Vad är det absolut skummaste som har hänt dig?

Permalänk

Angående den andra bilden och hur färgen ändrade sig. Det låter bara som att kameran ställer in ljusinställningar och sånt. Eftersom du filmade upp i himlen var det rätt ljust(?) och är kameran tvungen att sänka ljusinsläppet. Och en mörkare himmel blir väl antagligen lite mörkblåaktig.

Sen ser jag verkligen inte vad du ser på den första bilden, kan du ge oss den oredigerad? Jag kan antagligen ta kort på ett moln och hitta mitt namn i det om man får använda vilka småpunkter som helst...

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Inaktiv

Javisst kan jag det http://i39.tinypic.com/2chrxi8.jpg och här är den efter ljusättningen blivit blå automatiskt http://i41.tinypic.com/2lus76v.jpg
som jag sa..titta ovanför mannens högra axel och antingen ser du vad det ser ut som eller så gör du det inte.. Du måste förmodligen dra hem bilden och zooma in själv btw för kvaliten är långt ifrån bra.. Lättare att se i orginalfilmen pausad.

Jag hade ingen automatisk ljusjustering på och den justering har aldrig hänt tidigare enbart i denna film där man kan se "skepnaderna" i molnen.

Permalänk
Medlem

Jag vill inte vara den som är den men... vi ser alla konstiga moln ibland. Och har man lite extra fantasi ser man säkert mer än andra. Nu försökte verkligen jag få ut något vettigt av just din molnbild, men det var lönlöst.

Angående ljusförändringen så har det väl något med linsen, optiken, elektroniken, mjukvaran eller whatever att göra. För ointressant för att spåna i ärligt talat.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

me lite fantasi kan man se lamm o massa skit i molnen, men visst, det är häftigt när man kan urskilja saker:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Inaktiv

Croles, det ser ut som en man som står där (efter att ha zoomat in på blåa bilden) . Du borde åtmistone kunna se att huvudet är i proportion till axlarna, och att näsan i mitten av huvudet är ljusare än området runtomkring, ögonen är även runda i ovanför näsan med mörkare toning, håret är helt mörkt på huvudet.. Väldigt oskarpt men det är där.

Du kan även se skepnaden av en kvinna som tittar lätt upp till vänster om mannen. Denna är dock ännu mer oskarp så det är väl lönlöst att nämna den
(hade detta varit en isolerad händelse, inte så big deal, men med tanke på allt jag sett och filmat så är det definitivt en big deal i mina ögon..det kan bara ske si och så många slump händelser innan man börjar undra)

Permalänk
Avstängd

Jag har vid detta laget vant mig vid min deja vuuuuuuus, händer väll 1 gång i veckan. Men ca en gång varannan månad så får jag en deju vu att jag har haft en deja vu på den deja vun. Alltså det går verkligen inte att förklara, helt sjukt. Gillar dock känslan:), som en orgasm

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Jag har vid detta laget vant mig vid min deja vuuuuuuus, händer väll 1 gång i veckan. Men ca en gång varannan månad så får jag en deju vu att jag har haft en deja vu på den deja vun. Alltså det går verkligen inte att förklara, helt sjukt. Gillar dock känslan:), som en orgasm

Deja vus är häftiga. Jag får dom lite titt som tätt, och även upplevt som du (deja vu på deja vu...).

Men ja det absolut skummaste som hänt mig är dom gånger jag drabbats av sömnparalys.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Detta är väl inte det konstigase men det är lite knepigt.

Jag fick för mig att koppla in min ena dator i min fet tv. Efter som jag inte trodde att den hade s-video så körde jag via en scart till s-video adapter.

I min andra scart ingång på tv:n så hade jag digitalboxen inkopplad och allt fungerade bra. Efter som det inte var någon större hit med s-video på fet tv så kopplade jag ur datorn för att köra den på vanlig skärm då.

Nästa gång jag skulle se på tv så stod det bara no signal på tv:n. Felsökte som bara den men kunde inte komma på vad som var fel.
Av någon anledning så kopplade jag in datorn igen och fick för mig att kolla ifall digitalboxen fungerade och det gjorde det.

Det visade sig att min digitalbox bara fick signal när s-video kontakten var i pluggad i ett grafikkort med ström i.

Jag fattar fortfarande inte hur det går ihop.. dom satt ju i två olika scartingångar och jag tycker inte att ett grafikkort ska kunna göra så att min digitalbox får signal direkt..

/ T

Permalänk
Medlem

Denna oförklarliga incident inträffade min kompis för några år sedan.

Min vän fick ett samtal från sin flickvän. Flickvännen studerade inför ett matematikprov och behövde hjälp med en uppgift. Min kompis tog ett brev ur en hög med post och antecknade uppgiften på baksidan av brevet. Han löste uppgiften, presenterade lösningen för sin flickvän och några dagar senare skrev flickvännen sitt prov.

Ytterligare några dagar senare får min kompis ett brev från arbetsförmedlingen, dit han är kallad på ett möte. Han läser brevet, lägger det på posthögen och glömmer bort det. En tid senare kommer han på att han är kallad till ett möte, men minns inte datum och tid för detta. Han börjar leta i brevhögen och hittar brevet till sist. Till sin stora förvåning märker han att matematikuppgiften är nedskriven på detta brev. Brevet är daterat och poststämplat efter att flickvännens matematikprov gick av stapeln.

Hur kan detta ha gått till? Det finns absolut ingen rimlig förklaring.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Jag ser att en del har problem med sin stereo... det kan inte vara så att det är en granne som råkar ha en fjärr som använder samma frekvens? ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shooblan
Jag ser att en del har problem med sin stereo... det kan inte vara så att det är en granne som råkar ha en fjärr som använder samma frekvens? ^^

IR går inte genom väggar vettu, för mig vore de jävligt klurigt o klättra upp utanför mitt fönster (ca 2,5 m från marken) o sikta in igenom persiennen som jag alltid har stängd när jag sover...

Förresten, jag kom på en ska jag läste om deja vu, fenomenet uppstår i bland i hjärnan då den "laggar" till o inte hinner "processa" alla data som händer i just det ögonblicket, och när den kommer i kapp så känns det tydligen som om det har hänt förut, detta handlar tydligen om nån millisekund eller mindre men kan kännas som en evighet

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Måste vara dessa sömnparalyser som vägrar ge med sig! Varje gång jag somnar på rygg så händer det och jätteskummt varje gång har även haft känslan att hoppa ur min egen kropp två gånger (under sömnparalysen). Känns som att man väger ett ton och rör sig i slow-motion tills man "hoppar" tillbaks igen Ganska mysigt att se sig själv sova iallafall.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

har hänt mig ett par gånger att man har drömt, att man tex har ramlat från en klippa och faller och faller... sen vaknar man av att man landar i sängen.
känner hur det riktigt dunsar till

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
har hänt mig ett par gånger att man har drömt, att man tex har ramlat från en klippa och faller och faller... sen vaknar man av att man landar i sängen.
känner hur det riktigt dunsar till

Hehe, känner igen mig där Har alltid haft nått problem att när jag drömmer så tycks jag ALLTID hoppa från nån hög höjd och bara dö! Riktigt läskigt när man faller ner för en lyftkran (som i den senaste drömmen) och bara ser marken närma sig. Sen vaknar jag ^^ Det är ju ingen som tvingar mig till att hoppa ner, men jag går som hypnotiserad fram till stupet/kanten osv.

Så har bestämt mig för att hoppa fallskärm när jag får råd, ska bli häftigt och se om jag överlever eller om det är som i drömmarna. (tandemhopp kostar 2500kr en bit ut från stan)

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
IR går inte genom väggar vettu, för mig vore de jävligt klurigt o klättra upp utanför mitt fönster (ca 2,5 m från marken) o sikta in igenom persiennen som jag alltid har stängd när jag sover...

Förresten, jag kom på en ska jag läste om deja vu, fenomenet uppstår i bland i hjärnan då den "laggar" till o inte hinner "processa" alla data som händer i just det ögonblicket, och när den kommer i kapp så känns det tydligen som om det har hänt förut, detta handlar tydligen om nån millisekund eller mindre men kan kännas som en evighet

Har hört samma sak. Om till exempel signalen från ena ögat tar nån millisekund längre så upplever man det som man sett något tidigare. Måste väl vara samma för öronen också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
har hänt mig ett par gånger att man har drömt, att man tex har ramlat från en klippa och faller och faller... sen vaknar man av att man landar i sängen.
känner hur det riktigt dunsar till

Ja, o de kostigaste är att i alla fall jag, studsar till som om ja verkligen hade fallit ner i sängen

tror de va kineser som tycker det är en bra dröm att falla

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

En gång använde jag för mycket diskmedel, det blev skumt.

BAHAHAHA!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
En gång använde jag för mycket diskmedel, det blev skumt.

BAHAHAHA!

haha kan inte fatta att jag faktiskt skratta åt det usla skämtet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
haha kan inte fatta att jag faktiskt skratta åt det usla skämtet

Då är vi 2

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
En gång använde jag för mycket diskmedel, det blev skumt.

BAHAHAHA!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
haha kan inte fatta att jag faktiskt skratta åt det usla skämtet

bahahahhaha fan va dåligt skämt men ack så kul

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Måste vara dessa sömnparalyser som vägrar ge med sig! Varje gång jag somnar på rygg så händer det och jätteskummt varje gång har även haft känslan att hoppa ur min egen kropp två gånger (under sömnparalysen). Känns som att man väger ett ton och rör sig i slow-motion tills man "hoppar" tillbaks igen Ganska mysigt att se sig själv sova iallafall.

Jag har läst lite om detta fenomen.. Det är faktiskt många som övar många år att gå in i ett djupt meditativt tillstånd för att uppnå vad du nyss beskrev Många upplever som att en blytung filt dras över kroppen, därefter är det "lätt att lämna sin kropp" och ha en sk OBE (out of body experience). Om det existerar eller inte vettifan men många påstår att det gör det, och en del lyckade experiment har utförts men men..
I en OBE så har du frigjort dig från din fysiska kropp säger dom, det är därför du kan vända dig om och titta på digsjälv och sen kan du bege dig till vilken plats som helst i universum menar dom som sysslar med det..

Jag har själv aldrig haft en OBE vad jag vet, jag tittade på migsjälv sovandes i en dröm en gång, åtminstone tror jag det var en Lucid dröm.. Lucida drömmar har jag 2-3 ggr i månaden, det är när man i drömmen (då man sover fullt) blir medveten om att man drömmer, sen efter man blivit medveten om att man drömmer (genom vissa knep som finns för att ta reda på detta) så blir allt visuellt ofta extremt mkt skarpare och det känns som att vara i den mäktigaste 3d simulator du kan tänka dig och du kan styra drömmen dit du vill om du är duktig. Ju mer kontroll du har över ditt tillstånd, ju längre kan du styra och vara medveten om din dröm. Det är riktigt coolt och rekommenderas att lära sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
Jag har läst lite om detta fenomen.. Det är faktiskt många som övar många år att gå in i ett djupt meditativt tillstånd för att uppnå vad du nyss beskrev Många upplever som att en blytung filt dras över kroppen, därefter är det "lätt att lämna sin kropp" och ha en sk OBE (out of body experience). Om det existerar eller inte vettifan men många påstår att det gör det, och en del lyckade experiment har utförts men men..
I en OBE så har du frigjort dig från din fysiska kropp säger dom, det är därför du kan vända dig om och titta på digsjälv och sen kan du bege dig till vilken plats som helst i universum menar dom som sysslar med det..

Jag har själv aldrig haft en OBE vad jag vet, jag tittade på migsjälv sovandes i en dröm en gång, åtminstone tror jag det var en Lucid dröm.. Lucida drömmar har jag 2-3 ggr i veckan, det är när man i drömmen (då man sover fullt) blir medveten om att man drömmer, sen efter man blivit medveten om att man drömmer (genom vissa knep som finns för att ta reda på detta) så blir allt visuellt ofta extremt mkt skarpare och det känns som att vara i den mäktigaste 3d simulator du kan tänka dig och du kan styra drömmen dit du vill om du är duktig. Ju mer kontroll du har över ditt tillstånd, ju längre kan du styra och vara medveten om din dröm. Det är riktigt coolt och rekommenderas att lära sig

Håller med om att sådant är coolt! Har bara hänt några få gånger att jag lämnat kroppen under drömmen, men jag har alltid kontroll över drömmarna . Ibland när jag drömmer "mardrömmar" så är det nästan alltid jag som dödar monstret/personen, konstigt nog Lyckas alltid hindra monstret, modifiera omgivningen och även hoppa i rum-tiden...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som testat "reality testing" som står på engelska wiki om lucid dream och kan säga att det funkar? Skulle vilja testa men vill inte gå runt och börja nypa mig om dagarna t ex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Någon som testat "reality testing" som står på engelska wiki om lucid dream och kan säga att det funkar? Skulle vilja testa men vill inte gå runt och börja nypa mig om dagarna t ex

Bara för att det fungerar för andra så är det väll inte säkert att det fungerar för dig? Jag t.ex. behöver bara tänka litet i drömmen och försöka komma ihåg vad jag gjorde när jag vaknade på morgonen.
Om jag inte minns det = då drömmer jag

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Någon som testat "reality testing" som står på engelska wiki om lucid dream och kan säga att det funkar? Skulle vilja testa men vill inte gå runt och börja nypa mig om dagarna t ex

Tro mig, det funkar. Dom har gjort tester om det, du kan läsa om det i boken Lucid Dreaming - Stephen Laberge, i den står det också att om man nyper sig i en dröm så känns det ungefär som att nypa sig i verkligheten, alltså en rätt dålig strategi för att ta reda på att man drömmer eller inte.

Du måste gå runt under dagarna och göra olika skumma grejor tyvärr om du vill bli bra på lucid drömmande ^^
(en del kan iofs meditera sig in i tillståndet från vaket tillstånd men det är nog lite overkill om du aldrig gjort det tidigare)

edit: eas@tetris, jo presis, eller vad gjorde jag för några timmar sedan innan jag kom till detta stället (i drömmen). För att ställa denna fråga av rutin i en dröm måste man göra samma sak under vaket tillstånd..

Angående mardrömmarna så är att ha Lucid dröm kontroll extremt bra för att som du sa få drömmarna bli ickemardrömmar eller vad man ska säga.. Personligen har jag inte haft en mardröm på typ 5 år, sen jag började med det..

Permalänk
Medlem

alltså vad är de med den där bilden på moln vad är skumt ja må vara dum men va fan jag ser inte ett jävla skit?

utan helt vanliga moln??? wtf lixom här trodde man de skulle vara nåt ovanligt

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Inaktiv

Titta längst ner så ser det ut som ovandelen av en man som vinkar sen ser man även nåt ovanför axeln/vinkande handen.. Som jag skrev ladda hem bilden och zooma den blåa bilden längst ner, du kommer se det till slut. (kvaliten är mkt suddigare än filmen så det är suddigt minst sagt, möjligt att lättare att se om du laddar hem den bilden som jag redan zoomat in, på sida 1, och sen zoomar i zoomen..)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
Titta längst ner så ser det ut som ovandelen av en man som vinkar sen ser man även nåt ovanför axeln/vinkande handen.. Som jag skrev ladda hem bilden och zooma den blåa bilden längst ner, du kommer se det till slut. (kvaliten är mkt suddigare än filmen så det är suddigt minst sagt, möjligt att lättare att se om du laddar hem den bilden som jag redan zoomat in, på sida 1, och sen zoomar i zoomen..)

ok nu hittad jag, ser faktiskt ut som 2 personer aningen udda, inte du som photoshoppat dit de?

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Men alltså, bläh. Varför skulle han photoshoppat dit det? Då hade han väl gjort ett bättre jobb, för det är absolut inget speciellt med molnen! Det är en del av flera moln som ligger på lägre höjd. Jag kan knäppa ett intressantare kort ute nu för sjutton, där det ser ut som en man ror en eka.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Håller med majoriteten angående molnen. Visst kanske du ser former och konturer i molnen, men om jag trott att vi var besökta av aliens varje gång jag såg ett moln som liknade något, skulle jag blivit galen. Det är ju faktiskt taget inget skumt alls med ett moln som liknar en människa. Eller något annat för den delen. Det är kanske intressant och lite kul, men tyvär tillhör det vanligheten då människans hjärna har en tendens att se former lite där den vill.

Angående skumma saker som hänt mig? Inbiten ateist och icke troende på allt, som jag är, så finns det tyvär ytterst lite som har hänt mig. Lustigt, det där, bara de som tror på spöken och sånt som råkar ut för spöken.

Iaf, men en grej som har följt efter mig ett par gånger är när jag ligger i min säng sent på natten och tittar på TV så brukar det jämt skrapa på mitt fönster. Alla gånger har det gått att förklara med kvistar och grenar och så som helt enkelt skrapat mot det. Men för ett par dagar sen hände det igen. Och denna gången var det mitt uppe i en skräckfilm, som förövrigt var ganska läbbig. Så tro fan inte jag gick och kollade efter!

Jag låg där och kollade filmen som handlade om riktigt, riktigt slöa dödingar som gillar att suga blod ur folk. Klockan är kanske 3 på natten. Persiennerna är fördragna och ljuset släckt. Plötsligt är det något som skrapar på fönstret, trots avsaknaden av grenar eller kvistar utanför. Det är just det senare som gjorde mig lite creepy till mods. Vad fan kan det ha varit som gjort ljudet?

Det var inget litet skrap, skrap heller, utan snarare som om någon lade en klo eller kniv mot mitten av fönstret och sakta drog det ner mot nedersta kanten. Usch.