Far Cry 2 - Officiella Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Jag har precis börjat spela och blev väldigt överraskad över spelt upplägg. Spelkännsla blev jag dock inte så imponerad av...Mangla en kille i bröstet så blodet flyter men han springer ändå runt o skjuter på mig...Hmmmm...

satsa på huvudet nästa gång.. brukar lägga sig ner på ett skott då

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
satsa på huvudet nästa gång.. brukar lägga sig ner på ett skott då

Man kunde ju hoppas på det men ack nej! Springer runt som nackade hönor ändå och skjuter vilt ; ) Kanske har för hög svårighetsgrad? Shit the same, hade ju ihjäl dem till slut.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Man kunde ju hoppas på det men ack nej! Springer runt som nackade hönor ändå och skjuter vilt ; ) Kanske har för hög svårighetsgrad? Shit the same, hade ju ihjäl dem till slut.

kan va så.. jag kör bara på normal.. hatar när fiender tål för mycket.. jag gillar när det är lite realism.. helst ska de lägga sig på 1-3 skott

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

är det någon mer än mej som bara får bild på spelet på typ 2/3 av bilden? och man ser skrivbordet på sidan och nedanför... HJÄLP! blir galen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matti023
är det någon mer än mej som bara får bild på spelet på typ 2/3 av bilden? och man ser skrivbordet på sidan och nedanför... HJÄLP! blir galen

Tryck ALT + ENTER så fixar det sig!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Du är fan en ängel! nästan så jag skulle kunna kyssa dej!:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Jag har precis börjat spela och blev väldigt överraskad över spelt upplägg. Spelkännsla blev jag dock inte så imponerad av...Mangla en kille i bröstet så blodet flyter men han springer ändå runt o skjuter på mig...Hmmmm...

Kommer i patchen att dom dör av max 2-3 skott

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nån som prövat att upgradera nåt fordon? vad innebär det

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
tveksamt ang afrika folk.. mer än 50% är ju vita.. ganska lustigt det där.. kan det vara för att motverka rasism? jag menar.. ville de inte skapa ett spel där man som vit karaktär går runt i afrika och dödar afrikaner ?

Jo, har tänkt på det också, jäkligt löjligt ivf.. Visst är det förståligt att de flesta legosoldaterna är vita, men de måste ju ha några inhemska soldater utöver ledarna..

Permalänk
Medlem

kan man inte göra något så att blodet stannar kvar när man skjuter en? Just nu är de ju så att det flyger blod överalt men det dunstar..heh

Visa signatur

AMD AM2 6000+/4GB/HD4770/500GB+750GB/Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem

Köpte ny dator i helgen och provspelade detta, kan köra allt på max. Skitkul spel, vill kunna spela MP och slippa prob med support så jag har beställt det från SIBA idag, hoppas jag får det snart (-: MP lär ju äga om man kan va ganska många spelare med en sån stor bana. Jaja, får klara mig med SP tills den kommer

@Trixter

Mitt crashade också till desktop förut, jag har VISTA 64bit ultimate. Sökte lite på google och hittade en vista patch som tydligen skulle fixa detta. Sen fick jag höra att om man valde dx9 istället för dx10 så skulle det sluta. Jag tankade patchen och ändrade till dx9, kan spela utan problem nu. Ska testa med dx10 när jag lirar ikväll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Kommer i patchen att dom dör av max 2-3 skott

Vart får du reda på info om patchen?

Permalänk
Medlem

Uppdragen i vapenaffärerna tar slut efter ett tag men man får fler uppdrag senare i spelet..

Jag har uppgraderat bilarna och de går snabbare att laga + kanske dål lite mer, svårt att säga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Vart får du reda på info om patchen?

Svårt att säga men yahooa lite efter det så borde du hitta.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

vart finns patchen för vista64 som ska lösa att spelet kraschar efter någon timma! hittar inte!

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem

Hur ändrar man kartan så man ser mer? När jag trycker fram den med knapp 5 så ser jag bara en liten del o vet inte vart jag ska. Har glömt hur man ändrar

Visa signatur

Lian Li PC-A05B || Gigabyte P35-DQ6 @ 501mhz || C2D E8400 @ 4Ghz || Asus HD 4850 512MB + Acc S1 || WD Raptor 74gb | Samsung F1 HD753LJ 32MB || 2GB Corsair XMS2 Dominator PC8500 @ 1000mhz ||Asus Xonar DX|| Corsair 520w

Permalänk
Medlem

Tryck på R.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
ser ingen anledning varför man ska köra runt platser med vakter osv.. bara köra rakt igenom och döda de som jagar en ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
ja.. det är bara köra rakt igenom... är det några som hoppar in i en bil o kör efter dig så är de lätta att döda... bara hoppa upp i kulsprutan på taket på jeepen och avrätta dem

Testa köra på infamous så ska ni se hur bra den taktiken funkar, hahaha... Börjar faktiskt bli lite väl jobbigt, någon som vet om det går att ändra svårighetsgrad under spelets gång?

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Jag och min kompis satt o snackade en massa FarCry 2 för båda e typ frälsta med det.

Sen säger han: "Mitt dör efter runt 1 timma, börjar hela datan sega ihop"
Jag: "WTF! Så det är inte bara för mig det händer!!??!?!?"

Men finns det ett fix för det asså? Vore schysst o skriva vart istället för att vara odräglig och peka på yahoo eller google.

Föresten, för er som har problem med svarta uppe och nederkanter (som vi alla kommer ihåg från bioshock) så finns det en fixx uppe i
www.guru3d.com

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Medlem

är vid ca 54% av spelet och gjorde precis ett uppdrag där man skulle hämta en lastbil köra till ett garage och sen spränga det i luften. Man hade hjälp av en kompis att döda alla gubbar men när han blev skjuten och jag skulle ge honom medic så tog jag fram pistolen istället och sköt honom..haha wtf var de meningen eller tryckte jag på fel knapp?

Visa signatur

AMD AM2 6000+/4GB/HD4770/500GB+750GB/Windows 7 64bit

Permalänk

när ens kompisar blir skadade får man 3 val, döda honom, skita i honom o låta han dö elr ta fram sprutan o fixa till han, kan vara nån jag missat

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Alltså fan vad vissa uppdrag går att utföra på skönt sätt! Dom uppdragen man får vid de olika tele-masterna som exempel. Man blir uppringd av en förvrängd röst, som man hört i filmer typ. man ska ha livet ur någon kostym klädd snubbe som finns i någon by på kartan. Det snabbaste sättet är ju att springa in i byn och skjuta honom så fort som möjligt.... men rätt ofta finns det klippor utanför byn man kommer upp på, sen är det bara att sitta o vänta på att killen i fråga ska komma inom fritt skott håll.... Rätt grym sniper känsla när man sitter o väntar ut sitt mål med cal50 snipern!

Permalänk

Vad kör ni för olika vapenkombinationer? Själv har jag Uzi, hagelgevär och pkm alla upplockade så de låser sig ibland ^^

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem

Min kombination är just nu MAC 10 (tills jag låser upp UZI:n), Silence MP5 och Dart Rifle.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem

mac10, SVD sniper och bazooka. Fin-fin combo!

Permalänk
Medlem

Ja kör silence macrow hade 50cal sniper men den explodera:P och carl gustav

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

SVD, Grenadelauncher och kulspruta är det som gäller ^^.

Spelet blir fan barar bättre och bättre desto mer man spelar

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Sniper, Granatkastare och kulspruta.

Permalänk
Medlem

Granatkastaren, Dragonuv och PKM.

Är helt fast i spelet nu, trots små irritationsmoment!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk

hmm,har kliat mej i huvudet ett antal ggr nu åt vissa saker i spelet.
1 utav sakerna,vart i hela helvete kommer alla fiender ifrån?tar man en sväng tex så dyker det med 50% chans upp en fiende jeep som totalt skjuter sönder bilen min efter man har krockat med den och när man fixat den jeepen så dyker det upp en till.
har faktiskt varit med om att jag sett jeepar "teleporteras" från ingenstans mitt i den väg som jag åker på,precis som att jeepen blir släppt från himmelen typ=/.

säger inte att detta är nått som får mej att sluta och spela,tycker det bara är lite konstigt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer