Firefox 3 dyker upp på tisdag

Permalänk
Melding Plague

Firefox 3 dyker upp på tisdag

Mozilla meddelar att den slutgiltiga versionen av webbläsaren Firefox 3 ska släppas på tisdag. Nytt är bland annat bättre minneshantering, ett uppdaterat utseende och ett avancerat system för bokmärken.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grymt!

Visa signatur

Videokameror: Canon HV30, Sony HC90
Mic: Röde SVM

Permalänk
Medlem

Har använt Firefox 3 i ca.1månad redan (beta) Har fungerat grymt bra måste jag säga!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Trevligt

Permalänk

Härligt, dock så tycker jag att man borde få välja tema under installationen.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Mysigt, mysigt!
Synd att jag är iväg då, men det var tal om att slå rekord i mest nedladdningar av programmet på 24 timmar?

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Nice, ska tanka ner det när rekordförsöket börjar.

Permalänk
Medlem

Nice!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Nice. Ska definitivt laddas ner.

Vad är det för rekord ni pratar om?

Visa signatur

C2D e6750 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Antec p182 | Corsair XMS2 2GB | Albatron GeForce 8800GTS 320MB | Corsair 520W

Permalänk
Medlem

Som redan har nämnts i tråden, glöm inte att ge din e-postadress till Mozilla för att få en notifikation om när firefox 3.0 finns att ladda ner och även delta i försöket om att slå världsrekord för mest nerladdade mjukvara under 24 timmar.

http://www.spreadfirefox.com/en-US/worldrecord/

Permalänk
Medlem

Sweeeeeeeeeeet!

Bara att noscript pluggen funkar direkt med 3.0:an med så är jag med på rekordförsöket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Sweeeeeeeeeeet!

Bara att noscript pluggen funkar direkt med 3.0:an med så är jag med på rekordförsöket!

Det fungerade med beta 5 så

Permalänk
Medlem

Fint! Blir till att ladda ner

Lite dåligt av Sverige att bara ha ca. 6000 som anmält sig

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Avstängd

Mycket väsen för lite..
Lär väl iofs tanka ned det jag med och kika hur det funkar.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Använt FF3 på linux oxh jag tycker de är hemskt så jags tannar med 2an ja

Permalänk
Medlem

Hmmm... asså mitt explorer har fyllt i favoriter automatiskt under några år tror jag. Galet avancera bokmärkeshantering nu i FF...

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Avstängd

Bokmärkes-funktionen är en välkommen nyhet, slipper man ju röra musen över huvud taget...så lat som man är

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem

Personligen använder jag Opera både på jobbet och privat och tycker den är bra mycket bättre än både FF och IE.
Bara sådan enkla funktioner som att backa i webläsare går utan att blinka och enkelheten att zooma i webläsaren är guld värd när man kör 1920x1200 på en 15" laptop. Det finns mängder av andra funktioner som är väldigt användbara...rekommenderas!

Dessutom släpptes version 9.50 idag med nytt gränssnitt och annat lull-lull om man gillar det...

Permalänk

Noterade att många polacker anmält sig till sidan http://www.spreadfirefox.com/en-US/worldrecord/ . Hela 0,2% faktiskt, jämfört med Sverige där bara 0,07% anmält sig. Det är alltså tre ggr så många polacker som anmält sig per 100 invånare. Vad tror ni om det? Dom gillar gratis mjukva? Eller kanske en bot som anmäler sig tusentals ggr?

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

Bara de flesta plugins jag använder fungerar i 3:an så får jag väll byta upp mig. Inget jag direkt sett fram emot, om ens brytt mig om. Men visst, blir firefox lite snabbare så är det ju bara positivt. Tycker den nuvarande firefox jag har redan fungerar mycket bra.

Permalänk
Avstängd

NICE!!!

men fysatan vad äcklig ie7 repoff design.. blää spyaaa. tur att jag kan installera nytt tema

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Passa på att skriva in era vänners mailadresser också.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag har kört med FF 3 Beta 5 rätt länge nu, och även om vissa nya funktioner är guld så tycker jag att "vi snor all CPU-tid i någon minut bara för att"-buggen/buggarna finns kvar. Jäkligt störande på samtliga installationer jag prövat.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Bara "blue ice lite" och mina plugins fungerar så är jag nöjd!

Visa signatur

BF2-Player!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
Noterade att många polacker anmält sig till sidan http://www.spreadfirefox.com/en-US/worldrecord/ . Hela 0,2% faktiskt, jämfört med Sverige där bara 0,07% anmält sig. Det är alltså tre ggr så många polacker som anmält sig per 100 invånare. Vad tror ni om det? Dom gillar gratis mjukva? Eller kanske en bot som anmäler sig tusentals ggr?

Det finns ju 4 gånger så många polacker som svenskar, så det säger väl inte så mycket egentligen

Permalänk
Medlem

Har kört med Firefox3 sedan beta2 kom, dom senaste RC releasena har gått välldigt fort, från RC1 till RC3 på ca 2-3 veckor

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Jag har kört med FF 3 Beta 5 rätt länge nu, och även om vissa nya funktioner är guld så tycker jag att "vi snor all CPU-tid i någon minut bara för att"-buggen/buggarna finns kvar. Jäkligt störande på samtliga installationer jag prövat.

Det vet jag inget om, jag kör RC3 nu och har haft alla versioner sedan första oficiella Betan, har inte stött på att Firefox 3 käkat mer än 10% cpukraft. Och installationen gick hur smidigt och snabbt som helst, tog väl 7 sekunder eller så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fral
Det finns ju 4 gånger så många polacker som svenskar, så det säger väl inte så mycket egentligen

Läs om, läs rätt. Han skrev ju per 100 invånare.

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Medlem

kalas fint

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kirkunit
Läs om, läs rätt. Han skrev ju per 100 invånare.

Ja titta, det gör det ju, sorry.