess bristande kvalitet.
Sen stänger de betan, och bara nåra veckor senare släpper en produkt som är mycket bättre?

Fan de skulle ju låtit de som blivit bortskrämda (själv inkluderad) prova produkten.
Inte en chans att jag skulle betala med den erfarenheten man själv fick.

Det mesta som fanns i open betan finns med nu också men nu fungerar det hyffsat, men det finns inga tjuvar än för det är inte släppt. Jag skulle inte påstå att allt lagg och desynk är borta man det är fan så mycket bättre. Men det finns absolut inget mera content än i open betan.

Jag fick känslan av att du tyckte MO var lite innehållslöst när du testade betan så därför tror jag nog att du lika gärna kan vänta några månader.

Permalänk
Medlem

sluta kalla aventurine för aDventurine ><

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Skön patch idag med en del bra fixar.

Nu gathrar man mats automatiskt, använd skillen och man hackar/hugger tills man använder skillen engång till, så nu slipper man slita ut tangentbordet i onödan :).

Även en del loot fixar.

Nån som vet nån bra svensk guild?

/Merkkan

Permalänk

Ne nu lägger jag ner det här spelet, går fortfarande inte att döda med spells.
"target is out of sight"
fast man står framför det.
Får det konstant, aldrig vart med om en sådan här dålig start på något spel innan. Ne vill man spela hardcore pvp från första person så är darkfall ett klart bättre val.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Mo0rbid:

sluta kalla aventurine för aDventurine ><

Prova att vara trevlig för en gångs skull?

Det _är_ inte jättehäftigt med internet attityd.

Det finns andra sätt att bete sig på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merkkan:

Nån som vet nån bra svensk guild?
/Merkkan

Jag är med i Valhalla så den guilden kan jag rekomendera Kolla in: Valhalla eller Valhalla på MO forumet

Permalänk
Medlem

I bland fattar jag inte vad dom gör. Efter senaste patchen kan jag inte loota och det är nu märkbara problem med lagg. SKIIIT

Permalänk
Skrivet av HAZ:

I bland fattar jag inte vad dom gör. Efter senaste patchen kan jag inte loota och det är nu märkbara problem med lagg. SKIIIT

Det är just därför man lägger ner tills spelet är ur beta stadiet.
Aldrig sett en sådan här dålig start tidigare på ett MMO, kompenserar dom inte för den tid som vi konsumenter har förlorat så får dom inte ett öre mer av mig i alla fall. Känner mig redan nu lurad på den extremt höga kostnaden på spelet + de 30 dagarna man får med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morbid Angel:

Det är just därför man lägger ner tills spelet är ur beta stadiet.
Aldrig sett en sådan här dålig start tidigare på ett MMO, kompenserar dom inte för den tid som vi konsumenter har förlorat så får dom inte ett öre mer av mig i alla fall. Känner mig redan nu lurad på den extremt höga kostnaden på spelet + de 30 dagarna man får med.

Jag har sett sämre starter men lite frustrerad blir man. Det sämsta SV gjort just nu är att dom tvingar alla att ta första månaden nu det tycker jag är riktig dåligt. Att man ska behöva säga upp prenumerationen efter den månaden tror jag nästa strider mot våran konsumenträtt, eftersom man kanske köppte spelet för nästan ett år sen. Men trotts allt så ger jag inte upp MO ville bara gnälla av mig lite och komma med lite information till de som funderar på MO.