EU säger ja till datalagring

Permalänk
Medlem

ok..

Ok.. Så nu ska dem införa deta och övervaka vilka vi pratar med och vad vi säger för att hitta dem så kallade "terroristerna" vi har i vårt samhälle. Visst dem finns här säkert och inte gjort något än, MEN! Nu till det roliga, dem ska slänga ut en jävla massa pengar (som vi i slutändan betalar) på att lagra denna informationen samt undersöka all information för att hitta "terroristerna".

Men dem kan inte lägga ner mer pengar på att bekämpa brottsligheten som växer i vårt samhälle som gör att den vanliga svensken inte vill gå ut!
Jag har själv blivit rånad/misshandlad ute av gäng eller någon idiot som har tråkigt. Rädslan av att vara ute sent på kvällen ser jag som en form av terrorism som dem inte värkar bry sig om. Kul att se att dem är så jävla tjockskalliga att dem hänger upp sig på detta med IT övervakning över annan form av fara som finns runt os i samhället.

Vill inte göra någon upprörd men om dem är så rädda för terrorism så får vi väll stänga gränserna så att inga kommer in eller ut utan mycket strängare regler. Vill inte påpeka att det är enbart människor med utländskt ursprung som är terrorister men dem står för majoriteten.

/Quin

Permalänk
Medlem

Re: ok..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quinidar
Ok.. Så nu ska dem införa deta och övervaka vilka vi pratar med och vad vi säger för att hitta dem så kallade "terroristerna" vi har i vårt samhälle. Visst dem finns här säkert och inte gjort något än, MEN! Nu till det roliga, dem ska slänga ut en jävla massa pengar (som vi i slutändan betalar) på att lagra denna informationen samt undersöka all information för att hitta "terroristerna".

Men dem kan inte lägga ner mer pengar på att bekämpa brottsligheten som växer i vårt samhälle som gör att den vanliga svensken inte vill gå ut!
Jag har själv blivit rånad/misshandlad ute av gäng eller någon idiot som har tråkigt. Rädslan av att vara ute sent på kvällen ser jag som en form av terrorism som dem inte värkar bry sig om. Kul att se att dem är så jävla tjockskalliga att dem hänger upp sig på detta med IT övervakning över annan form av fara som finns runt os i samhället.

Vill inte göra någon upprörd men om dem är så rädda för terrorism så får vi väll stänga gränserna så att inga kommer in eller ut utan mycket strängare regler. Vill inte påpeka att det är enbart människor med utländskt ursprung som är terrorister men dem står för majoriteten.

/Quin

Sant så.
Dom gör ju inte det för att bekämpa terroismen. dom gör det för att kartlägga hela befolkningen. En profil av dig kan säljas för stora penga till företag som sen skickar reklam till dig. Samtidigt kan dom motarbeta dig om du har obekväma åsikter.
Ibland tror jag att dom bara släppt in så många utlänningar i europa för att sedan kunna använda det som argument.
Allt måste ha sina gränser tycker jag. vi kan inte ta hand om alla som lever i fattighet. Det är inte värt det om vår egen kultur blir hotad pga rent sagt massvis med migranter som inte vill anpassa sig.
Hur många tål ett samhälle??

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Musikälskare

Många motargument på SweC men jag tror den stora massan står bakom detta, tyvärr...

Alla är inte lika insatta när det kommer till "internet", min far hade säkert tyckt detta var bra

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tog mig friheten och skapade snabbt en ny framtida flagga till EU och vårat demokratiska land:

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Jag säger bara för er som vill vakna upp i denna värld och se vad som verkligen händer vänligen titta på följande:

http://www.zeitgeistmovie.com/

Om ni fortfarande anser att detta inte angår er efter ni sett filmerna så hoppas jag att ni är minoritet i Sverige.

Jag vill dock säga att jag inte menar något illa med detta men vi som folk behöver vakna upp och se vad som verkligen händer omkring oss, och för detta kan en väckarklocka vara bra för alla.

Offtopic: Ta ett exempel med att Swedbank ägs till 51% av en privatperson med egna intressen. Dags kanske att även byta bank? Ni förstår vad jag menar om ni tittar på filmerna. Om ej vänligen kommentera ej denna del av inlägget.

Ha det gött och hoppas ni sovit gott

Visa signatur

Never argue with Idiots...they will drag you down to their level and beat you with experience!

Permalänk
Medlem

Att EU säger Ja till datalagring är en sorglig nyhet om än inte oväntad och vi vet hur Sverige troligen kommer agera efter detta och vilka som kommer att få stå för kalaset både i kronor räknat och minskad rättssäkerhet samt integritet.

Så som jag får ihop matematiken så tror jag att summan i slutändan av alla dessa lagändringar och insatser kommer bli kontraproduktiva dvs. de kommer leda till mer förödande terrorbrott än vad dom var tänkta att förhindra.

1984, V for Vendetta, Equilibrium m.fl känns inte så främmande längre vilka flera andra redan påpekat i tidigare inlägg - skrämmande, men sant.

För övrigt så rekommenderar jag den dokumentär som Kunskapskanalen visade den måndag 9 februari Blodig jakt på olja. Michael T. Klare. Förutom att man får en skrämmande insyn i hur USA försöker säkra sin oljetillförsel globalt och vilka risker det innebär då andra stora nationer också konkurrerar om samma olja så tar man upp när och varför (kanske lite förenklat men i grova drag ja) en viss bin Laden blev terrorist.

Dagens första pris går dock till:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TAG
Hmm var la jag mina knäskydd. Dags att bli rövknullad igen

Permalänk
Medlem

Det hela är mkt enkelt mina herrar, om folket hade brytt sig så hade vi inte varit medlemmar inom EU överhuvudtaget.

Det största misstaget i svensk historia, och det är något vi alla kommer att få lida för, tro mig.

Undergången är nära och det är inte 2012 utan nu!

Hela vårt samhälle är korrumperat och infekterat och vi kan inte göra ett skit

Folkstyre my ASS!

Det kommer med största sannolikhet att utbryta oroligheter i europa, kanske till och med krig, så se till att vara förberedda när bomberna kröjjar, och nu snackar jag inte om futtiga molotovcoctails eller hemmagjorda rörbomber.

Det finns X antal tusen kärnladdningar i östblocket, vilka dessutom kan köpas för en bråkdel av vad en normal familjebil kostar.

Vad kommer ni göra den dagen vi har skiten här?

Jag har skippat svenska flaggans dag helt, jag hissar numer Jolly Roger då jag skall fira något!

Huka er i bänkarna gubbar och kärringar för EU är europas undergång, hoppas ni alla har torrt på fötterna och skrivit era testamenten.

/Sûr Khol

Visa signatur

Mac!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
Ni som skriver om att ni måste kryptera er trafik.. det dom ska lagra är inte VAD ni skickar, utan VEM ni skickar nåt till.. Vem du ringer, vem du smsar, vem du chattar eller byter legala eller illegala filer med. Det ser ju ISP'n hur hårt du än krypterar.
Sen finns det väl andra sätt att lösa det på med olika anonymitetstjänster osv, dom kanske fortfarande fungerar..?

Lösningen är inte så komplicerad egentligen. Det har länge funnits en fildelningsklient som skyddar användaren genom att ladda ner filer från andra användare slumpmässigt utanför användarens kontroll. Massa random tjafs laddas ner till din dator (givetvis kan du lägga till saker själv också). Varför? För att då var det inte "du" som laddade ner filerna, det var programmet...
Iaf. Till saken. Lösningen är att alla kör ett litet simpelt och resurssnålt program i bakgrunden som helt slumpmässigt ansluter sig till andra användare av programmet. Tanken är att generera så mycket slump-trafik att informationen om vem du haft kontakt med blir nonsens. Typ som brus.
Telefonerna "löser" man med kontantkort. Tyvärr är den lösningen inte särskilt bra. Den har en stor brist: genom att göra en korsrefferens mellan vilka personer som ringts från ett visst nummer och information om vilka släktingar du har, vilka som går på samma skola/jobb, bor i samma område etc. kan man troliggöra vem nummret tillhör. Eller iaf ta fram en lista på tänkbara personer som nummret tillhör.
Tyvärr finns en liknande brist med internet systemet också: genom att analysera data från 2års tid kan man filtrera bort "bruset". Det troliga är ju trotts allt att dom personer du har kontakt med kommer du kontakta många gånger, men slump-anslutningarna kommer kanske bara ske en gång. Så genom att göra en lista på de personer du kontaktat oftast får man ändå fram ett troligt resultat. Detta kan motverkas genom: 1. Att göra extremt många slumpanslutningar, så många att du faktiskt kontaktar någon du inte har något med att göra "många" gånger under en längre tid. 2. Använda speciella algoritmer för hur slumpanslutningarna ska ske. Algoritmer vars syfte är att få komunikationen att se äkta ut. Risken finns dock att sådana algoritmer knäcks, förr eller senare.
Ett annat alternativ är att skapa en gigantisk super-chat-server, typ storleksorningen nationell dns-server, som alla alltid är anslutna till. Genom att kryptera all trafik till servern kan vemsomhelst snacka med vemsomhelst, och det enda leverantören kan logga är att du anslutit dig till servern. Givetvis är detta dock ett nonsensalternativ eftersom det kostar fruktansvärda mängder pengar. Dessutom innför dom säkert snart en lag på att alla chat-servrar ska logga sin trafik och skicka den till staten så det skulle ändå bara vara en temporär lösning.

Ledsen för lång text. Sitter o har tråkigt.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Svenska nationalsångens text är i skrivande stund ett skämt.
Vi kan ju dela med Ryssarna, så vi får en riktig stämningen inom landet!
Jävla Big Brother samhälle!

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det återigen införs lagar och regler som gemene man inte vill ha men som gynnar storföretag och myndigheter.
Kan ingen inför plågsamma djurförsök på politiker? Det vore bra teve.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Ojoj, här lär de hitta många "politiska fångar" att förhöra under tortyr:) En riktigt bra lag förövrigt, de riktiga terroristerna lär ju vara väldigt ivriga att använda e-posten efter dethär.. Jaja, får gå tillbaka till den goda tiden med brevduvor och budbärare.

Om något år kommer alla att vakna upp en morgon med jävlig huvudvärk, akut minnesförlust och ett chip inopererat i skallen. Tur att man inte bor i Sverige:)
(Finland lär ju vara såå mkt bättre...)

Visa signatur

ASUS P5K-E WIFI/AP::Intel Core2Duo E8400::4GB Kingston::ASUS EAH4850::Corsair HX520W::Antec P182b::1TB WD 16mb

Permalänk

Den som kom på lagen kan nog inte förstå hur mycket resurser det behövs för att lagra all trafik..

lät säkert såhär när dom tog beslutet.

Politiker 1.
-Vad ska vi ha för dator för att lagra all trafik på internet?
Politiker 2.
-Jag har en gammal data som jag inte använder, ni kan ju få låna den.
Politiker 1.
-Får du plats med allt på den datorn då?
Politiker 2.
-Javisst! Internät är inte stort, jag brände det på skiva igår!

Edit: Notera att stavfelen är med flit.

Permalänk

Det är jävligt intressant att vi accepterar sådana förslag som detta och att politikerna ens har mage att tro att det finns någon nytta med detta. Jaga terrorister som inte finns. Men samtidigt ignorerar de reella hot! Fy fan för Sveriges politiker.

Permalänk
Avstängd

Bryr mig inte så mycket om lagen. Det jag däremot bryr mig om är att Sverige TVINGAS att införa lagen.

Jag som trodde vi levde i en demokrati...

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

1984 4tw

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Inget fel i detta, om personerna som har hand om informationen kan sköta det professionellt (vilket jag hoppas).

Något som borde införas är DNA-prov från varje svensk medborgare, inkl. alla nyfödda och sen lagras. Snacka om att brott kan lösas otroligt fort med den tekniken.

Integritet? Handlar inte om det...har man inget att dölja, borde man inte ha något att invända heller.

Men tänk om någon duktig hackare känner för att ta redan på, ja vad sägs om ALLT som du har gjort i ditt liv den senaste tiden som politiker säger vi, då är det bara o "knalla in" på servern o näemen titta, där har vi ju allt, precis allt.
Där ser han bland annat att du har ringt diverse sex tjänster på arbetstid och börjar sedan att utöva utpressning mot dig och hotar om att du inte ger honom säg 6miljoner så hamnar det i tidningen eller liknande.

Självklart så var detta bara ett påhitt:), MEN du kanske ser vad det kan leda till?

Angående ditt DNA förslag så håller jag delvis med men det lär ju inte skötas som allt annat känns det som..
Kika på :http://sv.wikipedia.org/wiki/PKU-registret

Handlar inte om integritet säger du, du måste skämta?
Åh det där är så dumt sagt imo så jag inte ens vet vad jag ska skriva.

Har bara ett ord o säga om detta, o det är: Sjukt..

Storebror ser dig.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Vad jag är lite rädd för är hur pass säker informationen är. Om nån anställd får nys om att en del information går att sälja, hur ärlig är han/hon då? Finns ju korruption redan så det bara visslar om det.

Likaså högmakter som FBI, CSI, SÄPO och dylikt har ju visat sig korrupta, varför inte inom detta ämnet också?

...och som ovan nämnda; hur behandlas krypterad traffik och mängden av kontaktkort som inte registreras till en speciell person? Knappast så att någon som tänker begå ett brott av högre makt, använder sig av ett abonnemang.

Exakt!

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Det du tycker borde införas har existerat sen 1975.
http://fukupku.se/

Det är inte samma sak.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Det är så skönt att hela världen går åt helvete alltså, yummy..

För er som inte ser några problem med lagarna så säger jag bara.
http://www.stoppa-storebror.se/risker.htm
Och för er som inte gillar dom så ber jag er läsa dom med så ni kan hata och argumentera. (=

Låt oss alla till att börja med går ur PKU

http://fukupku.se/
Varför ska man gå ut kanske du undrar?
http://fukupku.se/varfor-ska-jag-ga-ur-pku/

Sedan börjar alla använda anonymitets tjänster ( flashback.name t.ex )

Permalänk

Det handlar inte så mycket om terrorister. Ordet "terrorism" skrämmer man med, men man riktar udden mot ALLA medborgare istället för personerna i terrorkretsar. Syftet är egentligen att hålla bättre politisk kontroll över medborgarna. När Lissabonfördraget börjar gälla så måste alla EU-länder förbjuda vissa politiska grupper, något som bl.a. Tyskland tryckt på. I Tyskland har man spärrat många politiska sidor från utlandet för att "skydda demokratin".

Hade EU velat komma till rätta med terrorismen, skulle man istället med krafttag ha avslöjat och utvisat de personer det gäller, och låtit vanliga människors personliga integritet vara ifred. Detta plus att EU kunde låta bli att stödja USA:s krigföring.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Tog mig friheten och skapade snabbt en ny framtida flagga till EU och vårat demokratiska land:

http://w1.927.telia.com/~u92702530/framtida_eu.png

värd bild creds på den :). skulle du inte kunna göra en i ganska stort format så kan vi alla ha den som bakgrund på datorn ;).

asså fy fan nu hatar jag EU ännu mer! sverige borde gå ut ur eu...

hoppas folk som programmera kanske kläcker en lösning för att kringå systemet... eller så får vi bygga ett eget krypterat internet... om det nu skulle gå...

kan inte annat än och hålla med alla i tråden...

Permalänk
Medlem

Mycket fin bild måste jag.

Att en sådan här lag skulle skydda Sverige mot terrorism är ju väldigt optimistiskt.
Någon som kan minnas senast Sverige utsattes för en terrorattack?
Jo juste, det var ju en övning som krisberedskapsmyndigheten genomförde under April 2007.
Jag kan lova att det sker fler dödsfall i Sverige av att folk har trampat snett under en vandring i norra norrland under sommaren, och sedan blev ihjälsugen av blod som 1 miljard myggor sugit i sig.

Visa signatur

A church divided, is no church at all.

Permalänk
Medlem

Blir så trött på alla fjantar som absolut måste visa sin rage och spamma "1984". Vi har för fan hört det nu.

Permalänk
Medlem

Re: Re: ok..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traumklang
Sant så.
Dom gör ju inte det för att bekämpa terroismen. dom gör det för att kartlägga hela befolkningen. En profil av dig kan säljas för stora penga till företag som sen skickar reklam till dig. Samtidigt kan dom motarbeta dig om du har obekväma åsikter.
Ibland tror jag att dom bara släppt in så många utlänningar i europa för att sedan kunna använda det som argument.
Allt måste ha sina gränser tycker jag. vi kan inte ta hand om alla som lever i fattighet. Det är inte värt det om vår egen kultur blir hotad pga rent sagt massvis med migranter som inte vill anpassa sig.
Hur många tål ett samhälle??

Men är du på verklig eller ? " Europa ska ta hand om fattiga utlänningar " så jäkla typisk medelsvensson och tro detta. Har du läst om EU's jorbrukspolitik t ex. Har du det minsta aning om det enorma exploatering som har pågått av s k u-länder just för att hålla de på den nivån i decenier. Nej, den lilla procent av befolkningen som har annan ursprung har inget att se fram emot än att på sin höjd bidra till slaveriet när de blir tillsagda med sämre villkor tom. Tysklan är en ypperlig ex, blir så trött på den naiva inställningen.

Permalänk
Medlem

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

-Benjamin Franklin

Permalänk

fu*k no att dom ska logga alla ja snackar med

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Det är både billigare och säkrare att skydda sig emot terrorister igenom att skita i att lägga sig i vad omvärlden gör.

Snart så kommer väl en kallelse om förhör på polisstationen. "Du har haft kontakt med [namn], [namn], [namn] och [namn]. Nu måste du komma hit och förklara dig varför du skulle vilja ha kontakt med dem och vad ni pratade om. Det har visat sig att de har gjort lite brott så du är anmäld för medhjälp."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sm90caen
Blir så trött på alla fjantar som absolut måste visa sin rage och spamma "1984". Vi har för fan hört det nu.

Den här tråden får gärna bli hur lång som helst med just sådana kommentarer. Huvudsaken är att folk inser att missnöjet är utbrett.

Politiker ska inse vad vi tycker. De ska tjäna folket och inte tvärtom.

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerblatt
Den här tråden får gärna bli hur lång som helst med just sådana kommentarer. Huvudsaken är att folk inser att missnöjet är utbrett.

Är det verkligen så utbrett? Kan man inte misstänka att väldigt många tycker att det låter bra att terroristhotet kommer att minska samtidigt som de själva inte har något att dölja?

Permalänk

Helt klart positivt! Terrorister har för länge plågat Sverige!

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.