Permalänk

Aegis Imperium tar vel in alla så fråga dom, blåbär som dom är

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat MO.

Jag håller med om att spelet känns långt från klart.

Det positiva med spelet är att de är inne på helt rätt spår med sandbox (en server), hardcore (full lott, pvp "överallt") och att man faktiskt måste lära sig spelet, utforska det och hitta sin egen väg.

Jag kan ta buggar, krasher och ständigt patchande för jag tror det här kommer kunna bli ett riktigt bra spel.

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem
Skrivet av merkkan:

Nån som vet nån bra klan man kan gå med i?

Helst en skandinavisk klan.

Ganska ny på det mesta men har nog hunnit greppa spelet någotsånär iaf.

/Merkkan

Jag är med i Valhalla, tror det är den ända scandinaviska guilden. Kolla in valhalla eller i min signature
Vi hänger även på irc: irc://irc.stratics.com #valhalla
Kom in där så finns det nog någon som kan svara på frågor om spelet(eller guilden) om det är något du undrar över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePostalDude2:

Aegis Imperium tar vel in alla så fråga dom, blåbär som dom är

Ja, AI är ju jättezergen det vet ju alla

Permalänk

lite myrmidon propaganda

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Avstängd

Köpt spelet nu. Får se. Har huggit trä nu i 3 tim! woho

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

finns ju mer i spelet än att va skogsmulle

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Avstängd

Haha jo vet. Men försöker få upp mina skills och pengar så jag kan komma ut och göra annat. Snart full str och consitution.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

borde börja mosa lite mobs så du får lite stålar. det behövs om du vill få gear

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Avstängd

jag har 4 guld nu. Dock började jag igår kl 20:00 typ

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

spelar DF atm, är det värt att testa MO? kostar ju som sagt en del. VIll inte ha någon fanboy som svarar.

Permalänk
Skrivet av grontoankan:

spelar DF atm, är det värt att testa MO? kostar ju som sagt en del. VIll inte ha någon fanboy som svarar.

Nej inte i dagsläget, har spelat båda och darkfall är bra mycket mer välpolerat och striderna flyter på mycket bättre i darkfall. Kan inte komma på någon anledning varför man skulle hoppa över till MO.

Permalänk
Avstängd

har aldrig spelat dark fall. Men med tanke på spelet är buggigt skulle jag vänta. Har sett filmer på darkfall. Tycker spelet ser risigt ut och väldigt stelt.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Sötast
Skrivet av svart_smurf:

har aldrig spelat dark fall. Men med tanke på spelet är buggigt skulle jag vänta. Har sett filmer på darkfall. Tycker spelet ser risigt ut och väldigt stelt.

Jämfört med andra spel, men jämfört med MO så är det en drömvärld

Permalänk
Skrivet av svart_smurf:

har aldrig spelat dark fall. Men med tanke på spelet är buggigt skulle jag vänta. Har sett filmer på darkfall. Tycker spelet ser risigt ut och väldigt stelt.

Spelar darkfall just nu har gjort det i snart 5 månader det är riktigt nice pvp spel dock är det lite grindigt men det överlever man, annars är det nice, spelar darkfall medans ja väntar på att mortal online blir bättre så man vågar prova det
Typ nyår början på nästa år ska jag prova mortal online, i december kommer darkfalls andra expantion så blir perfect då provar ja mortal online i jan-feb i 1-2 månader sen kör man det som är roligast

EDIT: i slutet på juli kommer en expantion som är fokuserad på PvEn så kommer det också textaturen är om gjord och uppdaterad vilket är nice så har dom gjort färdigt deras motion studio så vi får bättre animationer till december expantionen, sen i december expantionen kommer dx11 och massa annat godis ^^
Så att du tycker att det ser stelt ut kommer fixas innan slutet av i år
Spelet har bra grafik men alla spelar med den på lägsta för att för större övertag över alla andra men kolla på någon ny video som har skuggor och allt på max sak du se att det inte ser "risigt" ut

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Avstängd

jag och en vän hade tråkigt på mörkaste tiden på dygnet. Så vi undersökte. Vad tror ni kommer vara där inne?
YouTube - mo grotta
får inte det att funka så här är en extern länk.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Sötast
Skrivet av svart_smurf:

http://www.youtube.com/watch?v=qtNXDGIjM-A

jag och en vän hade tråkigt på mörkaste tiden på dygnet. Så vi undersökte. Vad tror ni kommer vara där inne?
YouTube - mo grotta
får inte det att funka så här är en extern länk.

Var faktiskt det första spännande jag sett i spelet sedan releasen.

Synd att det inte var lite större/mer grejer.

Kanske finns någon liten potential där ändå?

Permalänk
Avstängd

Som jag vet så ska det finnas fler grottor. Men dom har inte lagt in allt än. Ska finnas en grotta med en drottning spindel i. Det jag gillar mest med pven. är att den påminner mig om spel som gothic och elderscrolls.

Edit: Har ej börjat pvpa än.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Senaste patchen var äcklig. Hoppas de fixar till elendet snart

Permalänk

tur att jag har bestämt mig för att testa mortal online efter nyår
förhoppningsvis så har dom fått in High res textures och speedtree, fixat dom värsta buggarna :),
spelade öppna betan de var riktigt skoj som tur har man darkfall som tids fördrift

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

mm håll dej borta ett tag till, spelet är ganska trasigt just nu

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Jag har laggt det på hyllan till nästa år. Jag tycker nog inte att det tilltalade mig riktigt just nu, Någon form av PvE eller nått behövs, för att jag ska tycka att det blir kul. Nu är det ju mest segt finns igentligen inget att göra annat än att fixa vapen och slåss.

Permalänk
Medlem

Visst, spelet är rätt så trasigt men det har en otrolig potential. Kom ihåg att det är företag vi pratar om, och att de inte arbetar gratis. Vill ni se spelet bli till något otroligt, vilket jag är säker på att det kommer att bli rekommenderar jag att ni inte väntar, för isåfall kan er väntan bli förgäves. Personligen tycker jag att spelet är väldigt underhållande som det är nu, och desto mer kommer det att bli i och med de kommande patcherna som introducerar bland annat territory control och player vendors.

Ni som spelar, vilka guilds är ni i och vad heter ni ingame och på forumet? Själv heter jag Sando på forumet och Barg ingame, och spelar med CIR.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Skrivet av Sando:

Visst, spelet är rätt så trasigt men det har en otrolig potential. Kom ihåg att det är företag vi pratar om, och att de inte arbetar gratis. Vill ni se spelet bli till något otroligt, vilket jag är säker på att det kommer att bli rekommenderar jag att ni inte väntar, för isåfall kan er väntan bli förgäves. Personligen tycker jag att spelet är väldigt underhållande som det är nu, och desto mer kommer det att bli i och med de kommande patcherna som introducerar bland annat territory control och player vendors.

Ni som spelar, vilka guilds är ni i och vad heter ni ingame och på forumet? Själv heter jag Sando på forumet och Barg ingame, och spelar med CIR.

jo men själv är man en student med inte mycket fickpengar så väntar man har ruskigt kul i darkfall online just nu så, vill inte testa mortal online förens spelet är hyffsat fixat vid Jan så kommer jag nog att köpa det och testa eller om High res texture kommer in före det så

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

jo men själv är man en student med inte mycket fickpengar så väntar man har ruskigt kul i darkfall online just nu så, vill inte testa mortal online förens spelet är hyffsat fixat vid Jan så kommer jag nog att köpa det och testa eller om High res texture kommer in före det så

Äh, jag är studerande jag med så jag vet hur det är... men ett litet tips bara, för varje gång du spelar istället för att gå ut och festa sparar du in åtminstone en månadsavgift Och festande blir det helt klart tillräckligt av ändå, i alla fall för mig.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Skrivet av Sando:

Visst, spelet är rätt så trasigt men det har en otrolig potential. Kom ihåg att det är företag vi pratar om, och att de inte arbetar gratis. Vill ni se spelet bli till något otroligt, vilket jag är säker på att det kommer att bli rekommenderar jag att ni inte väntar, för isåfall kan er väntan bli förgäves. Personligen tycker jag att spelet är väldigt underhållande som det är nu, och desto mer kommer det att bli i och med de kommande patcherna som introducerar bland annat territory control och player vendors.

Ni som spelar, vilka guilds är ni i och vad heter ni ingame och på forumet? Själv heter jag Sando på forumet och Barg ingame, och spelar med CIR.

Du kanske vill köpa en av mina bilar, den saknar motor/dörrar/golv/tak du kan få den rätt billigt och så länge kan du ju putta fram bilen på gatorna, bäst att du inte chansar på att vänta på detta kan bli ditt livs åk.

Man betalar inte för en halvfärdig produkt, det är endast i MMO träsket det har blivit så på något vänster och förstår inte varför folk fortsätter. Vare sig det är ett litet eller stort företag så skulle aldrig någon köpa en produkt som inte fungerar som den ska när den kommer ut på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morbid Angel:

Du kanske vill köpa en av mina bilar, den saknar motor/dörrar/golv/tak du kan få den rätt billigt och så länge kan du ju putta fram bilen på gatorna, bäst att du inte chansar på att vänta på detta kan bli ditt livs åk.

Man betalar inte för en halvfärdig produkt, det är endast i MMO träsket det har blivit så på något vänster och förstår inte varför folk fortsätter. Vare sig det är ett litet eller stort företag så skulle aldrig någon köpa en produkt som inte fungerar som den ska när den kommer ut på marknaden.

Dålig jämförelse. MO råkar vara ett av väldigt få spel i sin genre (Full loot, full pvp sandbox), och det ser inte ut att bli mycket fler i framtiden heller. Starvault är ett litet indieföretag som behöver varje enskild spelare, fastän de säger att det ekonomiska går fint... Vill jag spela ett sånt här spel får jag antingen vänta några år på nästa spel eller spela MO.

Spelet är förövrigt inte i så dåligt skick sedan några veckor tillbaka. Server downtime är nere på bra under en timme om dygnet och man kan spela timtals utan krascher, och värre buggar finns det rätt få av. Features implementeras i snabb fart och det ser väldigt ljust ut.

Visst, man får inte ett lika polerat spel som de som görs av stora bolag men det är ju ändå ett niche-spel vi pratar om.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Vi har Darkfall och EvE som gör det hela 1000 gånger bättre än så länge.
Bättre att spela något av dessa 2 tills MO växer till sig ( som jag inte tror att det kommer göra)

Spelet var inte ens halvfärdigt när det släpptes, fanns inte beskrivningar på vad alla böcker gjorde och massa sådant som ska vara standard för ett spel som släpps. Men vill man slänga bort pengar på en produkt som inte är färdig så får man göra det. Jag tror inte många tänker som dig då folk vill ha lite valuta för pengarna och är inte redo att vänta och betala under denna väntan för att få ett bra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morbid Angel:

Vi har Darkfall och EvE som gör det hela 1000 gånger bättre än så länge.
Bättre att spela något av dessa 2 tills MO växer till sig ( som jag inte tror att det kommer göra)

Spelet var inte ens halvfärdigt när det släpptes, fanns inte beskrivningar på vad alla böcker gjorde och massa sådant som ska vara standard för ett spel som släpps. Men vill man slänga bort pengar på en produkt som inte är färdig så får man göra det. Jag tror inte många tänker som dig då folk vill ha lite valuta för pengarna och är inte redo att vänta och betala under denna väntan för att få ett bra spel.

Darkfall, där man får grinda månader för att vara PvP-ready? Nej tack. Eve är ett seriöst alternativ, men jag spelar hellre fantasy.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Skrivet av Sando:

Darkfall, där man får grinda månader för att vara PvP-ready? Nej tack. Eve är ett seriöst alternativ, men jag spelar hellre fantasy.

jo men när man har kört såman har en char som är statsena är på runt 50 så är spelet shit kul :D, på lägre fick man alltid köra grupp men nu när man är runt 50 stats kan man klara det mesta själv ^^ jag körde 2 månader seriöst med grindet sen dom senaste 4 månaderna har jag typ chillat och bara gjort grupp grejor, lite solo "pratar om PVE" och macroat typ

EDIT: hade nyss på ett sea tower event och det är typ mest, naval combat och vi sänkte 7 skepp innan vi vart rammade och bordade och förlorade en av dom största skeppen i spelet men annars var det grymt roligt

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround