Permalänk
Medlem

Darkfall... men om en månad MO... Du gör ditt val

Permalänk
Medlem

Första testet, fortfarande inte fixat uppenbart enkla prylar som irriterar. Utkastad efter två minuter, som jag sa det blir nog en skakig start.

Permalänk
Medlem

Servern har kraschat totalt 3 ggr. Sen kommit upp igen efter endast 1-3 min. Har inget som helst problem med lagg eller något annat. Tycker releasen har varit extremt bra. Har ibland varit upp emot 100+ karaktärer inom synhåll och jag har inte märkt av någon lagg.

Skit bra start om ni frågar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxzibitt:

Servern har kraschat totalt 3 ggr. Sen kommit upp igen efter endast 1-3 min. Har inget som helst problem med lagg eller något annat. Tycker releasen har varit extremt bra. Har ibland varit upp emot 100+ karaktärer inom synhåll och jag har inte märkt av någon lagg.

Skit bra start om ni frågar mig.

Precis det h*n nämnde.... Jag sprang ut med min guild direkt på releasen (Vi var väll 7 pers eller något och sprang ... Helt underbart! )

Permalänk
Medlem

Ni måste ha haft extrem tur eller är det jag som har otur. Jag har fortfarande inte lyckats få till en Scout, eftersom det man väljer är inte det man får, borde vara en lätt bugg att fixa.

Första gången jag loggade in så lagga det något helt kopiöst. Eftersom jag gjorde ett antal försök att få till en Scout så blev det bara skit av allting i går. I dag har det gått lite bättre jag har fortfarande inte fått till den char jag vill, men jag har gett upp det nu.

När det väl fungerar så verkar i alla fall grundfunktionerna fungera ok och det räcker för mig. Jag hoppas bara att dom fixar spel krascharna som jag och många andra råkar ut för.

Permalänk
Medlem

Haz, den skall fixas via server maintenacen som äger rum as we speak :). Sedan lär de väll hotfixa buggarna t.ex när jag vill göra en thrust med svärt så får mitt spel en Fatal error ibland. Inte mysigt att inte kunna göra det när det är 2v2+ för då finns risk att man slår sin kamrat(er.

Permalänk
Medlem

Kul att det ska ta 10 timmar o få ner alla patcher, jävligt kass torrent lösning dom har iaf, laddar ner just nu i 0.75kb/s och laddar upp i 1700kb/s...

/Merkkan

Permalänk

lite tråkigare stabilitet idag, krash efter krash.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Ja, det är rätt trist idag. Hoppas de får ordning på det

Permalänk
Medlem

Jo, idag har det inte varit någe vidare. Servern var precis nere för en fix, får vi se vad det gör.

Permalänk
Medlem

Jag har inte lyckats logga in på ett bra tag nu. Det känns ju ännu surare att man inte lyckades välja rätt yrke nu när dom höjt priserna på böckerna ganska rejält.

Permalänk
Sötast

Tur att de inte stressade releasen iallafall, hade ju varit löjligt att släppa en ofärdig icke fungerande produkt

Ni kan ju inte klaga då ni spelar en gratis beta, det blir nog bättre vid release!

Eller vänta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tur att de inte stressade releasen iallafall, hade ju varit löjligt att släppa en ofärdig icke fungerande produkt

Ni kan ju inte klaga då ni spelar en gratis beta, det blir nog bättre vid release!

Eller vänta...

He He...... Jag förstår vad du menar. Men jag vidhåller fortfarande att nu är kritiken berättigad det var det inte i betan. Hur man lyckats släppa spelet sämre än i betan är för mig en gåta men det gick tydligen. Som det ser ut just nu så blir det nog tufft för SV att klara sig, jag hoppas verkligen att det bara är lite fixar för att få tillbaks det där det var. Jag tycker det är skandal av SV att tvinga på alla den första gratis månaden nu. Spelet är inte mera färdigt nu än för fyra månader sen.

Permalänk
Sötast

Om de har någon moral så kommer ni få ersättning dock.

Hänt mig ett flertal gånger vid release, vid extra maintenance eller oväntade problem att man fått timmar/dagar plussade på sitt konto i kompensation.

Speciellt Blizzard var väldigt duktiga på det vid release, vid minsta problem så pling fick man fler timmar och en ursäkt.

Permalänk
Medlem

Jag har varit inne lite nu på morgonen och då var det faktiskt helt godtagbart. Sista patchen måste ha varit en mirakel patch

Permalänk
Medlem

Hej, jag och min polare vill pröva Mortal Online, men hur kan vi få en cd-key?

Och är spelet fortfarande i beta och inte riktigt släppt eller hur är det?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Det är släppt så just nu måste ni betala ifall ni vill spela. Men det är rätt spelbart så jag klagar inte direkt

Permalänk
Skrivet av haxorn:

Det är släppt så just nu måste ni betala ifall ni vill spela. Men det är rätt spelbart så jag klagar inte direkt

Man får dock vänta 3-4 dygn på att nerladdningen ska bli klar då det går i ca 30-40kbs.

Permalänk

Jag har tagit mig friheten att rara ihop alla torrent filer som spelets downloader skapar allt eftersom.

Det ni gör är att ni lägger alla dessa filer som ni får ner med valfri torrent program i D:\Spel\Mortal Online\mortalonline
Ni har säkert era spel på andra ställen men ni får ändra från D och "spel" till vad ni nu har men nu vet ni vilken undermapp filerna ska till i alla fall.

Mortal Online Torrents.rar Online Torrents.rar

Bara att dra ner o köra, går i ca 780kbs för mig där i gämförelse med 30kbs i spelets downloader.

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt förvånansvärt kul i Mortal även fast servern går ner lite titt som tätt. Men idag har varit en bra dag!
Mellan klockan 13 och 19 så var servern uppe hela tiden och fungerade kanon

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arius:

Jag har faktiskt förvånansvärt kul i Mortal även fast servern går ner lite titt som tätt. Men idag har varit en bra dag!
Mellan klockan 13 och 19 så var servern uppe hela tiden och fungerade kanon

Tycker allt är onödigt krångligt och än så länge föredrar jag Darkfall.
Är även besviken på hur låg fps man får även fast man stängt av bloom och sådant godis.

Har just craftat den första pilbågen, kan skjuta 1-2 meter framför mig och gör ca 2-3 skada på en gris.
Hinner skjuta max 1 skott och sen är min stamina tömd och jag måste då byta vapen till ett 1h, men grisen är redan framme vid mig och börjar bita mig och min stamina blir då aldrig fylld och jag kan på så sätt inte slå något mera. Helt värdelöst måste ja säga.

Mortal Online är i dagsläget som Pacman i gämförelse med Darkfall.

Permalänk

någon här som köpte mortal med visa kort ? polaren försöker med det men han får det inte att funka

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Skrivet av wingman92:

någon här som köpte mortal med visa kort ? polaren försöker med det men han får det inte att funka

Funkade fin fint för mig med visa.

Permalänk

mortal är inte särskillt nybörjar vänligt, ungefär som EVE. vi som har lirat ett bra tag har inga problem med spelet och hur det funkar.

finns lite buggar här o där dock

EDIT. köpte spelet med visa electron

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

Spelet verkar har släpps om jag inte är helt fel ute.
Det som jag undrar är om det kommer att komma en trial med 14 dagar eller något liknande relativt snart? Känns onödigt att betala 400 spänn och sen inte tycka det är roligt.
Spelat verkar vara skit bra.

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Skrivet av Mr_.Anderssons:

Spelet verkar har släpps om jag inte är helt fel ute.
Det som jag undrar är om det kommer att komma en trial med 14 dagar eller något liknande relativt snart? Känns onödigt att betala 400 spänn och sen inte tycka det är roligt.
Spelat verkar vara skit bra.

Du får nog vänta 4-6 månader som tidigast i alla fall.

Permalänk

Ett första intryck.

Så, i dag lade jag för första gången ner lite tid på MO sedan releasen. Har följt och testat betan under senaste året.
Jag skapade en char som är mestadels Kallard och valde att placera honom i byn Vadda. Grundyrke Armorsmith då det ger grundläggande kunskap i både mining och logging.
Spelar i upplösningen 1920x1200 med alla skuggor avstängda (skuggor är ett gissel i pvp spel).

Spelet är laggigt... men det gäller alla onlinespel jag varit med om vid launch... inte värre än andra. Grafiken är trevlig. När jag loggar in är det kolsvart natt med en vacker stjärnhimmel, regnet strilar ner med ett mycket trevligt ljud och hästar i närheten gnäggar naturtroget... känns som att Starvault tilll skillnad från Aventurine med Darkfall valt att lägga mer tid på ljudet. Att ta sig fram på natten utan en fackla i hander är ett aber... vilket känns naturtroget och autentiskt.

Måste säga att min tidigare totala skeptisism nu vänt sig till ett försiktigt hopp om att vi till hösten har ett fantastiskt pvp/bygga värld MMO. Där Darkfall (som fortfarande krossar MO på alla plan) vinner i action/pvp har MO klar chans att bli mycket vassare när det gäller att bygga samhällen.

Förutsättningen för att denna typ av spel ska överleva och utvecklas är att det finns en stark betalande spelarbas. Då måste man erbjuda hardcore pvp, rolig pve samt ett aldrig avstannande samhällsbygge.

Kommer definitivt att fortsätta följa MO's vidare öde... men lägger nog min mesta tid på ett för närvarande avmattat och i stiltje befinnandes Darkfall.

PS Följer utvecklingen av "Tera" och av "The Secret World"... kolla upp dessa DS

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morbid Angel:

Tycker allt är onödigt krångligt och än så länge föredrar jag Darkfall.
Är även besviken på hur låg fps man får även fast man stängt av bloom och sådant godis.

Har just craftat den första pilbågen, kan skjuta 1-2 meter framför mig och gör ca 2-3 skada på en gris.
Hinner skjuta max 1 skott och sen är min stamina tömd och jag måste då byta vapen till ett 1h, men grisen är redan framme vid mig och börjar bita mig och min stamina blir då aldrig fylld och jag kan på så sätt inte slå något mera. Helt värdelöst måste ja säga.

Mortal Online är i dagsläget som Pacman i gämförelse med Darkfall.

Knäpp av skuggor om du inte redan gjort det

Hett tips, ställ dig lite avsides vid ett träd eller en sten och hacka 1-2 timmar (auto klicker) så ska du se att din båge kommer att fungera väldigt mycket bättre sen.
Har du förresten skill för båge annars har du förklaringen där.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arius:

Knäpp av skuggor om du inte redan gjort det

Hett tips, ställ dig lite avsides vid ett träd eller en sten och hacka 1-2 timmar (auto klicker) så ska du se att din båge kommer att fungera väldigt mycket bättre sen.
Har du förresten skill för båge annars har du förklaringen där.

Började som logger och då skulle man ha det som jag fattat det.
Finns ju ingen beskrivning på vad alla skillböcker gör i spelet, det är som att knulla en fet kärring, man hittar ju lixom inte.

Permalänk

Måste testa spelet!

Satt och kollade på när en polare lirade skiten för ett bra bra tag sen, allt man vill finns där om det funkar.

Visa signatur

CPU: E2500k 4.9ghz GPU: AMD 290x