Tv-licens för sändningar på nätet

Permalänk
Medlem

Telia kommer aldrig bygga ut bredband på landet!
Telia har ett par hundra tussen kunder som har telia lägsta upp koppling
30 kb som max som kan tanka
Samtidigt så finns det för gamla tel stationer över belastade , det finns inte rum för fler hus hål skaffa sig telefon på landet bredband

Att tvingas betala samma summor avgifter för sämre bild kvalite, ljud via internet

Jag själv sålde tven
El är för dyrt i sverige måst ha pengar betala el räkningen,
Ja måst kunna ha råd laga mat el till bergs värme
När de släkt ner gamla system.
Jag ansåg inte ha råd med ny utrustning till digital tve
Så ansåg jag att som kund skall jag ha fri vilja val besluta !
Över vad jag vill köpa!

Hur ska människor ha råd med bo kvar på landet med ökade el avgifter priser på el marknaden .
När det inte finns jobb till alla
För svinner mer jobb till låg avlönade länder med sämre löner.

Inte så svårt att låsa svt sida med v
isa kort funktioner om vill köpa tjänster på internet

Man kan be sin internet operatör blocka sidan spärr för de kunder som inte vill ha möjlighet till tjänsten ,
Att göra det tekniskt omöjligt för de som inte vill ha till gång åt svt sida

Jag kommer inte betala den avgiften ovarsätt om det blir kronofogden som kommer efter mig , förtidspensionär

Jag är beredd försvara mig med våld mot makt missbruk i hemmet !
Detta är inget demokratiskt på verkan
Om de skulle gå så långt
Det gör de redan när man kontrollera folk har tve hemma .

De har rätt gå in ,
Jag släpper aldrig i någon som inte vill ha i hemmet komer också använda våld för försvara mig mot polisen Mitt val som väljer ,
Jag tänker inte ge upp utan motstånd i hemma mot svenska staten!

Jag andra ska inte tvingas till varor som man inte vill ha
struntar om det blir blod om jag hamnar i fängelse

Inte rätt att ut tömma oss kunder på pengar

Jag många andra måst prioritera andra saker som el avgifter för ha kvar bostad huset

Ska vi titta på ? vi kunder
Det ända som makt missbruk lyssnar på när folk verkligen gör sig besvär av mot stånd

Kanske ett demokratisk fredligt metod genom för mas strejk landet runt mot såna beslut .
Allvarligt att tvinga folk att köpa betala avgifter på sånt som inte vill använda

---------------------- Gott om ekobrottsling inom samhället__________
inte så konstigt

när det gäller få in pengar så kan man gå långt för långt

när det gäller stora pengar så är det ingen somkan stoppa mot arbetta ormligaheter som exmpel med vd bonusar för höga löner inom poltiken också

De som vill tjäna pengar kommer se till att göra det ovarsätt vad vi tycker eller moraliskt rätt fel

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Medlem

betalar tv licens bara för att jag e tvungen .... men kolar alldrigt på deras kanaler eller lysnar på deras radio... det e förjävligt varje gång jag får deras räkningar och humören sjunker till botten bara för man e tvungen att betala något man inte vill ha .. det ju nästan som att bli OFENTLIG RÅNAD .. och ingen gör nåt åt det.
Lägg ner skiten

Permalänk
Avstängd

hahaha, det är en skam att dom ens tänker på att införa det systemet

Permalänk
Medlem

så, alla som har internet måste betala TV-licens, kanske dem ska försök att ta betalt av precis Varenda människa på jorden som har internet eller modern mobil? Nej det har gått alldeles för långt. Internet är inte ett kommunikationssätt man ska ta betalt för för att ett visst jävla SVT kom på att man kan sända via nätet...

Nej jag tänker inte betala någon jävla TV-licens för mitt internet. Kalla det Internet-licens istället och skit mer på folket helt jävla värdelösa patetiska SVT som skiter på bra media, lokalradiokanaler och sånt som man faktiskt vill ha.

Permalänk
Medlem

Jag kollar ju inte ens på TV genom datorhelvetet. Bättre är att SVT har en sida för dom som vill betala där man kan kolla på deras nyheter och vad man nu vill se.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

I helvete jag tänker betala per var tionde dator vi har på jobbet. På arbetet jobbar man och kollar inte på TV. Om de tänker ta betalt efter antagantet att var tionde medarbetare sitter på jobbet och kollar "hem till gården" på lunchen så är de såå dumma så man kan tro att de är politiker hela bunten... men vänta lite nu.. det ÄR de ju.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrigTSD
Jepp, jag kan erkänna att motorvägsexpemplet var rätt kasst. Men jag tror ändå du begriper hur det fungerar med kollektivt finansierade satsningar. Det är samhällsbehovet som debatteras och det kommer alltid att finnas minoriteter och majoriteter. SVT blev kraftigt ifrågasatt när alliansregeringen tillträdde, men på grund av tv-avgiften har de bara möjlighet att driva frågan, inte diktera SVT:s förutsättningar. Det är den avgörande skillnaden.

SVT:s existens hänger på att det finns ett politiskt stöd. Finns det inte så försvinner SVT. Väldigt enkelt.

Varför visar de program som Melodifestivalen? Finns ju liknande program i TV4. Varför visar de skid-VM? Sänds ju exakt samma (andra kommentatorer) i Eurosport. Varför visar de OS? Sänds ju i Eurosport.
Alla vi som har Eurosport och betalar för TV-licensen betalar ju för samma program två gånger.

Finns säkert massor med andra program i SVT som liknar program i andra kanaler. Bara jag som tycker det är onödigt att betala för samma program två gånger?

Sedan ska ju SVT vara Public Service, i helgen visar de fyra filmer - alla är amerikanska. Borde inte SVT visa filmer ifrån alla världens hörn t.ex. Sydamerika, Afrika och Japan?

Nu med digital-TV finns det ju hur många kanaler som helst, tror jag har en kanal med kyrkokörer eller liknande. Är det en minoritet, t.ex. sverigefinnar som vill lyssna på finska nyheter kan de beställa finska kanaler eller starta en finsktalande kanal som sänds i Sverige.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

"En TV-mottagare är en sådan teknisk utrustning som är <b>avsedd</b> att ta emot utsändning eller vidaresändning av TV- program, även om utrustningen också kan användas för annat ändamål."

Datorer är väl knappast avsedda för att se på webb-tv med. Annars är det väl bara att kalla datorn för sin "speldator" och då är den ju avsedd att spela spel med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petterg
"En TV-mottagare är en sådan teknisk utrustning som är <b>avsedd</b> att ta emot utsändning eller vidaresändning av TV- program, även om utrustningen också kan användas för annat ändamål."

Datorer är väl knappast avsedda för att se på webb-tv med. Annars är det väl bara att kalla datorn för sin "speldator" och då är den ju avsedd att spela spel med.

Grejen som ställer till det är "även om utrustningen också kan användas för annat ändamål."

En dator kan du ta emot TV-sändningar mot även om du mest använder den för att spela spel.

SVT måste ju ha storhetsvansinne om de tror att alla med internetuppkoppling har det för att slippa betala TV-licensen men ändå se deras program.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Avstängd

Lägg ner skiten eller gör det till en betaltjänst... må kiruna brinna till grunden och gruvorna bli dess helvete.

Fri TV mitt jävla otorkade röv kan dom suga hårt i, hoppas EU domstolen tar och brutalt rövkn***ar SVT med en långtradare..

Ursäkta min dåliga språk, men någon jävla gräns ska det finnas

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrigTSD
För det första blir det knappast en märkbar kostnadssänking men framförallt vill man inte ha SVT direkt underordnat regeringen. SVT skulle i det läget bli tvungna att förespråka den sittande regeringen och dess fantastiska ideer och smutskasta oppositionen. Annars kan SVT definitivt se ett minskat anslag i nästa budgetproposition.

och vem tror du bestämmer storleken på tv-licensen? Kalle Anka? Arne Weise? Fredrik Reinfeldt & Co?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quicksand
Lägg ner radiotjänst så är halva kostnaden redan intjänad. Lägg sen resten på skatten.

Snart måste dom väl förstå att TV-avgift är ett föråldrat system som inte fungerar.

Skriv upp mig på det.

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk
Medlem

Kommer detta såfall inte kunna gälla mobiltelefoner då man även där kan komma åt svt osv och streama ?

Permalänk

Är det detta vi kallar demokrati ?

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Lägg ner skiten eller gör det till en betaltjänst... må kiruna brinna till grunden och gruvorna bli dess helvete.

Fri TV mitt jävla otorkade röv kan dom suga hårt i, hoppas EU domstolen tar och brutalt rövkn***ar SVT med en långtradare..

Ursäkta min dåliga språk, men någon jävla gräns ska det finnas

Sedan kan
Oxenstiernsgatan 26-34 i stockholm brinna eller drabbas av nån annan katastrof.

SVT försöker suga pengar från folk och producera skräp i mängder.
har inte sett på nåt svenskproducerat material eftersom det är så fruktansvärt dåligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Grejen som ställer till det är "även om utrustningen också kan användas för annat ändamål."

En dator kan du ta emot TV-sändningar mot även om du mest använder den för att spela spel.

SVT måste ju ha storhetsvansinne om de tror att alla med internetuppkoppling har det för att slippa betala TV-licensen men ändå se deras program.

Jag tolkar det som att datorn forfarande måste vara avsedd att titta på TV med, precis som att en TV är avsedd för att se på TV med, men du kan koppla in ditt TV-spel också.

Permalänk
Medlem

Ähh, va F*n nu blir man ju less...

Slopa tv avgiften på TV apparater, ta avgiften på boxen/parabolen för SVT istället.

Men framförallt, behöver vi SVT i huvudtaget?

Ok om det behövs en icke vinstdrivande nyhetskanal, men då kan man ju köpa tv-tid för det, känns lite drygt att behöva pröjsa 2400kr varje år för att bara få ha en tv i hushållet när vi ändå inte tar del av det erbjudande som SVT vill tvinga på oss.

Vem här på SWEC känner att de på något sätt påverkar innehållet i SVT's utbud?

Alla andra kanaler kan vi ju välja bort och på så sätt får de inga pengar, men SVT kan fortfarande låta 50% av årsbudjeten gå till handikappVM och vi tvingas fortfarande betala bara för att vi äger en TV, och nu vill de åt alla som inte äger en TV oxå.

Ähh, bara ett sätt att nypa oss alla på så mycket pengar som möjligt.

Permalänk
Medlem

Om det går igenom så borde alla bara helt enkelt skita i att betala någon licens, få dom att förstå att de är riktiga idioter.

Fan till och med kronofogden borde hålla med dig...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eat_me
Vem här på SWEC känner att de på något sätt påverkar innehållet i SVT's utbud?

Om alla på Sweclockers går samman och bombar SVT med mail om att vi vill ha ett swec-TV på en halvtimme i veckan så borde vi ju kunna påverka dom, om det är fri-TV.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av petterg
Jag tolkar det som att datorn forfarande måste vara avsedd att titta på TV med, precis som att en TV är avsedd för att se på TV med, men du kan koppla in ditt TV-spel också.

Jag och säkert många andra håller med om dig men tror du SVT håller med oss?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Blir så förbannad, sj så sitter jag med min dumburk och har ingen tv mottagere ännu. Och även om jag skaffar en skulle jag inte säga det till någon. Detta är ju faan löjligt. Speciellt att företag drabbas pga av en jävla skitlag. Det är ju helt enkelt bara nån annan som vill ha in mera pengar. Fy skam mot demokratin för tillfället.

Förresten, Kärnkraft åt folket.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Hoppas ngn j..el drar igång en permanent DDoS-attack mot svt.se, så vi slipper betala för sk*ten...

Permalänk
Citat:

En TV-mottagare är en sådan teknisk utrustning som är avsedd att ta emot utsändning eller vidaresändning av TV- program, även om utrustningen också kan användas för annat ändamål.

En dator är inte AVSEDD att ta emot tv-program så lagen borde inte gälla för datorer. Att den kan det är bara en sekundär funktion, men i lagen så står det ju att det ska vara den primära funktionen och allting annat som en dator kan göra sekundära funktioner för att den ska räknas som en TV-mottagare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petterg
Jag tolkar det som att datorn forfarande måste vara avsedd att titta på TV med, precis som att en TV är avsedd för att se på TV med, men du kan koppla in ditt TV-spel också.

En gammal analog TV kan idag som mest användas för TV-spel då vi gått över till det digitala nätet. Ändå räcker det med att ha en TV utan att ha en digitalbox för att man måste betala TV-licens.

Att de skulle tänka på något annat sätt med datorer är ytterst tveksamt.
Alla datorer är avsedda att surfa med. Kan man surfa så kan man komma åt svt.
Kan man komma åt svt så kan man se på TV. Tada, datorn är avsedd att se på TV med.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Hur blir det med företag som sponsrar eller håller i Dreamhack?

Är ju lite mer än 10 datorer där

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
går det att undvika att betala??
hade för mig att om man inte betalade så ringde den drygaste 70 åringen i sverige upp en och undrade varför man tittade på svts kvalitetskanaler utan att betala för sig. att övertyga dom om att man inte har tv lär ha varit så svårt att inte ens jusus med sina gudomliga krafter skulle ha klarat av det

men det är klart, för dom få lyckligt utvalda som lyckats undkomma lär det ju inte vara så kul

Givetvis, hur enkelt som helst är det också. Tips: Dom får inte stiga innanför dörren och snoka om det inte är ett brott som kan ge 2års fängelse eller mer. Och det är det inte i det fallet. Så no problem.

Ringer någon och frågar så säger man bara "nej". Svårare än så är det inte, dom kan omöjligt veta. Och det är nog fler än "få" som "undkommer" det hela. Varenda en jag känner gör det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mycel
Skrämmande att se hur många det är som yttrar sig och inte har en susning om vad Public Service öht innebär. Vad som är än mer komiskt är att somliga väljer bort SVT's/SR's tjänster till förmån för den kommersiella dynga som präglar såväl Kanal5 som TV3's dagliga tablå. Försvenskad hyena-tv direkt kommen från USA värvat med serier av allehanda slag från samma land. Och, just det, reklam. Jag kan emellertid tycka att förslaget i fråga är orimligt, och jag förstår den frustration många känner.

NASENBLUTEN: Bra och väl genomtänkt inlägg. Mycket begåvat och givande. Have a cookie.

Jag förväntar mig inte mycket medhåll härifrån gällande de första raderna, men bespara mig åtminstone korkade kommentarer...

SVT och så vidare är INGET man kan välja bort om man äger en TV. Att välja att glo på kanal5 eller tv3 t.ex det är ett fritt val däremot. Så att "hyenorna" gör det är väldigt enkelt: För dom har valt att göra det.
Och dom som väljer att göra det är nog nöjda ska du se, valet är fritt när det gäller det. Och inte fan väljer man något man inte tycker om att se på.

Sen vart det sänds ifrån eller kommer ifrån spelar absolut ingen roll. Principsaken här är fortfarande att man är tvungen att betala TV-licens om man äger en TV. Om det nu var svårt att förstå, så vet du i alla fall det nu.

Det är nog mest du som är komisk som fått för dig att bara för du tycker kanal5 eller tv3 är crap så måste alla tycka så och således betalar dom för något dom inte vill ha. Men så är ju inte fallet, det måste du ju förstå eftersom det är något dom valt frivilligt och går inte att jämföra med TV-licensen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av puffes
Vad många verkar tro här är att de kommer behöva betala licens för sina datorer även om de redan äger en tv. Detta är givetvis inte fallet. Tv-licens betalas per hushåll och detta är inget som kommer förändras. För de allra flesta privatpersoner skulle en sådanhär förändring inte innebära något öht. Den som av någon anledning vill smita undan kommer även fortsättningsvis kunna göra så.

Anledningen till att vi har public service har redan förklarats ett anta gånger i tråden. Fårstår dock inte logiken i att tycka det är helt ok att betala för tjänster i samhället man aldrig använder sig av bara för att de är inbakade i skatten men sedan inte vilja betala för något man inte använder bara för att det kommer på en separat räkning fyra gånger per år.

Skulle vilja påstå att Radiotjänst, på det fristående sätt idag är organiserat är av vikt. Det är betydligt lättare att flytta/budgetera om pengar som tas in via skatt än vad det är för styrande partier att genomföra större förändringar i Radiotjänst. Den en enkla anledningen till detta är just att sådana förändringar blir allt för uppenbara för gemene man. På detta enkla sätt skyddas SVT och SR från ett allt för stort politiskt inflytande.

Angående att företag skulle tvingas betala tv-licens för sin datorer kan jag tycka låter lite absurt även om jag inte tror det skulle slå så hårt som vissa här vill få det till. 2000:- för 10 datorer per år skulle innebära 200:- per anställd och år (om vi utgår ifrån att alla anställda för enkelhetens skull bara har en dator). 17:- per månad är jag övertygad om att de kommer kunna lyfta från nästa löneförhöjning utan att någon skulle märka det.

Jag tror på att alla blir arga för att principsaken att äga en dator gör att man blir tvingad att pröjsa för något man inte kommer nyttja i det här fallet och har inte med att göra om att det skulle kosta mer eller så.

Det är skillnad på tv-licens och det man betalar via skatt förövrigt. Skatt är något man är van vid och något som alla länder har i egen utsträckning så att en separat räkning för tv-licens dyker upp blir ju således en annan sak. Hade tv-licensen varit inbakad i skatten så hade vi aldrig märkt av det eller ens skapat en diskussion kring det hela då skatteplikten oftast är på en och samma nivå för respektive kommun vad gäller den inkomst man får.
Om jag nu inte missuppfattade det du skrev.

Sen det sista om 17:- per månad... Principsaken är fortfarande den att dom tvingar en att pröjsa för något man troligtvis inte nyttjar på datorn. 17:- är alltid 17:-.
50öre kan bli början på flera miljoner, tänk på det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrigTSD
Det var länge sedan jag såg så många oigenomtänkta inlägg på samma gång i en tråd.

I ena stunden förbannar ni SVT och dess existens för att i nästa stund förespråka att kostnaden läggs på skattesedeln. För det första blir det knappast en märkbar kostnadssänking men framförallt vill man inte ha SVT direkt underordnat regeringen. SVT skulle i det läget bli tvungna att förespråka den sittande regeringen och dess fantastiska ideer och smutskasta oppositionen. Annars kan SVT definitivt se ett minskat anslag i nästa budgetproposition.

Sen har vi ni som inte vill ha att göra med SVT överhuvudtaget. Ni är tyvärr en minoritet, "demokratins offer" om man så vill. Det enda som håller SVT vid liv är majoriteten som vill ha det som det är. Det sitter inte i något annat. Vill majoriteten av svenska folket lägga ner SVT så kommer det att ske. Jag äger ingen bil, men jag får vara med och betala de svenska motorvägarna i lika stor utsträckning som alla andra. Taskigt för mig... Men istället för att gå i taket och whina om det så inser jag att det finns ett behov i samhället som styr det och att det är det som borde debatteras.

Slutligen så tänkte jag att den här websatsningen skulle komma som en Messias för er som vill slippa SVT, genom abbonemangsförsäljning eller något. Men det är en parameter som sätter p för det; fildelning. He he, sorry... SVT kommer förmodligen att vara obligatoriskt för alla mottagarinnehavare under hela sin existens.

Vart kan man se statistik kring vad folket tycker om TV-licensen? Jag vill gärna ta del av den informationen och se hur det står till!

Sen kan du ju inte jämföra skatt med tv-licensen, skatt är något alla länder kör med för att kunna få landet att gå runt.
Eftersom tv-licensen inte gäller alla i samhället så är den inte heller något skattemedel, annars hade det varit inbakat i skatten och därför får man skilja på skattepliktiga saker och något som en tv-licens.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Så alla i hela världen med en internetuppkoppling kan alltså bli skyldiga att betala svensk TV-licens? Genialiskt.

Om det inte är möjligt och de begränsar sig inom Sveriges gränser, hur kan de kontrollera det? FRA? ISPer? Eller har jag uppfattat det fel, varje dator, vare sig med eller utan internet måste betala? I sånt fall kan dom ***** ner sig.

Som fattig student kan dom fet-glömma några pengar från mig.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Är det detta vi kallar demokrati ?

Ja sverige och alla dom här nya lagarna förstår ja mig fan inte på heller.

Tv-Licens för att man sitter vid datorn jo tjena. Kan säga personligen har aldrig någonsin varit inne på SVTs hemsida och kommer inte börja heller haha. Så ja ska inte betala nån TV-Licens.

FRA lagen kan dom också stoppa upp där solen inte skiner! Få lite insikt om det farliga internetet innan ni kommer med åsikter och lagar

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

fel att bara blocka personer som itne vill se tv. jag har itne kollat på tv på typ 5 åe. om man lägger ihopp all min tv tid till timmar sammalaggt på 5 år blir det kanske 24 timmar. det är sjukt att man skall behöva betala för nått sånt. man betalat ju inte för att affärerna har bra öppet tider även om man inte handlar där?

Visa signatur

ÐeviL

Permalänk
Medlem

Det här börjar ju bli absurt, hur många kollar ens på SVT1 och SVT2 (Som är under 90 år gamla)? Kan inte nämna en enda person i min umgängeskrets som kollar på de kanalerna, SVT's enda sätt att tjäna pengar.

Permalänk

kolla under finansiering här så undrar man lite vart alla pengar tar vägen egentligen

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_Television

och jämförelsen med tv4-gruppen är rätt skön.