FSX Flight Simulator X -tråden!

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på att du har två skärmar inställda. Då går det bara att köra i fönsterläge.

Visa signatur

[Quad SLI (2x) EVGA 9800 GX2][Q9450(överklockad till 3,5GHz)][CPU kylare Noctua NH-U12P + extra fläkt][4094MB DDR3 Corsair @1333MHZ][EVGA nForce 790i Ultra SLI][Samsung Spinpoint F1 750GB][Corsair HX1000W][Samsung T220 22"][Antec P182][Vista Home Premium 64-bit]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PalmSE
Skulle tippa på att du har två skärmar inställda. Då går det bara att köra i fönsterläge.

Det stämmer, jag har både TVn och datorskärmen inkopplade. Hur gör jag för att det ska fungera? Kan man fixa det i FSX inställningarna eller måste jag koppla ut tvn?

Ska kolla nu och se om jag hittar någon lösning...

Permalänk
Medlem

Har du testat att installera SP1 och SP2 till spelet?
Jag har ingen aning om det hjälper, de borde väll ha fixat sånna buggar med SP2.
Från en flygning för några dagarsen, med SP2 installerat till spelet:

SP1 + 2 gav en gigantisk prestanda boost för mig, kan jag lungt säga. Kan nu köra 1680x1050 med flygplanets detaljnivå på Ultra high(heter väll så?), texturernas detaljnivå på High och full flygtrafik
Edit: man ser visst att bilderna blivit komprimerade =/

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
Hur gör jag för att det ska fungera?

Du får antingen stänga av den ena skärmen i windows när du spelar FSX, eller köra i fönsterläge (Alt+Enter). I fönsterläge kan du också köra upp bilden på båda bildskärmarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris

SP1 + 2 gav en gigantisk prestanda boost för mig, kan jag lungt säga. Kan nu köra 1680x1050 med flygplanets detaljnivå på Ultra high(heter väll så?), texturernas detaljnivå på High och full flygtrafik
Edit: man ser visst att bilderna blivit komprimerade =/

Jag skulle verkligen rekommendera att köra "Global texture resolution" på "Ultra High" oavsett system. Det gör verkligen skillnad i kvalitén på texturerna. Kör biltrafik på låga inställningar för det är EXTREMT krävande. Skulle också rekommendera att köra i lägre upplösning därför att det är en enorm prestandaskillnad. Gåsen är förövrigt riktigt trevlig.

Visa signatur

[Quad SLI (2x) EVGA 9800 GX2][Q9450(överklockad till 3,5GHz)][CPU kylare Noctua NH-U12P + extra fläkt][4094MB DDR3 Corsair @1333MHZ][EVGA nForce 790i Ultra SLI][Samsung Spinpoint F1 750GB][Corsair HX1000W][Samsung T220 22"][Antec P182][Vista Home Premium 64-bit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PalmSE
Jag skulle verkligen rekommendera att köra "Global texture resolution" på "Ultra High" oavsett system. Det gör verkligen skillnad i kvalitén på texturerna. Gåsen är förövrigt riktigt trevlig.

hehe, jag tycker dock att det planet är väldigt jobbigt att flyga, det håller sig inte helt vågrätt när man kör full gas, så jag måste sitta och styra hela tiden med joysticken
Vad sägs om att ändra "texture resolution" till något mycket högt? Drar det mycket av CPUn? *se signaturen*

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
Wassap dudes

Jag har ett problem. Jag installerade FSX Deluxe, men varje gång jag ska börja flyga så blinkar det. Alltså ena sekunden är det en svart ruta, andra sekunden så ser jag cockpiten, vad är felet?
Jag kommer in i spelet, jag väljer vilket plan osv jag ska ha, men sen när jag ska börja flyga så kommer problemen.
Jag har kört på både native upplösningen 1680x1050 och på 1024x768, men problemet kvarstår. Andra spel funkar perfekt för mig.

OS: Windows Vista ultimate x64(kan det vara problemet?)
System: Se signatur

DX10 kan vara påslaget. Även om du har Vista så har du bara ett fjuttigt 7600GT som ej hanterar DX10. Min gissning.

edit: några hann före, öppnade tråden och var borta några timmar innan jag skrev svaret

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
DX10 kan vara påslaget. Även om du har Vista så har du bara ett fjuttigt 7600GT som ej hanterar DX10. Min gissning.

Tro mig, det har med skärmarna att göra. Har haft exakt samma problem.

Visa signatur

[Quad SLI (2x) EVGA 9800 GX2][Q9450(överklockad till 3,5GHz)][CPU kylare Noctua NH-U12P + extra fläkt][4094MB DDR3 Corsair @1333MHZ][EVGA nForce 790i Ultra SLI][Samsung Spinpoint F1 750GB][Corsair HX1000W][Samsung T220 22"][Antec P182][Vista Home Premium 64-bit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PalmSE
Tro mig, det har med skärmarna att göra. Har haft exakt samma problem.

Och nu hann du före innan jag klickade på "Spara ändring".

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Och nu hann du före innan jag klickade på "Spara ändring".

Ajdå, ber om ursäkt.

Visa signatur

[Quad SLI (2x) EVGA 9800 GX2][Q9450(överklockad till 3,5GHz)][CPU kylare Noctua NH-U12P + extra fläkt][4094MB DDR3 Corsair @1333MHZ][EVGA nForce 790i Ultra SLI][Samsung Spinpoint F1 750GB][Corsair HX1000W][Samsung T220 22"][Antec P182][Vista Home Premium 64-bit]

Permalänk
Medlem

PalmSE:
Biltrafiken har jag stängt av sen innan, och båttrafiken. (förutom ships & ferries: 4%)

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Är detta spelet så att när man startar en flygning från ex Göteborg kan jag då flyga till ex valfri plats i världen utan laddning? Eller laddar man ett visst oråde?

Och vilket märke gäller på spakarna? helst 400 och ner maximum 500.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

En fråga, är denna simulatorn nåt en vanlig Svensson kan spela, eller måste man vara flygkunnig i RL? Antar att det finns tutorials och så, men måste ju kolla:)

Testa någon Microsoft flysim för några år sedan, lyckades att lära mig lyfta och flyga något sånär ialla fall. Landningar, hmm ´ja ner kommer man ju alltid:D Men alla dessa små begrepp blir man ju tokig på, bara att taxa ut till rätt bana är ju ett projekt isäg!

Och när man spelar online antar jag att det är ganska viktigt att veta all denna flygkommunikation?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Är detta spelet så att när man startar en flygning från ex Göteborg kan jag då flyga till ex valfri plats i världen utan laddning? Eller laddar man ett visst oråde?

Och vilket märke gäller på spakarna? helst 400 och ner maximum 500.

1. Ja, man kan flyga varsomhelst och hursomhelst.
2. Förmodar att du menar vilket märke på spelenheten man bör ha, samt prisklass? Läs tråden så får du lite olika omdömen och tips. Logitechs glädjestickor är att rekommendera, även Microsofts 360-kontroll är att rekommendera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av James Ulrich
En fråga, är denna simulatorn nåt en vanlig Svensson kan spela, eller måste man vara flygkunnig i RL? Antar att det finns tutorials och så, men måste ju kolla:)

Testa någon Microsoft flysim för några år sedan, lyckades att lära mig lyfta och flyga något sånär ialla fall. Landningar, hmm ´ja ner kommer man ju alltid:D Men alla dessa små begrepp blir man ju tokig på, bara att taxa ut till rätt bana är ju ett projekt isäg!

Och när man spelar online antar jag att det är ganska viktigt att veta all denna flygkommunikation?

1. Det står ju 3+ på framsidan av spelet, och då är det väl inte så troligt att man förväntas vara flygkunnig i RL, eller hur? Du kommer att utvecklas och bli mer flygkunnig ju mer du tränar och upptäcker.
2. Det går att slå på hjälpmedel av olika slag, bland annat ett spår av pilar som visar vilken väg du ska taxa på marken.
3. När du kör online är det alltid engelska som gäller. Det är bra att kunna vad lite olika bokstäver heter, exempelvis alpha bravo charlie, men viktigast är att kunna de bokstäver du har i ditt callsign, för det är de du kommer att ropa upp mest. Normalt sett pratar man formellt i radion, men det går alltid bra att ställa frågor eller upplysa om att man tappat byxorna (vissa här hajar nog det sista ).

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
1. Det står ju 3+ på framsidan av spelet, och då är det väl inte så troligt att man förväntas vara flygkunnig i RL, eller hur? Du kommer att utvecklas och bli mer flygkunnig ju mer du tränar och upptäcker.
2. Det går att slå på hjälpmedel av olika slag, bland annat ett spår av pilar som visar vilken väg du ska taxa på marken.
3. När du kör online är det alltid engelska som gäller. Det är bra att kunna vad lite olika bokstäver heter, exempelvis alpha bravo charlie, men viktigast är att kunna de bokstäver du har i ditt callsign, för det är de du kommer att ropa upp mest. Normalt sett pratar man formellt i radion, men det går alltid bra att ställa frågor eller upplysa om att man tappat byxorna (vissa här hajar nog det sista ). [/B]

Man tackar för svaret, ja då är det bara att köpa installera och flyga då:)

Permalänk
Medlem
Citat:

...tappat byxorna (vissa här hajar nog det sista ).

XD

Angående online flygning så tar de flesta hänsyn till att du inte kan alla begrepp och så, men du måste säga till om du ska landa/lyfta och inte bara spawna/köra ut på landningsbanan. Fast det beror ju också på hur seriös ATC du spelar med.

Permalänk

Har kommit hem efter en härlig flygdag på Göteborg Aeroshow 2008. Fick se en hel del tuffa plan minsann. Hercules, J-3 Cub, Spitfire, P-51, Saab B 17, Yak 55, Hawker Hunter, J 32 Lansen, JAS 39 Gripen mm.
Var tråkigt att behöva åka hem igen.

Ber om ursaäkt för den helt otroliga skärpan med mobilkameran

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Har kommit hem efter en härlig flygdag på Göteborg Aeroshow 2008. Fick se en hel del tuffa plan minsann. Hercules, J-3 Cub, Spitfire, P-51, Saab B 17, Yak 55, Hawker Hunter, J 32 Lansen, JAS 39 Gripen mm.
Var tråkigt att behöva åka hem igen.

http://ww3.beffo.se/th/sokwl37on4vm.jpg
Ber om ursaäkt för den helt otroliga skärpan med mobilkameran

Var du på såtenäs flyg dag iår?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Nope, men jag skulle gärna varit där.

Denna landningen e r e s p e c t!
http://es.youtube.com/watch?v=txPg4JwimE0&feature=related

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Nope, men jag skulle gärna varit där.

Denna landningen e r e s p e c t!
http://es.youtube.com/watch?v=txPg4JwimE0&feature=related

Respect
Kände mig bara tvungen

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Har kommit hem efter en härlig flygdag på Göteborg Aeroshow 2008. Fick se en hel del tuffa plan minsann. Hercules, J-3 Cub, Spitfire, P-51, Saab B 17, Yak 55, Hawker Hunter, J 32 Lansen, JAS 39 Gripen mm.
Var tråkigt att behöva åka hem igen.

http://ww3.beffo.se/th/sokwl37on4vm.jpg

Ber om ursaäkt för den helt otroliga skärpan med mobilkameran

Min lillebror var där, fick en hel del fina bilder att kolla på! Lär ha varit skitfräckt, tycker du det också?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Var du på såtenäs flyg dag iår?

Göteborg Aero Show är på Säve flygplats. Eller är det samma sak?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Ne men ja undra bara:)
Ja delade ut öronproppar till besökarna på såtenäs.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Ne men ja undra bara:)
Ja delade ut öronproppar till besökarna på såtenäs.

ja nu förstår jag

Kan bjuda på en bild;
http://rapidshare.com/files/141633303/Flygplan.png.html (Den tar 9MB)
(Säg till om ni inte kan få bilden, så kan jag nog fixa det på något annat sätt)
Btw, vet ni någon "laddauppbilder" site som inte har någon storleks begränsning på bilderna samt är gratis?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

http://fuskbugg.se/fuskbugg/
Man kan ladda upp allt, förutom upphovsrättsskyddat material såklart. Max 100MB uppladdning per ip-adress. Nackdelen är att om någon annan laddar upp en fil med samma namn så ersätts den första.
Går extra fort för stockholmare

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Avstängd

Lukla by Aerosoft, för er som vill ha utmaning
Den flygplats som används för att transportera folk/gods som ska till Mount Everest.

Det gäller att tänka till när man ska landa på ~9300 feets höjd. Motorerna känns kraftlösa så det händer att jag kraschar in i bergväggen om jag avbryter landningen. Ska man avbryta gäller det att göra det tidigt, alltid ligga 3 steg före mot kanske 1 på havsnivå
Skulle inte tacka nej till ILS men sådan finns ingen, får flyga helt visuellt så vädret måste vara hyfsat för att kunna landa.

Syns inte så bra på bilderna men landningsbanan lutar(!). Höjdskillnaden är 33 meter.

Trång parkering, plats för 4 plan.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

Tjenare! Har en liten fråga, är det någon som kan säga mig vart "speedbraken" sitter på f18 planet? Skulle inte ha något emot om någon kunde visa på en bild.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mv920
Tjenare! Har en liten fråga, är det någon som kan säga mig vart "speedbraken" sitter på f18 planet? Skulle inte ha något emot om någon kunde visa på en bild.

F18-cockpiten är nog den mest invecklade någonsin. För tangentbordet så är det *-knappen. I cockpiten så borde den finnas på den högra/vänstra panelen vid sidan av som går längs med fönstret och som sträcker sig fram till huvudpanelen. Hittar du gasreglaget hittar du antagligen också speedbrake i samma område.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Zaver, hur sjutton får du den fina marktexturen? vill ha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
F18-cockpiten är nog den mest invecklade någonsin. För tangentbordet så är det *-knappen. I cockpiten så borde den finnas på den högra/vänstra panelen vid sidan av som går längs med fönstret och som sträcker sig fram till huvudpanelen. Hittar du gasreglaget hittar du antagligen också speedbrake i samma område.

Vette katten om F-18 är så avancerad om man ska jämföra med PMDG's 747, ingen gps, lära sig en FMC, går inte att starta motorn automatiskt osv, men en riktig flygupplevelse, realistisk. kika på den.

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Avstängd

Gurgl, tyvärr måste man använda sceneries. Som jag skrev var bilderna från flygplatsen Lukla av Aerosoft. www.aerosoft.com

Här är ett annat scenery, en liten ö långt utanför Australiens västkust.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/2008-9-1_22-8-1-427.BMP

http://data.fuskbugg.se/skalman01/2008-9-1_22-8-41-201.BMP
Planet är också Aerosofts skapelse

http://data.fuskbugg.se/skalman01/2008-9-1_22-9-24-965.BMP
Instrumenteringen är ren porr Ljudet är mycket bra, stor skillnad mot planen M$skickar med.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

Swecarn: Då har du inte testat Maddog. PMDG 747 var inte så avancerad tycekr jag. Men Maddog! Tar ungefär ett år att lära sig den.