Far Cry 2 - Officiella Tråden

Permalänk
Medlem

För att få tabletter mot malaria är det bara att göra uppdrag åt prästen som gäller? Gjorde det precis och tabletterna var slut direkt.

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem

Hej! Vet någon var profilen sparas, måste flytta över mina savegames innan jag formaterar om datorn.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo 3.16GHz 8500 E0 | Asus P5Q Deluxe iP45 | Corsair XMS2 Xtreme 2x2GB | Cooler Master Cosmos S | Powercolor Radeon HD 4870 X2 | Samsung 200GB 7200rpm | Seagate Barracuda 200GB 7200rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alaskery
Hej! Vet någon var profilen sparas, måste flytta över mina savegames innan jag formaterar om datorn.

Mina dokument-> My Games -> Far Cry 2-> Saved Games

Om de nu har vind i spelet borde man väl kunna använda den när man åker glidare?

Permalänk

jag håller med så fullständigt! i börjar vart dwe verkligen skit trist spel, men nu är det verkligen heeelt anurlunda, är som et nytt spel, sviiin skojigt!" har spelat 7 h opch gjort 12 % haha de e långt alltså! åh shit va ångest, skall iväg åh jobba i 6 dagar så kan iten spela förens på¨måndag igen! suck........

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Mina dokument-> My Games -> Far Cry 2-> Saved Games

Om de nu har vind i spelet borde man väl kunna använda den när man åker glidare?

Tack så mycket!

Visa signatur

Intel Core 2 Duo 3.16GHz 8500 E0 | Asus P5Q Deluxe iP45 | Corsair XMS2 Xtreme 2x2GB | Cooler Master Cosmos S | Powercolor Radeon HD 4870 X2 | Samsung 200GB 7200rpm | Seagate Barracuda 200GB 7200rpm

Permalänk

Glidflygare? Vart hittar man den? Är i den "nya" världen.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

När kommer man till nya världen? Jag har inte riktigt förstått hur man gör huvuduppdragen. Gjorde de i början och sedan fick jag inga mer, utan har bara gjort sidouppdrag ett bra tag nu typ. Känns fortfarande väldigt monotont och trist spelet, men får väl hoppas att jag också känner att det blir bättre ju längre man kommer.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusst250
Gå in på display-options och kryssa i rutan HDR. Det gorde stor skillnad för mig iaf. Sen har jag höjt gamma litegrann också.

Tack för tipset, men jag har redan HDR påslaget, men problemet kvarstår! Jag kan inte tänka mig att det ska vara så där, för man ser absolut ingenting, jag får gissa mig fram överallt så fort jag går in i en byggnad! Nån annan idé, någon?

edit: Jag slog på bloom lightning och nu blev det betydligt ljusare! Jag rekommenderar inte någon att spela utan bloom, du ser ingenting!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molle89_89
[B]har spelat 7 h opch gjort 12 %/B]

tror jag fick en total speltid på ca 18 timmar när jag hade klarat spelet dock var slutet uselt ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Inaktiv

tja!

Har precis köpt fc2, och installerat det. men det startar inte..
rutan kommer upp med fc2 loggan. sen försvinner den. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
tror jag fick en total speltid på ca 18 timmar när jag hade klarat spelet dock var slutet uselt ^^

Antar att du körde rakt av på huvuduppdragen.

Har själv ca: 12h speltid och har kommit 16% in.
Mest kört sidouppdrag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
När kommer man till nya världen? Jag har inte riktigt förstått hur man gör huvuduppdragen. Gjorde de i början och sedan fick jag inga mer, utan har bara gjort sidouppdrag ett bra tag nu typ. Känns fortfarande väldigt monotont och trist spelet, men får väl hoppas att jag också känner att det blir bättre ju längre man kommer.

Efter 42% enligt Qzen som klarade spelet efter några dagar.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Hejsan, jag behover lite hjalp, det ar sa att jag har min dator i sig, jag kor pa ultra settings ingen AA och en 1680z1050 rez men efter et tag spelande sa hackar det som bara det, inte lagg, hack, det bara stannar till, jag kor med patchen och allt, nar jag kor benchmarks far jag det med, jag gjorde en clean installation av vista, da funkade det nice, men direkt efter att jag installerat CS2, och foobar och alla drvisar sa laggar det igen, ahh, den har ju en egen HDD med pa 80gb (sata)

snalla hjalp

(ar pa 8% efter 4 timmar)

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Med risk för att snacka skit, men eftersom många undrar:
Det finns ingen patch... än!

Det finns en HotFix för grafikkortets drivrutiner som ska vara lite bättre optimerad för FarCry2:
http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&tas...
(AMD:s infosida... Tror att det finns en för NVidia också).
men det är ingen patch för spelet!!!

Det finns även ett fulhack som löser ett problem med att man inte ser hela bilden när man kör på en 16:10 (Widescreen) monitor. Denna är naturligtvis helt osupportad från Ubi:
http://www.farcry2fans.com/fcforum/viewtopic.php?f=13&t=434

Och för er som möjligen hittar en spelpatch någonstans så skulle jag vara jävligt försiktig med att installera den innan jag sett att den kom ifrån:
http://ubisoft-en.custhelp.com/cgi-bin/ubisoft_en.cfg/php/end...

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk

Tyckte i början att herregud vad snyggt, det här kommer bli bra, men ack.

+ Många vapen
Fina miljöer

- Uppdragen är exakt likadana. Så fort man hjälp sin kompis hamnar han i bakhåll, rösten vid masterna är exakt densamma(samma dialog), alltid döda en snubbe i kostym(de berättar aldrig varför han ska dö).

-Ingen karaktärsutveckling, man bryr sig inte ett jota om hur det går för någon i spelet.

- För mycket berg överallt.

- Fienden är inte helt smart direkt.

- Fienden respawnar för snabbt.

Helt klart har tillverkarna blivit förbluffade av sin grafikmotor och glömt bort att man måste berätta en historia.
Påminner på det sättet helt om assasins creed som också sket i att tänka på variation, story och karaktärsutveckling.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golden god
Tyckte i början att herregud vad snyggt, det här kommer bli bra, men ack.

+ Många vapen
Fina miljöer

- Uppdragen är exakt likadana. Så fort man hjälp sin kompis hamnar han i bakhåll, rösten vid masterna är exakt densamma(samma dialog), alltid döda en snubbe i kostym(de berättar aldrig varför han ska dö).

-Ingen karaktärsutveckling, man bryr sig inte ett jota om hur det går för någon i spelet.

- För mycket berg överallt.

- Fienden är inte helt smart direkt.

- Fienden respawnar för snabbt.

Helt klart har tillverkarna blivit förbluffade av sin grafikmotor och glömt bort att man måste berätta en historia.
Påminner på det sättet helt om assasins creed som också sket i att tänka på variation, story och karaktärsutveckling.

Håller med till viss del.. dock att det är mycket berg osv, ja om det nu är så i verkligheten oxå så är det ju bara realistiskt?

Att rösten efter man slagit på masten.. ja men de är riktiga hitman uppdrag.. det är inte meningen att du ska veta att han ska dö.. du får betalt för att han ska dödas och det krävs ingen förklaring, så ser det ut i den riktiga branschen också

Jag tycker mobsen är hyffsat smarta.. de sätter sig i en bil när man försöker fly.. och de parar ihop sig också.. har du gjort något t.ex skjutit nära fiender men de vet inte vart du är.. korsar då 2 fiender varandra så börjar de prata med varandra.. riktigt nice när man ligger o smyger så hör man de går förbi o pratar med varandra. Dessutom tar de skydd och de tar olika vägar fram till sitt mål.

Att questen är lika varandra kan jag hålla med om, iaf siduppdragen ... huvuduppdragen är ju olika.. men alltid handlar de om att döda.. dock så har jag bara kommit till 27% så jag vet inte.

Att fienderna respawnar för snabbt håller jag med om också.. dock vet jag inte om det är timer eller om det respawnar när du kommit en tillräcklig bit ifrån dem... jag tror på nummer 2

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Var kan man se hur mycket % av spelet som är klart?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rasoul
Var kan man se hur mycket % av spelet som är klart?

när du sparar.. tryck på esc.. sen save game.. spara så ser du procenten

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Jag tror att många av er har sett Rambo 4 och hur soldaterna blir slaktade där. Jag tycker att borde vara likadant i detta spel, skulle bli nice då.

rasoul: Eller så trycker du på Esc och sen trycker på Statistics.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

det ska finnas en fix för att det inte ska krascha! vart exakt, hittar inte på google =(

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk

Någon som sitter på en jämförelse prestandamässigt mellan Vista och XP? Installerade det i Vista bara för DX10, men då det bara buggar och inte gör någon direkt synlig skillnad alls så kör jag ändå på DX9. Jag är nämligen inte helt nöjd med prestandan, och vanligtvis brukar man ju tjäna allt mellan 5-30 fps i XP, så jag funtar på att installera det där istället. Hoppas isf bara att samma save-filer funkar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Hackade för mycket med Dx10, var tvungen att byta till 9 istället. Kör med allting på Medium och ligger runt 50fps.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori
det ska finnas en fix för att det inte ska krascha! vart exakt, hittar inte på google =(

Du är inte mycket för att läsa tråden innan du skriver i den va?

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem

jag kör FC2 genom Vista x64.. på dx10 ser allting ut som det ska.. men då crashar ju skiten varje timme... kör jag istället på dx9 så crashar det inte.. men alla träd och buskar blir typ klossar som rör sig i vinden.. va nån som hade en screenshot tidigare i tråden som såg precis ut så... jäkligt irriterande för man kan knappt se om det står en fiende i dessa fula "klossar" ... de är alltså lika stora som trädens grenar .. fast det är fyrkantiga klossar istället som man inte kan se igenom..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Kan man på nåt sätt göra så man slipper ha DVD:n i när man spelar?

Visa signatur

Intel NUC i5 - Corsair 8GB - Intel 180GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KreatinPower
Kan man på nåt sätt göra så man slipper ha DVD:n i när man spelar?

Om du har köpt DVD-versionen (dvs inte laddat ner den nedladdningsbara versionen) så kan du inte göra det på något lagligt sätt.
http://ubisoft-en.custhelp.com/cgi-bin/ubisoft_en.cfg/php/end...

Edit: Ändrat länk (dock måste man söka sig fram till rätt sida nu).

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trixter
Om du har köpt DVD-versionen (dvs inte laddat ner den nedladdningsbara versionen) så kan du inte göra det på något lagligt sätt.
http://ubisoft-en.custhelp.com/cgi-bin/ubisoft_en.cfg/php/end...

Den länken funkade inte. Fan va störigt att man måste ha skivan i, de har jag inte behövt till andra spel på länge. Den lägger väl in allt man behöver, är den bara för kopieringsskyddet?

Visa signatur

Intel NUC i5 - Corsair 8GB - Intel 180GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KreatinPower
Den länken funkade inte. Fan va störigt att man måste ha skivan i, de har jag inte behövt till andra spel på länge. Den lägger väl in allt man behöver, är den bara för kopieringsskyddet?

Sorry... Mina länkar funkar visst inte så bra (för långa?) Gå hit och leta dig fram:
http://ubisoft-en.custhelp.com/cgi-bin/ubisoft_en.cfg/php/end...

Ja, det är bara för kopieringsskyddet. Håller med om att det känns lite idiotiskt. Speciellt eftersom det finns en download-version där man ju naturligtvis INTE måste ha någon skiva istoppad.

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Håller med till viss del.. dock att det är mycket berg osv, ja om det nu är så i verkligheten oxå så är det ju bara realistiskt?

Att rösten efter man slagit på masten.. ja men de är riktiga hitman uppdrag.. det är inte meningen att du ska veta att han ska dö.. du får betalt för att han ska dödas och det krävs ingen förklaring, så ser det ut i den riktiga branschen också

Jag har varit runt i afrika, jag lovar, det finns savanner. De har väl helt enkelt lagt dit massa berg(berg som inte går att korsa) för att leda in en i ännu en vägpost.

Att en lönnmördare riskerar sitt liv efter att ha hört en mening, från en okänd uppdragsgivare, att döda en person, helt utan förhandsinformation, finner jag barockt. Men jag förstår att du har bra insyn i den branchen.
Då delar man sig ju gärna med sig av den på närmaste datorforum.

Förövrigt tycker jag spelet börjar ta sig en bit in, då har de börjat tänka till och gör lite nya grejer. Uppdragen har lite variation, kanske tar sig det här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golden god
Jag har varit runt i afrika, jag lovar, det finns savanner. De har väl helt enkelt lagt dit massa berg(berg som inte går att korsa) för att leda in en i ännu en vägpost.

Att en lönnmördare riskerar sitt liv efter att ha hört en mening, från en okänd uppdragsgivare, att döda en person, helt utan förhandsinformation, finner jag barockt. Men jag förstår att du har bra insyn i den branchen.
Då delar man sig ju gärna med sig av den på närmaste datorforum.

Förövrigt tycker jag spelet börjar ta sig en bit in, då har de börjat tänka till och gör lite nya grejer. Uppdragen har lite variation, kanske tar sig det här.

Som sagt.. "om" det nu är bergigt i verkligen så skulle det vara realistiskt.. men eftersom att du säger att inte är så, så är det väl inte så då.. dock så måste de ju begränsa rörligheten en aning för att folk ska gå den väg som de vill för att uppleva så som de vill att spelet ska vara.

Jag säger inte att jag vet nånting om okända människor och röster sådär via telefon.. syftade mer på just det du sa att man inte får veta varför han ska dö.. en yrkesmördare finner väl ändå ingen nytta av att veta anledningen om han bara är ute efter pengarna?
Och informationen bygger ju på filmer och dokumentärer om den undre världen, självklart inget jag erfarit personligen

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv