Permalänk
Medlem

Finns det fler sätt än grafikinställningar in-game för att optimera det hela för low end system?

edit: det löste sig

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Hej igen.
Har provat lite till och från nu ett par dagar, mycket co-op i squad med fler icke bottar, får väll säga att det är kul så som jag upplevt det nu, lite tråkigt när man försökt lira på en vanlig server med enbart döda och utspridda squads dock, gör det svårt att komma in som nybörjare när man inte har någon som kan leda en ordentligt.
-Hur som, min tanke var att vi kanske kunde gör en "nick- lista"? Alltså att vi skriver upp våra soldatnamn så att vi (jag) kan håll utkik efter namn man känner igen. Bra eller dålig idé, redan genomförd någon annan stans kanske?

Föresten, någon mer som har problem med mumble samtidigt som man spelar? Mumble fungerar bra så länge man inte har igång PR, efter det verkar BF störa ut mumble så att ljudet som skickas där över blir sönderhackat, trasigt och omöjligt att förstå. Har inte hittat någon lösning på det, pillat med ljudinställningarna på datorn och googlat efter fler med samma problem, men inte hittat något / vet inte riktigt vad jag ska söka efter.

// Cheers, Fredde, "(swe) P51D"

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cheers
[...]
// Cheers, Fredde, "(swe) P51D"

Jag skulle rekommendara UK warfare eller någon amerikansk server.
Alla europeiska servrar jag varit på har väldigt lite teamplay, pga språkbarriärer bl.a.

Vet inte vad vad man kan göra åt det där Mumble problemet dock.

Permalänk
Moderator
Moderator

Det är en rätt hög procent med nytt folk just nu, därav bristen på ledarskap i plutonerna.

Vad det gäller nick lista så borde väl x-fire klara den biffen, då vi till och med ser vilken server man spelar på?

http://www.xfire.com/communities/skytte/

Är ju numera moderator där så kan ju lätt lägga till er. Vad det gäller mumble och ljudproblem så jo, det har jag haft men inte av den typen som du råkade ut för är jag rädd. Vilken version hade du, är det samma sak oavsett om du ansluter mot en annan server än SG? Har du tagit upp detta i SG's forum? De har lite mer mumble vana om man säger så...:)

@Klockan: UK Warfare är helt ok, det finns bra folk där. Vad det gäller teamplay på europeiska servers så vet jag inte vart du varit då jag ofta upplever hyfsat teamplay. Kanske för att jag ofta lirar på samma server som klanen och vi ofta blir i två squads.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Se till att spela med kompisar eller folk på VOIP, mycket lättare/bättre (mera teamplay)

Permalänk
Moderator
Moderator

Så är det.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jepp, det går aldrig utan att man träffa minst 4 trevliga individer som ala sköter sin roll..

När jag lirar med Sneaky killarna så är Wiklund alltid gruppchef, jag ofta sjukvårdare/AT soldat, nån annan MG, special osv.
Vi lirar alltid på skyttegrav#4.

Jag heter jacobsson ingame och jag lirar seriöst. Man märker stor skillnad på teamwork när det går bajs för vissa andra grupper. Även hur snabbt man klarar av uppdraget.

Jag har personligen lite svårt för Talibaner och Insurgents då dem mest ska göra livet surt för coalitionen. Man ska ju bara försvara som dem.

Ja trodde aldrig jag skulle falla för spelet igen, men efter den senaste uppdateringen gör det detta spelet till ett av de roligaste taktiska militär spelen någonsin.

Det behövs lite bättre grafik. Ge dem frostbite2 motorn och bättre fysik, så finns det nog inget spel som kommer i närheten förutom Arma2. Fast Arma2 lider utav mkt dålig fysik och lagg, som enligt mig hamnar en bit under PR i rolighetsfaktor.

Permalänk
Medlem

När jag säger teamplay menar jag teamplay och inte squadplay.

Testade SG lite mer idag och det gick bra, även om transporthelikopterpiloten var i samma squad som oss.

Permalänk
Moderator
Moderator

Gott att höra

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

BTW såg att ni inte körde med PR-mumble på SG, någon speciell anledning?

Permalänk
Moderator
Moderator

Japp. SG är ett spel community som inte enbart spelar PR, de spelar rätt många andra spel och mumble kan nyttjas för alla möjliga spel. Om inte annat så som ett rent kommunikationsverktyg.

Därför kör inte SG det dedikerade PR mumble.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

jag kan tyvär inte spela längre blir kickad för:

Punkbuster kicked playername (for 0 minutes)...Restriction: Service communication failure: PnkBstrB.exe heartbeats stopped

har försökt att fixa det i ungefär ett halvår och lyckats fixa det så att det funkar när jag skriver PB_sleep 500
men det funkade dock bara i ett tag så nu skiter jag i hela bf2 -.-
får ny dator om några månader. blir kanske ett försök att spela då...

gå gärna med i min grupp på facebook:

Vi som HATAR punkbuster!

xDDD

Permalänk
Moderator
Moderator

Trist, ser ut att vara ett jobbigt fel onekligen. En snabb google visade mig denna sidan och den angav sannerligen många möjligheter till fel;

http://www.twistedgamingservice.com/forums/Punk-Buster-FAQ-f1...

Beklagar

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Permalänk
Medlem

Blev lite nyfiken på detta, hur ser det ut, är det mest clan-matcher etc, eller funkar det att spela på pubservrar lite halvcasual sådär?

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sysse S
Blev lite nyfiken på detta, hur ser det ut, är det mest clan-matcher etc, eller funkar det att spela på pubservrar lite halvcasual sådär?

Klart det funkar att spela på pubservers.

Det är dock alltid roligast att spela med folk som man lär känna, tex i ett gaming community. Exempelvis www.skyttegrav.se

Det finns flertalet x-fire grupper som sysslar med spelande,

http://www.xfire.com/communities/skytte/

Eller

en nystartad organisation för fristående gamers

www.teammates.nu

Den har dock inte kommit igång riktigt men det drivs en X-fire kanal så länge;

http://www.xfire.com/communities/tmdotnu/

Kika på Youtube efter lite klipp på ingame spelande;

http://www.youtube.com/results?search_query=project+reality+0...

Fast vi är ju rätt aktiva på denna tråden om du vill fråga mer, väntar mig att Age svarar också inom kort. Tror han har ena däringa bevakning på denna tråden...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sysse S
Blev lite nyfiken på detta, hur ser det ut, är det mest clan-matcher etc, eller funkar det att spela på pubservrar lite halvcasual sådär?

Klanmatcher är nog rätt svårt då de utspelas 20v20 (IIRC). Casualspelande, dock seriöst sådant, är nog det de flesta gör. Gärna med ett antal man kan snacka med och kommunicera med. Bara att fixa sin VOIP och sedan hoppa in på Skyttegrav och skapa en grupp som heter SweVoip eller något. Då lär du hitta svenskar att spela och prata med

Permalänk
Moderator
Moderator

Ooooch där var han.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan
Ooooch där var han.

Man får ju ett mejl

Reggade på Skyttegravs hemsida nu också. Så jag håller koll där med. Jag och en kille i klanen har spenderat lite tid på co-op och lekt med helikoptrar. Börjar arta sig nu med en k/d på 50/1 mot botsen. Troligtvis går det inte lika bra när det kommer till kritan, men det löser sig nog.

Nu blir det roligt med nya uppdateringen. Jag gillar att man får en ny rally var 10:e minut. Det måste vara den bästa delen.

Permalänk
Medlem

jag har precis köpt ny dator (grejerna står nedanför ju) och har installerat bf2 för att kunna spela PR.
men när jag skulle lägga upp en server så såg jag att marken inte var där? man kunde se alla träd, hus, buskar, spelare o.s.v men marken såg man rätt igenom.

detta händer inte på alla mapsen men på de flesta. min fps ligger runt 90 hela tiden så det är ju inte det.

någon som vet hur man fixar problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysse S:

Blev lite nyfiken på detta, hur ser det ut, är det mest clan-matcher etc, eller funkar det att spela på pubservrar lite halvcasual sådär?

ett asroligt teamplay-spel är vad det är!

Permalänk
Skrivet av LOLmeOUT:

jag har precis köpt ny dator (grejerna står nedanför ju) och har installerat bf2 för att kunna spela PR.
men när jag skulle lägga upp en server så såg jag att marken inte var där? man kunde se alla träd, hus, buskar, spelare o.s.v men marken såg man rätt igenom.

detta händer inte på alla mapsen men på de flesta. min fps ligger runt 90 hela tiden så det är ju inte det.

någon som vet hur man fixar problemet?

Vad menar du att med "lägga upp en server"? Menar du att du skulle köra en "egen" server i Project Reality på din dator? Eller har du en game-server online som andra kan "joina"?

Tag ett print-screen av vad som händer och posta. Det blir lättare att se då för oss andra.

Lycka till.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | Intel Core i7-9700K | 2 X GeForce GTX 1080 Ti | Corsair Hydro H100i Pro RGB | Corsair Vengeance LPX Black 2666MHz 40 GB | Corsair CX650M | Crucial MX300 525GB SSD 2.5" | Crucial BX500 480GB SSD 2.5" | Samsung 860 EVO SSD 1TB | Phanteks Eclipse P300 Mid | Samsung Odyssey G7 C32G75 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magrioteli:

Vad menar du att med "lägga upp en server"? Menar du att du skulle köra en "egen" server i Project Reality på din dator? Eller har du en game-server online som andra kan "joina"?

Tag ett print-screen av vad som händer och posta. Det blir lättare att se då för oss andra.

Lycka till.

jag kan inte printa verkar det som för när jag startar paint och klickar: Ctrl och V så blir det bara en svart ruta där spelet ska vara. (jag kör med 2 skärmar)

Permalänk
Skrivet av LOLmeOUT:

jag kan inte printa verkar det som för när jag startar paint och klickar: Ctrl och V så blir det bara en svart ruta där spelet ska vara. (jag kör med 2 skärmar)

Okejl
Skärmdump i BF2 är default PrintScreen-tangenten bara.
Skaffa Fraps annars. http://www.fraps.com/download.php
Det funkar i alla lägen.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | Intel Core i7-9700K | 2 X GeForce GTX 1080 Ti | Corsair Hydro H100i Pro RGB | Corsair Vengeance LPX Black 2666MHz 40 GB | Corsair CX650M | Crucial MX300 525GB SSD 2.5" | Crucial BX500 480GB SSD 2.5" | Samsung 860 EVO SSD 1TB | Phanteks Eclipse P300 Mid | Samsung Odyssey G7 C32G75 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magrioteli:

Okejl
Skärmdump i BF2 är default PrintScreen-tangenten bara.
Skaffa Fraps annars. http://www.fraps.com/download.php
Det funkar i alla lägen.

vad menar du med "Skärmdump i BF2 är default PrintScreen-tangenten bara"?

Permalänk
Medlem

jag skaffade precis fraps nu!
bilderna kommer snart!

Permalänk
Medlem

det är väldigt konstigt nu för jag gick precis in på en online server, mapen var ramiel och det funkade perfekt nu
det var samma server och samma map innan när marken var borta. men om det händer igen så är jag redo med F10 XD

Permalänk
Moderator
Moderator

Tjena LOLmeOUT,

Kör du med båda skärmarna aktiva när du spelar PR eller slår du av den ena i CCC?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Det handlar om att du troligen har Aero i Windows. Jag har exakt samma problem och får stänga av det innan jag börjar spela PR. Prova det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Tjena LOLmeOUT,

Kör du med båda skärmarna aktiva när du spelar PR eller slår du av den ena i CCC?

jag kör med båda. men ibland funkar det helt perfekt och ibland kommer det igen. jag provade att starta om spelet 3 gånger för en stund sen och alla 3 gångerna så funkade det perfekt.
men ska jag sstänga av den andra skärmen för att vara 100 % säker på att det funkar? (: