Permalänk
Avstängd

Jag har fått med tre kompisar att tanka version 0.9. Det ska spelas den femte

Undrar dock hur det kommer fungera med mumble. Jag använder mumble redan, fast inte fått positioneringen att fungera. Hur pass integrerat är mumble i PR0.9?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Moderator
Moderator

Mjah, läser man hela changeloggen så vete tusan. Det låter mest som om man får en install option av mumble. Men det vet jag inte ännu...fast nu blir ju mumble tillgängligt för -alla- så detta kan bara bli bra.

Inte fått positioneringen att funka? Det lät lite underligt. Har du läst någon guide/följt instruktioner på inställningar?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag har oxå några stycken som skall börja lira lite på fredag.

Har nu lirat Arma2 en hel del med SSG och det är hårda bud som rekryt och jag förväntar mig inget sämre nu på fredag i PR 0.9.

Har lirat PR sen mini-modden och än en gång så hyllar jag dessa ambitiösa utvecklare till att jobba gratis.

Detta blir asfettt!!!

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Jag har oxå några stycken som skall börja lira lite på fredag.

Har nu lirat Arma2 en hel del med SSG och det är hårda bud som rekryt och jag förväntar mig inget sämre nu på fredag i PR 0.9.

Har lirat PR sen mini-modden och än en gång så hyllar jag dessa ambitiösa utvecklare till att jobba gratis.

Detta blir asfettt!!!

Amen.

Skyttegrav.se samlar krafterna för att köra 0.9 på fredag.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

^^ gött mos, då ses vi där!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan
Amen.

Skyttegrav.se samlar krafterna för att köra från 22.09 på fredag.

Vi ses då! Kommer att bli grymt!

Permalänk
Moderator
Moderator

Awesome Panda

Enda sättet att beskriva känslan?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Ops, fel av mig. Kollade just release tidpunkten för passwordet.

Klockan 09:09:09 PRT eller 10:09:09 svensk tid. På morgonen!!

jaja, om den bäste kan fela så kan även jag

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Funderar på att prova, laddar hem senaste moden. Får se hur det går, såg länken till mumble for dummies, låter som något som man borde prova. Inte van vid voice chatt så kan bli... intressant...

Finns det något sätt att komma in i spelet lite i början eller kastas man in i brutala matcher direkt där folket skriker på en om man klantar till det eller inte förstår vad man ska göra?
Har man samma soldatnamn som i BF 2?

Nybörjare tacksam för svar // Fredde

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cheers
Funderar på att prova, laddar hem senaste moden. Får se hur det går, såg länken till mumble for dummies, låter som något som man borde prova. Inte van vid voice chatt så kan bli... intressant...

Finns det något sätt att komma in i spelet lite i början eller kastas man in i brutala matcher direkt där folket skriker på en om man klantar till det eller inte förstår vad man ska göra?
Har man samma soldatnamn som i BF 2?

Nybörjare tacksam för svar // Fredde

Samma soldatnamn eftersom det är samma konto.

Skumma igenom manualen som kommer med, sedan är det bara att hoppa in i en grupp. Har du VOIP eller Mumble/TS är det bara att ställa frågor.

Några tips för att undvika att bli skälld på.

1. Låt alla fordon vara.
2. Kör vanlig Rifleman till att börja med.
3. Lyssna på andra.

Då undviker du att slösa resurser (kits och fordon) för ditt lag. Sedan är det bara att hoppa in på t.ex. Skyttegravs träningsserver och prova sig fram.

Permalänk
Medlem

Låter super, tack för snabbt svar!

Edit:
Nickar "P51D" som soldatnamn, om någon skulle få syn på mig...

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cheers
Låter super, tack för snabbt svar!

Edit:
Nickar "P51D" som soldatnamn, om någon skulle få syn på mig...

Jag håller utkik efter dig! Vi i =SofS= är taggade på 0.9 och lär vara en 6+ personer som kör igång på fredag och under helgen. Den som vill är hemskt välkommen in på TS med oss.

ts.sofs.se:9987

Finns vi inte där spökar vi nog på Skyttegravs Mumble eller något

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cheers
Låter super, tack för snabbt svar!

Edit:
Nickar "P51D" som soldatnamn, om någon skulle få syn på mig...

Rekommenderar att du hakar på Age, det är inte helt lätt att komma in i spelandet på egen hand. Det är ju teamwork känslan man vill åt och då krävs det att man kan lyssna på någon som vet att man är ny och har tålamod att ge bättre svar.

Skyttegrav.se är den största svenska siten som äger egna servers. Skyttegrav 1 och 4, dessa är befolkade på fredag kväll - det är garanterat! Jag lär nog köra någon runda som gruppledare för att få in så mycket nytt folk som möjligt. I och med att det är ny version så har vi chansen att få in nytt folk i genren, det måste man bjuda på om man älskar PR.

Börjar rundan med klassiska;

Citat:

Allchat: *=LP=*[twl]Lan says, "If you are new to the mod, wait until 60 seconds remain of the clock and join my squad - TRAINEE"

Allchat: *=LP=*[twl]Lan says, "If any other experienced SQL wants to lead, create TRAINEE 2 etc".

Citat:

Squad VOIP: Ok group, mic check - say something?
Rules of engagement, don't shoot at anyone unless fired upon. Report contacts, I will decide if we want to reveal position. Do not go more then 100 metres from me without my permission or I will warn you. Second offence means you will be kicked from squad. We fight as a team. Kit selection...we will get to that soon.

Welcome to PR, that was the basic standard start of round speech. Now onto learning the game. Questions?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Låter bra det Lan! Vi kommer väl bli ett antal från =SofS= varav en del inte har spelat på länge. Blir vi fler än fyra så kör vi två grupper och lär upp lite folk

Permalänk
Medlem

Vilken är adress etc. till Skyttegrav.se mumble server???

Permalänk
Moderator
Moderator

Address: mumble.skyttegrav.se

Port: 64738

Strukturen kan vara lite jobbig för Skyttegrav.se spelar fler spel men leta längst upp, BF Public Servers borde vara tredje rotnamnet. Sitter det folk där så är det "trädet" av underkanaler redan utdraget så du ser alla spelare i det.

Nu, nattadags. Jobb imorgon. Som de flesta kanske gissat så är denna tråden bevakad, så häll på med frågor. Tar de när jag kan pausa.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Password:

Zu3bCFxq9BdeoDA0QJEINYiHgOSVsKkjnaW78RTrmh6P4fMzyG

Permalänk
Moderator
Moderator

Bah, här postar jag på andra sidor och kommer hit - I Kill hann före...jag gråter

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan
Bah, här postar jag på andra sidor och kommer hit - I Kill hann före...jag gråter

Moahahahahaha.... Såja, då var det installerat... Får se om jag hinner lira lite nu.

Permalänk
Moderator
Moderator

Den som väntar på något gott...börjar min install kl 5 ungf...lagar mat...kollar lite grejer på egen server...spel vid 19.00!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jahaaa... det var ju väldigt spännande... Not

Har nu upptäckt att BF2 crashar satans mkt... Fattar inte vad som är felet. Både FH2 crashar, vanilla och nu PR 0.9 när jag ska ansluta till server.

Det crashar även om jag skall försöka klicka på "sounds" i "settings".. Så ledsen jag blev.

Har provat installera om spelet, men ingen lycka. Har provat att uppdatera punkbuster.

Vad göra? Jag kör win7 64-bit

Permalänk
Moderator
Moderator

Hmm.

1, PR forumen är bättre på felanalys.

2, Låter riktigt skumt att Vanilla också krashar för dig. Antar att du hade BF2 och FH innan och att dessa fungerade?

3, Du kan ha fått en korrupt install fil. Kolla; http://www.realitymod.com/forum/f10-pr-general-discussion/746...

4, Att du inte kommer in i sound settings tyder på att det är något skumt med X-fi drivisarna...kolla & uppdatera?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Ho-humm...tänkte just på att denna 0.9 versionen för första ggn inkluderar en de-installer av föregående version av PR. Kanske den har kört ihop sig i någon av bf's vanliga filer, kanske ett win 7 problem. Detta är dock bara spekulation.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Installerar nu till en annan HDD...

Japp, detta skedde efter en tid med FH2 installerat, som faktiskt fungerade då för nån månad sen. Sen skulle jag prova FH2 igen några dagar senare och blev det somd et är nu med PR 0.9 oxå. Att spelet kraschar till skrivbordet efter att man anslutit till sen server...

Permalänk
Moderator
Moderator

Fler som rapporterar samma problem, skriv du med och bifoga mer detaljer. PR supporten är vaken nu i uppstarten av 0.9 skulle jag gissa.

http://www.realitymod.com/forum/f360-general-technical-suppor...

Det kan finnas fler ledtrådar på tech supp forumet, jag kan inte leta så mycket då jag jobbar fortfarande. Beklagar, ska kika lite mellan varven på jobbet.

PS: Dock är det detta forumet som egentligen behandlar installationsproblem;

http://www.realitymod.com/forum/f27-pr-support

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Crash thread för Win 7

http://www.realitymod.com/forum/f27-pr-support/74857-0-9-cras...

Fråga: Kan du starta en egen server och gå in i den? Om du kan det så avgränsar det lite vart problemet ligger...fast i och med att BF2 banilj och FH också krashar så...hmm..

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan
Crash thread för Win 7

http://www.realitymod.com/forum/f27-pr-support/74857-0-9-cras...

Fråga: Kan du starta en egen server och gå in i den? Om du kan det så avgränsar det lite vart problemet ligger...fast i och med att BF2 banilj och FH också krashar så...hmm..

MM, det kraschar inte direkt när kartan skall laddas på LAN server som online. Utan det kraschar då precis när kartan skall startas.

Permalänk
Moderator
Moderator

Hur har det gått för dig, I Kill?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Det har gått bra!!! Det var ljudkortskonflikt som gjorde att spelet kraschade hela tiden.
Har hittat 3 killar att lira med som hänger mkt på Skyttegrav servrarna. Sneaky Wiklund.... Någon som du lirat med? Väldigt effektiva och det är sååå jävla kul när hamnar i en bra squad!

Permalänk
Moderator
Moderator

Bra att du hittat problemet. Det är många som haft problem med ljudet 0.9 tyvärr.

Jodå, Wiklund känner jag till. Kul att du hittat en grupp att spela med. PR är ju som bäst när man får igång teamarbetet på högnivå.

Blir ett tag innan jag kan ut och spela, är i Norge på jobb tyvärr. Hoppas att SG1 ändå kom igång igår på vanliga tisdagsliret.

PS: Såg din post i en av PR supportforumen, bra med unika nicks.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers