Half-life sven co-op problem

Permalänk
Medlem

Half-life sven co-op problem

Hej.
Försöker installera Sven co-op till HL.

För det första står det att jag har en gammal HL-version. Har testat uppdatera till olika men står så alltid (har för mig det gjorde det sist jag spelade också men då funkade det..)

När jag sen installerar själva sven co-op kommer det i slutet upp error. The file "half-life.gcf" is missing. Hittar inte den filen alls.

Hur ska man sen starta sven co-op. Startar man vanliga hl eller ska det finnas nån exe-fil i sven co-op-mappen? (vilket det inte finns hos mig)

snälla, behöver hjälp

PS: Behöver man steam? Har testat både med och utan...

Permalänk
Medlem

För senaste verisionen av Sven coop så behöver du nog ha Half-life via Steam.
När du har Sven coop installerat där så finns det en ikon för Sven coop att dubbelklicka på så startar spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeTumme
För senaste verisionen av Sven coop så behöver du nog ha Half-life via Steam.
När du har Sven coop installerat där så finns det en ikon för Sven coop att dubbelklicka på så startar spelet.

Ok, ska försöka hitta nån gammal version av sven co-op då, för får inte denna att funka alls

Permalänk
Medlem

Har fått det att funka o komma in i spelet nu, men så fort jag ska starta så kraschar det. Vet att det var så sist med, men då nedgraderade jag tydligen till en gammal version av HL, men nu hittar jag ingen. Alla gamla patchar är borta.

Nån som vet hur man kan lösa detta?

Permalänk
Medlem

Varför skaffar du inte Steam?
Du kan ändå inte spela online med gamla half-lifeverisionen.

Permalänk
Avstängd

hehe jag har också ett problem varjegång jag försöker joina en server så loopar det hela tiden flashar till en sekund ingame för att sedan reconnecta
finns det någon lösning på detta? kör vista x32 sp2

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeTumme
Varför skaffar du inte Steam?
Du kan ändå inte spela online med gamla half-lifeverisionen.

1. Har testat, funkar ändå inte.
2. Känns som värsta viruset o usch

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Steam är tamefan ett av de bästa programmen som gjorts:p
Visst kan "home" (alltså sidan) se bättre ut men programmet är riktigt najs

Ge det en chans vetja!

Permalänk
Avstängd

ingen som har en lösning på mitt problem?

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Avstängd

Jag har.
Du laddar ner steam.
Startar det, loggar in på ditt account eller skapar ett acc.

Går till "My games" -> Activate product on steam -> Skriver in din half life cd key för att aktivera hl1.

Därefter går du till "Store" -> Free stuff -> game mods -> game mods igen -> sven coop -> Så trycker du INSTALL

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd

har steam aktiverat hl sedan många år tillbaka installerat sven fungerar fortfarande inte

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P