Nero- och Acronis-problem efter uppgradering!

Permalänk

Nero- och Acronis-problem efter uppgradering!

Jag har uppgraderat min dator med ett Asus P5q-pro, E6850 och ett 2Gb corsair minne.

Installation av windows gick fint och datorn flöt fint. Jag gjorde en backup av systemet med Acronis True Image vilket jag tycker fungerat bra tidigare.

När jag igårkväll skulle bränna ut en film så ville det inte fungera med Nero. Bränningen misslyckas efter en stund på grund av kommunikationsfel. Likadent blir det på båda Nec-brännarna som är kopplade med IDE. Vad kan problemet vara? Jag testade gör en bränning med Asus egna program, Ulead Burn Now och då fungerade det. Detta program är dock väldigt begränsande för mina behov.

Tänkte att det kanske var några utav Asus drivrutiner som krånglade lite och tänkte gå tillbaka till XP:s. När jag då försöker köra min backup med endast XP på gjord med acronis så vill inte acronis boot-cd hitta någon av mina tre sata diskar. Mycket konstigt tycker jag.

Edit: Löste det! Jag bytte min IDE-kabel och körde med en annan version av acronis vilket löste båda mina problem!

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk

Jag har nästan likadant problem. Vilken Acronis version fick du byta till?

Jag har en SATA hd som Acro hittar inte (kör XP med). Men den lyckades med att hitta hd då avbildningen skulle tas!

Har Du förslag?