Far Cry 2 - Officiella Tråden

Permalänk
Medlem

Mitt crashar också till desktop. Kör Vista home prem 64-bit och DX10. Hoppas verkligen att det kommer en patch för detta! Hade liknande problem med Battlefield 1942 när det kom ut (för hundra år sedan ungefär) och det går ganska snabbt att tröttna på sådana problem. Om de inte löser detta kommer det snart inte vara någon som kör multiplayer.

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trixter
Mitt crashar också till desktop. Kör Vista home prem 64-bit och DX10. Hoppas verkligen att det kommer en patch för detta! Hade liknande problem med Battlefield 1942 när det kom ut (för hundra år sedan ungefär) och det går ganska snabbt att tröttna på sådana problem. Om de inte löser detta kommer det snart inte vara någon som kör multiplayer.

Mitt crashar oxå när jag kör på DX10 AAx8 .. men när jag ändrade till DX9 och AAx4 så slutade det..
tror det crashade ungefär 1gång i timmen ungefär på DX10.. riktigt irriterande om man glömt spara på ett tag.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Är det någon skillnad på F5 QuickSave och dom blåa lådorna som är utplacerade lite överallt?

Visa signatur

Intel NUC i5 - Corsair 8GB - Intel 180GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KreatinPower
Är det någon skillnad på F5 QuickSave och dom blåa lådorna som är utplacerade lite överallt?

Inte egentligen förutom att det alltid gör en ny save när du tar quicksave, du kan alltså inte spara över en gammal save fil.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Hedersmedlem

Nån mer än jag som har stört sig grymt mycket på att det är så mörkt inomhus att man inte kan hitta någonstans?! I ett hus skulle jag upp på en övervåning, men hittade inte trappan för att det var så mörkt! Jag har testat att höja brightness/gamma osv, kan det vara en bugg?

Permalänk

Det ljusnar efter en stund då man går in i en mörk byggnad, rätt bra gjort måste jag säga. Som i verkligheten att ögonen anpassas efter det rådande ljuset.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Ni som har spelat lite nu, hur är AIn i spelet gämfört med i Crysis?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hon tjejen man får som buddi i starten efter att ha räddat henne. Är hon viktig för spelets handlign?
Råkade nämligen köra överhenne med en bil så hon dog och sen savade jag över gammla filen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Ni som har spelat lite nu, hur är AIn i spelet gämfört med i Crysis?

Väldigt underlägsen skulle jag vilja påstå. T. ex. så var jag med om en fiende som sköt med kulspruta som inte gick att döda nyligen i FC 2.

Visa signatur

[Quad SLI (2x) EVGA 9800 GX2][Q9450(överklockad till 3,5GHz)][CPU kylare Noctua NH-U12P + extra fläkt][4094MB DDR3 Corsair @1333MHZ][EVGA nForce 790i Ultra SLI][Samsung Spinpoint F1 750GB][Corsair HX1000W][Samsung T220 22"][Antec P182][Vista Home Premium 64-bit]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PalmSE
Väldigt underlägsen skulle jag vilja påstå. T. ex. så var jag med om en fiende som sköt med kulspruta som inte gick att döda nyligen i FC 2.

Man förväntar ju sig att inte behöva skjuta 20 skott i magen innan de dör, det är afrika folk ju!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Man förväntar ju sig att inte behöva skjuta 20 skott i magen innan de dör, det är afrika folk ju!

tveksamt ang afrika folk.. mer än 50% är ju vita.. ganska lustigt det där.. kan det vara för att motverka rasism? jag menar.. ville de inte skapa ett spel där man som vit karaktär går runt i afrika och dödar afrikaner ?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboInFERnO
Vad menar du med förstörbar miljö?

Att hus ska kunna sprängas i bitar??
Det går inte i Far Cry 2 så vitt jag vet??

Rätta mig om jag har fel.

Leta efter "urban" på buildings, sånna hus går sönder....och de ser ut som de husen i crysis me....crysis hade inga "hus" som gick o ha sönder, utan bara små skit hyddor, de tre grisarna och varje i stort sätt

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

har bara kommit 12% men ändå har ja redan fått mina favvo vapen mac10 ist för pistol, baretta .50cal som primary o RPD som special weapon så jävla härliga ljud i spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra
har bara kommit 12% men ändå har ja redan fått mina favvo vapen mac10 ist för pistol, baretta .50cal som primary o RPD som special weapon så jävla härliga ljud i spelet

Mac 10 är ju värdelös iallafall den man hittar som är rostig. Jammar efter 10 skott typ Sen längtar jag tills jag får carl gustav geväret.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
tveksamt ang afrika folk.. mer än 50% är ju vita.. ganska lustigt det där.. kan det vara för att motverka rasism? jag menar.. ville de inte skapa ett spel där man som vit karaktär går runt i afrika och dödar afrikaner ?

Kan ju vara så att det är syd afrika där det finns mycket vita!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Ingen som har svar till mig!? Varför kan ja inte ladda upp kartan till deras server? Har klarat alla validations

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Kan ju vara så att det är syd afrika där det finns mycket vita!

Möjligt.. men det är ju lite konstigt att det är mer vita än mörka
och jag har endast sett en enda kvinna än så länge.. och inga civila..
Btw en fråga.. hur får man uppdrag från vapenaffärerna? Jag har aldrig sett nån arbetare där... ibland är affären stängd (gallret neddraget) och ibland öppet.. men aldrig nån som står där?
Jag vill låsa upp nya vapen ju

en till sak.. går det att döda nån utan att andra fiender märker? jag har försökt att kniva ner fiender bakifrån.. men andra fiender hör alltid.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Möjligt.. men det är ju lite konstigt att det är mer vita än mörka
och jag har endast sett en enda kvinna än så länge.. och inga civila..
Btw en fråga.. hur får man uppdrag från vapenaffärerna? Jag har aldrig sett nån arbetare där... ibland är affären stängd (gallret neddraget) och ibland öppet.. men aldrig nån som står där?
Jag vill låsa upp nya vapen ju

en till sak.. går det att döda nån utan att andra fiender märker? jag har försökt att kniva ner fiender bakifrån.. men andra fiender hör alltid.

Du måste se till att inte ha nått annat uppdrag. Altså att det är en gul trekant med ett utropstecken när tu trycker på Esc. Då kommer den mörkan mannen visa sig för dig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ska snart börja spela, ska bli nice. Alla snackar så mycket om vakter som respawnar, det måste väl gå att köra/smyga runt.

var väl samma sak i clear sky, banditerna kom tillbaka hela tiden men man kunde lätt undvika dom.

Visa signatur

ASUS M5A97 R2.0 AM3+ - AMD FX-6350 6-Core -ASUS GeForce GTX 650 2GB - Antec truepower 1000 w. Thermaltake 850 pro. Vista + XP. Allt i ett NZXT Tempest

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mats gustafsson
Ska snart börja spela, ska bli nice. Alla snackar så mycket om vakter som respawnar, det måste väl gå att köra/smyga runt.

var väl samma sak i clear sky, banditerna kom tillbaka hela tiden men man kunde lätt undvika dom.

ja.. det är bara köra rakt igenom... är det några som hoppar in i en bil o kör efter dig så är de lätta att döda... bara hoppa upp i kulsprutan på taket på jeepen och avrätta dem

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Möjligt.. men det är ju lite konstigt att det är mer vita än mörka
och jag har endast sett en enda kvinna än så länge.. och inga civila..
Btw en fråga.. hur får man uppdrag från vapenaffärerna? Jag har aldrig sett nån arbetare där... ibland är affären stängd (gallret neddraget) och ibland öppet.. men aldrig nån som står där?
Jag vill låsa upp nya vapen ju

en till sak.. går det att döda nån utan att andra fiender märker? jag har försökt att kniva ner fiender bakifrån.. men andra fiender hör alltid.

Jag har kört en del med Dart Rifle för att döda folk ljudlöst, det är ett snipergevär som i princip skjuter giftpilar (ja, ungefär). Om man skjuter dem i magen skriker de och dör, sätter man dem däremot i huvet så faller de bara ihop. Vapnet är i princip ljudlöst, man hör bara att "pilen" susar iväg.

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mats gustafsson
Ska snart börja spela, ska bli nice. Alla snackar så mycket om vakter som respawnar, det måste väl gå att köra/smyga runt.

var väl samma sak i clear sky, banditerna kom tillbaka hela tiden men man kunde lätt undvika dom.

Vissa "poster" ligger jätte dumt, så nej, det går inte alltid att köra runt. Det är sjukt jobbigt om det är en stor bas som du vet att du måste köra förbi igen senare -__-

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

450D | 50/1.8 II | 20/1.8 | 18-55 3.5/5.6 IS
Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Nån mer än jag som har stört sig grymt mycket på att det är så mörkt inomhus att man inte kan hitta någonstans?! I ett hus skulle jag upp på en övervåning, men hittade inte trappan för att det var så mörkt! Jag har testat att höja brightness/gamma osv, kan det vara en bugg?

Gå in på display-options och kryssa i rutan HDR. Det gorde stor skillnad för mig iaf. Sen har jag höjt gamma litegrann också.

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk

Någon!? Snälla. varför kan jag inte Publicera mina kartor?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mYrAns
Vissa "poster" ligger jätte dumt, så nej, det går inte alltid att köra runt. Det är sjukt jobbigt om det är en stor bas som du vet att du måste köra förbi igen senare -__-

jag tycker man löser det ganska lätt om man granskar kartan litegrann. Ofta finns det ett bergspass eller fält att gena över. Sen är båtarna ganska bra med, då har man bra sikt att snipa folk i förväg

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Någon!? Snälla. varför kan jag inte Publicera mina kartor?

kanske ingen vet...

Pröva googla och se om du hittar nått svar!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet vad som händer när man köper upgradering till eller lagar en bil, får man en bil utanför varje vapenshop eller?

Orkar inte slösa diamanter på att testa om det inte gäller nåt permanent

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Medlem

ser ingen anledning varför man ska köra runt platser med vakter osv.. bara köra rakt igenom och döda de som jagar en ...

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Du måste se till att inte ha nått annat uppdrag. Altså att det är en gul trekant med ett utropstecken när tu trycker på Esc. Då kommer den mörkan mannen visa sig för dig.

Bara funkat fyra gånger för mig.
Har inget uppdrag just nu och inte f*n ser man ngn vapenhandlare.
Kanske är baserat på tid med?

Permalänk
Medlem

Jag har precis börjat spela och blev väldigt överraskad över spelt upplägg. Spelkännsla blev jag dock inte så imponerad av...Mangla en kille i bröstet så blodet flyter men han springer ändå runt o skjuter på mig...Hmmmm...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/