Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Fick du koden direkt ifrån dem? Har aldrig handlat ifrån dem innan, vet inte hur deras "service" är.

Det tog kanske 25 min sen hade jag min cdkey. Sen var det bara att skapa konto och ladda ner spelet.
Det var dock inte early start på det så man får vänta tills imorrn. Har köpt starcraft 2 tidigare från dem och det gick också snabbt att få sin nyckel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det tog kanske 25 min sen hade jag min cdkey. Sen var det bara att skapa konto och ladda ner spelet.
Det var dock inte early start på det så man får vänta tills imorrn. Har köpt starcraft 2 tidigare från dem och det gick också snabbt att få sin nyckel.

Okey, låter kanske som man ska göra ett köp hos dem ändå.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0lla:

Nån som vet om man kan "crafta" flera saker samtidigt, till exempel nån craft all funktion.

Dels kan du ju skicka ut flera av din crew samtidigt och crafta. Sedan kan du köa upp till 5 st extra/crew. Klicka på vidare på Craft knappen så lägger du upp fler saker på kö. Men det finns ingen "Craft all" knapp vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Nån som har nån vettig Operative talent guide? Tänkte dps/heal hybrid om det fungerar.. ^^;

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Skrivet av Gascogne:

Nån som har nån vettig Operative talent guide? Tänkte dps/heal hybrid om det fungerar.. ^^;

Sätt dig med en skill calculator och fixa fram din egen build. Det finns några enstaka theorycraftings redan men det är väl ingenting att hänga i julgranen direkt... hur man ska placera sina skills är inte speciellt svårt, läs igenom vad varje skill gör och ta den som du tycker är viktigast.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Låter ju helt galet om de inte finns IMO.

Varför skulle det finnas?
Finns inget annat mmo som låter en byta klass.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Sötast

Jag kan inte sluta surfa in på denna tråd - vad som känns hundra gånger om dagen då jag är av någon totalt outgrundlig anledning JÄVLIGT sugen på spelet, trots att inget av ingame klippen jag har sett har lockat mig.

Det känns som att jag ser på något som inte är intressant - och så fort jag slutar titta så MÅSTE jag ha mer.

Jag fattar inget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Varför skulle det finnas?
Finns inget annat mmo som låter en byta klass.

aha, alltså har själv inte spelat spelet men trodde att det handla om spec så som i WoW med "Talent points" osv.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Bara jag som har riktigt dålig fps? Runt 20-25 i imperial fleet. Vissa ställen kan jag ha runt 110 fps men oftast när jag questar runt 50-60 men känns jävligt laggigt ändå. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

aha, alltså har själv inte spelat spelet men trodde att det handla om spec så som i WoW med "Talent points" osv.

Gissade på att det var klass ni pratade om
Då man kan specca om redan hur man vill i spelet mellan dom 3 talent tree's man har.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag kan inte sluta surfa in på denna tråd - vad som känns hundra gånger om dagen då jag är av någon totalt outgrundlig anledning JÄVLIGT sugen på spelet, trots att inget av ingame klippen jag har sett har lockat mig.

Det känns som att jag ser på något som inte är intressant - och så fort jag slutar titta så MÅSTE jag ha mer.

Jag fattar inget

Kanske är det den där måste-ha-känslan som dyker upp. Man behöver inte grejen men man får en gnagande känsla av att man kanske mår bättre om man köper den ändå

Nu råkar jag njuta av att få spela i Kotor-miljö igen. Plus att det är en bonus att jag kan få en MMO-dos samtidigt.
Spelet är nog inte för alla dock... eller är det det :P?

Permalänk
Medlem

Ni som är tveksamma på spelet. Ni kommer ändra uppfattning! Det gjorde jag. Jag älskar spelet so far.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Gissade på att det var klass ni pratade om
Då man kan specca om redan hur man vill i spelet mellan dom 3 talent tree's man har.

Aha okey, har som inte spelat spelet och kan inte så mycket om det, men han nämnde "Specialization" så jag antog att det var inom "Talent tree's" han menade

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Aha okey, har som inte spelat spelet och kan inte så mycket om det, men han nämnde "Specialization" så jag antog att det var inom "Talent tree's" han menade

Det antog jag också. Byta klass kommer man givetvis inte att kunna göra. Nu verkar spelet väldigt lättlevlat så att skapa en ny char och spela upp den tar inte så lång tid. Finns ju redan efter 4 dagars spelande folk som är lvl 50

Permalänk
Sötast
Skrivet av Lyrisius:

Kanske är det den där måste-ha-känslan som dyker upp. Man behöver inte grejen men man får en gnagande känsla av att man kanske mår bättre om man köper den ändå

Nu råkar jag njuta av att få spela i Kotor-miljö igen. Plus att det är en bonus att jag kan få en MMO-dos samtidigt.
Spelet är nog inte för alla dock... eller är det det :P?

Jo, jag hatar måste-ha mer än något annat... då jag aldrig vunnit över den :/

Denna gången känns det dock verkligen som ett misstag, tror inte att jag skulle gilla det.

Vänta i 9 mån på Trial är ju inte så hemskt roligt heller!

Permalänk
Medlem

Hur är pvp? verkar sjukt stelt om man kollar på gameplay. Fast kanske inte hittat någon bra video

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Noobenu:

Hur är pvp? verkar sjukt stelt om man kollar på gameplay. Fast kanske inte hittat någon bra video

Vad menar du med sjukt stelt? Tycker pvp funkar bra och väldigt roligt. Bra system med att alla blir buffade till samma level. Det som kan vara tråkigt är väl att många inte vet vad spelet går ut på.

Permalänk
Medlem

Blev faktiskt oxå förvånad att pvpn var såpass rolig som den är Kommer helt klart varva mitt questande med att hoppa in på nån warzone lite då o då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Då kan du ju inte ha spelat på populära servrar i WoW, under vanilla tiden alltså. Kunde ju sitta i kö i typ 3 timmar och detta var ju väldigt vanligt dessutom.

Var på en server först som det bara var ryssar på i början. Guilden stod ut ett år sen böt vi och visst var det köer där med då men jag har inte varit med om kötider på timmar i wow.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd

Är det nån som har nån länk där man kan läsa om vad extra bonus på armor med lite högre rarity gör? menar tex power, critical, defense osv.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Är det nån som har nån länk där man kan läsa om vad extra bonus på armor med lite högre rarity gör? menar tex power, critical, defense osv.

Menar du vad statsen gör? Isåfall:
http://www.starwarsmmolevelingguide.com/character-stats/

All primary stats give 1% crit for every 140 (at level 50)
Aim gives 0.2 ranged damage
Strength gives 0.2 melee damage
Cunning gives 0.2 tech damage
Will power gives 0.2 force damage

Presence – boots companion health, damage and healing
Power – adds melee, force and tech damage
Force/Tech Power – Found on weapons, works like Power but does not provide melee/ranged damage
Accuracy – Gives +hit and gives armor/spell pen over 100%
Crit – gives melee, force and tech crit
Surge – increased critical damage
Armor – reduces physical and kinetic damage (all Tech and Force powers unless listed otherwise are Kinetic)
Defense – increases Parry/Deflect (deflect is just ranged parry)
Shield – increases chance to be shielded on attack
Absorption – increases the % of damage shaved off shielded attacks
Alacrity – Cast/channel Haste
Expertise – PvP stat. Increases damage and healing done, reduces damage taken.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Finns det inget test erbjudande eller liknande? Vill gärna testa SWTOR, men 60 dollar är lite för mycket för ett par timmars nöje..

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Finns det inget test erbjudande eller liknande? Vill gärna testa SWTOR, men 60 dollar är lite för mycket för ett par timmars nöje..

Ca 500 riksdaler för 720 timmars underhållning om man orkar hålla sig vaken en hel månad.
Men svar till din fråga; Det finns ingen trial än spelet, det är inte ens släppt än. Släpps imorn tisdag och det lär dröja innan det finns nån trial.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

det sista de behöver just nu är gratisspelare servrarna är tokigt belastade som drt är. kanske trail om ett halvår eller så

Permalänk

bara jag som inte fått mitt swtor från webhallen än?? skickades till mig den 13dec men inte framme än! behöver ju liksom min cd-key idag så jag även kan spela imon. Problem hos posten eller vad är grejen

Permalänk
Medlem

kan du inte spåra paketet?

Permalänk

Var kan man hitta Collectors Edition store?
Gick in i någon hiss där den skulle vara, men vara nada där.

Sugen på se vad man kan köpa där.. :>

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WinterFrog:

Var kan man hitta Collectors Edition store?
Gick in i någon hiss där den skulle vara, men vara nada där.

Sugen på se vad man kan köpa där.. :>

Finns bara en grej att köpa, ett Gear Set för 100k.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mungo_skata:

Vad menar du med sjukt stelt? Tycker pvp funkar bra och väldigt roligt. Bra system med att alla blir buffade till samma level. Det som kan vara tråkigt är väl att många inte vet vad spelet går ut på.

PVP som jedi/sith känns en del som Jedi Knight Academy. Känslan alltså.

Men PVP som ranged är ju totalt värdelöst och tråkigt. Man har inget sätt att ta sig ifrån 5st Jedi/Siths som står och hackar på en. Och sedan kan man ju inte springa och skjuta samtidigt(om man är jagad) för fienden är ju bakom en såklart.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Vad menar du med sjukt stelt? Tycker pvp funkar bra och väldigt roligt. Bra system med att alla blir buffade till samma level. Det som kan vara tråkigt är väl att många inte vet vad spelet går ut på.

stela animationer osv