Firefox 3 dyker upp på tisdag

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
553 har Pledgat i Luxenburg. Det är ju typ hela befolkningen.

Haha
Var tvungen att kolla hur många invånare dom har bara för det
465 000 enligt wikipedia

Permalänk
Medlem

För de lite coolare killarna

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nya sättet att hantera bokmärken i 3a är helt guld och kan inte klara mig utan det nu

Permalänk
Avstängd

Sjust med en ny släpp. Förhoppningvis så är minneshanteringen fixat (efter 3 år nu!) så att skiten inte drar 120+mb i ram bara man öppnar en hemsida.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andromeda
Akademiska världen hit å akademiska världen dit, oj vad man drog allt till sin överdrivna spets. Håller med som många andra här, stor uppståndelse över en webbläsare som är sämre än den som många redan fått med sitt OS. Skulle gärna använda FF om den inte tog så lång tid att starta.

Förlåt mig, men det var faktiskt du som började med argumentationsfelen. Nu gör du så även en straw man. Jag har inte delat upphetsningen över FF, tvärtom har jag i mitt allra första inlägg i denna tråd ifrågasatt just webbläsaren.

Överdrivna spetsar kan du stoppa upp där solen aldrig skiner, tillsammans med dina okunniga, ointellektuella, felaktiga FUD-argument som följer;

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andromeda
Åtminstone gjort av folk som kan programmera å inte nåt hemmasnickrat budgetalternativ för fattiglappar

Jag vill inte mata trollen. Men det är svårt att stå emot, de är ju så söta i sin lilla värld!

Edit: Ni får förlåta mig, men det är inte så konstigt att jag blir fly förbannad över den s.k. "argumentationsstilen". Först säga något komplett vansinnigt och sedan låtsas som det regnar och att den som svarar konkret är den som startade diskussionen eller överdriver... Ett riktigt lågvattenmärke. Fult. Ohederligt.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd

Finns alltid folk som inte vet vad de pratar om -.-

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Jag har inte delat upphetsningen över FF, tvärtom har jag i mitt allra första inlägg i denna tråd ifrågasatt just webbläsaren.

så jag har förstått dig rätt att du kör FF men gillar det inte fult ut, dock kör du inte opera?

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]P[
Personligen använder jag Opera både på jobbet och privat och tycker den är bra mycket bättre än både FF och IE.
Bara sådan enkla funktioner som att backa i webläsare går utan att blinka och enkelheten att zooma i webläsaren är guld värd när man kör 1920x1200 på en 15" laptop. Det finns mängder av andra funktioner som är väldigt användbara...rekommenderas!

Dessutom släpptes version 9.50 idag med nytt gränssnitt och annat lull-lull om man gillar det...

Man använder givetvis musens tumknappar för att backa/gå framåt i webläsaren, sedan x antal år tillbaka. Går lika snabbt (och fungerar) oavsett webläsare, om du inte har en burk samt mus från tidigt 90-tal eller dylikt, dvs.

"Zooma" (ändra teckenstorlek i respektive flik) görs med Ctrl+scroll, som redan skrivet.

Permalänk
Avstängd

detta ska testas börjat tröttna på explorer 7

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Använt Firefox 3 sen beta 4 och det är mycket snabbare än tvåan. Safari är nästan lika snabbt men är segare på att starta upp (apple har visst problem med att få program att starta snabbt, iTunes tar ju evigheter jämfört med t.ex. winamp)

på gamla modem-tiden innan bredband var Opera klart snabbast men de verkar ha halkat efter, dock inte sett några test på nya 9.5.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emerde
Man använder givetvis musens tumknappar för att backa/gå framåt i webläsaren, sedan x antal år tillbaka. Går lika snabbt (och fungerar) oavsett webläsare, om du inte har en burk samt mus från tidigt 90-tal eller dylikt, dvs.

"Zooma" (ändra teckenstorlek i respektive flik) görs med Ctrl+scroll, som redan skrivet.

Jag märker att du aldrig har testat just denna funktionen i andra webbläsare än FF och IE. Opera reagerar på "keydown" istället för "keyup" vilket bidrar till att Opera börjar ladda föregående sida mycket snabbare, för det andra så laddar den helt enkelt sidan snabbare. (och kommer till rätt höjd i höjdled som FF ofta missar)

Första gången jag testade Opera och använde musens fram/back så var min reaktion ungefär "va fan hände??, vilken sida kom jag nu till?" innan jag fattade att Opera verkligen var så snabb. När jag sedan gick tillbaka till FF ett tag så tryckte jag ofta 2 ggr på knappen för det kändes som att FF inte fattade den första gången. Segt som sirap.

Men tyvärr så verkar 9.50 mycket sämre på denna punkten.

Sen edit:
Sen så ska vi inte glömma "roliga" hemsidor med massa popups, rörande fönster och skrikande ljud. I FF har det alltid varit enklast att trycka Ctrl+Alt+Del och stänga processen. I Opera kan man utan problem stänga fliken helt vanligt.

Jag förstår att ni valde FF framför IE6 år 2004, men i dagsläget är det nästan obefogat. FF har halkat efter i jämförelse med andra webbläsare. Men "hypen" att vara cool med FF är förstås viktigare än funktionerna i andra webbläsare.

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
så jag har förstått dig rätt att du kör FF men gillar det inte fult ut, dock kör du inte opera?

Jag kör IE, FF och Opera, på olika datorer och till olika sidor. Det har blivit en "oändlig utvärdering". IE kör jag väldigt sällan. Mest FF och Opera på andraplats.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Jag kör IE, FF och Opera, på olika datorer och till olika sidor. Det har blivit en "oändlig utvärdering". IE kör jag väldigt sällan. Mest FF och Opera på andraplats.

det ända tillämpning jag måste ha en specifik browser är när jag gör bankärenden å det pga att nordea är så dålig på att han nån som helst support på nått annat än IE å då helst IE6.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabniel
http://static.pici.se/pictures/ufrDztkkc.png

För de lite coolare killarna

Eller de gnälliga Stallmanisterna.
(obs: skämt!)

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superb
Som redan har nämnts i tråden, glöm inte att ge din e-postadress till Mozilla för att få en notifikation om när firefox 3.0 finns att ladda ner och även delta i försöket om att slå världsrekord för mest nerladdade mjukvara under 24 timmar.

http://www.spreadfirefox.com/en-US/worldrecord/

En mer iaf! Hoppas alla tillägg funkar bara i 3:an?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Sjust med en ny släpp. Förhoppningvis så är minneshanteringen fixat (efter 3 år nu!) så att skiten inte drar 120+mb i ram bara man öppnar en hemsida.

Tyvärr så verkar det fortfarande vara rätt kasst... 234MB ligger det på här. Jag har aldrig mer än 5-6 tabbar uppe, och just nu har jag bara en.
Trots detta så anser jag att det är grymt mycket trevligare än 2:an (som jag inte kört sedan 3:an kom in i tidig beta).

Edit: C:a 85MB om man startar om det + öppnar en sida (min profil på last.fm).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

härligt jag ska självklart vara med och försöka slå rekordet
har kört med FF3 RC2 sen det kom och jag tycker bara kanon har alltid kört FF sedan ettan nån gång och jag vägrar byta till ie men alla tycker ju olika.

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk

Äntligen en stabil version av 3:an, hoppas jag iaf. Med RC1 stötte jag på lite problem med att FF kunde sluka 100% CPU av ingen som helst anledning ibland. Sorgligt nog kan jag inte programmering, annars hade jag ju gärna hjälpt till att försöka fixa sådana hemskheter

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem

Jag har kört Firefox 3 sedan beta 3 och nu när jag startade firefox så uppdaterar den från beta 5 till... 3.0 gold. Så nu tror jag att jag kör riktiga Firefox 3, någon annan som upplevt samma sak? Kör mac.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggee
Jag har kört Firefox 3 sedan beta 3 och nu när jag startade firefox så uppdaterar den från beta 5 till... 3.0 gold. Så nu tror jag att jag kör riktiga Firefox 3, någon annan som upplevt samma sak? Kör mac.

Säker på att det inte är en RC? Jag vet inte hur man ser skillnaden, dock... Det står ingenting om RC i About-rutan t ex, trots att jag kör RC3.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Säker på att det inte är en RC? Jag vet inte hur man ser skillnaden, dock... Det står ingenting om RC i About-rutan t ex, trots att jag kör RC3.

Tja förut stod det Mozilla Firefox Beta 5 i fönsterkanten men nu står det bara Mozilla Firefox samt att jag inte kan hitta en enda betareferens i hela programmet.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggee
Tja förut stod det Mozilla Firefox Beta 5 i fönsterkanten men nu står det bara Mozilla Firefox samt att jag inte kan hitta en enda betareferens i hela programmet.

Release Candidate då?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Release Candidate då?

Nope, det står inte i RC:arna. Såhär ser min RC3 ut:

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Nope, det står inte i RC:arna. Såhär ser min RC3 ut:
http://pici.se/pictures/PsnlxBgBD.png

Det verkar som att jag också har RC3 vid lite djupare sökningar.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

Hitta bokmärken

Man kan fortfarande inte veta var bokmärkena ligger. Jag kan inte förstå att de fortfarande inte gjort något åt det. Det är helt sjukt. Söker man efter ett bokmärke så hittar man det lätt men var i helvete är sökvägen till det. Till FF2 finns en addon som fixar det som inte fungerar till 3:an än. Men det ska inte behövas en addon till detta. Det är som sagt, helt sjukt.

Permalänk
Medlem

Kollade precis på deras hemsida men inget nytt än

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Hitta bokmärken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ironjim
Man kan fortfarande inte veta var bokmärkena ligger. Jag kan inte förstå att de fortfarande inte gjort något åt det. Det är helt sjukt. Söker man efter ett bokmärke så hittar man det lätt men var i helvete är sökvägen till det. Till FF2 finns en addon som fixar det som inte fungerar till 3:an än. Men det ska inte behövas en addon till detta. Det är som sagt, helt sjukt.

Hmm, vad menar du med sökvägen?
Klicka stjärnan i adressfältet en gång för att lägga det i "unfiled bookmarks", en gång till för att välja namn + var det ska ligga. Antar att du redan vet detta, dock.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

GAAH! är ju tisdag nu och inte ute!!

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

NEJ VARFÖR ÄR DEN INTE UTE!!!!

Permalänk
Medlem

har inte hängt med i tråden men när kommer det ut nån speciell tid eller ? hittar bara rc3 är det hela eller bara nån beta typ `?

Visa signatur