Datorbutiken kommenterar situationen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Jo jag hoppas att ni kommer ihåg vilken butik det är...för den va billig 1988-1999

Menar du skribofont? Dom hade mycket bra BED hörna , begnat,enstaka,demo tror jag det var.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Troligtvis är läget betydligt värre än de ger sken av. Annars skulle de nog inte kommentera överhuvudtaget.

Uppenbarligen har de ekonomiska problem och självklart
försöker man i såna fall ge ett bra sken utåt sett med
åtgärder osv.
Har varit med om några neddragingar själv som resulterat i konkurs
eller minskad storlek, och känner igen detta.

Har de svårt läge skulle de såklart inte säga att det
går jäkligt dåligt och vi klarar oss inte länge till om inget händer.
Då kan man lika gärna packa ihop direkt.

Bara hoppas de löser det.

Permalänk
Medlem

Ska snart köpa ny telefon och lite andra prylar, får nog stödja DB lite, alltid bra bemötande därifrån och bra priser också. Skönt att höra att det inte är någon större ko på taket.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicklas0001
Varför tror du att dom har så konkurerande priser ? just för att det finns "100" butiker som säljer samma skit. bra för slutkonsument men dåligt för de som äger tex i detta fall datorbutiken.com

För att dom ska sälja mer än alla andra och få lite lite mer vinst.
Jag menar att om det ska vara såhär, då är det lika bra att det bara finns EN ENDA STOOOR skitastor BUTIK som bara går runt. Då skulle villkoren för alla vara exakt lika.

Permalänk

Tycker det var försök till fina ord. Dessutom särskrivs inte "grund idén"...
Jag tror det är sämre än de vill tillstå.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk

Måste vara en jobbig bransch. Butikerna kan inte tjäna många kronor på såld vara när allt prispressas så mycket. Kul för oss konsumenter men många mindre butiksägare måste slita sitt hår.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Jo jag hoppas att ni kommer ihåg vilken butik det är...för den va billig 1988-1999

Fanns en butik som hette Vortex, själv hann jag aldrig handla därifrån utan det var precis när jag börjat intressera mig för datorkomponenter, de gick i konkurs 98-99.

Citat:

Artman skrev:
Till DB. Sluta sälja skit i "utfärsöljning" delen. Ni har ALDRIG haft nåt intressant där utan det är bara ett sätt att jävlas med kunder som kan nåt och lura de som inte vet vad de köper. Riktigt dålig stil som gör att förtroendet för er sjunker drastiskt.

De kanske har mycket skräp i utförsäljningsdelen men inte enbart. Själv köpte jag mig ett andra exemplar av Logitechs ergonomiska tangentbord där i höstas med typ 150kr rabatt. Köpte ett, ville ha så billigt som möjligt och valet föll på DB, vart jäkligt nöjd för att sen upptäcka att det var en utgående modell (mitt är helsvart, det som kom sen hade annan mus och var mer blågrått). De hade tagit in två exemplar när jag beställde, det andra dök då upp i fyndhörnan och så gick priset ner med en viss summa varje dag. Till slut vågade jag inte vänta längre utan slog till.

Sen är DB en av få affärer som brukar ha Pioneers brännare i silver, kanske är importerat från utländsk distributör, vad vet jag, men riktigt nice är det iaf.
Har man ett silvrigt chassi vill man ha en silvrig brännare.
Tack för det DB!

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Detta du syftar på Genome ?

"Passar på att nämna att dbmannen har semester under Juli månad och under denna tid endast sporadiskt kommer att bevista forum och mailbox."

Känns som om du var mer tvärsäker på saken än detta något svävande uttlåtande ?

Med den auktoritet och de befogenheter Dbmannen uppvisat i den ordinarie DBtråden, torde det vara rätt självklart att det inte är Nisse på lagret/anställd som svarar som Dbmannen, utan en av ägarna.

Att han inte skulle kunna besvara lite i detta forum utan att "avbryta sin semester" finner jag inte rimligt. Vi lever i IT åldern nu med datorer tom på beachen om så vore.

Brukar finnas något som benämnes "marknadföringsavdelning" som kan ha ganska fria händer om den är kompetent nog..
Hur ofta brukar en anställd avbryta semestern för att någon tidning/sajt framför skvaller mot arbetsgivaren tror du? Jag skulle iaf inte gjort det. Sen misstänker jag att den killen har nytt jobb ganska snabbt om det vore så illa.
Och nej, han har inte den "auktoritet och de befogenheter" som du inbillar dej.
Hur som haver lär han förmodligen poppa upp på måndag igen.
Förvånansvärt mycket och vilda spekulationer här.
:-S

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

inge fel på DB inte.

hoppas att folk INTE larvar sig och slutar handla där...

Permalänk

Kollade nyss på chassin på db.com. Av totalt 108 chassin så fanns det nio stycken i lager...

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

En sak är säker, jag kommer fortfarande köpa därifrån, Aldrig uppleft något negativt med dom, och priserna är kanon, ofta är det de som har bättre pris än många på prisjakt.
Tex hårddiskar

Visa signatur

-= In Trance We Trust =-
Intel I7 8086K Limited Edition | 32GB 3600DDR4 | GTX 1070 | 2x1TB WD BLACK SN750 / 2x500GB 850 EVO | AUDIO PRO T8 ADDON |34" LG34UM95-P

Permalänk
Medlem

då kanske världen går under nu för basshunter nu när db o jme ska läggas ner:P ingen mer sponsor för honom hahaha

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk

Bra jobbat med artikeln, dock hittade jag ett litet fel:

Citat:

Vi har från idag valt att spegla delar av vårt sortiment för att minska hanteringskostnaderna. Detta gör att vi även fortsättningsvis kommer erbjuda konkurrenskraftiga priser det som var grund idén med datorbutiken.com.

Visa signatur

AMD Opteron 165 (CCBBE 0615 DPMW)1800 @ 2850 MHz (1,4v) | Asus A8N-SLi Deluxe |eVGA 8800 GT @ 700/1728/900 | 2x1gb G.skill 2GBZX | FSP Epsilon 700W | 760 GB Hårddiskar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Kollade nyss på chassin på db.com. Av totalt 108 chassin så fanns det nio stycken i lager...

Men spela roll? Vet du hur mindre datoraffärer fungerar? Lokala datanissen i byn? Har de stora lager? Nej, kanske inte eller hur.. och varför har en del så bråttom med grejerna. Har en polare som beställde ett grafikkort i veckan, han satt och hårdbevakade postens hemsida. Skriver till mig att det verkar som om han får vänta en hel extra dag på kortet, åh neej, vilken katastrof! Men sen kom det ändå till slut, gick så fort som han först hoppats. Ja, då fick han konstatera att han missuppfattat sitt moderkort och inte kunda köra Crossfire. Hade för mig spelat noll roll ifall jag själv gjort det köpet och konstaterat samma sak en dag senare. Han satt redan på ett 4870, det var inte något akut behov precis.

Förstår verkligen inte vad det är med en del och hetsen över leveranstiderna. Klart det är kul att få grejer man beställt snabbt, men sällan det spelar någon egentlig roll.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Om någon läser detta från DB:

Kämpa på bara! och det är inte allt för dåligt med lite "negativa"siffror, så länge ni fortsätter att jobba på

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david901101
Bra jobbat med artikeln, dock hittade jag ett litet fel:

Artikel? Allt SC gjort är copypejsta in ett pressmeddelande och skrivit två rader intro, således är det ett pressmeddelande, ingen artikel. (Och förresten, eftersom det citeras bör DB's grammatikfel kvarstå)

Visa signatur

Rehab is for quitters.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Brukar finnas något som benämnes "marknadföringsavdelning" som kan ha ganska fria händer om den är kompetent nog..
Hur ofta brukar en anställd avbryta semestern för att någon tidning/sajt framför skvaller mot arbetsgivaren tror du? Jag skulle iaf inte gjort det. Sen misstänker jag att den killen har nytt jobb ganska snabbt om det vore så illa.
Och nej, han har inte den "auktoritet och de befogenheter" som du inbillar dej.
Hur som haver lär han förmodligen poppa upp på måndag igen.
Förvånansvärt mycket och vilda spekulationer här.
:-S

Du verkar vara insatt i huruvida Dbmannen är anställd eller ägare ? Eller inbillar du dig bara att du verkligen vet denna saken ?
Vet du verkligen detta och inte bara svammlar, så kan du gott påvisa detta med fakta och inte bara dryga dig som du brukar.

I vart fall så är SweClockers uppenbarligen en viktig bit för Datorbutiken, annars skulle de inte haft en närmast daglig kontakt med användarna här i ett flertal år.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

DB.com har väl mer eller mindre grävt sin grav själva. Jag har haft jättestrul flera gånger när jag handlat där. Handlar man av Dustin eller Inet t.ex. så fungerar det i allafall för mig alltid bättre.

Jag menar man ska vara extremt försiktigt att handla på annat än PF av DB.com just nu... Lite källarföretags-vibbar för tillfället.

Permalänk
Medlem

För mig får de gärna ha "I lager" som status även om de bara finns hos leverantören, dock på ett villkor: Ange uppskattad leveranstid som till 90%+ stämmer.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Du verkar vara insatt i huruvida Dbmannen är anställd eller ägare ?

Ja. Tyckte jag skrev det tidigare.
Varför inte fråga honom själv.
Kan man föra sej vid korrespondens får man veta mycket, fast det känner du antagligen inte till.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Ja. Tyckte jag skrev det tidigare.
Varför inte fråga honom själv.

För att det är du och inte han som gör ditt påstående.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Du verkar vara insatt i huruvida Dbmannen är anställd eller ägare ? Eller inbillar du dig bara att du verkligen vet denna saken ?
Vet du verkligen detta och inte bara svammlar, så kan du gott påvisa detta med fakta och inte bara dryga dig som du brukar.

Men herreg vad du är otrevlig i dina inlägg! Lär dig lite Netikett.

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk
Medlem

Jag kommer fortsätta göra min samtliga dator/elektronikiköp hos datorbutiken.com så länge dom existerar. Har enbart, verkligen enbart, goda erfarenheter av dom. Bra priser, snabba leverenser och superb service och bemötande. För oss i den södra delen av landet är hämtbutiken ett extra plus i kanten.

Så jag hoppas innerligt att DB reder ut stormen!

Permalänk
Medlem

tyckar att www.dustinhome.se e bäst skit snabba på att leverera

Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk

Palla db, man köper prylar för ca 6000kr, lägger på 300kr och får det från dustin och där gosse finns det allt. och är något sönder när det kommer så har dom skickat en ny innan man ens skickat tillbaks den trasiga

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astros
tyckar att www.dustinhome.se e bäst skit snabba på att leverera

Komplett e snabbast, DB är med snabba men inte snabbare än webhallen som är söligare än komplett

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Själv brukar man kolla med prisjakt o beställa där det blir billigast ifrån (frakt medräknat). Hade aldrig kunnat köpa från komplett...ockrare.

Om varan ligger i deras leverantörs lager så är det bara att hitta på en ny färg och symbolmarkör. Blå med en bock t.ex.

Själv brukar man också sitta o hårdbevaka postens hemsida men samtidigt så bryr jag mig inte när varan kommer. Senaste datorn jag beställde (inte den i signaturen) så hade jag inte ens monterat in moderkortet efter 3 dar.

Så Db får gärna lägga på nån dags extra leveranstid. Spelar mig ingen roll så länge man får bonus o de är billigare ^^

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd

Förutom att dom knappt har nått på lager så tycker jag att dom är riktigt bra. Tex. chassit jag har var det sista dom hade, dom har fortfarande inte fått in flera på lager, detta har tagit över 1mån, jag ville ha den svarta men dom sa att den troligen aldrig kommer komma in... VARFÖR HA KVAR DEN I SORTIMENTET DÅ?

Visa signatur

Fractal Define - Corsair VX 450W - Asus P5K P35 - Intel C2D E8200@4GHz - 2048DDR2 Corsair TwinX - Sapphire HD4850

Permalänk
Medlem

DB skaffa mig lite godis från mitt sista köp jag är supernöjd
Snabbt gick det med...

Visa signatur

Bibeln var skriven av folk som trodde jorden var platt....... Så undrar man varför man tycker kristna är konstiga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
Palla db, man köper prylar för ca 6000kr, lägger på 300kr och får det från dustin och där gosse finns det allt. och är något sönder när det kommer så har dom skickat en ny innan man ens skickat tillbaks den trasiga

WORD !

Jag kommer aldrig befatta mig med DB igen, fyfan säger jag. Dustin som gäller framöver, man får grejerna dagen efter och kanonservice. Känner mig så jävla blåst just nu alltså jag trodde det va deras leverantör som strulade men nu faller alla bitar på plats. De är snart på samma nivå som komplett om de fortsätter såhär