Tips på bra kinesisk tv-serie?

Permalänk
Medlem

Tips på bra kinesisk tv-serie?

Hej,

Jag har precis börjar plugga mandarin.
Det skulle därför vara kul att börja följa några bra tv-serier (alltid bra att få höra språket mycket), men jag har inte lyckats hitta så många bra.
Dubs från japansk-anime har jag letat lite efter, men har inte lyckats hitta något.

Någon här som rent utav kan kinesiska och kan tipsa om några? (eller var jag ska leta)

MVH//Stefan

Permalänk

Försök leta reda på människor som tittar på j-draman - en del av dem brukar även titta på kinesiska tv-serier.
d-addicts.com har ett forum som du säkert kan kolla in.

Du får förresten hojta till om du hittar något intressant. Det finns fullt med bra tv-serier över hela världen, men man missar dem väldigt lätt då man sällan letar efter dem. Det lär ju finnas ett antal riktigt bra kinesiska tv-serier (som är sevärda internationellt) som de flesta utanför kina missar.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Försök leta reda på människor som tittar på j-draman - en del av dem brukar även titta på kinesiska tv-serier.
d-addicts.com har ett forum som du säkert kan kolla in.

Du får förresten hojta till om du hittar något intressant. Det finns fullt med bra tv-serier över hela världen, men man missar dem väldigt lätt då man sällan letar efter dem. Det lär ju finnas ett antal riktigt bra kinesiska tv-serier (som är sevärda internationellt) som de flesta utanför kina missar.

Tackar för det forumet.. kommer inte vistas utomhus på några veckor

Permalänk

Tyvärr så vet jag inte om någon serie. Men Initial-d (du bör väl gilla bilar för att se den) är en schysst film. Dvs live action filmen och inte animen

Permalänk
Medlem

Tackar, tackar för svaren.
Forumet verkar riktigt lovande.
Initial-D har jag redan sett, kinesiska filmer får jag tag på, men jag har inget emot tips så klart.