Datorbutiken kommenterar situationen

Permalänk
Melding Plague

Datorbutiken kommenterar situationen

SweClockers rapporterade tidigare idag om Datorbutikens finansiella bekymmer. Nu väljer företaget att kommentera uppgifterna.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Som jag trodde, inga större problem.
Snyggt jobbat swec.
:-S

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

Grattis!

Permalänk
Medlem

DB är nice, hade varit för hemskt om de hade försvunnit

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem

Hahah phew... inte trodde man att DB skulle gå omkull i första skedet.. det skulle bli illa för oss mindre konkurrens redan idag tar komplett ut hutlösa priset på många saker.

Personligen handlar jag själv mer o mer från DB pga att de är billigast.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Puuh! Hoppas att de inte konkar!

Permalänk

Låter ganska lovande men samtidigt så undrar jag varför dom inte tar bort varorna som inte finns i lager eftersom dom ändå inte skulle köpa in mer av dom varorna eller har jag fattat det helt fel när dom påstår att dom fokuserar på att renodla sortimentet.

Permalänk
Medlem

Så det blev ingen IndyMac av det hela, starring SweC som Senator Charles Schumer... Får man väl hoppas, iaf.

Visa signatur

Har bytt dator, orkar inte skriva in allt här just nu.

Permalänk
Medlem

"Speglingen innebär att vi kommer visa en grön lagerindikation på utvalda produkter även om de inte finns på vårt centrallager i Staffanstorp."
Blir inget mer datorbutiken för mig då, synd då jag alltid handlar där...
Riktigt kasst av dom att lura oss kunder för att de ska få in beställningar.
Blir inet hädanefter.

Permalänk
Medlem

Alla verkar behöva konkurrera lite för mycket för tillfället. Både Komplett och DB i kris över för små marginaler. Kan inte båda höja priserna lite i takt med varandra, och skaffa sig lite marginal. Sluta konka!"!!

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LiaR
"Speglingen innebär att vi kommer visa en grön lagerindikation på utvalda produkter även om de inte finns på vårt centrallager i Staffanstorp."
Blir inget mer datorbutiken för mig då, synd då jag alltid handlar där...
Riktigt kasst av dom att lura oss kunder för att de ska få in beställningar.
Blir inet hädanefter.

Beror lite på.

Som de säger att Grön ikon innebär att det kommer ta 1-3 dagar. Finns varan inte i lager men hos leverantören tar det bara någon extra dag. Finns den inte hos leverantören (inte grön ikon iallafall) så tar det längre tid.

Inte så att de sätter grön ikon för allt... det hade ju däremot varit lite jobbigt, och det hade varit att lura kunderna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Alla verkar behöva konkurrera lite för mycket för tillfället. Både Komplett och DB i kris över för små marginaler. Kan inte båda höja priserna lite i takt med varandra, och skaffa sig lite marginal. Sluta konka!"!!

Va??? Va snackar du om? Vem fan vill ha priskarteller..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag mestadels positiva erfarenheter av datorbutiken.com och kommer att köpa delarna även till nästa burk därifrån.

Keep going!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Längre leveranstider då om jag förstod det rätt

Nåja, kan dom fortsätta hålla nere priserna så blir det säkert några till beställningar från DB.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Avstängd

Varför inte bara göra en ny färg som betyder i lager hos leverantör? Då kan de ju få mer exakta leveranstider direkt.

Troligt svar är väl att det inte direkt är prestige att sälja en vara med "i lager hos leverantör" status. För en så stor butik som DB så är det nog ganska förödmjukande eftersom de i så fall skulle vara lätt att se butikens finansiella situation eftersom den är direkt eller indirekt kopplad till lagerstatusen.

I lager hos leverantör är dessutom en negativ term som kan avskräcka kunder, pga. längre leveranstid och större osäkerhet. Det viktiga är att de leveranstider som anges hålls. Då kommer DB hämta sig relativt snabbt och personligen ser jag inget problem med att köpa ifrån dem.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LiaR
"Speglingen innebär att vi kommer visa en grön lagerindikation på utvalda produkter även om de inte finns på vårt centrallager i Staffanstorp."
Blir inget mer datorbutiken för mig då, synd då jag alltid handlar där...
Riktigt kasst av dom att lura oss kunder för att de ska få in beställningar.
Blir inet hädanefter.

Du får ju dina varor ändå så vad gnäller du över Det kanske tar längre tid bara. Handlar själv mest på Inet.se men datorbutiken har större utbud på moderkort/grafikkort m.m så jag kommer fortsätta handla där

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

känns bra.. de kommer ju med största sannolikhet att hålla samma låga priser endå, och jag menar det är ju inte direkt så att man dör om man inte får sin vara dagen efter man beställt den. Personligen bryr jag min inte om jag får vänta en extra dag eller om jag skulle få den samma dag.

Visa signatur

Jag stavar inte fel, tangenterna sitter bara inte på rätt ställe!
Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU
Skärmar: |LG W2452V-PF 24" (Full HD)| |LG M228WA-BZ 22"| |LG 32LB75 32" LCD-TV|

Permalänk
Hedersmedlem

Tror inte ett ögonblick på vad dom säger då mer eller mindre allt är slut så håll hårt i pengarna och köp på postförskott.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Folk som överreagerade och avbröt beställningar borde skämmas lite för att ha blåst upp den här affären helt i onödan! Lägg nu upp era beställningar igen.

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem

vad skönt, då kan man andas ut lite. Men jag avvaktar ändå med fortsatta beställningar till jag ser att de kan leverera inom rimliga tider igen

Permalänk
Avstängd

men dom kan ju aldrig tjäna pengar när dom ALDRIG har nåt i lager!!!!..

Plus deras service och rma ärenden är ju rena farsen varit trogen kund tills ja skulle rma aldrig svar på mail deras telefon är totalt omöjlig att komma fram på dryg personal i telefon m.m...

nejdu DB erat sätt att sköta grejjer är rena skämtet...

har kampanj saker till bra pris går man in på deras sida och kollar 0 i lager...

Varför ens göra kampanj av just den varan? ha nåt i lager kanske ni får in lite deg?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Tror inte ett ögonblick på vad dom säger då mer eller mindre allt är slut så håll hårt i pengarna och köp på postförskott.

Tex så har dom bara 14 nätaggregat i lager just nu. Jag orkade absolut inte räkna nätaggregaten som det stod "okänd leveranstid" på, men det var många.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Är mycket förvånad över att detta inte skedde ännu tidigare. Med tanke på all den inkompetens som frodas i detta företaget.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stubben22
men dom kan ju aldrig tjäna pengar när dom ALDRIG har nåt i lager!!!!..

Plus deras service och rma ärenden är ju rena farsen varit trogen kund tills ja skulle rma aldrig svar på mail deras telefon är totalt omöjlig att komma fram på dryg personal i telefon m.m...

nejdu DB erat sätt att sköta grejjer är rena skämtet...

har kampanj saker till bra pris går man in på deras sida och kollar 0 i lager...

Varför ens göra kampanj av just den varan? ha nåt i lager kanske ni får in lite deg?

Du vet.. har man inte råd att ha i lager ska man inte det heller. det är det detta handlar om, har du läst nyheterna?

Visa signatur

Jag stavar inte fel, tangenterna sitter bara inte på rätt ställe!
Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU
Skärmar: |LG W2452V-PF 24" (Full HD)| |LG M228WA-BZ 22"| |LG 32LB75 32" LCD-TV|

Permalänk
Hedersmedlem

Att ha låga priser och samtidigt ha det i lager har alltid varit DB:s styrka så om dom går över till grossistlager så dör dom snart ut.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhoiSTech
Du vet.. har man inte råd att ha i lager ska man inte det heller. det är det detta handlar om, har du läst nyheterna?

Problemet är nog snarare att han inte tänker så långt.

Tråkigt att det går så dåligt för datorbutiken. Men vilka företag i sverige går det igentligen bra för.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Jag köper ändå alltid på postförskott när det fraktas, så för mig spelar detta ingen större roll. Har aldrig bråttom med att få hem varorna heller.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Skönt att höra, tycker datorbutiken är bäst (tillsammans med komplett).

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Datorbutiken är den allra bästa datorbutiken jag handlat på, snabba leveranser och bra kundservice. Och riktigt bra pris är ju inte dåligt heller

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG