Permalänk
Medlem

Core i7 + bra chassi HJÄLP

Hej på er, fått dille på en ny dator nu igen..

Förståt att Core i7 är förbannat bra så är ju så klart mest sugen på det, även om priset är högt.

Så där ligger jag väll i tanke med core i7 och ett asus p6t delux "vad är skillnad på vanligt och V2?" någon som vet?.

Sedan så sätter grafikkortet dille i huvudet på mig, står väll och väger mellan gtx 295, men det kostar ju en jävla massa ragt ut sagt. Och vet itne om jag är så sugen på det, Finns ju ganska mycket för pengen nu, Radeons 2gb kort och gtx 285. Recomenderar ni något annat billigt som duger. "Har idag ett 8800gtx och har varit nöjd med det, förutom så klart värmeuteveckling och ja ljud. Men det har hållit väldigt bra, nu vad det är 2år sedan det släpptes?"

Minnen är väll inte så mycket & snacka om 6gb a 1600mhz.

Men nu till den stora frågan, chassi, jag sitter på ett antec 180 silver "tror jag det heter". Det är väll bra och så, men förbannat trångt idag med en noctun fläkt och ett gtx kort. Så känns väll som det inte riktigt passar.

Jag söker igentligen efter ett ganska tyst chassi, men med bra luft och framförallt mycket utrymme så även någon med tumme mitt i handen kan få det snyggt med sladdar osv :P.

Så kan igentligen tänka mig att lägga mycket mindre pengar på grafikkort om jag kan lägga en slant på ett bra chassi. ´Och ni som kan chassi kan säkert rec. ett bra nättagg. Det jag har nu var det som rec. när man köpte antec 180silver saken..

Permalänk
Medlem

Ja asså jag har ett Antec p182. Det är sjukt bra ljudmässigt och storleksmässigt. Det är också väldigt enkelt att få till en fin kabeldragning:D
Däremot är det ju väldigt vanligt. Så fort någon lägger upp ett album här på sweclockers med ett P182 så blir alla som galna! Börjar kommentera sjukt mycket om att man skulle ha tagit ett annat chassi!.........

Angående moderkortet:
http://lmgtfy.com/?q=p6t+deluxe+vs+p6t+deluxe+v2

Jag har ett GTX 295 och det är sjukt bra! VÄRT PENGARNA!
4870 X2 är mycket mycket högljuddare och sämre än GTX 295.

Satsa på GTX 295 tycker jag!

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Hedersmedlem

v2 inga sas portar, tror det är enda skillnaden... gillar mitt chassi lian li a71a men det kostar 2500kr.

Permalänk
Medlem

Om jag behåller nättagg osv och 180, Misstänker att det var den här nätt agget jag köpte Antec Truepower Trio 650W PSU, klarar det 295gtx och core i7 920 kort?