Visa dina skärmdumpar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Nästan identiskt som det andra morrowind mod paketet, däremot verkar ditt ha fixat problemet med viewdistance.

Syftar du på Morrowind 2011? I sådana fall är det inte så konstigt då jag har för mig att de bygger på samma mods. Den största skillnaden är väl att den som satte ihop Morrowind 2011 inte frågade alla moddare om lov att använda deras skapelser.

Det är helt sjukt vad "Depth of Field" bidrar mycket till spelet. Synd bara att det äter upp en hel del FPS...

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

GROOVY!

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

ZOMG!!!!
Duke Nukem 3D is the shiet

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Skrivet av ph33r:

Vad ska det svarta på vägen föreställa, gummiklumpar från däcken? Isåfall är dom läskigt stora.

småsten skullle jag tro, låter som om man kör på grus när man kör på det.

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Syftar du på Morrowind 2011? I sådana fall är det inte så konstigt då jag har för mig att de bygger på samma mods. Den största skillnaden är väl att den som satte ihop Morrowind 2011 inte frågade alla moddare om lov att använda deras skapelser.

Det är helt sjukt vad "Depth of Field" bidrar mycket till spelet. Synd bara att det äter upp en hel del FPS...

Precis, blir nog att dra hem det i helgen och njuta. Kör själv just igenom modden Nehrim till Oblivion, helt klart bästa modden till något spel någonsin, tillsammans med BF2-PR och Third age total war.

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

ZOMG!!!!
Duke Nukem 3D is the shiet

Ohja! Riktigt roligt att gå tillbaks till en höjdpunkt i fps-genren. Dagens busenkla spel har dock gjort en lite ringrostig. ^^

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

..bild..

För kort och variationsfattigt för att jag skulle kunna uppskatta det fullt ut. Det hade dock ett av tidernas bästa spelvapen (vilket illustreras i bilden). Fantastiskt snyggt för att vara Unreal Engine 3 (lider däremot av samma grafiska problem som alla andra UE3-spel).

Av ren nyfikenhet, vilka är dessa grafiska problem?

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Av ren nyfikenhet, vilka är dessa grafiska problem?

Alltså, problem och problem. Det är inga direkta grafiska problem, men UE3-spel ser alltid fantastiska vid en första anblick men när man granskar grafiken så är det mest grötiga texturer med vita reflektioner. Ljuseffekterna är snygga, grafiken i sig tycker jag ser ut som skit. Den detaljen har förstört nästan alla UE3-spel för min del. Det och att karaktärer och vapen har en liten, gul/vit linje runt sig.

Exempel:

Försöker även ta ett exempel från Bulletstorm senare idag.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Alltså, problem och problem. Det är inga direkta grafiska problem, men UE3-spel ser alltid fantastiska vid en första anblick men när man granskar grafiken så är det mest grötiga texturer med vita reflektioner. Ljuseffekterna är snygga, grafiken i sig tycker jag ser ut som skit. Den detaljen har förstört nästan alla UE3-spel för min del. Det och att karaktärer och vapen har en liten, gul/vit linje runt sig.

Exempel:
..bild..

Försöker även ta ett exempel från Bulletstorm senare idag.

Mjo, grötiga texturer är ju tråkigt, men är utvecklarnas fel och inte heller något som bara är i UT3 idag. Högupplösta texturer borde finnas tillgängliga till PC, men PC får ofta inte den uppmärksamheten idag. Har aldrig sett det där vita skimmret i spel innan, bara när man har lekt lite med ljusinställningarna i UDK. Fult var det i alla fall.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Vem hade på allvar trott att man skulle sitta och gapa över grafiken även 10 år efter det att TES III - Morrowind först gjorde entré? Med hjälp av modsamlingen Morrowind Overhaul är detta dock möjligt. Skillnaden är enorm:

...o m g (!!)
Morrowind är mitt favoritspel som jag har haft svårt att spela om iom grafiken. Lust att berätta hur väl modden fungerar?

Alltså den grafiska designen är ju så sjukt underbar

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Lite mer Need for Speed Shift 2

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem

Vart lite småsugen på shift 2 nu bara för dessa jävla bilder.
Knappt lirat något så har inte hunnit utsmycka bilen med så mycket dekaler på snygga sätt än tyvärr.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=cv7Nakxii74
haha mitt bästa ögonblick i spel världen jag var typ

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av oskar5140:

http://www.youtube.com/watch?v=cv7Nakxii74
haha mitt bästa ögonblick i spel världen jag var typ

Du har postat lite fel, här är det bilder som gäller

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du har postat lite fel, här är det bilder som gäller

Det är ju ett bildspel med ljud ?;)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Gäng morrowind bilder.

Om skärmdumparna är från när du spelat kan du inte laddaupp lite mera bilder tro?

Är den extrema kompressionen utav bildkvaliten från tinypic eller från dig när du minskat bilderna? Förstör vilket som verkligen bilderna.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Om skärmdumparna är från när du spelat kan du inte laddaupp lite mera bilder tro?

Är den extrema kompressionen utav bildkvaliten från tinypic eller från dig när du minskat bilderna? Förstör vilket som verkligen bilderna.

Ja, bilderna är från när jag spelar så jag tar och lägger upp ett par till inom en snar framtid Det roliga är att bilderna var mycket mer högupplösta när jag slängde upp dem på Tinypic, nu har bilderna helt plötsligt blivit "ihoptryckta" och gryniga. Jag vet inte riktigt vad det beror på men får hoppas att det inte blir likadant med kommande screenshots också.

Edit: Sådär, har laddat upp med imageshack istället och det blev mycket bättre kvalité. Det går även att klicka in på bilden för att se den i maxupplösning.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Haha, lite läskigt. Sökte på Morrowind för att hitta screenshots från det omoddade spelet så att jag skulle kunna slänga upp lite jämförande bilder. Hittade direkt en bild som någon har tagit på exakt samma ställe som en av mina bilder. Han har använt sig av MGE (Morrowind Graphics Extender) och några till mods vid denna screenshot. Som ni kanske ser är Morrowind Overhaul bra mycket snyggare:

Någon annans bild:

Min bild:

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Här är en grym bild när jag spelar starcraft 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Ja, bilderna är från när jag spelar så jag tar och lägger upp ett par till inom en snar framtid Det roliga är att bilderna var mycket mer högupplösta när jag slängde upp dem på Tinypic, nu har bilderna helt plötsligt blivit "ihoptryckta" och gryniga. Jag vet inte riktigt vad det beror på men får hoppas att det inte blir likadant med kommande screenshots också.

Edit: Sådär, har laddat upp med imageshack istället och det blev mycket bättre kvalité. Det går även att klicka in på bilden för att se den i maxupplösning.

Jävlar, innan såg det trevligt ut, nu såg det förjäkla snyggt ut! Keep them coming.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Jävlar, innan såg det trevligt ut, nu såg det förjäkla snyggt ut! Keep them coming.

Slängde upp en tråd om Morrowind där man kan dumpa skärmbilder och diskutera spelet. På så sätt skonar vi den här tråden

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Några bilder från min och mina polares server. Vissa byggnader finare än andra, eftersom de allra flesta som spelar på servern är 100% nybörjare

Överblick. De allra första byggnaderna.

Åt andra hållet. Man se räven en bit av arenan som inte är klar på långa vägar.

Bättre bild på arenan.

Vårt ända pixelart, tyvärr en väldigt vanlig figur. Man ser även en bit av de hus som är bland de "finare" enligt mitt tycke och smak.

Här har vi då dessa hus jag talar om, ur olika vinklar.

Insidan på ett av dessa hus

Ett undervattenhus som inte är klart än.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Lirar Red Faction (1) just nu och fyfan va grymt det är! Grafiken får en att vilja sparkaigång Deus Ex med men gör mitt bästa för att låtabli.

Och ber om ursäkt för bilderna kanske inte är vackra och höga upplösningar med massa AA och shit men det är lite nostalgi över det hela.

Minen fick honom att nästan trilla av stolen

Nästan i klass med DiRT 2 fan!

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk

Kunde inte hålla mig för att ladda upp lite mer!
(Need for Speed Shift 2)

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem

Gillas, bra bilder, keep them coming!

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Skrivet av sh4dy_05:

Gillas, bra bilder, keep them coming!

Tackar för uppskattningen! Har en del på lager men vill inte nörda ner hela tråden i ett spel!

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem
Skrivet av korsnas11:

Tackar för uppskattningen! Har en del på lager men vill inte nörda ner hela tråden i ett spel!

Haha, jo man kännerigen sig.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av korsnas11:

Tackar för uppskattningen! Har en del på lager men vill inte nörda ner hela tråden i ett spel!

ge mig lite pengar så jag kan köpa det

Permalänk
Skrivet av Imbraman:

ge mig lite pengar så jag kan köpa det

Haha, aaa fast nej...

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk

Lite naturbilder från den undersköna TES IV: Oblivion modden Nehrim.