Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

Jesus vilka köer.... plats 1600 vilket inte kommer funka, hinner ju bli midnatt innan man kommer in.
Lirar ju bloodworthy och vill fortsätta med detta om... OM nån iofs vet en annan server med mycket svenskt folk så hojja gärna till..

Permalänk
Skrivet av {SWEC}Rool82:

När ni kollar server status, så tänker ni väl på att dom som spelar på US servrarna också ligger 6-9 timmar efter oss.
Så det är inte förens nu som dom börjar kvickna till där på andra sidan.

Jaha, jag som trodde server status visade den generella populationen, men det är alltså i realtid! Rätt logiskt när jag tänker efter, borde ha förstått det. Det förklarar ju varför populationen var så låg när jag kollade, var ju på morgonen för dem

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Gah jag föll för frestelsen till slut och köpte detta igår. Behöver ngt att leka med i jul. Jäkligt smidigt med digital download får jag nog säga. Tog ett par timmar att ladda ner allt å skapa konto och så men nu är allt redo för tisdag. Återstår att se vilken server man hamnar på. Kan inte bestämma mig om jag ska välja bounty hunter eller sith inquisitor.

Har man tur så blir man kanske aktiverad i morrn

Permalänk
Medlem

Tja, första gången jag joinade Niman servern så pratades det svenska i general chatten bra länge. Antar det är en del svenskar där också.

EDIT:
Hmm nu kan jag inte logga på, nån annan som har problem?

EDIT2:
Nu funkar det igen, märkligt..

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Har lirat ett tag nu, sjukt bra! Kör en lvl 17 Sith Juggernaut, tankspec. Har en guild som heter Space Pizza Delivery. Whispera "Salyera" på Kai-Kan om ni vill joina!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag skippar guild. kommer nog bara spela gratismånaden ändå. Möjligtvis februari också sen kommer det massa andra spel som går före. Mass Effect 3, diablo 3 osv. Lär hinna med allt på 2 månader ändå. Nya MMO har inte så mycket innehåll. Sen kan man vänta ett halvår å se vad som händer.

Permalänk

Oj jag tar verkligen tillbaks min tidigare spekulation att US servrarna inte var lika trångbodda som EU. De har minst lika hög population, om inte högre, av server status att döma.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Inaktiv

Wait time stämmer ju inte för 5 öre. När jag loggade in 19.00 var det 1h 30min wait time på Bloodworthy. 3h och 30 min senare har jag kommit in på servern. Sjukt att det ska ta sån tid att ens komma in

Permalänk
Medlem

Det är alltid kaos när sånna här spel släpps. Kommer bli ännu värre nästa vecka innan det blir bättre. De behöver nog fördubbla antalet servrar. Jag tror jag ska vara lite smart å välja US-server så slipper jag det värsta på kvällarna Sverige tid

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ozo64:

Det är alltid kaos när sånna här spel släpps. Kommer bli ännu värre nästa vecka innan det blir bättre. De behöver nog fördubbla antalet servrar. Jag tror jag ska vara lite smart å välja US-server så slipper jag det värsta på kvällarna Sverige tid

Låter som ett sunt val Frågan är om pingen blir dålig mot US servrarna. Min ligger mellan 50-100 på EU Bloodworthy med telia 100mbit

Permalänk
Medlem

borde inte vara några problem. har spelat mmog förr på usa-servers utan problem. final fantasy 11 lirade jag på japanska servrar och det gick också fint

Permalänk
Medlem

Hmm... världen/planeterna är ju instancerade. Det vet jag inte om jag tycker om...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Skrivet av shelter:

Hmm... världen/planeterna är ju instancerade. Det vet jag inte om jag tycker om...

Detta hade de i age of conan också. Man stod på samma plats men i olika instanser. avskyr verkligen detta. känns inte som att det är en värld när de delar upp det så. Dock enda jag har att klaga på so far.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

När ni kollar server status, så tänker ni väl på att dom som spelar på US servrarna också ligger 6-9 timmar efter oss.
Så det är inte förens nu som dom börjar kvickna till där på andra sidan.

Helt rätt och my bad! Hjärnan valde att inte tänka på tidsskillnad. *pinsamt* Ser också nu rejält laddade servrar i us!

Frågan är hur det kommer se ut i framtiden? Ser näst intill absurda köplatser och kötider i denna tråd. Kommer som sagt ihåg gamla tiden i wow med köplatser men inte att man fick vänta i timmar.

Har självklart förhoppning om att kötider ordnar sig relativt snabbt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Hmm... världen/planeterna är ju instancerade. Det vet jag inte om jag tycker om...

Det är bara de första planeterna som är detta. När jag tittade på bl.a. Tatooine (fjärde planeten för republic) och Alderaan(femte planeten) så var dom inte instancerade.

Permalänk
Medlem

Kan man byta "Specialization" efter att man har valt??

Visa signatur

Amd Ryzen 5 2600x | Kfa2 1080ti | Samsung 860 evo | MSI B450I GAMING PLUS AC | Loque Ghost S1 | Corsair 16gb 3000mhz | Noctua L12 | Corsair sf600 V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av agressor:

Kan man byta "Specialization" efter att man har valt??

Nej inte i dagsläget, tveksamt om det kommer i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Nej inte i dagsläget, tveksamt om det kommer i framtiden.

okej! jävligt surt om man känner att man valt fel nu då:P

Visa signatur

Amd Ryzen 5 2600x | Kfa2 1080ti | Samsung 860 evo | MSI B450I GAMING PLUS AC | Loque Ghost S1 | Corsair 16gb 3000mhz | Noctua L12 | Corsair sf600 V2 |

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vart man kan köpa detta som billigast? Syftar billigare än dem som finns på prisjakt, typ som g2play och offgamers?

Den där early access är nog inte så jätte viktig längre eftersom det är bara en dag kvar.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Är det någon som vet vart man kan köpa detta som billigast? Syftar billigare än dem som finns på prisjakt, typ som g2play och offgamers?

Den där early access är nog inte så jätte viktig längre eftersom det är bara en dag kvar.

Om du har en vän som också vill ha det så finns det buddypack på Webhallen, två för 799 riksdaler.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Om du har en vän som också vill ha det så finns det buddypack på Webhallen, två för 799 riksdaler.

Ohh, det hade jag missat. Ska kolla runt lite. Tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Köpte mitt på randyrun. 400 spänn ungefär. Då måste du dock tanka ner hela från bioware och det kan ju ta ett tag om man inte har snabb uppkoppling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millionaire:

Detta hade de i age of conan också. Man stod på samma plats men i olika instanser. avskyr verkligen detta. känns inte som att det är en värld när de delar upp det så. Dock enda jag har att klaga på so far.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är i stort sett bara i start zonerna jag och polarna har märkt av det, när man kommer upp i levels och planeterna blir större ökar även antalet spelare som kan vara i en instance. Tror dom lyckats balansera det hela rätt fint faktist. Men får se hur det är om en månad när majoriteten nått max lvl,. Själv är jag lvl 32 nu, och jag har spelat typ 12h+ i 2½ dag.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

trevligt att det är lättlevlat

Permalänk
Medlem

shit hade inga större förhoppningar för pvp:n, men hittills har den varit bra, dock är jag bara L15. Både denna huttball som var tänkt som "casual" är ett lag-baserad 6vs6 (var väl 6?) pvp instance, här krävs det lagspel och individuella färdigheter för att lyckas, likadant är det för pvp warzones (har dock inte kört så många av dem än), vilket påminner ganska mycket om hur gw2 lagbaserade pvp kommer att se ut - > "capture points" .

Nån som vet om man kan "crafta" flera saker samtidigt, till exempel nån craft all funktion.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av agressor:

okej! jävligt surt om man känner att man valt fel nu då:P

klart de kommer finnas, låter ju helt absurt annars.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Nja inte alls säkert men mest troligt så dyker den möjligheten upp senare men det lär dröja minst ett halvår eller så. Inget de lär prioritera nu i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Köpte mitt på randyrun. 400 spänn ungefär. Då måste du dock tanka ner hela från bioware och det kan ju ta ett tag om man inte har snabb uppkoppling.

Fick du koden direkt ifrån dem? Har aldrig handlat ifrån dem innan, vet inte hur deras "service" är.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Helt rätt och my bad! Hjärnan valde att inte tänka på tidsskillnad. *pinsamt* Ser också nu rejält laddade servrar i us!

Frågan är hur det kommer se ut i framtiden? Ser näst intill absurda köplatser och kötider i denna tråd. Kommer som sagt ihåg gamla tiden i wow med köplatser men inte att man fick vänta i timmar.

Har självklart förhoppning om att kötider ordnar sig relativt snabbt.

Då kan du ju inte ha spelat på populära servrar i WoW, under vanilla tiden alltså. Kunde ju sitta i kö i typ 3 timmar och detta var ju väldigt vanligt dessutom.

Skrivet av Skyflyer:

Det är bara de första planeterna som är detta. När jag tittade på bl.a. Tatooine (fjärde planeten för republic) och Alderaan(femte planeten) så var dom inte instancerade.

Jag upptäckte detta också fast trodde det var en bugg först Vill även minnas att Aion körde med detta instance system. Jag tycker det är bra att det är instances i början eftersom det är så jävla fullpackat med folk och du skulle aldrig bli klar med dina quester annars. Eftersom det systemet försvinner i de senare planeterna så är det ju klockrent imo

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nja inte alls säkert men mest troligt så dyker den möjligheten upp senare men det lär dröja minst ett halvår eller så. Inget de lär prioritera nu i början.

Låter ju helt galet om de inte finns IMO.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04