Permalänk
Moderator
Moderator

Ag, det blir en del spelande i helgen säkert. Ikväll ska jag dra igång SG1.

Damir - kul att höras och få kontakt. Nu har du ju mjukvaran uppsatt och klar, lite enklare i fortsättningen. Det kan bli så ibland att man aldrig kommer igång med spelandet förrens servern är full eller så söker man sig till en full server ngnstans förstås.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Det enda negativa är att det gick lite segt, gubben är lite seg i sina rörelser men självklart känns det mer verkligt än BF2, men gillar att det går snabbt i bf2, men men det var kul, kul prata med alla glada PR spelare, ska man använda *=LP=* spefix eller endast om man är i er KLAN?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Mitt nick ingame är sofs.Agemman, om jag dock kör ensam lägger jag till SWE eller SweC framför
Lan, jag langar till dig på X-fire så kanske vi hörs av ikväll!

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Det enda negativa är att det gick lite segt, gubben är lite seg i sina rörelser men självklart känns det mer verkligt än BF2, men gillar att det går snabbt i bf2, men men det var kul, kul prata med alla glada PR spelare, ska man använda *=LP=* spefix eller endast om man är i er KLAN?

*=LP=* är endast om man är med i klanen Lost Platoon. Bra att du frågade, det finns rätt många som skulle bli vresiga om det dök upp någon som på eget bevåg nyttjar klan namn.

Klan namn är ett sätt att identifiera en grupp spelare, som väljer att spela tillsammans och acceptera ett visst regelverk för beteende. Som delar samma målsättning och vill spela med andra av samma tycke.

www.lost-platoon.be

Age till exempel nyttjar ibland SWE säger han, det är nog för att signalera att han är svensk. SOFS är ju klanen han tillhör dock.

Japp, lägg till mig Age. Rekommenderar också att du går med i Skyttegrav.se Xfire grupp. Den som administrerar den gruppen är fortfarande aktiv

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Fick inbjudan dit, och jag har lagt till dig

Att ha SWE i prefixet fungerar bra då svenskar, eller egentligen folk från skandinavien, gärna joinar en sådan grupp och pratar

Permalänk
Medlem

Ok jag har använt SWE länge men då fortsätter jag med det

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Tycker skyttegrav.se servern dör ut lite för tidigt på kvällen. Redan vid 23.00 kan den vara t.om, förutom på helgerna då dvs.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Moderator
Moderator

Eh? Kan bero på att rättså många arbetar dagen efter kanske...?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Tack för en fin kväll gubbar. Vi ses nog senare under helgen också!

Kan tilläggas, ledsen att jag skitade mig som SL Det var säkert ett halvår sedan jag lirade BF2 sist (utom de senaste dagarna).

Permalänk
Moderator
Moderator

Kul att ses. Det är inte omöjligt att det blir mer spelande under helgen. Förresten så såg jag ingen friendsansökan från dig Age?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
Tack för en fin kväll gubbar. Vi ses nog senare under helgen också!

Kan tilläggas, ledsen att jag skitade mig som SL Det var säkert ett halvår sedan jag lirade BF2 sist (utom de senaste dagarna).

Att misslyckas som Sqaud Leader (SQL), är inget att skämmas över.

På våra servrar www.skyttegrav.se så är det inget tvång att man ska vara "elajt" som SQL (Squad Leader).

Men om man vill testa sina vingar så rekommenderar jag vår "Boot Camp"
Skyttegrav.se PR 0.874 Boot Camp 95.130.64.227:16568

Inte för att man kan spela som SQL, men man får en känsla.

Vi ska komma ihåg att våra servrar är till för alla. Men då det gäller Project Reality, så har folk krav på kvalitén. Det kan vi inte komma ifrån - och det vill vi inte heller.

Det bästa är att gå med i en Squad, och lyssna på vad SQL säger - och utifrån detta så kan man lära sig en hel del.

PR är ljusår från BF2 "vanilla" - så glöm allt annat.

GL & HF

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | Intel Core i7-9700K | 2 X GeForce GTX 1080 Ti | Corsair Hydro H100i Pro RGB | Corsair Vengeance LPX Black 2666MHz 40 GB | Corsair CX650M | Crucial MX300 525GB SSD 2.5" | Crucial BX500 480GB SSD 2.5" | Samsung 860 EVO SSD 1TB | Phanteks Eclipse P300 Mid | Samsung Odyssey G7 C32G75 |

Permalänk
Medlem

Jojo, jag spelade mycket som SL förut så jag kan ju alla funktioner med Rally och byggande osv. Mest att jag har glömt bra ställen att lägga Rallys på och egentligen hur kartorna i helhet ser ut.

Det kommer med tiden tror jag nog.

Permalänk
Moderator
Moderator

Absolut - Det är kanske inte som att cykla men har man en gång gjort det så kan man göra det igen. Träna bara upp 'ögat'

Rackarns att vi råkade krascha på SG1...synd att det ska vara så svårt att mixa Skirmish och AAS.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Det var lugnt, vi satt bara och snackade på TS och väntade på att få allting up-and-running igen

Jag försöker för övrigt få in ett gäng runt klockan 20.00 ikväll. Vi ses kanske då

Permalänk
Moderator
Moderator

Jo, kul att ni hängde kvar.

Vi får se, jag lovar sällan bort mina lördagskvällar till spelande. Familjen kanske vill säga ifrån, speciellt som fredagen gick åt

Meeeeen nu har du ju min Xfire i varje fall. Hur många Sofs brukar du kunna få med dig på PR? Ni var kanske 5 igår?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan
Kolla in Klockan's länk. Pröva tipsen där och återkom sedan om du inte får igång det, mkay?

Hade på känn att du hade Steam, det har varit lite krångligt med det.

Blir galen på detta. Har testat enligt länken tidigare och nu igen på båda sätten men det vägrar ju fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan
Hur många Sofs brukar du kunna få med dig på PR? Ni var kanske 5 igår?

Det var stadigt 4 i två kvällar nu. Vi röjde på Pelitutka (stavning?) igår. Vi kanske blir 6 pers ikväll dock! Skyttegraven är vårt mål iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funkadelic
Blir galen på detta. Har testat enligt länken tidigare och nu igen på båda sätten men det vägrar ju fungera.

Hittat en annan lösning nu som fungerade!

http://www.realitymod.com/forum/f26-pr-bugs/68311-project-rea...

Permalänk

Någon här som har sitter på lite insider information om när 0.9 ska släppas?
Jag snackade med en dev för några månader sen som sa att det skulle "släppas om 2 veckor", jojo.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Någon här som har sitter på lite insider information om när 0.9 ska släppas?
Jag snackade med en dev för några månader sen som sa att det skulle "släppas om 2 veckor", jojo.

VVV

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan
PR 0.9 kan komma i månadskiftet jan/feb!

Källa: PR Newsreel

http://www.realitymod.com/forum/f380-project-reality-news/736...

Mumble är väldigt praktiskt för kommunikation med "Blue-guys", dvs folk utanför din squad som du inte kan kommunicera med lätt i vanliga fall.
Tråkigt nog är TG den enda servern där det är tillräckligt många (~ >50%) som använder det för att man ska ha nytta av det.

Det är ju bra också i firefights så man vet var folk är, "Enemy here!" säger inte så mkt över VOIP

Sen så finns det ju SL-channel där SL's kan använda "force center" för att koordinera utan att resten av laget hör.

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
Det var stadigt 4 i två kvällar nu. Vi röjde på Pelitutka (stavning?) igår. Vi kanske blir 6 pers ikväll dock! Skyttegraven är vårt mål iaf.

Kul, jag har dock varit borta men hoppas att ni kommit igång med SG

Citat:

Ursprungligen inskrivet av funkadelic
Hittat en annan lösning nu som fungerade!

http://www.realitymod.com/forum/f26-pr-bugs/68311-project-rea...

Grattis! Alltid surt med krångel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Någon här som har sitter på lite insider information om när 0.9 ska släppas?
Jag snackade med en dev för några månader sen som sa att det skulle "släppas om 2 veckor", jojo.

PR Suggestions delen av forumet är stängt av Dune eftersom release av 0.9 är "iminent". Mer än det vet jag inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Mumble är väldigt praktiskt för kommunikation med "Blue-guys", dvs folk utanför din squad som du inte kan kommunicera med lätt i vanliga fall.
Tråkigt nog är TG den enda servern där det är tillräckligt många (~ >50%) som använder det för att man ska ha nytta av det.

Det är ju bra också i firefights så man vet var folk är, "Enemy here!" säger inte så mkt över VOIP

Sen så finns det ju SL-channel där SL's kan använda "force center" för att koordinera utan att resten av laget hör.

Om mumble nyttjas på rätt sätt så jo, det finns faktiskt en hemsida med folk dedikerade till att lansera Mumble som verktyg inom PR...:)

http://www.realityteamwork.com/forum/

Deras events är Mumble only. De har blandat folk, senaste försöket de gjorde vart mindre bra men de har en bra ambition.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

[Gameplay] PR v0.9 Updates

Citat:

6. Rally Point spawn

After several public beta tests during the months of november and december (0.874B, 0.874C and 0.874D), and receiving great feedback from the community, we reached a decision to go with the changes featured in 0.874D. Read the news post for an insight behind these changes, and why we think they are good.

* Rally Points expire after 60 seconds from being placed.
* Rally Points cannot be placed with a single enemy close (100m radius).
* Rally Points are limited to only one placement before needing to be "rearmed".
* Rally Points are "rearmed" by the Squad Leader when spawning (except on the RP) or getting close to a Forward Outpost, Command Post or Supply Depot.

Jag gillar ändringen men jag har en känsla av att det kommer bli mycket klagomål från folk som inte testat betan i början.
De testade ju betan på servrar med mer teamwork än medel...

Permalänk
Medlem

Går det spela PR med något crack? Skivan har ju ett par år på nacken och funkar bara då och då

Anyways, PR håller på att laddas ner nu. Ska bli kul. Däremot går det inte att komma åt guiden?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
Går det spela PR med något crack? Skivan har ju ett par år på nacken och funkar bara då och då

Anyways, PR håller på att laddas ner nu. Ska bli kul. Däremot går det inte att komma åt guiden?

Daemon tools + BF2 image funkar bra.

Guide? Om du menar PR hemsidans knapp på övre listen som heter "Guide" så har de deaktiverat den för länge sedan. De orkade aldrig hålla den uppdaterad, vilket är synd. Jag minns att den innehöll mycket bra godis om hur spelet fungerade - i den versionen som var då.

Men manualen till 0.9 kommer nog ut snart och även om den inte är lika utförlig så är den säkert nice. Vill du ha tag på manualen för 0.874 så kan vi nog hitta den.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan
Daemon tools + BF2 image funkar bra.

Guide? Om du menar PR hemsidans knapp på övre listen som heter "Guide" så har de deaktiverat den för länge sedan. De orkade aldrig hålla den uppdaterad, vilket är synd. Jag minns att den innehöll mycket bra godis om hur spelet fungerade - i den versionen som var då.

Men manualen till 0.9 kommer nog ut snart och även om den inte är lika utförlig så är den säkert nice. Vill du ha tag på manualen för 0.874 så kan vi nog hitta den.

Ok, så det är inget skydd eller drm eller liknande på originalskivan som behövs?

Ja precis, när jag var inne och tittade för något år sedan så kunde man ladda ner en fet pdf som beskrev spellägen och ja, allt typ. Men det kvittar kanske, får hoppa in och köra learning by doing

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Klockrent!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Moderator
Moderator

PR version 0.9 finns ute för preload nu, password släpps på fredag kl 10:09:09 am svensk tid (PRT tid - 09:09:09)

http://www.realitymod.com/forum/f380-project-reality-news/745...

  • IDF, Canada and Hamas factions have been introduced with all their bells and whistles.
    Coop has been integrated into this version, no need to download extra files COOP is ready to go out of the box.
    8 brand new maps specifically designed for PR game play, and many more existing maps improved.
    New vehicles, including the Chinook Transport Helicopter, MAN GB Logistics Truck and Merkava MK4 Main Battle Tank to name a few.
    New Vehicle Warfare mode focused solely on armoured combat, and updated Insurgency and CNC modes.
    Multiple bug fixes including eliminating the vehicle sound bug and the "insta-proning" CQB exploit.
    Overhaul of both the Rally Point and Deployable Asset systems.
    New and updated Squad Leader and Commander tools, giving these key roles more resources on the battlefield.
    New realistic kit geometries modeled from real gear for US Army, Russia and IDF factions, coupled with new stance animations.
    The revolutionary 3rd party 3D positional VOIP software "Mumble" is now integrated into the PR installer.

Detta är ändå bara en summering! Kolla hela changloggen på länken!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Ingen som spelar hederliga vanilla? Tex lite karkand gather utan jävla unlocks?
Testade PR med min förra klan men var lite: Meh.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Moderator
Moderator

Heh, nej du. Inte vanilj BF2, lite för mycket arkad med nade spam och hoppa-studsa-skjuta. Jag lirade tillräckligt med vanilj i 2 års tid i ladders (Up North) för att tröttna på det.

PR förändras varje gång de uppdaterar, 0.9 är en helt ny spelstil - igen. Pröva på? Bara en sådan sak som integrerat mumble stöd...muaahaha. 3D ljud från VOIP (din röst centrerad på avataren i spelvärlden relativt alla andra avatarer - viska så hörs det bara nära dig...), det har inget annat spel integrerat idag!

Jag rekommenderar att du skapar en ny tråd och frågar i den, tror inte många vanilj spelare tittar i denna tråden tyvärr. Lycka till!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers