Permalänk

Project Reality BF2 Mod

Hej

Tyckte det var dags att någon som startade en PR tråd:)

Info om Project Reality:
Project reality är en mod på BF2, så om du vill köra det måste du har BF2. PR är verklighets baserat, kanske du hör i namnet:P
Det är bättre grafik än i vanligt BF2, gör bra animationer när man laddar vapnen mm
Det finns också fler lag än i vanliga BF2, US Army, British Forces, Insurgens, Milita, det kommer att komma Turkish Forces och Russian Forces i nästa patch. Det är i princip bara nya kartor, inga gamla kartor från vanliga BF2

Tycker det behövs lite mer svenska spelare i PR, det har kommit för många tyskar och ryssar som inte kan engelska och inte vill samarbeta.

Det finns även en section där man kan göra sitt eget land och få det inlagt i PR det vore kul om svenskarna kom med dock har det inte varit många svenskar som spelat hittils så intresset har varit lågt.

Hemsidan/laddare
http://www.realitymod.com/

PR 0.8 Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=U03ZYNN8QL4

Weapon Animations
http://www.youtube.com/watch?v=OBP-S7QfuHs

Om ni har bestämd för er att testa det så måste ni prata med eran Squad Leader och följa order. Respektera också andra spelar, se upp till EEF members, är med i den klanen:P

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk

Har många goda minnen från denna modden, men tyvärr så har den blivit otroligt komplicerad sen jag lirade det seriöst och jag har helt enkelt hunnit tappa intresset innan jag hunnit lära mig det och den stora mängden av nya banor.

Men till dom nya spelarna så måste jag bara tipsa om att man måste läsa igenom FAQen som finns på deras sida först, då det är MYCKET nytt i spelet. Prova på funktionerna och de olika klasserna på mindre seriösa eller privata servrar först. Sen när ni börjar lira seriösare så se till att använda mic. Utan kommunikationen i squaden och till commandern så är man en aning vilse.

En av de bästa servrarna jag kommer ihåg är Thors Brigade. Där är det alltid spelare inne och det är mest seriösa sådana med duktiga squad-leaders och commanders.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Spelar också Project Reality, riktigt underbar mod!
Spelar själv för det mesta på servern Tacticalgamer under namnet Paroxetin.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Har tänkt testa det så fort jag fått tillbaka min DVD-läsare, så jag kan installera BF2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat
Har tänkt testa det så fort jag fått tillbaka min DVD-läsare, så jag kan installera BF2

Gött

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Medlem

Hade gärnat testa det igen men sist jag spelade var det knappt en käft som var inne på nån server.....

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Hade gärnat testa det igen men sist jag spelade var det knappt en käft som var inne på nån server.....

Då har du inte spelat på de nyss, brukar finnas fem fulla servar. Du kanske tycker det är lite inte vet jag:P

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Medlem

Brukar själv lira på TacticalGamer, Thors Brigade eller den där andra som också heter Tactical något.

Som ovanstående sa så är det ca 5st servar som brukar ha bra med folk. Vid kvällstid så brukar Tacticalgamer vara riktigt bra men på morgonen eller mitt på dagen så brukar alla vara så oseriösa så det är inte särskilt givande att lira där då.

Finns även en amerikansk server som brukar vara uppe på morgonen där dom kör små banor, roligt ibland när man vill ha snabb action

Heter Kissmaister när jag spelar om någon vill veta det.

Permalänk

Lirar också Project Reality. Men det är sjukt buggigt med PB och olika anslutnings problem. Vilket är lite av tändande. Älskar dock den taktiska aspekten och verklighetskänslan.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Hej gott folk! Hade PR på min gamla dator å blev totalt såld i spelet ! Fick dock skaffa mig en ny dator i veckan å försöker nu få igång spelet utan något vidare resultat! Nu är jag ingen vidare datageni och hoppas då att jag kan få lite hjälp av en vänlig prick här ifrån..

Har följt detta schemat till punkt http://www.realitymod.com/guide/Installation_Guide#What_you_n...

Å när jag sen försöker starta upp det så stängs det lika snabbt ner igen utan några felmeddelanden Vad kan detta va?
Har windows vista om det är något som behöver ändras där kanske?

Tack på förhand! /Tobbe

Permalänk
Medlem

Har du kört bf2 med vista förut? För du måste nämligen välja att köra som administrator för att spelet överhuvudtaget ska gå igång.

Deta tröttnade jag på efter fem minuter och skapade ett administratörskonto med all rättigheter samt stängde av UAC och allt annat skit. Då funkar det betydligt bättre och spelet startar.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

vore väldigt skojj... men tyvärr så hittar jag inte min cd-key till spelet

den sitter väl på spelmanualen som har försvunnit :/

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Har du kört bf2 med vista förut? För du måste nämligen välja att köra som administrator för att spelet överhuvudtaget ska gå igång.

Deta tröttnade jag på efter fem minuter och skapade ett administratörskonto med all rättigheter samt stängde av UAC och allt annat skit. Då funkar det betydligt bättre och spelet startar.

Vet inte riktigt var eller hur man ändrar sig till full administratör + stänga av UAC? Det går ju högerklicka på ikonen och välja "kör som administratör" men det blir samma sak av det

Permalänk
Medlem

Du måste göra ett nytt användarkonto med administratörsrättigheter. Men om det inte funkar när du kör som administrator så beror det nog inte på det. För Bf2 funkade för mig när jag gjorde så, dock strulade en del andra spel.

Testa med nya drivrutiner och uppgradera directX

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Moderator
Moderator

Tjena gott folk,

Project Reality är den bästa modden för BF2, den är till och med såpass bra att jag tror det inte finns något bättre spel idag för att skapa en lagspelskänsla och en tillfällig taktisk enhet.

Det finns en mycket hög tröskel när man börjar spela spelet, att ha VOIP/mikrofon är nästan tvunget då det är mycket kommunikation.

Rekommenderar att man (kan engelska);

1, Läser manualen.
2, Hittar en veteran som Squad Leader och talar om att man är nybörjare.
3, Pröva inte själva! Det är lätt att få en dålig bild av spelet, man måste lira med gruppen för att uppskatta spelet.
4, Glöm CS, glöm vanliga BF2. Speltakten är helt olik och du kan inte rusha fienden. Använda hjärnan är väldigt viktigt.

Utvecklarna av modden avser att skapa en realistisk miljö (inte ARMA alltså) som ändå ger spelglädje. Deras modifikationer av commander/spawnsystem/tillägg av funktioner har vidareutvecklat spelet till riktigt stora höjder! På ett LAN spel med utvecklarna i England fick jag chansen att ställa lite frågor och fota real life versionen av det som modellerats. Challenger 2, Scimitaren, många av vapnen som de porträtterat, utrustningskiten (first aid patchen tex). Det reportaget finns tillgängligt, kanske borde ge det till Sweclockers red, hummm.

Ni är varmt välkomna att leta upp mig på Thors Brigade, Tactics & Teamwork, 10th, Hero's, Eagles eller iGi's servrar. Ange Sweclockers och att ni vill lära er så kan jag lira en runda med er.

Ingame: *=LP=*[twl]Lan

Mitt nickname sedan 90-talet är alltså "Lan" och har mindre att göra med Local Area Network än en förkortning på mitt riktiga namn. Jag är medlem i "Lost Platoon", en exklusiv PR klan.

Även med i den officiella Project Reality Tournament ligan, ni hittar den under: tournament.realitymod.com

En riktigt seriös turnering som tar in spelare oberoende av klantillhörighet, man ansöker som privatperson. Turneringen tar taktik och strategi till nya höjder. Vi tränar formationer, koordinerade anfall med infanteri i samarbete med fordon (tanks etc) och mycket mycket mer.

Lång post men är också rätt passionerad av PR...:)

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Provade göra användarkonto med administratörsrättigheter, stängt av UAC men hjälpte inte

Har gjort installationen från början följande :
1. Installerat Battlefield 2
2. Installerat BF 2 full 1.41 patch
3. Installerat Pr core 0.8
4. Installerat Pr Levelsinstaller 0.8

Stämmer detta, eller är jag helt ute å cyklar?
Är hjärtligt tacksam för all hjälp jag kan få!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VBtobz
Provade göra användarkonto med administratörsrättigheter, stängt av UAC men hjälpte inte

Har gjort installationen från början följande :
1. Installerat Battlefield 2
2. Installerat BF 2 full 1.41 patch
3. Installerat Pr core 0.8
4. Installerat Pr Levelsinstaller 0.8

Stämmer detta, eller är jag helt ute å cyklar?
Är hjärtligt tacksam för all hjälp jag kan få!

Helt korrekt, vad jag kan minnas iaf.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Så gjorde jag. Vet inte varför det inte funkar för dig. Tidigare när det strulat med bf2 för mig så har det berott på ett gäng mer eller mindre obskyra saker. Fel drivrutiner, fel grafikkort, fel moderkort o.s.v Tyvärr har jag bara löst problemen genom att byta ut ett gäng komponenter eller installera om Windows då jag inte orkat rota.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen fått det att funka fråga mig inte hur

Nu har jag ett annat problem! hur får man fram alla servrar?

Permalänk
Medlem

Detta vill man ju prova, men det tar sån lång tid att uppdatera bf2 xD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VBtobz
Nu har jag äntligen fått det att funka fråga mig inte hur

Nu har jag ett annat problem! hur får man fram alla servrar?

Update server list klickar du väl på

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Senaste Project reality släppt och det rockar!!

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Senaste Project reality släppt och det rockar!!

Senaste gången jag installerade det så hamnade jag på en tom server och jag försökte bryta mig in i en apc, vilket gick åt helvete, efter det så stängde jag av det....

Det är irriterande att hitta en vettig server, sen att lära sig allt från boken som är lika fet som harrypotters böcker.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Senaste gången jag installerade det så hamnade jag på en tom server och jag försökte bryta mig in i en apc, vilket gick åt helvete, efter det så stängde jag av det....

Det är irriterande att hitta en vettig server, sen att lära sig allt från boken som är lika fet som harrypotters böcker.

Finns 123 servrar att spela på och communityn växer för varje dag.
Prova igen.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att testa detta

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Hur startar man ett mod i battlefield 2?? Jag har instalerat PR Men vet inte hur jag startar det. snälla hjälp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadAdd
Hur startar man ett mod i battlefield 2?? Jag har instalerat PR Men vet inte hur jag startar det. snälla hjälp!

Borde skapats en genväg på skrivbordet. Annars kan du kopiera BF2 genvägen (eller skapa en ny) och peka på

"E:\Spel\Battlefield 2\BF2.exe" +modPath mods/pr +menu 1 +fullscreen 1

Permalänk
Moderator
Moderator

Mmh, borde ha skapats en genväg trodde jag?

I vilket fall;

1, Gå till skrivbordet
2, Skapa en kopia av din BF2 genväg
3, Höger musknapp på genvägen, egenskaper
4, Ändra i flik Genväg och fältet Mål till

"C:\Program Files (x86)\EA GAMES\Battlefield 2\BF2.exe" +modPath mods/pr +menu 1 +fullscreen 1

5, Spara och stäng.
6, Testa att öppna via den nya genvägen.

Om du har valt en annan plats att installera BF2 på så måste genvägen jag skrev in självklart ändras också.

Kör du widescreen?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Snyggt, vi hann skriva in båda två.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Finns det något intresse för att dra ihop en "SweC-Squad"? Det är så oändligt mycket roligare när man spelar med samma gäng hela tiden och har en egen squad med lite seriösare gameplay.

Dessutom är det bra för nybörjare så man kan förklara spelet för dem då allt inte är helt uppenbart!

Tanken är väl i så fall att köra med Ventrilo eller dylikt någon/några kvällar i veckan i mån om tid och helt enkelt ha kul. Kan ju ordnas Traning Ops för nybörjare om det är så att någon är helt grön på spelet.

PMa eller svara i tråden!

Edit: Kanske förtjänar en egen tråd? Får se vilken respons jag får i denna först.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin