Far Cry 2 - Officiella Tråden

Permalänk

Klart man inte får veta motivet om man ska döda någon, det har inte lönnmördaren något att göra med. Det skulle kunna innebära att han backar ur om orsaken är alldeles för grov. Jag hade iaf aldrig sagt till lönnmördaren varför jag vill ha någon dödad om jag skulle anlita en torped någon gång...

Permalänk
Inaktiv

hur får man upp fps info i consolen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CRANKtheJUICE
hur får man upp fps info i consolen?

Bra fråga, det vill jag oxå veta!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

showfps 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golden god
Jag har varit runt i afrika, jag lovar, det finns savanner. De har väl helt enkelt lagt dit massa berg(berg som inte går att korsa) för att leda in en i ännu en vägpost.

Håller med. Dom predikade om en stor öppen värld i afrika-miljö, men istället får man en vindig korridor-shooter. Visst finns det många vägar att välja på, men alla leder genom samma skit, och man tappar då själva poängen med ett sandbox-lir. Jag hade nog kunnat förlåta dom om banditerna inte återuppstod igen så fort man rensat en outpost, eftersom man då iaf hade kunnat skapa tillfälligy säkra rutter genom att rensa dom. Iom alla dessa berg som man inte kan korsa så blir man ju dessutom blåst på 40% av spelvärlden. Världen känns otroligt platt.

Nejfan, jag hade förväntat mig en livlig spelvärld med vackra savanner och spännande bergspass. Men som det är nu så är det bara en labyrint av smala vägar, ett nästan obefintligt idiotiskt vildliv som gärna springer in i ditt fordon och stendör när du väl ser nått, och total avsaknad av civil befolkning som istället är utbytt till armér av skjutglada skinnkavajer som direkt ser dig som fientlig och vill inget annat än att fylla dig med bly. Det tar ju även bort känslan när man är i den centrala byn (Ja inte kan man kalla en grop med 8 hus för en stad iaf).
Det enda nöjet med upptäckande i denna begränsade fria spelvärld är att leta efter väskor med diamanter som din mega-space-age-karta känner av med en detektor för att avbelasta din redan snarkande hjärna.
Och på tal om karta, vem tusan kommer på ideen att behöva ta upp kartan för att kunna använda sin "kikare"?! Och varför ändrar dom inte mus-känsligheten i zoomat läge? Slarv.

Natten känns dessutom som ett skämt. Jag menar, skuggorna under dagen är ju fan mörkare. Och varför finns det inte någon form av ficklampa eller nightvision om nätter nu är en del av spelandet? Inte ens bilarna har strålkastare så man kan ta sig fram lättare i de kolsvarta djungel-partierna.

Sen har vi AIn. Jag står uppe på en liten klippa och skjuter mot ett läger. Då ser jag tydligt hur samtliga NPC's springer rakt emot mig, in i klippan under mig, och i princip slickar klippväggen hela vägen tills dom hittar backen som leder upp till min position. Självklart mörsar dom med sina shotguns på idiotiska avstånd och in i klippväggen under hela tiden. Ett annat ljushuvud försökte seriöst att gömma sig bakom ett krokigt träd som hade en diameter på max 15cm. Härligt. En aning irriterande har det också blivit att höra samma "WRRRUMMM"-ljud spelas upp när dom kommer flygandes med en bil, varesig dom kommer i 10 eller 100 blås.

Måste också nämna uppdragen, som alltid verkar gå ut på att du ska till andra sidan kartan och döda någon. Man suckar lika högt varje gång man ser den röda markeringen längst bort på kartan. En pansarvagn hade varit trevligt.

Så vad är positivt så här långt? Det är mysigt att åka båt i de små kanalerna. Jag ser fram emot mer vapen-uppgraderingar och utrustning som än så länge är låst för mig. Oväder i spelet är också härligt gjort, då hela vegetationen påverkas och kraftigt svajar runt. Grafiken är hyfsad för sina systemkrav, och har mycket skugg-effekter vilket alltid är najs, även om jag tycker grafiken rent allmänt är stundtals ganska ojämn. Jag har lirat ca 8h så här långt och kommer inte på nå mer positivt just nu. Skall dock fortsätta en bit till.

Så här långt pekar det fortförande mot årets besvikelse i min värld.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Håller med om det mesta du säger Bravo.. dock verkar du irritera dig mer på sakerna än vad jag gör.. jag kan leva med det känns det som.. det där med att ligga o snipe:a på en klippa.. prova att köra ett ljudlöst vapen.. de hittar de dig inte.. att de följer ljudet av ett gevär är väl ändå inte så konstigt.. dock så ja, de är ju botar och vet exakt vart du är.. bara att de spelar dumma när man skjuter med ljudlöst vapen.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Jag är lite bortskämd med Stalker

Har du hört någon avfyra ett skott utomhus i en öppen miljö någon gång? Det ekar något otroligt och det är mycket svårt att fastställa vart ljudet egentligen kom ifrån. Så att dom bara följer ljudet håller inte Även om dom hade sett mig uppe på kullen så känns det inte särskillt intelligent att springa rakt emot mig i en klump. Det funkar iof bättre när jag är nere i bushen med dom. Då är dom lite bättre på att flanka och slänga granater, eller om det kanske bara är helt random. Svårt att säga så här långt. I vilket fall så är AIn under all kritik.

Jag reagerar lätt på fördummat och slarvigt gjort gameplay. Far Cry 2 tycker jag är ett extrem-fall, därför blir det mycket gnäll Men jag spelar det trots allt fortförande. Jag har bara inte riktigt kunnat fastställa nöjet eller poängen i det än.

Edit: Någon som vet någon om man kan packa upp spelet och modda det än? Det skulle vara guld värt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
När kommer man till nya världen? Jag har inte riktigt förstått hur man gör huvuduppdragen. Gjorde de i början och sedan fick jag inga mer, utan har bara gjort sidouppdrag ett bra tag nu typ. Känns fortfarande väldigt monotont och trist spelet, men får väl hoppas att jag också känner att det blir bättre ju längre man kommer.

Jag begriper inte heller hur man gör huvuduppdragen. Vart man än går får man ju bara sidouppdrag. Måste man göra något speciellt för att få huvuduppdrag, eller kommer de tids nog?

Permalänk

Hej, Kan man göra så att alla ens vänner överlever? Är på en bana på en bil-kyrkogård där min vän dör hela tiden (får ge honom morfin tills han dör)

Svara gärna med PM, annars citera tack

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterium
Jag begriper inte heller hur man gör huvuduppdragen. Vart man än går får man ju bara sidouppdrag. Måste man göra något speciellt för att få huvuduppdrag, eller kommer de tids nog?

I städerna i mitten på kartorna där är huvuduppdragen.

92% avklarat, varvar det inatt:P

Visa signatur

AMD AM2 6000+/4GB/HD4770/500GB+750GB/Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem

finns det en fix för de det kraschar för? senaste som försökte hjälpa sa att jag inte inte följt tråden, men det har jag, hatar när folk drygar istället för att hjälpa..

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem

Känns som att man antingen kommer gilla det här spelet eller hata det.

När jag går in på additional content i menyn måste jag skriva in ett lösenord. wtf . Någon som känner igen detta. För övrigt har jag inga problem med att köra spelet på vista samt d10. fast har ett nvidea gfx kanske bara gälde ati kort...

Permalänk
Avstängd

Spelet klarat, nu börjar jag om igen

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jag är lite bortskämd med Stalker

Har du hört någon avfyra ett skott utomhus i en öppen miljö någon gång? Det ekar något otroligt och det är mycket svårt att fastställa vart ljudet egentligen kom ifrån. Så att dom bara följer ljudet håller inte Även om dom hade sett mig uppe på kullen så känns det inte särskillt intelligent att springa rakt emot mig i en klump. Det funkar iof bättre när jag är nere i bushen med dom. Då är dom lite bättre på att flanka och slänga granater, eller om det kanske bara är helt random. Svårt att säga så här långt. I vilket fall så är AIn under all kritik.

Heh gjorde lumpen så vet hur det låter.. första skottet om man inte är beredd kan vara svår.. men andra om man lyssnar så hör man.. minns när man gick mot skjutbanorna.. man hörde ju vart skjutbanan var nånstans utan problem.
Men håller med dig..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Jag är inte mycket av någon ahrdcore gamer. Spelar i bland som tidsfördriv och har en hygglig maskin att göra det på också. C2D @3.8Ghz, 4Gb ram, 9800GTX etc etc.

Fins mycket bragrejor i detta spel jag själv velat ha och funderat på men också fins det mcyket skit i detta spel.
Det optimala FPS spelet är med andra ord ej uppfunit ännu.

Bra grejor i FC2 enligt mig är följande.

*Realistiska och snygga vapen överlag som slits och jamar sig. Det är inte klassiska CS felen där dom inte ens visste hur man laddar om en colt ricktigt.

*lite mer realisstiska personsakdor på en sjävl så som fötter ur led osv som kräver lite mer omsorj än bara ta ett medic pack.

*eldsvådor har tagit ett stort steg tycekr jag. Skitkul å elda ner saker.

*går att förstöra rätt mycket också dock inte unikt lägre men ändå helt hygglig fysik i många fall.

Dåliga saker med spelet enligt mig är följande.

*IA är oftast rätt korkad och enkelspårig. Rakt på sak panga och skjut. Tom noterat att gubbar kan tita åt ett helt annat håll å skjuta och ändå träffar dom en. helt jävla skum bugg alltså.
Dock ska dom väl ha lite credit för att dom tar fordon och byter plats i bilarna osv men bortset från det så saknas det helt variation i fiendes beteende och dom upptäcker en väldigt lätt bara sådär trots skymning och kammoflagkläder så är det väldigt svårt att smyga helt oupptäckt. AI är allmänt v äldigt trist å skum.

*Respaw och återuppbyggnad av alla handa saker i spelet är också extremt trist. Alla dessa outposts respawnar ju på 4-5 minuter så ta sig från A till B genom 4 checkpoints involverar ofta att man får skjuta sönder 6-9 bilar och 2-3 gånger fler gubbar och laga bilen 3-4 gånger innan man kommer fram.

*uppdragen är extremt enformiga och lågtråkiga. mycket pga respawnet som fi gör hela tiden så man vet att ta sig över halva kartan med massa autposts vid vägarana eller lägs floderna kommer bli ett helvete och man tappar all lust å spela.

*Vapenen är överlag bra men dom saknar val av eldläge. igen smart mäniska skjuter helauto med en G3 bössa. amrikanare kanske men å andra sidan kör dom M4 och M16 som i grunden är designad för automateld som primärt eldläge så. Men kan man undvika det så kör man semi. Jag kör nsätan semi i alla fps spel numera så vida det inte dröser av fi och amo inte är ett problem för tillfället. Semi har mer preciston och störe channsi att träffa i många fall så mycket synd att det saknas.

*en till sak om vapnen är att dom spegelvänt dom delvis så hylsykasten ofta är på fel sida mot ricktiga vapenen. Normalt sett sker det på höger sida . Itne så kul å få en varm hyllsa på vänsterarmen men mäst jag som noterade bara dett alilla skönhetsfel.

Så ska man summera så tycker jag spelet ha flera nya inovationer men det kombineras med sämsta tänkbara fps shooter element som gör spelet lågtråkigt och man kan inte redigt njuta av dom små godbitar som erbjuds.

Permalänk

Mr. Bravo: Håller med att det är kasst utan ficklampa MEN det finns faktiskt strålkastare på alla bilar som man kan sätta på och stänga av med "g".

Sen tycker jag att det är en väldigt dålig kikare de har, nästan värdelös. Sen kan man inte heller zooma in eller ut kartan, förstår inte varför?? Sen när man ska använda sniper gevär, varför rör sig inte kikarsiktet? Har man några speciella krafter så att man kan hålla i vapnet helt stilla?

Jag tycker att de borde ha lite större sortiment när det gäller spräng saker som tex miner och "C4" liknande så att man kan ha lite kul om man ska spränga ett värdetransport.

Sen tycker jag att man ska kunna ändra lägen från semi-auto, burst eller auto. Förstår inte varför det inte finns.

Fördelarna är vapnen. Gillar ljudet rätt så mycket, sen att de jammar är rätt så kul. Det värsta är när vapnet bara sprängs! Har hänt flera gånger.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Yup, de satsade så mycket på sina nya fina nya funktioner att de knappt fick upp standardfunktionerna till godkänt. Ett halvår+ till i utveckling eller något... kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Spelet klarat, nu börjar jag om igen

Härligt Pingvin!
Du gillar spelet lika mycket som jag!
Bästa SP spel jag spelat sedan jag kom igenom Call Of Juarez för femtioelfte gången!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Mr. Bravo: Håller med att det är kasst utan ficklampa MEN det finns faktiskt strålkastare på alla bilar som man kan sätta på och stänga av med "g".

Sen tycker jag att det är en väldigt dålig kikare de har, nästan värdelös. Sen kan man inte heller zooma in eller ut kartan, förstår inte varför?? Sen när man ska använda sniper gevär, varför rör sig inte kikarsiktet? Har man några speciella krafter så att man kan hålla i vapnet helt stilla?

Jag tycker att de borde ha lite större sortiment när det gäller spräng saker som tex miner och "C4" liknande så att man kan ha lite kul om man ska spränga ett värdetransport.

Sen tycker jag att man ska kunna ändra lägen från semi-auto, burst eller auto. Förstår inte varför det inte finns.

Fördelarna är vapnen. Gillar ljudet rätt så mycket, sen att de jammar är rätt så kul. Det värsta är när vapnet bara sprängs! Har hänt flera gånger.

En sak till som jag glömde angående zoom. ALla sniper vapen vitt jag vet saknar zoom möjlighet på kikarsicktet. Ta AS50 tex som är det senaste inom semi automatisk 12.5mm sniper vapen. Man skjute på avstånd mellan 600 till 2400m med dom IRL och då krävs det möjliughet att kuna välja zoom Lite möjliughet i spelet hade ju inte vart fel. Scrolla med musen typ hade vart perfa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
En sak till som jag glömde angående zoom. ALla sniper vapen vitt jag vet saknar zoom möjlighet på kikarsicktet. Ta AS50 tex som är det senaste inom semi automatisk 12.5mm sniper vapen. Man skjute på avstånd mellan 600 till 2400m med dom IRL och då krävs det möjliughet att kuna välja zoom Lite möjliughet i spelet hade ju inte vart fel. Scrolla med musen typ hade vart perfa.

Ja, precis. Heter inte "AS50" Barrett M82 i verkligheten?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori
finns det en fix för de det kraschar för? senaste som försökte hjälpa sa att jag inte inte följt tråden, men det har jag, hatar när folk drygar istället för att hjälpa..

Och jag hatar när man blir tvungen att ge samma svar om och om igen. Just därför så gav jag ett ordentligt svar ca 7 inlägg innan din förra fråga, så uppenbarligen orkade du inte ens läsa samma sida som du postade ditt inlägg på!

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Ja, precis. Heter inte "AS50" Barrett M82 i verkligheten?

nepp, för det är inte en Barret vilket man snabbt ser om man älskar Light 50n

http://world.guns.ru/sniper/sn67-e.htm

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
nepp, för det är inte en Barret vilket man snabbt ser om man älskar Light 50n

http://world.guns.ru/sniper/sn67-e.htm

Känns som att man känner igen vapnet från nånstans, dokumentär eller nått liknande. Tack för länken iaf.

Förresten, vilken sniper är bäst i spelet, AS50 eller Dragunov? har testat båda och är inte säker. Jag vet ju att AS50 har större kaliber.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Avstängd

Tja, båda blåser bort skallen på valfri fiende med ett skott, båda har kikarsikte, båda är semiautomatiska.

Föredrar Dragunovens 10 skott/magasin över As50 5/magasin, men jag gillar ljudet av AS50 mer

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Mr. Bravo: Håller med att det är kasst utan ficklampa MEN det finns faktiskt strålkastare på alla bilar som man kan sätta på och stänga av med "g".

Nu när du väl säger det så får jag ett minne av att jag ställde in det ja Hade jag glömt helt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Så sant, AS50 låter ju kraftigt som fan. Hur som helst så skulle jag inte vilja ha sniper som ett primärt vapen. Skulle bli bäst med en assault rifle. Snipern kunde de ha lagt som den sista.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Så sant, AS50 låter ju kraftigt som fan. Hur som helst så skulle jag inte vilja ha sniper som ett primärt vapen. Skulle bli bäst med en assault rifle. Snipern kunde de ha lagt som den sista.

Sniper + granatkastare + pkm = vinnande kombination för min del iaf

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Sniper + granatkastare + pkm = vinnande kombination för min del iaf

Hur kan du ha granatkastare samtidigt med pkm?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Avstängd

Nån som vet om det finns nån mod så det blir blodigare och mer splatter!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin