Radeon HD 48xx-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Det är ju inte så bra - det kommer synas att du varit på o fipplat med grejerna.

Jag kan ju försöka bortförklara mig på att jag ändå inte har gjort något, dom skickar väl tillbaka det om dom faktiskt upptäcker att jag har bytt kylare?

Permalänk
Medlem

Det är möjligt att du kan debiteras för diverse frakt- och administrationskostnader.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Då får det vara, kortet fungerar iaf.

Permalänk
Medlem

Fungerar det att köra RGB (Component/HDTV) på ditt 4850?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Har även jag ett problem..=)
Drivers: 9,3
Sapphire 4850 512mb

När jag har spelat ett tag på datorn så hänger sig bilden och blir svart för att sedan återgå till fullt spelbart, sedan fortsätter det så hela tiden.
När jag stänger av spelet och går ut i windows (vista sp1 64) så står det "display driver was not responding and windws has reapair the driver".
Jag har provat med ccc9,2 och 9,1 med att givetvis avinstallerat dom gamla drivrutinerna både i windows och driver sweeper, men det funkar inte.
Skickade ett mail till amd angående mitt problem och dom tyckte att jag skulle uppdatera chipset men datorn är helt ny formaterad med dom senaste chipset driver.
Är det någon som ar samma problem och en lösning vore jag ytterst tacksam för det gör mig vansinnig!

LÖST: Det visade sig att kortet blev för varmt och att windows då varnade för att drivrutinerna inte fungerade?!

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Avstängd

vanligt fel med display drivarna.
har tydligen någon felorsak som är svår att komma tillrätta med.

funkar bättre med windows 7 dock.

pröva högre hastighet med fläktarna.
har ibland med minnena på grafikkortet som blir för varma.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Jag fixade det!

Monterade om kylaren igen (börjar bli van, ) kletade på extra kylpasta, och nu idlar det runt 45C och load på 90C.

EDIT: Var lite fel på load, den har gått upp i 99.50°C nu, riktigt nära de där 100 graderna.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfrooDite
Har även jag ett problem..=)
Drivers: 9,3
Sapphire 4850 512mb

När jag har spelat ett tag på datorn så hänger sig bilden och blir svart för att sedan återgå till fullt spelbart, sedan fortsätter det så hela tiden.
När jag stänger av spelet och går ut i windows (vista sp1 64) så står det "display driver was not responding and windws has reapair the driver".
Jag har provat med ccc9,2 och 9,1 med att givetvis avinstallerat dom gamla drivrutinerna både i windows och driver sweeper, men det funkar inte.
Skickade ett mail till amd angående mitt problem och dom tyckte att jag skulle uppdatera chipset men datorn är helt ny formaterad med dom senaste chipset driver.
Är det någon som ar samma problem och en lösning vore jag ytterst tacksam för det gör mig vansinnig!

Har du kollat att allt annat är stabilt? Testat minnena? Prova att höja minnesvolten något i bios, till typ 2.1V

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Har problem med att jag inte får crysis till att lira bra. Molnen på himlen och objekt på längre avstånd blinkar och håller på. Blir inte bättre när jag ändrar till exempel medium på allt utan då blir det bara värre.
Kan det ha att göra med att jag har spelet installerat på min OCZ? dock funkar far cry 2 bra och det ligger på samma disk.

Någon som har tips?

Visa signatur

Intel i7 920 3.2 GHz // Asus P6T Deluxe // XFX Radeon HD5970 2GB Black Edition // Noctua NH-U12P // Corsair DDR3 6GB 1600MHz // Cooler Master HAF 932 // Corsair 850W // 2st WDC Black 500GB // OCZ 30GB // Dator 2: Compaq Mini 730EO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexus65
Har problem med att jag inte får crysis till att lira bra. Molnen på himlen och objekt på längre avstånd blinkar och håller på. Blir inte bättre när jag ändrar till exempel medium på allt utan då blir det bara värre.
Kan det ha att göra med att jag har spelet installerat på min OCZ? dock funkar far cry 2 bra och det ligger på samma disk.

Någon som har tips?

Jag får samma fel när jag klockar mitt graffe till sign, funkar fint i ALLT annat men Crysis får de fel du beskriver, för mig försvinner det dock om ja sänker klocken lite.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Någon som är grym på Radeon Bios Editor?

Jag är sugen på att testa köra en högre voltage/klock på mina 2 HD4850..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Angående 4850-korten skulle vilja fråga om det här kortet är bra för tänkte köpa ett sådant till min kommande dator.

Permalänk

är den nya auto tune stabil i nya 9.4?
nån som vet?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

tänkte köpa ett till

http://www.datorbutiken.com/default.aspx?Product=5408047

men mitt moderkort

http://www.gigabyte.eu/Products/Motherboard/Products_Overview...

går inte att köra Crossfire med och jag undrar vilket moderkort ni skulle rekommendera! Tack I förhand och mycket trevlig läsning och info om grafikkorten =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishen
tänkte köpa ett till

http://www.datorbutiken.com/default.aspx?Product=5408047

men mitt moderkort

http://www.gigabyte.eu/Products/Motherboard/Products_Overview...

går inte att köra Crossfire med och jag undrar vilket moderkort ni skulle rekommendera! Tack I förhand och mycket trevlig läsning och info om grafikkorten =D

Du kan säkert byta till dig ett P35-DS4 v2.1 för typ en hundring. Annars kan du bränna mer pengar och skaffa ett P45-kort.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Ok. Men jag hittar inget P35-DS4. Vilket P45 kort rekommenderar du då? ska inte vara allt för dyrt

Permalänk
Medlem

Det blev följande för mig:

Gigabyte Radeon HD4870 Dual-DVI GV-R487-1GH-B

http://www.gigabyte.com.tw/Products/VGA/Products_Overview.asp...

Vad tycks?

Alternativet var en Powercolor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishen
Ok. Men jag hittar inget P35-DS4. Vilket P45 kort rekommenderar du då? ska inte vara allt för dyrt

Jag skulle ta någon av dessa
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=306279,306280,350964,309...

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Discokungen

Jag har ett ganska förvirrande problem med mitt 4850 i signaturen. Det fungerade helt klockrent tills jag flyttade på datorn nu är det lite värre, när jag har drivrutiner installerade till kortet så får jag bild fram tills precis efter laddningsbaren har försvunnit och då försvinner all bild. Det går att avinstallera drivrutinerna och få bild i Vista då men jag har ingen större nytta av mitt 4850 om jag inte kan kolla på film eller spela känner jag. Och jag har precis installerat om hela Vista och det är samma fel. Hjälp..?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Jag har ett ganska förvirrande problem med mitt 4850 i signaturen. Det fungerade helt klockrent tills jag flyttade på datorn nu är det lite värre, när jag har drivrutiner installerade till kortet så får jag bild fram tills precis efter laddningsbaren har försvunnit och då försvinner all bild. Det går att avinstallera drivrutinerna och få bild i Vista då men jag har ingen större nytta av mitt 4850 om jag inte kan kolla på film eller spela känner jag. Och jag har precis installerat om hela Vista och det är samma fel. Hjälp..?

Kan det vara så att du använt olika monitorer när du "flyttade" på datorn? Om du bytt till en skärm med lägre upplösning kan den inte hantera signalen efter att operativsystemet laddat klart. Specificera din flytt. Vilken laddningsbar, den där operativsystemet laddas?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Kan det vara så att du använt olika monitorer när du "flyttade" på datorn? Om du bytt till en skärm med lägre upplösning kan den inte hantera signalen efter att operativsystemet laddat klart. Specificera din flytt. Vilken laddningsbar, den där operativsystemet laddas?

Samma skärm. Och flytten var att jag flyttade från ett hus till ett annat. Men jag har "löst" det nu. Det funkar med VGA-sladd. Men tja, jag börjar bli lagom irriterad på att den ska hålla på att passa in bilden på bildytan hela tiden nu. Tacka vet jag DVI. :/

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Måste bara slänga in en kommentar!. Radeon 48xx-serien är verkligen den grymmaste hittils!. Nvidia har inget att komma med i jämförelse=).

Visa signatur

Spana in världens coolaste blogg!
http://www.pointblog.se/?go=mikael

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_lezee
Måste bara slänga in en kommentar!. Radeon 48xx-serien är verkligen den grymmaste hittils!. Nvidia har inget att komma med i jämförelse=).

Sådant där kommer bara från en fanboy.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

tack joeghurt, tror nog jag tar en "Asus P5Q-E"

Permalänk

Någon som köpt HD4890 ännu? om jag får mina 2 kort sålda så tänkte jag köpa in ett sådant sen köra crossfire på de efter sommaren eller något..

Lutar åt XFX HD4890 eller ASUS HD4890..

Har hört att man får med något program till ASUS kortet som gör de möjligt att öka voltage?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Är det möjligt att köra 4870 CF med Corsair 550W? Max load 41A på +12V linan enligt http://www.corsairmemory.com/products/vx/default.aspx

Systemet i sign, ångrar som fan att jag inte pungade ut lite extra för 650-750w men lite sent för det nu hehe.
Sen en sak till, vad är det värsta som kan hända ifall jag skulle köra 4870 i CF och agget inte räcker till? Vad är det troligaste?

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk

corsair gör oftast bra grejer så det kan gå rätt bra

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen en sak till, vad är det värsta som kan hända ifall jag skulle köra 4870 i CF och agget inte räcker till? Vad är det troligaste?

Datorn dör
Så blev det för mig när jag köpte mitt 4870 och hade ett gammalt No-Brand 520W men nu har jag Cooler Master 520W och det rullar på hur lätt som helst

Vet ju inte hur mycket extra tryck det blir i CF, men jag tror inte att nånting ska gå sönder bara för att det får för lite el

Visa signatur

NZXT Whisper | Asus ROG Strix x470-F Gaming | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exterm
[...] bara för att det får för lite el

Det får inte för lite el. Det som händer är att linorna blir överbelastade och säkringar i nätagget går (om sådana finns).

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Ofan har man lärt sig nåt nytt idag då ^^,

Trodde det vid en viss gräns helt enkelt inte klarade av att pumpa ut nog med el

Visa signatur

NZXT Whisper | Asus ROG Strix x470-F Gaming | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz | RTX 3070 |