Datorbutiken kommenterar situationen

Permalänk
Medlem

najs najs

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

nja det känns lite sådär att hålla på med leverantörs lager och extra dagars leverans på det.. inte så lockade då nästa gång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
Problemet är nog snarare att han inte tänker så långt.

Tråkigt att det går så dåligt för datorbutiken. Men vilka företag i sverige går det igentligen bra för.

Staten! Med de skatter och moms vi har i landet bör alla leva rika och lyckliga liv!

Ontopic: DB har ju som sagt inte haft mycket på lager den senaste tiden. Visst köpte de upp JME men det är fortfarande nåt som inte stämmer.

Nu ska de också införa fejksaldo på varorna istället för att bara visa vara på lager eller hos leverantören som på många andra sajter...

Dessutom fick man en förvarning denna vecka i form av mailet "lagerrensning". Inte för att de ska rensa hyllorna utan för att de försöker sälja dyra skitgrejer där. Man brukar alltid ha någorlunda hyfsade erbjudande vid såna utskick. Därför börjde det ringa klockor..

Till DB. Sluta sälja skit i "utfärsöljning" delen. Ni har ALDRIG haft nåt intressant där utan det är bara ett sätt att jävlas med kunder som kan nåt och lura de som inte vet vad de köper. Riktigt dålig stil som gör att förtroendet för er sjunker drastiskt.

Permalänk
Medlem

wiee bra

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ser inget fel med tillvägagånssättet. Men de bör iaf markera vilka som ligger på leverantörens lager. Jag skulle absolut kunna tänka mig ett lägre pris på en icke brådskande vara för 1-2 dagars extra tid.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Till DB. Sluta sälja skit i "utfärsöljning" delen. Ni har ALDRIG haft nåt intressant där utan det är bara ett sätt att jävlas med kunder som kan nåt och lura de som inte vet vad de köper. Riktigt dålig stil som gör att förtroendet för er sjunker drastiskt.

HAHA. Jag gick in å kollade i deras sortiment för att kunna överbevisa dig.

Jag misslyckades!

Permalänk
Medlem

Det är i stort sett alltid bara skit i utförsäljningsdelen. Ibland har det dykt upp hyfsade priser på hårddiskar, ibland på något grafikkort och moderkort. Men oftast är det dyyyrt.

Då gillar jag kompletts demosida bättre, fast tycker den tappat rejält också. Kollar den nästan aldrig längre.

Permalänk
Medlem

Tycker snarare att deras utförsäljningsavdelning är guld. Har gjort mycket fynd där.
Det ingen förstår är att dålig PR är PR så ju mer negativt ni skriver om dem ju mer uppmärksamhet ger ni dem. Skriv inget alls om ni är missnöjda isåfall.

Permalänk
Avstängd

Kompletts demo sida är hopplös.. överpriser så det heter duga förstår inte vad dom hålls med.. har med slutat tiita in där..

Permalänk
Avstängd

Demo-sidorna hos butikerna är kassa för att de inte uppdateras. Priset var bra när produkten lades upp på sidan men där har den oftast legat 1 år eller 2.

Man tycker ju att de borde kolla upp det bättre.

Permalänk
Medlem

DB kan dra åt helvete om de inte visar korrekt lagerstatus

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd

Låter inte helt 100 i mina öron än, nä, koplett eller itel för mig i forsättningen faktiskt, orkar inte med att skicka till leverantören när db beslutar sig för att slå ihopa.
Tycker inte om detta med spegling av lager heller, bara ett led till där det kommer strula till sig.

Permalänk
Medlem

Märkligt att folk tar detta som något lugnande ? Det är ju inte goda nyheter precis och själv så finner jag DBmannens frånvaro i dessa trådar som ett riktigt dåligt tecken.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Märkligt att folk tar detta som något lugnande ? Det är ju inte goda nyheter precis och själv så finner jag DBmannens frånvaro i dessa trådar som ett riktigt dåligt tecken.

Med tanke på att han är på semester vill jag säga att det är ett bra tecken. Hade han avbrutit sin semester för att lugna medlemmarna på ett forum så hade vi nog kunnat oroa oss en aning mer.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Det var ju skönt att höra, får man fråga hur du vet den saken Genome ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Staten! Med de skatter och moms vi har i landet bör alla leva rika och lyckliga liv!

Ontopic: DB har ju som sagt inte haft mycket på lager den senaste tiden. Visst köpte de upp JME men det är fortfarande nåt som inte stämmer.

Nu ska de också införa fejksaldo på varorna istället för att bara visa vara på lager eller hos leverantören som på många andra sajter...

Dessutom fick man en förvarning denna vecka i form av mailet "lagerrensning". Inte för att de ska rensa hyllorna utan för att de försöker sälja dyra skitgrejer där. Man brukar alltid ha någorlunda hyfsade erbjudande vid såna utskick. Därför börjde det ringa klockor..

Till DB. Sluta sälja skit i "utfärsöljning" delen. Ni har ALDRIG haft nåt intressant där utan det är bara ett sätt att jävlas med kunder som kan nåt och lura de som inte vet vad de köper. Riktigt dålig stil som gör att förtroendet för er sjunker drastiskt.

Staten? Staten är även folket, så du har rätt, folket är idioter.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

För att jag kollar upp saker innan jag skriver inlägg:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=840...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Detta du syftar på Genome ?

"Passar på att nämna att dbmannen har semester under Juli månad och under denna tid endast sporadiskt kommer att bevista forum och mailbox."

Känns som om du var mer tvärsäker på saken än detta något svävande uttlåtande ?

Med den auktoritet och de befogenheter Dbmannen uppvisat i den ordinarie DBtråden, torde det vara rätt självklart att det inte är Nisse på lagret/anställd som svarar som Dbmannen, utan en av ägarna.

Att han inte skulle kunna besvara lite i detta forum utan att "avbryta sin semester" finner jag inte rimligt. Vi lever i IT åldern nu med datorer tom på beachen om så vore.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Det var lite detta jag syftade på när SweC basunerade ut nyheten. Nu ska man inte heller köpa det DB säger med hull och hår, vilket märkligt många verkar göra, men troligtvis beror det bara på en helt normal företagsgång, man investerar, effektiviserar, lyckas och misslyckas, det är naturliga svängningar men inget men behöver börja antyda konkurs kring. Hoppas SweC tar åt sig lite av kritiken. Samtidigt hävdar DB att det är JME samgåendet som påverkat deras resultat negativt 2007/2008, men 2006 och 2005 då? Då gick det också sämre. Givetvis måste de ju ge en anledning och det finns ingen anledning för oss svenssonar att få full inblick i deras verksamhet men som sagt, JME är nog inte enda anledningen till deras "dåliga" resultat.

Permalänk
Medlem

Senast jag handlade av Db var det en Celleron 566A så var 8-9 år sedan....
Shg, itebuttiken, dustin,webbhallen, inet och komplett har alltid funkat för mig...
Så kånkar Db då gör dom det.
Dom får kanske lära sig av Får företaget.....

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel
Va??? Va snackar du om? Vem fan vill ha priskarteller..

Men snälla människa??!! Förstår du inte att det finns fler affärer än dessa två?
Det är väl inte mer än rätt att dom har marginaler så dom klarar att ge service åt oss alla??? Förstår ni hur små marginaler dessa butiker försöker leva på. Det är typ noll. Man kan säga att ni redan köper direkt av tillverkare. Så alla borde höja priset en smula. Inget vi kommer att må dåligt av. ( jag pratar 5% typ. ) Det skulle göra julafton för dessa affärer.

Priskarteller mellan två upptstår inte när det finns över 100 spelare fattar du väl...

Jag tycker dom gör rätt i att höja sina priser en 20:a eller två. Ingen kommer att gå under utan bara bättre service kommer att ges. Sluta upp att vara 5 spänn billigare än alla istället å överlev så e alla glada.

// Jimster

Permalänk
Medlem

Jo jag hoppas att ni kommer ihåg vilken butik det är...för den va billig 1988-1999

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Jme var nog som sagt inget bra köp, dom butikerna stänger ju ner lite hur som helst.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Jag handlar då inte på DB längre dom har varit bra, men dom blir sämre tycker jag ifall, Polaren beställde delar från dem, det tog 3 veckor att få delarna. för dom flyttade fram lagerdatumen hela tiden..
Sen när han väl fick delarna var Nätagget och en media reader restnoterade, så han gick och köpte det på netonnet istället.

Permalänk
Medlem

MEN FAN DÅ !!!

JAg har väntat snart 2 veckor på min dator, Stod den 28:e sen blev det den 30-31 på en del grejer. Sen efter det blev det den 4:E... nu har en del grejer den 5:e som tidigast..

Man tackar och bockar, ville ha min dator känns som man lika gärna kan skita i och gå till elgiganten bara jag får min burk har nämligen sålt min gamla redan så sitter på syrrans lapptopp. :(:(:(

Permalänk
Medlem

Troligtvis är läget betydligt värre än de ger sken av. Annars skulle de nog inte kommentera överhuvudtaget.

Permalänk

Varför ska det finnas "hundra" olika datorbutiker? Ja det är såhär det går om det finns "hundra" olika.

De flesta billiga datorbutiker gör knappt någon vinst vad jag vet och har hört. om det ska vara så, då kan man likagärna ha en enda butik som gör med knapp vinst.

Och vinsten som den enda datorbutiken har kan gå tillbaks till oss i form av t.ex miljövänligare frakt eller bättre kollektivtrafik.

Permalänk
Medlem

komplett.se hädanefter för mig...
synd, jag som gillar db.com.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Tycker det är imponerande att dom inte konkat, Sverige är ju knappast ett land där företag frodas (trots att moderaterna styr nu).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
Varför ska det finnas "hundra" olika datorbutiker? Ja det är såhär det går om det finns "hundra" olika.

De flesta billiga datorbutiker gör knappt någon vinst vad jag vet och har hört. om det ska vara så, då kan man likagärna ha en enda butik som gör med knapp vinst.

Och vinsten som den enda datorbutiken har kan gå tillbaks till oss i form av t.ex miljövänligare frakt eller bättre kollektivtrafik.

Varför tror du att dom har så konkurerande priser ? just för att det finns "100" butiker som säljer samma skit. bra för slutkonsument men dåligt för de som äger tex i detta fall datorbutiken.com

Visa signatur

8800 GT SLI, Asus P5N-D 750i, 2048 MB PC6400 CorsairXMS2, E8400 @ 3.8Ghz, Noctua NH-U9B CPU Cooler, Ipower Extreme 600w, 500 Gb Samsung Spinpoint, 300Gb Samsung Spinpoint, 320 Gb Toshiba? 500 GB WD Caviar. Massa Noctua Fläktar