FSX Flight Simulator X -tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbZzen
Har laddat ner lite flygplan nu och jag lägger dem i airplane mappen, men jag kan inte se dem i listan. Vad göra?

Edit. Jag har kollat så dom fungerar i FSX.

Flygplanen ska ligga i Simobjects - aircrafts eller airplanes

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Jo det är ju där jag lägger dem. Men som sagt, dom vill inte synas i listan.

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Medlem

Nu har ni lurat mig att beställa FSX. Fanns inte i lager på webhallen, men det kommer väl så småningom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbZzen
Jo det är ju där jag lägger dem. Men som sagt, dom vill inte synas i listan.

Har du lagt tex effects i effects osv sound i sound. Om du laddar ner plan för Fs9 så måste du ibland byta panel.

EDIT: Precis på minuten!!

Permalänk
Medlem

Flög en trevlig flygning inatt/imorse? Med Lasermannen, Hercules från Säve till Oslo. Börjar lära mig flygplanet och det är väldigt trevligt.

Är den inte förbannat mäktig?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zekehund
Har du lagt tex effects i effects osv sound i sound. Om du laddar ner plan för Fs9 så måste du ibland byta panel.

EDIT: Precis på minuten!!

Jo jag har lagt sakerna där de ska ligga, men dom finns inne i spelet. Det är bara det att de inte har några texturer inne i spelet och de har inga bilder i listan när man ska välja flygplan.

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Medlem

Vart hittar jag det bästa Jas-39 Gripen paketet?

Tack!

// X

Visa signatur

Citera mig - @Xfinity - för svar! | Inet fraktfritt

Permalänk
Avstängd

När jag tidigare satt och slösurfade på FSX-fansites kom jag till en lista typ "Add-ons worth buying". Framförallt är jag ute efter payware-plan.

Någon som sett listan jag talar om?

Tyvärr surfade jag på jobbdatorn och där rensas history när man loggar ut.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
Flög en trevlig flygning inatt/imorse? Med Lasermannen, Hercules från Säve till Oslo. Börjar lära mig flygplanet och det är väldigt trevligt.

mycket vackert och mäktigt plan

ingen som har en B52'a ??, alltså bombplanet, eller kanske bara finns "smygplanet"?

Permalänk
Medlem

Aloha,

Jag har blivit inspererad av era bilder att skaffa FSX, dock undrar jag om det kanske är lite för mycket simulator för mig. Jag har kikat på lite youtube filmer och är inte sådär jättesugen på att lära mig alla reglage i en jumbojet

Jag är lockad av att köra helikopter och undrar om det går att flyga med en joypad typ xbox360 kontroll?

Tror ni det går att köra på en 3,16 Duo, Raden 4850 512Mb och 3,5Gb Ram i vista 32?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loranga
Aloha,

Jag har blivit inspererad av era bilder att skaffa FSX, dock undrar jag om det kanske är lite för mycket simulator för mig. Jag har kikat på lite youtube filmer och är inte sådär jättesugen på att lära mig alla reglage i en jumbojet

Jag är lockad av att köra helikopter och undrar om det går att flyga med en joypad typ xbox360 kontroll?

Tror ni det går att köra på en 3,16 Duo, Raden 4850 512Mb och 3,5Gb Ram i vista 32?

Jag tar och testar med min 360kontroll till FSX nu.. Så säger jag vad jag tyckte om det

*Ska installera FSX först*
Ja din hårdvara räcker, fast beror lite på vilken upplösning m.m

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loranga
Aloha,

Jag har blivit inspererad av era bilder att skaffa FSX, dock undrar jag om det kanske är lite för mycket simulator för mig. Jag har kikat på lite youtube filmer och är inte sådär jättesugen på att lära mig alla reglage i en jumbojet

Jag är lockad av att köra helikopter och undrar om det går att flyga med en joypad typ xbox360 kontroll?

Tror ni det går att köra på en 3,16 Duo, Raden 4850 512Mb och 3,5Gb Ram i vista 32?

360-kontroll = utmärkt
HD4850 = utmärkt
Du kommer att lära dig cockpiten. Börja dock med Trike, sedan Cessna, sen CRJ700 och sedan kan du hoppa på 737-800 samt 747:an. Cockpiten är inte så svår. Det är ungefär som att rota i en verktygslåda.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Önskar att dom kunde annonsera någon ny expansion eller nytt FS spel!

Permalänk
Medlem

...

Tja,

har en dator med Asus HD4850 1GB, 2gb DDR2 och en AMD Athlon 64 X2 5000+ som jag sitter och flyger på. Tänkte bättra på de lite och tänkte bara kolla om ni vet hur stora skillnader 2gb extra ram gör eller en ny processor (<2000kr) gör?
Kanske ngt förslag på vilken processor också?

tack på förhand

Visa signatur

AMD Phenom II 940 3.0 @ 3.6 - Asus EAH4850 1GB - 4GB Crucial DDR2 PC-6400 @ 940 - Gigabyte GA-MA790GP - Corsair PowerSupply 650W - Samsung SpinPoint F1 750GB 7200 rpm 32mb cache - Antec nine hundred

Permalänk

Re: ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ados
Tja,

har en dator med Asus HD4850 1GB, 2gb DDR2 och en AMD Athlon 64 X2 5000+ som jag sitter och flyger på. Tänkte bättra på de lite och tänkte bara kolla om ni vet hur stora skillnader 2gb extra ram gör eller en ny processor (<2000kr) gör?
Kanske ngt förslag på vilken processor också?

tack på förhand

Köp en till 1 gigs sticka. Du behöver inte köpa ny processor tycker jag. Du kan klocka upp den 300-600mhz och vips så har du en 6400+!

Permalänk
Medlem

Re: Re: ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Commander99
Köp en till 1 gigs sticka. Du behöver inte köpa ny processor tycker jag. Du kan klocka upp den 300-600mhz och vips så har du en 6400+!

Okej. Låter bra men jag är helt ny på ämnet och kan nästan inget om processorer så om en klockning ska ske behöver jag en snabb-guide.
Någon?

Visa signatur

AMD Phenom II 940 3.0 @ 3.6 - Asus EAH4850 1GB - 4GB Crucial DDR2 PC-6400 @ 940 - Gigabyte GA-MA790GP - Corsair PowerSupply 650W - Samsung SpinPoint F1 750GB 7200 rpm 32mb cache - Antec nine hundred

Permalänk
Medlem

Jag och Robin formationsflyger lite, jag flyger 737, robin f18

Permalänk
Medlem

Hahaha. Det där ser så grymt fel ut. Jag undrar hur passagerarna mår

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ados
Okej. Låter bra men jag är helt ny på ämnet och kan nästan inget om processorer så om en klockning ska ske behöver jag en snabb-guide.
Någon?

Finns en ordentlig guide här på sweclockers och jag orkar inte berätta en gång till, har gjort det för många gånger. Använd sökfunktionen.
en X2 5000+ blir inte en X2 6400 med överklock, såvida dom inte har samma cachestorlek och allt annat lika i specifikationerna.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt FSX Deluxe igår och körde första missionet. Redan i det lilla planet gjort av stålrör och nån slags vax-duk är det en hel del att hålla reda på. Jag kör dessutom med musen nu.

Har ni några bra förslag på vilken joystick man ska ha? Vill nog bara ha joystick till att börja med, så inga pedaler eller fartreglage. Inte över 1000kr heller, snarare runt 500 vore trevligt.

Permalänk
Avstängd

Logitech Extreme 3d Pro

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

Har också känt lite på logitech Extreme 3d, verkar hyfsat bra, inga direkta klagomål, det ända skulle vara bristen på inställbara deadzones och inte så perfekt mittenläge. Dock så kan man ju ställa in deadzones på de flesta flygspel nuförtiden så det borde inte vara nåt jätteproblem.

Permalänk
Avstängd

Är det lätt att lära sig flyga? flyger en del i bf2 men det här verkar lite svårare! går det använda tangentbord och mus? är min hårdvara för klen för 1920*1200, får hem ett 4870 1gb till oktober!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Det går att flyga med tangentbord och mus, faktum är att i större plan typ 737 flyger man nästan alltid med autopiloten, och då använder man knappt joystick. Det tar dock lite tid att lära sig att göra det.
Mindre plan är dock inte särskilt svåra att flyga, du kan ju bara köra på känsla och flyga runt "bf2 style" och sedan lära dig alla instrument och knappar om du orkar.

Permalänk
Medlem

För exempelvis 737-800 styr man bara manuellt vid lyftet, dunset och taxningen. Resten sker med autopilotspanelen. För formationsflygningar gäller oftast autopiloten också. Tycker därför det är totalt onödigt med styrning för 500-1000kr (om man inte verkligen vill det).

Som styrning kan jag utöver joysticks också rekommendera 360-kontrollen (nu lär väl nån hacka på mig för att jag börjar tjöta om min "jävla 36-kontroll" ).
Mus och tangentbord fungerar också, men man blir ju väldigt begränsad då.
360-kontroll därför att...
billig
flera snabbtillgängliga programmerbara knappar
spak för view
multikompatibel för nästan alla andra spel av olika typer

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurgl
Det går att flyga med tangentbord och mus, faktum är att i större plan typ 737 flyger man nästan alltid med autopiloten, och då använder man knappt joystick. Det tar dock lite tid att lära sig att göra det.
Mindre plan är dock inte särskilt svåra att flyga, du kan ju bara köra på känsla och flyga runt "bf2 style" och sedan lära dig alla instrument och knappar om du orkar.

Okej ska försöka mig på det!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
För exempelvis 737-800 styr man bara manuellt vid lyftet, dunset och taxningen. Resten sker med autopilotspanelen. För formationsflygningar gäller oftast autopiloten också. Tycker därför det är totalt onödigt med styrning för 500-1000kr (om man inte verkligen vill det).

Som styrning kan jag utöver joysticks också rekommendera 360-kontrollen (nu lär väl nån hacka på mig för att jag börjar tjöta om min "jävla 36-kontroll" ).
Mus och tangentbord fungerar också, men man blir ju väldigt begränsad då.
360-kontroll därför att...
billig
flera snabbtillgängliga programmerbara knappar
spak för view
multikompatibel för nästan alla andra spel av olika typer

Gillar inte joypads mer än till spel där man ser gubben bakifrån uppifrån och bilspel!

finns det helikopter i spelet? om det finns är det svårare att flyga heli i detta spelet än bf2?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Gillar inte joypads mer än till spel där man ser gubben bakifrån uppifrån och bilspel!

finns det helikopter i spelet? om det finns är det svårare att flyga heli i detta spelet än bf2?

Kan det finnas helikopter i spelet tro?
Jag skulle nog vilja säga att skillnaden mellan att flyga leksaksflygplan i BF2 ger stark kontrast till flygandet i FSX. Men för helikoptrarna så stannar även FSX kvar lite grann i lekstadiet. FSX-helikoptrarna har dock funktioner, vilket man helt saknar i BF2.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Kan det finnas helikopter i spelet tro?
Jag skulle nog vilja säga att skillnaden mellan att flyga leksaksflygplan i BF2 ger stark kontrast till flygandet i FSX. Men för helikoptrarna så stannar även FSX kvar lite grann i lekstadiet. FSX-helikoptrarna har dock funktioner, vilket man helt saknar i BF2.

Okej blir som att lära sig att gå igen då!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

ibland saknar jag faktiskt ett par Rudder Pedals faktiskt... helt omöjligt att göra en crosswind-landing utan sånna

Permalänk

Wassap dudes

Jag har ett problem. Jag installerade FSX Deluxe, men varje gång jag ska börja flyga så blinkar det. Alltså ena sekunden är det en svart ruta, andra sekunden så ser jag cockpiten, vad är felet?
Jag kommer in i spelet, jag väljer vilket plan osv jag ska ha, men sen när jag ska börja flyga så kommer problemen.
Jag har kört på både native upplösningen 1680x1050 och på 1024x768, men problemet kvarstår. Andra spel funkar perfekt för mig.

OS: Windows Vista ultimate x64(kan det vara problemet?)
System: Se signatur