Permalänk

näe folk gnäller på oss för vi dödar dom hela tiden. och vad som hände med våran lilla by va gm bullshit, vi förstörde zergens katapulter och så kommer en gm och fixar en ny. varför vet jag inte men det är ju inte första gången gms gör skit mot oss

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Sötast

Har det hänt något med spelet ....... utvecklingsvis?

Permalänk
Medlem

Epic patch på ingång Allexz

Henrik quote "It will be Mortal online 2".

Permalänk
Skrivet av haxorn:

Epic patch på ingång Allexz

Henrik quote "It will be Mortal online 2".

Knappast, eftersom det som är i dag inte ens är 1/4 av ett färdigt spel så kanske han menar att dom går upp till 2/4.

Permalänk
Sötast
Skrivet av haxorn:

Epic patch på ingång Allexz

Henrik quote "It will be Mortal online 2".

Stor chans på det, varit jävligt fail änsålänge.

Sjukt glad att jag aldrig köpte det.

Undrar hur länge det tar innan de kursar ._.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Stor chans på det, varit jävligt fail änsålänge.

Sjukt glad att jag aldrig köpte det.

Undrar hur länge det tar innan de kursar ._.

Jag betalade för spelet i augusti förra året (fråga mig inte varför...), har inte ens loggat in en enda gång

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Jag betalade för spelet i augusti förra året (fråga mig inte varför...), har inte ens loggat in en enda gång

Jag köpte också spelet då men jag har faktiskt varit in och spelat
Första två veckorna var total katastrof det kan helt ärligt inte bli mycket sämre än så men efter det så styrde dom upp server stabiliteten iaf!
Tyckte spelet var rätt kul även om det var mycket som saknades, är lite nyfiken på vad det blir utav epic patchen. Blir det så bra som det snackas om kanske jag resubbar en månad till att börja med

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tycker nog att spelet funkar ganska bra men inte riktigt min typ av spel. Kommer garanterat att resubba om det blir någon typ av PvE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAZ:

Jag tycker nog att spelet funkar ganska bra men inte riktigt min typ av spel. Kommer garanterat att resubba om det blir någon typ av PvE.

Efter Epic patch kommer AI vara bra (enligt SV så skall den vara väldigt intressant så fort de får ordning på saker o ting typ nästa patch tror den kommer nästa vecka på måndag).

Permalänk
Medlem

Kan komma fler uppdateringar: Patch Notes - New Build Release - Mortal Online Forums

Patch Notes - New Build Release Mortal Online new build This next patch is going to update Mortal Online to a new build of both the Unreal Engine and the network solution. This will allow us to finally solve our current critical issues we could not solve within the old build. This is an important step which had placed most of our planned feature development on hold while this build was prepared. We have been running a separate test server in parallel to the live server in order to be able to properly test this new build before going live with it. Unfortunately, we have not been able to do this before. Thanks to a very dedicated testing team, we have ironed out the most critical bugs in the new build. We’d like to extend our thanks to the test team who helped us with this. The feature section below lists that which has been added with the new build; a little information about each area will be explained on our website on Monday. This new build is planned to go live on Monday 11th of October. Some updates to the list may come on Monday. ------ New build FEATURES ------ • New build on both the network solution and Unreal Engine. • Native 64 bit OS support with improved memory management. • Direct X 10 support and general performance increase. • Added high resolution textures on all creatures and the world of Nave. • Overall optimization and performance increase in the world of Nave. • The majority of trees in Nave are now powered by SpeedTree. • Flash user-interface support . • New lightning system which gives better performance on shadows and an improved visual effect throughout the game. • Navmesh system implemented into the build. • Expanded server side checks and included protocols to verify legal in-game actions for players. • A prediction and interpolation system is now in place for more precise movement. ------ ADDITIONS & CHANGES ------ General: - Rebalanced the crafting of armors: the materials used to make the armor now have a much greater impact on the final durability. - All players should now correctly have their armor on when dying rather than sometimes dying naked. - Increased the overall stamina regeneration. AI & Mounts: - AI will now move out of the way if they bump into another AI in order to avoid desynchronization with the server. - All mounts have received an increase overall speed. Art & Sound: - South East Cantari region has recaived a large environmental change. - Optimized city static torches. - Optimized Toxai city. - Added an extra bank deposit NPC in every blue city for better accessibility. - Added cloth movement ambiance in Fabernum. - Added props in Bakti. - Added props in Fabernum. - Added props in Morin Khur. - Added silver/gold/cuprum coins to all guild merchants. - Underwater propping and fish added in most populated areas. - Removed Campodon spawners close to the keep in the east Cantari region. - Removed a Belbus spawner close to Fabernum. - Molva beast spawner north of Nereb Magdulu has been moved to a more safe location. - Gib sounds received a small amount of polish. - Kranesh got an overhaul. Combat (taking a step towards the same results we had in combat beta): - Added support for code driven hit-feedback when a player gets hit, rather than the 3 hit animations we used to have. - Rebuilt the corpse system, gibs falling from players and corpses, in general, should now work much better. - Added more blood to players who loses a limb. - Added decals and sound when a copped of limb/body hits the ground. - Players who lose their head will now see their last 4 seconds of life from the perspective of their bouncing head, rather than from their body. - All blocking animations are now true animations rather than code-driven. - Boosted the amount of damage which heavier weapons inflict. - Increased the minimum amount of time you need to draw a bow before you can release. - Reduced the amount of stamina you lose when swinging a melee-weapon. - Added a new special move: the overhead swing. Housing & Guilds: - Palisade gates no longer require upkeep. - Everyone can now stable a pet at other players’ houses for a fee of 1 silver; the silver will be placed in the house owner’s chest. Skills & Attributes: - The Sprinting skill now only reduces stamina usage while sprinting. - The foot-speed skill now adds to your maximum sprinting speed. - Breathing Technique now adds to your overall movement speed out of combat. - Rebuilt how much HP you regenerate when recovering from mercy-mode with the subsisting skill. - The initial hitpoints which you have after resurrection are now calculated by spiritism. - Rebuilt calculation on how much HP you regenerate while resting with active regeneration. UI: - Scaleform/Flash is now supported and we have started to use this system for the library user interface. ------ BUG FIXES ------ General: - Fixed an exploit with storage. - Screen dragging is fixed. AI & Mounts: - Various bugs and performance fixes with pets and mounts have been resolved. Art & Sound: - Fixed several graphical bugs in Fabernum. - Fixed several stuck spots in the mountains north of Nereb Madgulu. - All static torches which play a sound by daytime should now play at night time instead. - Gib sounds are now correctly spatialized. - Landing sounds are now correctly spatialized. - Female characters should now play all sounds when fishing. - Fixed some flying props in the eastern steppe. Combat: - Blocking Endurance stamina bug is fixed. Housing & Guilds: - Buying siege weapons should now work properly once again. - When searching for houses, the ghost house should no longer disappear when you get close to them. - Fixed a bug where some guild war flags didn't update at all. - Fixed a bug where the first guild war declared didn't get both guilds flags set correctly. - Fixed a bug where guild war flags didn't get updated correctly at war end. - Fixed a bug where guild war flags didn't get updated correctly at war start. - Fixed a bug where territory control votes did not get properly recounted and ownership therefore did not get set. UI: - Fixed the Input bug on the create guild window. - Fixed the typos on GoldCoin SilverCoin CuprumCoin; they are now named Gold Coin, Silver Coin and Cuprum Coin.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arius:

Kan komma fler uppdateringar: Patch Notes - New Build Release - Mortal Online Forums

Patch Notes - New Build Release Mortal Online new build This next patch is going to update Mortal Online to a new build of both the Unreal Engine and the network solution. This will allow us to finally solve our current critical issues we could not solve within the old build. This is an important step which had placed most of our planned feature development on hold while this build was prepared. We have been running a separate test server in parallel to the live server in order to be able to properly test this new build before going live with it. Unfortunately, we have not been able to do this before. Thanks to a very dedicated testing team, we have ironed out the most critical bugs in the new build. We’d like to extend our thanks to the test team who helped us with this. The feature section below lists that which has been added with the new build; a little information about each area will be explained on our website on Monday. This new build is planned to go live on Monday 11th of October. Some updates to the list may come on Monday. ------ New build FEATURES ------ • New build on both the network solution and Unreal Engine. • Native 64 bit OS support with improved memory management. • Direct X 10 support and general performance increase. • Added high resolution textures on all creatures and the world of Nave. • Overall optimization and performance increase in the world of Nave. • The majority of trees in Nave are now powered by SpeedTree. • Flash user-interface support . • New lightning system which gives better performance on shadows and an improved visual effect throughout the game. • Navmesh system implemented into the build. • Expanded server side checks and included protocols to verify legal in-game actions for players. • A prediction and interpolation system is now in place for more precise movement. ------ ADDITIONS & CHANGES ------ General: - Rebalanced the crafting of armors: the materials used to make the armor now have a much greater impact on the final durability. - All players should now correctly have their armor on when dying rather than sometimes dying naked. - Increased the overall stamina regeneration. AI & Mounts: - AI will now move out of the way if they bump into another AI in order to avoid desynchronization with the server. - All mounts have received an increase overall speed. Art & Sound: - South East Cantari region has recaived a large environmental change. - Optimized city static torches. - Optimized Toxai city. - Added an extra bank deposit NPC in every blue city for better accessibility. - Added cloth movement ambiance in Fabernum. - Added props in Bakti. - Added props in Fabernum. - Added props in Morin Khur. - Added silver/gold/cuprum coins to all guild merchants. - Underwater propping and fish added in most populated areas. - Removed Campodon spawners close to the keep in the east Cantari region. - Removed a Belbus spawner close to Fabernum. - Molva beast spawner north of Nereb Magdulu has been moved to a more safe location. - Gib sounds received a small amount of polish. - Kranesh got an overhaul. Combat (taking a step towards the same results we had in combat beta): - Added support for code driven hit-feedback when a player gets hit, rather than the 3 hit animations we used to have. - Rebuilt the corpse system, gibs falling from players and corpses, in general, should now work much better. - Added more blood to players who loses a limb. - Added decals and sound when a copped of limb/body hits the ground. - Players who lose their head will now see their last 4 seconds of life from the perspective of their bouncing head, rather than from their body. - All blocking animations are now true animations rather than code-driven. - Boosted the amount of damage which heavier weapons inflict. - Increased the minimum amount of time you need to draw a bow before you can release. - Reduced the amount of stamina you lose when swinging a melee-weapon. - Added a new special move: the overhead swing. Housing & Guilds: - Palisade gates no longer require upkeep. - Everyone can now stable a pet at other players’ houses for a fee of 1 silver; the silver will be placed in the house owner’s chest. Skills & Attributes: - The Sprinting skill now only reduces stamina usage while sprinting. - The foot-speed skill now adds to your maximum sprinting speed. - Breathing Technique now adds to your overall movement speed out of combat. - Rebuilt how much HP you regenerate when recovering from mercy-mode with the subsisting skill. - The initial hitpoints which you have after resurrection are now calculated by spiritism. - Rebuilt calculation on how much HP you regenerate while resting with active regeneration. UI: - Scaleform/Flash is now supported and we have started to use this system for the library user interface. ------ BUG FIXES ------ General: - Fixed an exploit with storage. - Screen dragging is fixed. AI & Mounts: - Various bugs and performance fixes with pets and mounts have been resolved. Art & Sound: - Fixed several graphical bugs in Fabernum. - Fixed several stuck spots in the mountains north of Nereb Madgulu. - All static torches which play a sound by daytime should now play at night time instead. - Gib sounds are now correctly spatialized. - Landing sounds are now correctly spatialized. - Female characters should now play all sounds when fishing. - Fixed some flying props in the eastern steppe. Combat: - Blocking Endurance stamina bug is fixed. Housing & Guilds: - Buying siege weapons should now work properly once again. - When searching for houses, the ghost house should no longer disappear when you get close to them. - Fixed a bug where some guild war flags didn't update at all. - Fixed a bug where the first guild war declared didn't get both guilds flags set correctly. - Fixed a bug where guild war flags didn't get updated correctly at war end. - Fixed a bug where guild war flags didn't get updated correctly at war start. - Fixed a bug where territory control votes did not get properly recounted and ownership therefore did not get set. UI: - Fixed the Input bug on the create guild window. - Fixed the typos on GoldCoin SilverCoin CuprumCoin; they are now named Gold Coin, Silver Coin and Cuprum Coin.

nice kanske blir att köpa spelet till jul

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Ingen PvE inge mer Mortal. Har dom fortfarande inte öppnat den stora staden?

Permalänk
Avstängd

Glömde bort tråden. Vilken gm var det då? Som jag kan tänka mig var det nog så att ni tog inte sönder alla sen kraschade servern så fick dom en ny av gm. Sen visst finns det korrupta counsolers. Har mött på ungefär 3 st. Som har förstört för mig. Senaste så ressade en coun upp mig framför en top zerg. Dock fick han sitt straff. Sen har väldigt många myrm börjat fuska. Även dom gamla spelarna. Den senaste jag såg var thebadman. Använde endurance blocking buggen. Han tillochmed erkände det i mirc.

Permalänk
Medlem

Fatcamp du är rolig

Permalänk
Medlem

Epic patch kan tankas

Permalänk
Skrivet av haxorn:

Epic patch kan tankas

Whooo! Patchar nu

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Avstängd

Snacka om att melee vapen är op nu. Blev träffad av en steel axe i huvuduet för 113 skada:S Dock är inte bow buggen fixad än.

Permalänk

Har nu ägnat några timmar med den nya patchen. Spelet flyter mycket bättre än tidigare. Känns dock fortfarande som en tidig beta. Har bestämt mig för att inte betala för ytterligare en månad.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

jag blev smockad i armen för 92 skada när vi fajtades i gk, aj aj aj. kanske ska hoppa över till yxor igen för 358:e gången

hur som hellst så tycker jag den här patchen va ett jättehopp i rätt riktning, ett par buggar som fortfarande är irriterande, som den jävla flyg buggen, urk en mage lyckades överleva med ett slag kvar från döden då han helt plötsligt springer iväg i luften så det blir omöjligt att slå han. men men, tror nog SV är medvetna om det o arbetar på saken.
gillar inte att man blivit mindre mobil nu segt som fan i melee combat nu om man inte springer efter folk

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Avstängd

den buggen är riktigt jävligt irriterande för alla förutom archers. Då för en mage så är dom out of range samma med melee. Sen funkar inte swimming och survival alls. Lika långsam som en kille utan dom.

Permalänk
Medlem

Det ser jävligt snyggt ut nu :D. Men fortfarande total avsaknad av inehåll.

Permalänk
Medlem

Jag letar efter ett bra mmo och tycker det här verkar spännande men har några frågor:

1. Om det är fri loot, kan man spara reagents, vapen, guld och annat någonstans i reserv om man skulle dö?
2. Hur känns det att det inte finns quests? Antar att man jobbar på sina skills och annat ett bra tag men vad hittar man på sen?
3. Är gankningen ett problem eller kan man röra sig runt hyfsat utan att bli mos som nybörjare?
4. Kan man röra sig runt solo och utforska eller måste man vara ett gäng?
5. Om loggar ut på farligt område, är man fredad en stund vid inlogg eller hur funkar det?

Jag hinner inte lira så jättemkt längre så det är svårt om jag är beroende av andra.
Tacksam för svar.

Permalänk

1. Ja , varje stad har en bank med gratis storage. (Bankerna är inte linkade till varandra). Om du skaffar ett hus så har du en kista.
2. Quests, ja jo det kommer nog senare tror jag. Om du grindar upp dina skills så tar det ca 1 vecka , 2 veckor för helt nya.
3. Räkna med att bli mos, alternativet är att försöka hitta en guild snabbt.
4. Du kan utforska och köra solo, men var beredd på att dö.
5. Nej du är inte fredad från att dö, du är inte heller fredad från tjyvar om du loggar ut i en stad.

StarVaults visioner är lovande, spelet ser fantastiskt ut, MEN dom har precis levererat en ny motor uppdatering och förtillfället så är spelet buggit. Om du läser runt lite på forumet så får du lite mer info från communityt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enhörning:

Tack! Följdfrågor :):

3/4. Mobs eller andra spelare? Går det inte att hålla sig undan? Vet inte hur stor världen är men jag hade hoppats på att man skulle kunna kunna hitta ett eget litet hörn att få vara någorlunda i fred i så att säga. Det känns nästan nödvändigt att det är gott om plats om det inte ska bli gank-fest. Speciellt när det inte finns Q´s och instancer att underhålla folk med.
5. Från tjyvar? Du menar att jag står orörlig en stund medans jag loggar in? Det är ju ballt med realism men för att det ska bli spelbart måste det väl ändå finns något mått av moral och etik?! Finns det inget att slåss mot gemensamt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enhörning:

StarVaults visioner är lovande, spelet ser fantastiskt ut, MEN dom har precis levererat en ny motor uppdatering och förtillfället så är spelet buggit. Om du läser runt lite på forumet så får du lite mer info från communityt.

Det är ju inte så att den nya motorn har gjort spelet buggit- spelet är i skrivande stund i beta stadium som kräver att användaren betalar en månadsavgift.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Nya motorn har väl tagit bort en del buggar men en hel del återstår, en betalbeta är väl inte så långt från sanningen. Men ändock spelar man

Svar på frågorna:
3/4 Du dör av andra spelare, inte ofta av mobs. Världen är ju rätt tom så ensamma platser går att finna men räkna med att runt städer och bra farm ställen finns PK's.
5. Det tar 9 sec att logga ut i en stad så om man bara tänker sig för är man rätt säker från tjuvar då. Värre är det när man tar ut saker ur banken eller köper något från en npc, då är man mer sårbar

Permalänk
Medlem

Jag är lite nyfiken. Har det hänt något av avgörande betydelse sista halvåret? Finns det något annat en PvP? har det kommit någon form av uppdrag eller liknande? Hur är det med spelar populationen ökar den? Kommer MO att överleva?

Permalänk

det går neråt

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

Denna veckas lilla patch gav lite fler NPCer. Man kan numera plocka salt, bor och mushrooms från marken, epic, .... typ that is it.

Men faktum är att jag nu börjat gilla MO mer och mer. Jag har nu läst ett antal "books" somförbättrat diverse egenskaper.

Vet ännu inte vilken väg jag skall välja... pvp, crafting eller vad...

MO kan faktiskt om utvecklarna och vi spelare håller ut bli ett jäkligt fint sand box, pvp, rp spel.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Denna veckas lilla patch gav lite fler NPCer. Man kan numera plocka salt, bor och mushrooms från marken, epic, .... typ that is it.

Men faktum är att jag nu börjat gilla MO mer och mer. Jag har nu läst ett antal "books" somförbättrat diverse egenskaper.

Vet ännu inte vilken väg jag skall välja... pvp, crafting eller vad...

MO kan faktiskt om utvecklarna och vi spelare håller ut bli ett jäkligt fint sand box, pvp, rp spel.

Jag håller fullständigt med dig. Jag tycker det är jäkligt surt att det inte föll mig i smaken. Men jag her ransakat mig själv och insett att jag vill ha någon form av färdiga uppdrag också inte bara PvP.