Firefox 3 dyker upp på tisdag

Permalänk
Medlem

Vad ligger rekordet på då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fral
Ja titta, det gör det ju, sorry.

Det är lugnt, inte alla som har så lätt för procent.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk

Kör redan rc 3:an. Märker ärligt talat ingen skillnad mellan Firefox, explorer eller Opera de senaste åren. Förutom att Opera fuckade upp utorrent för mig och man var tvungen att stänga av Operas craptorrent funktion via deras webbsite, helt stört.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

hart kört 3ans Betor sen de kom, å det är Riktigt nice

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]P[
Personligen använder jag Opera både på jobbet och privat och tycker den är bra mycket bättre än både FF och IE.
Bara sådan enkla funktioner som att backa i webläsare går utan att blinka och enkelheten att zooma i webläsaren är guld värd när man kör 1920x1200 på en 15" laptop. Det finns mängder av andra funktioner som är väldigt användbara...rekommenderas!

Dessutom släpptes version 9.50 idag med nytt gränssnitt och annat lull-lull om man gillar det...

Zoom funktionen finns i FF med Shift + Scroll (musen scrolla upp ner för att zooma in och ut)

vad menar du med att backa? har väll funnits i både ie och FF sedan urminnes tider? grön eller blå pil längst upp i vänstra hörnet...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

ÅHH!!!! ÄNTLIGEN! En uppfräschning av minneshanteringen behövs verkligen i allra högsta grad!!!
FF läcker ju minne så in i no.. Europa!!

IE7 är snyggt som stryk, det passar verkligen ihop med Vista.
Nytt utséende i FF3.0? vad då.. Det är ju fulare än någonsin!
IE7 outfit ftw!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
Zoom funktionen finns i FF med Shift + Scroll (musen scrolla upp ner för att zooma in och ut)

vad menar du med att backa? har väll funnits i både ie och FF sedan urminnes tider? grön eller blå pil längst upp i vänstra hörnet...

Inte shift+Scroll, då hoppas man ju mellan sidorna.
Det är ctrl+Scroll som du sommar med, precis som i alla andra webläsare om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Har använt Firefox 3 i ca.1månad redan (beta) Har fungerat grymt bra måste jag säga!

Vad är "grymt" med det?
Jag håller med ilg@dd:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Mycket väsen för lite..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Sweeeeeeeeeeet!

Bara att noscript pluggen funkar direkt med 3.0:an med så är jag med på rekordförsöket!

Finns det fortfarande inte som standard i FF? Pinsamt dåligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Fint! Blir till att ladda ner

Lite dåligt av Sverige att bara ha ca. 6000 som anmält sig

Varför ska man anmäla sig? Antingen så laddar man ner det eller inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
Kör redan rc 3:an. Märker ärligt talat ingen skillnad mellan Firefox, explorer eller Opera de senaste åren. Förutom att Opera fuckade upp utorrent för mig och man var tvungen att stänga av Operas craptorrent funktion via deras webbsite, helt stört.

Stört? Otroligt smidigt för lata personer som inte orkar installera externa program enbart för torrents. Opera har det inbyggt.
Jag använder fortfarande uTorrent för att jag kräver fler inställningar än vad Opera klarar.
Gillar du inte det så surfa in på "opera:config", 3 musklick senare så har du stängt av Operas torrentklient.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
vad menar du med att backa? har väll funnits i både ie och FF sedan urminnes tider? grön eller blå pil längst upp i vänstra hörnet...

Hastighetsskillnaden mellan Opera och FF/IE är helt ofattbar enorm på just den punkten. Vi pratar inte många millisekunder men när jag använder FF så känns det ibland som att det inte fungerade på första knapptryckningen.

Orkar inte gå in på punkten mer för att FF religionsmänniskorna som inte kan se några negativa sidor hos FF förstår inte.

Citat:

SweC nyheten
Förbättrad minneshantering

Som vanligt dvs, "fixed memory leak" finns alltid i varje version (nästan)

Citat:

SweC nyheten
Bättre hantering av webbstandarder, klarar nu av Acid 2-testet

GRATTIS! "Bara" 2-3 år senare än andra webbläsare!
Acid3 om 5 år?

Citat:

SweC nyheten
Mer avancerad funktion för nedladdning av filer

Kan jag trycka "Öppna" på .exe filer nu? I så fall är FF nästan användbart!

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Vad ligger rekordet på då?

Enligt FAQ på deras sida:

"Do we have to reach a specific number of downloads in order to set the record?

This is the first record attempt of its kind so there is no set number. We'd really like to outdo the number of Firefox 2 downloads on its launch day, which was 1.6 million. Let's shoot for 5 million--the sky is the limit!"

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk

Jag hoppas verkligen du får till det ikväll. Du verkar bära på mycket frustration.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DyDoDe
Vad är "grymt" med det?
Jag håller med ilg@dd:

Finns det fortfarande inte som standard i FF? Pinsamt dåligt.

Varför ska man anmäla sig? Antingen så laddar man ner det eller inte.

Stört? Otroligt smidigt för lata personer som inte orkar installera externa program enbart för torrents. Opera har det inbyggt.
Jag använder fortfarande uTorrent för att jag kräver fler inställningar än vad Opera klarar.
Gillar du inte det så surfa in på "opera:config", 3 musklick senare så har du stängt av Operas torrentklient.

Hastighetsskillnaden mellan Opera och FF/IE är helt ofattbar enorm på just den punkten. Vi pratar inte många millisekunder men när jag använder FF så känns det ibland som att det inte fungerade på första knapptryckningen.

Orkar inte gå in på punkten mer för att FF religionsmänniskorna som inte kan se några negativa sidor hos FF förstår inte.

Som vanligt dvs, "fixed memory leak" finns alltid i varje version (nästan)

GRATTIS! "Bara" 2-3 år senare än andra webbläsare!
Acid3 om 5 år?

Kan jag trycka "Öppna" på .exe filer nu? I så fall är FF nästan användbart!

Permalänk
Medlem

Happy days!

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk
Medlem

Yay, jag har bara använt dom olika betorna i sådär ett halvår...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]P[
Personligen använder jag Opera både på jobbet och privat och tycker den är bra mycket bättre än både FF och IE.
Bara sådan enkla funktioner som att backa i webläsare går utan att blinka och enkelheten att zooma i webläsaren är guld värd när man kör 1920x1200 på en 15" laptop. Det finns mängder av andra funktioner som är väldigt användbara...rekommenderas!

Dessutom släpptes version 9.50 idag med nytt gränssnitt och annat lull-lull om man gillar det...

Vet inte vad du har för anledning till att köra 1920x1200 på en 15"-skärm (och jag vill inte ens tänka på va du har för hårdvara i den stackars lappyn ) men det är ju upp till dig.
Dock undrar jag hur du kan ha missat att zoom-funktionen funnits med i webbläsare åtminstone sålänge jag vart medveten om vad internet är (räkna >8 år), ctrl+scroll i både FF och IE. Sen att gå baklänges utan att blinka? Förstår inte riktigt vad du menar, men backa är också en funktion som funnits rätt länge, iaf i alla webbläsare jag provat
Sen vet inte jag hur ofta du laddar ner *.torrent-filer, men jag personligen fick ett mindre nervsammanbrott efter att ha försökt (Opera har en egen torrent-klient, som jag inte ville använda, och jag lyckades inte få av den..).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
Zoom funktionen finns i FF med Shift + Scroll (musen scrolla upp ner för att zooma in och ut)

vad menar du med att backa? har väll funnits i både ie och FF sedan urminnes tider? grön eller blå pil längst upp i vänstra hörnet...

Zoom:en lät ju inte så dumt...jag har bara använt + och - då jag inte gillar att släppa tangentbordet. Men det funkar säkert lika bra med scroll och det kanske även i FF finns snabbknappar?

Ha ha...bra tips det där med pil framåt och bakåt...ska testa det
Det jag menade är hur webbläsarna hanterar just att backa. IE laddar ju om sidan igen när man backar ett steg. FF är bättre, men fortfarande går det extremt långsamt om man jämför med Opera. I Opera kommer sidan så fort du trycker på bakåt (blå pil till vänster )

AtreX: Håller med ang. torrent-filerna. Ställde själv om det direkt. Om du kollar under Verktyg - Inställningar - Avancerat - Filer, så kan du ställa in om den skall använda den inbyggda torrent-klienten eller om du skall öppna eller spara eller nåt göra något annat med filen.
Jag använder laptopen till en del SQL-kodning och bygga layouter och är dessutom på resande fot en del, så då är det gott med en smidig laptop med hög upplösning...

Permalänk
Medlem

Tur att man kör IE så man slipper sånt där segstartat hemmagjort budgetskräp

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem

Haha, sämre flame-försök får jag ju leta efter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andromeda
Tur att man kör IE så man slipper sånt där segstartat hemmagjort budgetskräp

haha... 2 frågor:

1 vad har du rökt?

2 vart kan man få tag i det?

P.S Opera 9.5 är här, där har du ett riktigt "segstartat hemmagjort budgetskräp" eller är det så att IE redan är halvstartat i windows hmm de lärde de tvistade

btw vart är nyheten på sweclockers nyhetsdel ang. Opera 9.5? Fattar verkligen inte hypen om FF, visst bra med nått som sätter press på IE (och är bättre) men ärligt varför inte lyfta fram ett grymt bra alternativ som opera också?

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andromeda
Tur att man kör IE så man slipper sånt där segstartat hemmagjort budgetskräp

ja pyttemjuk är ju allmänt kända för sina bra programvaror.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hårdnackad
ja pyttemjuk är ju allmänt kända för sina bra programvaror.

Åtminstone gjort av folk som kan programmera å inte nåt hemmasnickrat budgetalternativ för fattiglappar

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andromeda
Åtminstone gjort av folk som kan programmera å inte nåt hemmasnickrat budgetalternativ för fattiglappar

Jo, IE är ju mycket dyrare än både Opera och FF...

För mig går FF mycket snabbare att använda en IE, har aldrig testat Opera, mycket på grund av att jag inte pallar lägga in favoriter, lösenord och dyl. i en ny webbläsare men även för att FF passar mig bra som fan.

Men får la ta och testa Opera någon gång, skadar ju knappast att vidga sina vyer.

Visa signatur

Speldator - X570 | 5900X | 32GB 3600 CL16 | 4090 | 2TB 980 Pro | Win 11 Pro
Server - 3700X | 32GB | 7x5TB RAID-Z2 | TrueNAS

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andromeda
Tur att man kör IE så man slipper sånt där segstartat hemmagjort budgetskräp

Jämförelse mellan Internet Explorer 7 och Firefox (uppskattad uppstartningstid):

IE7: 5-7 sek
FF: ca 1-2 sek

Detta på min dator i sign

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andromeda
Åtminstone gjort av folk som kan programmera å inte nåt hemmasnickrat budgetalternativ för fattiglappar

Hur vet du det om du inte har insyn i koden?

Försök bara övertyga den akademiska världen av experter på allt som har med datorer att göra att öppen mjukvara är "hemmasnickrat"! Försök bara!

Öppen mjukvara är i allmänhet raka motsatsen till hemmasnickrat. MS-produkter är bara ihopsnickrade på ett ställe; hemma hos Microsoft.

Oj, förlåt, nu matade jag visst ett tvättäkta troll. Det roliga i sammanhanget är nämligen inte att det handlar om åsikter. Det finns ren forskning att stödja sig på; öppen mjukvara blir säkrare. Förutom forskning gäller detta på ett rent principiellt plan om man förstår sig på säkerhetsinformatik.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av test0r
Jo, IE är ju mycket dyrare än både Opera och FF...

För mig går FF mycket snabbare att använda en IE, har aldrig testat Opera, mycket på grund av att jag inte pallar lägga in favoriter, lösenord och dyl. i en ny webbläsare men även för att FF passar mig bra som fan.

Men får la ta och testa Opera någon gång, skadar ju knappast att vidga sina vyer.

finns en importeraknapp under arkiv där du kan importera bokmärken från Netscape/FF/IE + att i opera har du ju magic wand som är klart smidigare än både FF och IE sätt att spara lösenord IMO. Bara att spara lösenord som en galning och vill du ha med det till en ny installation (omformatering osv) är det bara att spara wand.dat och lägga tillbaka den så voila alla lösenord är tbx

Desutom med opera 9.5 så jar du ju opera links som möjligör att du loggar dina favoriter etc mot en databas så du alltid har dina favoriter etc tillands oavsätt vilken dator som du kör ifrån

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Jämförelse mellan Internet Explorer 7 och Firefox (uppskattad uppstartningstid):

IE7: 5-7 sek
FF: ca 1-2 sek

Detta på min dator i sign

samma för mej typ.

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Opera 9.5

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

553 har Pledgat i Luxenburg. Det är ju typ hela befolkningen.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Akademiska världen hit å akademiska världen dit, oj vad man drog allt till sin överdrivna spets. Håller med som många andra här, stor uppståndelse över en webbläsare som är sämre än den som många redan fått med sitt OS. Skulle gärna använda FF om den inte tog så lång tid att starta.

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DyDoDe
Vad är "grymt" med det?
Jag håller med ilg@dd:

Finns det fortfarande inte som standard i FF? Pinsamt dåligt.

Varför ska man anmäla sig? Antingen så laddar man ner det eller inte.

Stört? Otroligt smidigt för lata personer som inte orkar installera externa program enbart för torrents. Opera har det inbyggt.
Jag använder fortfarande uTorrent för att jag kräver fler inställningar än vad Opera klarar.
Gillar du inte det så surfa in på "opera:config", 3 musklick senare så har du stängt av Operas torrentklient.

Hastighetsskillnaden mellan Opera och FF/IE är helt ofattbar enorm på just den punkten. Vi pratar inte många millisekunder men när jag använder FF så känns det ibland som att det inte fungerade på första knapptryckningen.

Orkar inte gå in på punkten mer för att FF religionsmänniskorna som inte kan se några negativa sidor hos FF förstår inte.

Som vanligt dvs, "fixed memory leak" finns alltid i varje version (nästan)

GRATTIS! "Bara" 2-3 år senare än andra webbläsare!
Acid3 om 5 år?

Kan jag trycka "Öppna" på .exe filer nu? I så fall är FF nästan användbart!

Verkar som att någon har vaknat på fel sida idag!

Gå och lägg dig en stund vettja!

Andromeda: Du kan inte ha den bästa dator när du säger att det tar lång tid att starta upp FF, på min P3a 800Mhz tar det kanske 1-3 sek och på min nuvarande burk så startas det nästan omedelbart!

Det är din dator det är fel på inte programmet!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Äntligen. Ser verkligen fram emot detta. Tycker Firefox 3 är världens bästa webläsare. I alla fall av det jag sett från beta 4 till RC3. Hoppas att Foxdie fungerar när Firefox 3.0 släpps på riktigt sen. Ett grymt tema med många olika teman "inbakade", rekommenderas till alla.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4