Permalänk
Medlem

Duger mobil Intel 2 Duo för spel?

Hej allihopen,
Jag började nyss surfa kring frågeställning. Funderar på att inhandla en Vajo med,
Intel® Core™ 2 Duo Processor U7700 (1.33GHz, 2MB L2 Cache)

Duger denna för att spela spel som HOMM5, CIV4, Guild war...?

Jag är på jakt efter ultra portabilitet men samtidigt ca 11" i skärm

Med vänlig hälsning
Sesam

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk

Guild warS?

Det går nog, vet inte hur bra dock.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Har ni någon tips om var jag kan surfa för att få information kring detta? Jag kollade mobile proc chart på Toms men jag blev inte klokare för det.

mvh

Edit; stav

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Medlem

Det beror helt på vilket grafikkort som sitter i. Om du har otur sitter det ett GMA 950 eller GMA x3100, och de är inte särskilt bra att spela med. Prestandan kan jämföras väldigt grovt med ett Geforce 6200.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Avstängd

Det är 1000 gånger viktigare med bra grafikkort än en snabb processor i bärbara om du har en tanke på att spela.

Finns nog inget bärbart grafikkort som är nog bra för att flaska en ny Core2duo Mobile-processor.

Så vitt jag finns så existerar det inga 11" med dedikerade grafikkort som duger för spel.

Ska du spela på en bärbar så titta på 14" eller större med minst GeForce 9500gt eller 8600gt.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

GMA X3100 verkar fungera bra med de spel som jag nämnde. Finns det något bättre än denna krets i ultraportabelt sväng? Fokus då prestanda, temp och snållhet.

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swedishpro
Det är 1000 gånger viktigare med bra grafikkort än en snabb processor i bärbara om du har en tanke på att spela.

Finns nog inget bärbart grafikkort som är nog bra för att flaska en ny Core2duo Mobile-processor.

Så vitt jag finns så existerar det inga 11" med dedikerade grafikkort som duger för spel.

Ska du spela på en bärbar så titta på 14" eller större med minst GeForce 9500gt eller 8600gt.

8800 gtx mobile falskas av en sådan .

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

x3100 duger inte till Civ4, det vet jag av egen erfarenhet. Man måste köra max inzoomat på mindre kartor för att man ens ska stå ut ett kortare tag.